İçeriğe Yönlendir

Mk3 Hızlanamıyorum


Seyyitali Mollabeyi

Recommended Posts

Seyyitali Mollabeyi

Merhaba 2005 mk3 otomatik benzinli 4 ileri aracım Rampa yokuş yükselen tüm yollarda hızı artıramıyorum. Gaza basınca devir yükseliyor 3000 4000 gelsede arac bagirsada kendini toplayıp bi ileri atmıyor hızlanmıyor. Istanbul dönüşü araçta 4 kişiydik bi tanidik geçti direksiyona basıyorum gitmiyo araba bi baktir dedi. Ben hep yaşından dolayı eski tip normal diyordum kendisi bana normal değil ford mondeo bu basınca gider dedi. Düz yollarda tek başıma giderken 180 leri rahat görüyorum. Fakat özellikle az meyil bile olsa hele sollama yaparken falan bastığımda devir artsa da bi hızlanıp geçemiyorum. Hele otobanda vs. hafif yukari dogru olsun 140 diyelim hizima az az dusuyor bassamda bagiriyo meyil düzelene kadar hizi artmiyo. Ağır ağır gidiyor. Ne zaman dip pedal yapsam bağırıyor devir artıyor ama kendini şöyle bi ileri atıpda tatmin edemiyor beni. :) Varsa yorumlarınızı tecrübelerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

mk3 benzinli otomatik te bulunan şanzıman bu aracın gücünü çok törpülüyor.

 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Araç 2.0 benzinli değil mi? Eğer öyle ise hem otomatik hem yüklü hem rampa var ayrıca zaten 140 km gibi hizdasiniz. Daha da hızlanıp ucacagini sanmıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Aynı aracın 2002 modelini kullandım araç 145 beygirlik bir araç fakat otomatik  tork konvertörlü şanzımandan dolayı bu gücü asla hissedemezsiniz 

Dip gaz yaptığınızda araç vites düşürüp hızlanması gerekir çok dik rampalarda od tuşunu kullanarak 130 140 gibi hızlarla çok dik rampaları çıkabilirsiniz 

Örneğin iki yıl önce tatile gittiğimde araçta 6 kişiydik bagaj ağzına kadar çakılı yaklaşık 2 km kadar dik bir rampayı od tuşunu kullanarak 5000 6000 devir arası çıkmıştım 

Bu arada od tuşu 4, vitesi iptal eder maximum 3. Vitesle çıkarsınız rampayı

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

1.8 140 HP, 4 ileri tork konvertörlü Honda integra kullandım, öyle gitmiyor dediğim olmadı hiç, 3 e çektiğimde Antalya Korkuteli tırmanışında şuanki 1.6 tdci focus kadar rahat çıkıyordum. Benzer özelliklerde başka araçla kıyaslamak lazım, şanzımanda yağ eksiği bile olabilir.

 

https://youtu.be/kGH3KvTJpdA

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Anlatılan göre araçta bir problem yok. Yüklü araç olacak yokuş çıkacak otomatik olacak eski model olacak turbo olmayacak. Ancak bu kadar olur zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yanlış bilmiyorsam tam otomatik şanzımanlarda kavrama plakaları var. Yaşa bağlı onlar kaçırıyor olabilir. Rampada 140 üstünde hızlanma belki zordur ama 80-100 ile giderken gaza köklediğinizde rampa yukarı da olsa hızlanması lazım o arabanın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

1.8 140 HP, 4 ileri tork konvertörlü Honda integra kullandım, öyle gitmiyor dediğim olmadı hiç, 3 e çektiğimde Antalya Korkuteli tırmanışında şuanki 1.6 tdci focus kadar rahat çıkıyordum. Benzer özelliklerde başka araçla kıyaslamak lazım, şanzımanda yağ eksiği bile olabilir.

 

https://youtu.be/kGH3KvTJpdA

İntegranin ağırlık yönünden avantajı olmalı 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tolgahan Doğru yazdı:

İntegranin ağırlık yönünden avantajı olmalı 

Silindir Hacmi; 1834cm3
Valf Sayısı; 16
Beygir Gücü; 132 HP / 6000 rpm
Maksimum Tork; 164 Nm / 5000 rpm
Maksimum Hız; 199 Km
0-100 Km Hızlanma; 10.5 s
Şanzıman Tipi; Otomatik
Vites Sayısı; 4 ileri

Boş Ağırlık; 1208 kg

 

Mondeo 

145 hp

Otomatik / 4 Vites / Önden Çekiş 

11,4 sn

190 km/saat

1999 cc

Boş Ağırlık; 1430 kg

 

hacim güç ve tork da fazla kilo ile birlikte. 10 kg a 1 HP düşüyor ikisinde de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

eğer kompresyon kaçağı filan yoksa, bir tür sıkışma hissi varsa,katalitik konvertör tıkanmıştır yada kırılmıştır yada egzos susturucusu tıkanmıştır. alt devirde açıklık yeterlidir ama yüksek hava akışı olduğun da gaz dışarı çıkamıyrodur. başıam gelmişti oradan biliyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bence anormallik var. Aracınız normal davranmıyor. Yokuşta çıksanız od basınca son vitesi iptal edip alt vitese geçer, şayet son vitesdeyseniz. Bunun etkisini ivlenmede görmemeniz mümkün değil. Benim scorpio 147 beygirdi kepez rampalarında sol şeridi kimselere vermemiştim. Düz yolda 200 km üzerlerini gördüm. Hız teşiri demeyelim, sizin aracın normal olmadığını belirtmek istiyorum. 1997 model araçdan bahsediyorumki sizinki yeni nesil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Araçta anormallik yok. Benzinli mk3 otomatik mondeo yokuşta gitmiyor. 
Uzun yolda 80-90 lara düşmesi normal, ancak 3. vitese alıp yüksek devir çıkarsınız.

Boşuna aracı kurcalatmayın. 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Bence anormallik var. Aracınız normal davranmıyor. Yokuşta çıksanız od basınca son vitesi iptal edip alt vitese geçer, şayet son vitesdeyseniz. Bunun etkisini ivlenmede görmemeniz mümkün değil. Benim scorpio 147 beygirdi kepez rampalarında sol şeridi kimselere vermemiştim. Düz yolda 200 km üzerlerini gördüm. Hız teşiri demeyelim, sizin aracın normal olmadığını belirtmek istiyorum. 1997 model araçdan bahsediyorumki sizinki yeni nesil.

Otomatik miydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Pınar yazdı:

Araçta anormallik yok. Benzinli mk3 otomatik mondeo yokuşta gitmiyor. 
Uzun yolda 80-90 lara düşmesi normal, ancak 3. vitese alıp yüksek devir çıkarsınız.

Boşuna aracı kurcalatmayın. 

Otomatik miydi?

evet.

Yorum bağlantısı
Seyyitali Mollabeyi

Aynı duruma ek olarak 100 'le düz yolda gidiyorum dip pedal yapınca vites arttırmadan yada son viteste devir 4.5 5 olmasına rağmen hız yapmıyor hatta çoğunda sabit tutuyor desem yeridir. 

Mehmet Pınar yazdı:

Araçta anormallik yok. Benzinli mk3 otomatik mondeo yokuşta gitmiyor. 
Uzun yolda 80-90 lara düşmesi normal, ancak 3. vitese alıp yüksek devir çıkarsınız.

Boşuna aracı kurcalatmayın. 

Otomatik miydi?

otomatik 

Olmadı kısa bi video çekmeye çalışırım. Yine birinde 4 kişi bagaj dolu 120 çok az yukarı meyilli yoldayız. Giderken dip pedal yapiyorum. Bağırıyor 4.5 5 devirleri görüyor ama hız yok tüpten benzine aldik 30 dk öyle gittik yine aynı 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

1.8 140 HP, 4 ileri tork konvertörlü Honda integra kullandım, öyle gitmiyor dediğim olmadı hiç, 3 e çektiğimde Antalya Korkuteli tırmanışında şuanki 1.6 tdci focus kadar rahat çıkıyordum. Benzer özelliklerde başka araçla kıyaslamak lazım, şanzımanda yağ eksiği bile olabilir.

 

https://youtu.be/kGH3KvTJpdA

bir tek mi16 peugeot zorlamıştı integrayı. muhteşem bir arbaadır sıfırı olsa da alsak

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Seyyitali Mollabeyi yazdı:

Merhaba 2005 mk3 otomatik benzinli 4 ileri aracım Rampa yokuş yükselen tüm yollarda hızı artıramıyorum. Gaza basınca devir yükseliyor 3000 4000 gelsede arac bagirsada kendini toplayıp bi ileri atmıyor hızlanmıyor. Istanbul dönüşü araçta 4 kişiydik bi tanidik geçti direksiyona basıyorum gitmiyo araba bi baktir dedi. Ben hep yaşından dolayı eski tip normal diyordum kendisi bana normal değil ford mondeo bu basınca gider dedi. Düz yollarda tek başıma giderken 180 leri rahat görüyorum. Fakat özellikle az meyil bile olsa hele sollama yaparken falan bastığımda devir artsa da bi hızlanıp geçemiyorum. Hele otobanda vs. hafif yukari dogru olsun 140 diyelim hizima az az dusuyor bassamda bagiriyo meyil düzelene kadar hizi artmiyo. Ağır ağır gidiyor. Ne zaman dip pedal yapsam bağırıyor devir artıyor ama kendini şöyle bi ileri atıpda tatmin edemiyor beni. :) Varsa yorumlarınızı tecrübelerinizi bekliyorum.

Bende 99 model mondeo var.aynı durum bende de var. 2005 model ghia x de vardı bir ara. o da yokuşta bayılıyordu. manuel vites olanlar ise bana mısın demiyor. Ben beni araçta yokuş aşağı maksimum 190 gördüm. motor devrinde yer var ancak şanzıman gitmiyor. Bir ihtimal susturuculara baktıracam. Tıkanmış olabilir diye. 96 model olanda vardı, onunla tupte 200 ü çok rahat görüyordum hatta gaz pedalında daha yer oluyordu basmak için.

Eğer yakıt sarfiyatı çok fazla değil ise bence de kurcalatmayın. Benim araç şehirler arası 110 km lerde giderken 10 lt yakın gaz yakıyor. Şehir içinde biraz daha artıyor

Yorum bağlantısı
Seyyitali Mollabeyi

50 krş şehir içi. 

 

Bilemedim ki 2.0 benzinli 140 küsür beygir bir arabanın hızlanamamasi vs ilginç geldi. Düz yol 190 i görmüşlüğüm var. Misal o dip gazlarda devrin artması 4500 5000 lere gelmesi ve hızın sabit kalması normal mi bilemedim bugün bi deneme fırsatım olursa video paylaşmak isterim kısa soluklu 

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

2. kelebek dediğimiz manifold içindeki kelebekler çalışıyor mu baktınız mı. Eğer bu kelebekler çalışmıyorsa araçta bariz bir sağırlaşma oluyor. Rampalarda çekiş düşüyor ve hızlanma olmuyor araç manuel bile olsa rampada hızlanamıyor. Bence bi bakın bu kelebeklere

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

2 litre bir araca göre anormal gibi ama tabi hantal otomatik şanzıman neden oluyor olabilir.Kullananlar yorum yapmış.Mk2 manuel 2 litre Mondeomuz çok iyi gidiyordu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Manuel olanlar daha seri. Bu kasanın en hantal olanı otomatik benzinli olanlar. Benim 2 aracım oldu, 2 side aynı şekilde.Maalesef şanzıman performansı felaket törpülüyor.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Seyyitali Mollabeyi

O zaman normal dicez gibi bir sonuç çıkıyor durduk yere ustalara kurcalatmak istemiyorum. Dip not = Egzos emisyon alırken emisyonu yapan usta katalizörün çok kötü değişmesi lazım bi sonraki muayeneye haberinolsun demişti. Konu ile alakası var mıdır salladı mı bilemedim hatırlamışken yazayim dedim

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Seyyitali Mollabeyi yazdı:

O zaman normal dicez gibi bir sonuç çıkıyor durduk yere ustalara kurcalatmak istemiyorum. Dip not = Egzos emisyon alırken emisyonu yapan usta katalizörün çok kötü değişmesi lazım bi sonraki muayeneye haberinolsun demişti. Konu ile alakası var mıdır salladı mı bilemedim hatırlamışken yazayim dedim

Bende emisyon değerlerine baktıracam. Zira benim aracın katalizörü de tıkanmış olabilirmiş. Bu durum çekişin düşmesini arttırır tabii. Ama benim usta da senin katalizörde tıkanma olmaz, kırılabilir onda da metal para bardağın içine düştüğünde çıkan ses gibi ses çıkar her gaza bastığında dedi.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Katalizör tıkanmış ya da dağılmışsa anlattığınız sorunlara yol açabilir. Araç boğulur, çekmez, rolanti bozulabilir ve çok yakmaya başlar. Kendi aracımdan örnek vereyim benimki Tunceli-Kayseri arası 3 depo gaz bitirmişti gelirken. Katalizör yapıldıktan sonra geri dönüşte 2. depo daha bitmemişti... Araç sanki arkadan biri çekiyormuş gibiymiş. Bunu değiştirdikten sonra anladım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor bağırıyor. Yani yüksek devirlere çıkabiliyor. Bence burada sorun yok. Egzoz kısmında da sorun yok. Şanzıman tork konvertörlü. Yani gaza kökleyince şanzıman kilidi olmuyor. Kilitlemeyince konvertörde motor devri kadar dönüş turu tekerlere aktarılmıyor. Yani araç ağır olunca yarım debriyaj gibi oluyor sürekli. Motor gücünü aktaramıyor. Şanzımanda başka sorunlar varda revizyon ile iyileştirilir. Yoksa hiç kurcalatmayın bence. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...