İçeriğe Yönlendir

GepGerçek Araba


Mert Yeldan

Recommended Posts

Selim Bilgin

Araba işte sürüyorsun gidiyor bu kadar takılmayın.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeldan yazdı:

Rejeneratif fren için elektrik motoru lazım. O konuda hemfikir olalım. Bizde alternatör eliyle gücü kazanıyor. Alternatör motora direnç uyguluyor elektrik üretiyor diyelim.

Yanlış yazdım. Elektrik motoru yok ama yerine gelişmiş alternatör var, üretme işini o görüyor diyelim. Ama birileri daha detaylı yazsa da öğrensek keşke

Selim Bilgin yazdı:

Araba işte sürüyorsun gidiyor bu kadar takılmayın.

Senin siyah kısrak gitmiyor muydu da harama bulaştın :) seviyoruz teknik detaylarda boğulmayı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Senin siyah kısrak gitmiyor muydu da harama bulaştın :) seviyoruz teknik detaylarda boğulmayı

 

Bak konu güzel yerlere gelmeye başladı. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Selim Bilgin yazdı:

 

Bak konu güzel yerlere gelmeye başladı. :D 

 :D Kısrakla takas yapalım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bence bu gerçek araba gerçek değil, bir kaç kişi gördü diye gerçek olamaz. Hiç foto yok :D 1 tane fotoyla bizi gerçek diye oyalama. Gepgerçek gemgerçek gesgerçek geggerçek ispatlar istiyoruz.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Yeldan yazdı:

 :D Kısrakla takas yapalım

 

Takas fiyatımız farklıdır. :D 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Gök yazdı:

yokmu iç resimleri merake ettik yahu

 

 

Hava düzelse yıkatıp foto yapacağım da düzelmedi bir türlü.

 

Metin Akbal yazdı:

Bence bu gerçek araba gerçek değil, bir kaç kişi gördü diye gerçek olamaz. Hiç foto yok :D 1 tane fotoyla bizi gerçek diye oyalama. Gepgerçek gemgerçek gesgerçek geggerçek ispatlar istiyoruz.

 

Emmi gördü, yoksa emmide mi sahte :D

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Takas fiyatımız farklıdır. :D 

 Golf 7 + Holosko?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

Rejeneratif fren için elektrik motoru lazım. O konuda hemfikir olalım. Bizde alternatör eliyle gücü kazanıyor. Alternatör motora direnç uyguluyor elektrik üretiyor diyelim.

 

Yok eyle bişiy, Rejeneratif fren için alternatör kafi. İ10 da bile vardı . Ayrıca sen nerden duydun golfde regen yok diye. Sende kabak gibi var. Biri seni yanlış yönlendiriyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Yok eyle bişiy, Rejeneratif fren için alternatör kafi. İ10 da bile vardı . Ayrıca sen nerden duydun golfde regen yok diye. Sende kabak gibi var. Biri seni yanlış yönlendiriyor. 

 

Rejeneratif frenin ne olduğu konusunda emin miyiz? Bizde ki alternatör marifeti ile enerji kazanımı. Rejeneratif olmuyor bu.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Rejeneratif_frenleme

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Rejeneratif frenin ne olduğu konusunda emin miyiz? Bizde ki alternatör marifeti ile enerji kazanımı. Rejeneratif olmuyor bu.

https://tr.wikipedia.org/wiki/Rejeneratif_frenleme

 

yahu takılma wikipedia her denilene inanma. Araban vitesde olduğu sürece, ayağını gazdan çekince ve frene basınca alternatör şarj eder. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Mert Gulkokan yazdı:

var var 

 

1.2 tsi bluemotion motor olarak geçer vw grubunda

 

bluemotion yazıyor ise start stop ve fen enerji geri kazanımı standart oluyor

 

Tanım karmaşası var. Rejeneratif fren için wiki daha farklı tarif ediyor. 

Ali Darbaz yazdı:

 

yahu takılma wikipedia her denilene inanma. Araban vitesde olduğu sürece, ayağını gazdan çekince ve frene basınca alternatör şarj eder. 

 

E tamam bu hemen hemen her araçta var. Rejeneratif frenleme olmuyor ki bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

var var 

 

1.2 tsi bluemotion motor olarak geçer vw grubunda

 

bluemotion yazıyor ise start stop ve fen enerji geri kazanımı standart oluyor

 

Mert yeldan elektrik motoru lazım demiş. ben ona dedim "yok öyle bişey "

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ne demek Wiki'ye inanma. Hadi onu geçtim tamam da üniversitelerin dökümanlarında da bu şekilde tarif ediyor. 

Ali Darbaz yazdı:

 

Mert yeldan elektrik motoru lazım demiş. ben ona dedim "yok öyle bişey "

 

Ben demiyorum hem wiki hem de üniversitelerin dökümanları diyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 Emmi gördü, yoksa emmide mi sahte


En az bıyıkları kadar gerçek [emoji16]
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

Tanım karmaşası var. Rejeneratif fren için wiki daha farklı tarif ediyor. 

 

E tamam bu hemen hemen her araçta var. Rejeneratif frenleme olmuyor ki bu.

 

Frene basınca araban şarj ediyorsa biz buna ne diyecek, Regen olmayan regenmi diyelim, sen söyle ne diyelim :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ali Darbaz yazdı:

 

Frene basınca araban şarj ediyorsa biz buna ne diyecek, Regen olmayan regenmi diyelim, sen söyle ne diyelim :D

 

Volkswagen fren enerjisi geri kazanımı diyor. 

Mert Gulkokan yazdı:

60 bin km de buji değiştir mis gibi

 

He iyi fikir bujiyi değiştireyim gidip.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

O zaman şöyle diyelim. 
 

rejeneratif frenleme demek, ayağı gazdan çekince veya frene basınca elektrik motoru veya benzer bir alternatör ile kinetik enerjiyi sönümleme demek. Yani alternatör yüke binecek ve kayışlar bu kuvveti karşılamalı. Kısaca alternatör ile fren yapmak. E tsi böyle bir tasarıma sahip olmalı. Çünkü ayrı bi elektrik motoru yok. Önceki tsi’lar da buna benzerdir muhtemelen. Standart alternatör ile e-tsi alternatörü arasında bir geçiş alternatörüne sahiptir. 
 

diğer türlüsünde alternatör zaten her türlü elektrik üretiyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O zaman şöyle diyelim. 
 

rejeneratif frenleme demek, ayağı gazdan çekince veya frene basınca elektrik motoru veya benzer bir alternatör ile kinetik enerjiyi sönümleme demek. Yani alternatör yüke binecek ve kayışlar bu kuvveti karşılamalı. Kısaca alternatör ile fren yapmak. E tsi böyle bir tasarıma sahip olmalı. Çünkü ayrı bi elektrik motoru yok. Önceki tsi’lar da buna benzerdir muhtemelen. Standart alternatör ile e-tsi alternatörü arasında bir geçiş alternatörüne sahiptir. 
 

diğer türlüsünde alternatör zaten her türlü elektrik üretiyor. 

 

e-tsi da 48 v ek bi motor var.

Ali Darbaz yazdı:

Videoyu bulunca atarım :D

 

:D nereye gitti video

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

e-tsi için şanzımana bağlı 48v luk elektrik motoru ve ufak bir batarya var diyorlar

batarya dolu ise ilk kalkışı elektrk motoru yapıyor ayrıca ani güç gerektiren ara hızlanmalarda 48vluk elektrik motoru da devreye giriyor diye okudum bir yerde

Tamam işte. O alternatör. Elektrik motoru diyorlar ona. Normal alternatörlere göre daha büyük. 
 

burada açıklamış vw

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-etsi-the-48-v-mild-hybrid-in-detail-6338

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

e-tsi da 48 v ek bi motor var.

 

:D nereye gitti video

 

Hem çalış hem forumda dolaş zor. Kaynaklara erişim sınırlı. Bulunca atarım. İdar et bunla 

 

https://youtu.be/bnkh36ZH6yk?t=121

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


Gelişmiş bir alternator, marş motoru ve alternatör görevini üstleniyor yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tamam işte. O alternatör. Elektrik motoru diyorlar ona. Normal alternatörlere göre daha büyük. 
 

burada açıklamış vw

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-etsi-the-48-v-mild-hybrid-in-detail-6338

 

12v- 48v değişken mi çalışıyor alternatör?

metinde 48 V plus 12 V diyor. 48v + 12v mi demek istemiş. O zaman 2 tane oluyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...