İçeriğe Yönlendir

GepGerçek Araba


Mert Yeldan

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mert Yeldan yazdı:

 

12v- 48v değişken mi çalışıyor alternatör?

 

Ne yapcan etsi olanı. Senin araba blumotionmu onu de

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

"The 48 V technology permits transmission of higher electric power levels with comparatively small conductor cross-sections and a compact battery"

 

Compakt bir aküden bahsetmiş ekstra olarak.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

0,4lt tasarruf yaptırır yazmış vw. Yani siz onun yarısını alın. Yani hiç olmasa daha iyiymiş. Kayışla arabayı yavaşlatıp hızlandırmak ciddi sıkıntı. Zincir de değil sanırım. Değişmesi falan püvvvv. Bir de devreye sokan çıkaran sistemin mekaniği var. Çok gereksiz olmuş. Demiştim daha önceden de. Vw direkt elektriklilere hazırlanıyor. Pazara çok iyi girecek

Mert Yeldan yazdı:

 

12v- 48v değişken mi çalışıyor alternatör?

metinde 48 V plus 12 V diyor. 48v + 12v mi demek istemiş. O zaman 2 tane oluyor

İki tane akü var demek istemiş

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Çeviri böyle diyor 

 

48 V artı 12 V. Yeni 48 V sistemi yakıt tasarrufu sağlamaya yardımcı olur. Aslında tüketim 0,4 l / 100 km'ye kadar azaltılır. 48 V teknolojisi, nispeten küçük iletken kesitleri ve kompakt bir batarya ile ve dolayısıyla düşük ek ağırlıkla daha yüksek elektrik gücü seviyelerinin iletilmesine izin verir. Bu, frenleme ve yavaşlama sırasında önemli ölçüde daha fazla enerjinin geri kazanılmasına yol açar. 48 V lityum iyon aküde depolanan enerji, 12 V araç elektrik sistemini besler ve 48 V kayışla çalışan bir marş alternatörünü çalıştırır. Bu kayış tahrikli marş motoru alternatör, alternatör ve marş motorunun rolünü üstlenirken aynı anda hareket ederken tahrik torkunu anında artıran küçük, hafif bir elektrik motoru olarak çalışır. Jeneratörün çıkışı kayış tahrikiyle aktarılır. Ayrıca, araç hareket halindeyken mümkün olduğunca kapatılan yanmalı motoru güçlükle algılanabilir bir şekilde çalıştırır. Bu durumda 48 V batarya, Golf eTSI'nin tüm önemli sistemlerine enerji sağlar. Genel olarak, 48 V hafif hibrit sürücü, düşük tüketim ve emisyon değerlerini, elektrik desteği olmayan sistemler tarafından bu şekilde neredeyse hiç eşleştirilemeyen mükemmel hareket etme performansıyla birleştirir.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

48v’yi 12v’ye düşüren bir de inverter var sanırım. Onu bilemiyorum artıkın

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

48v’yi 12v’ye düşüren bir de inverter var sanırım. Onu bilemiyorum artıkın

 

Biri acilen yeni golf alsın da öğrenelim :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bugün günlerden sanayi[emoji23]

Her ne kadar bakımı 2 ay önce yapıldığını gösterse de araç, içimiz rahat etmedi yağını filtrelerini ve bujisini değiştirdim.
ac0198b5d3fc52fc16e87669efa0e147.jpg

Castrol 5w30 LL3 Professional
Hava, yağ, yakıt filtreleri hengst marka servis ürünü
Buji Ngk servis ürünü


Bu da 60 bin kilometrelik ömrünü tamamlayan buji
69859d46cae80ea0dbd563a7179785c8.jpg

Bu arada ruhsatta 105 hp yazıyor ama tereddüt oluştu turbo arkada triger kayışlı. Euro 6 110 hp sanırım araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bujilerin değişim periyodu ne serviste? İridyum sanırım

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
bujilerin değişim periyodu ne serviste? İridyum sanırım

60 binde bir.
2014 ise kesin 110
Triger periyodun 10 yıl ya da 180 bin
Doğuşa sorsan sadece 180 bin der
Geçen sene yıl koşulunu kaldırdılar

Haftaiçi uğrayayım bi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Yeldan yazdı:

Buji Ngk servis ürünü

 

Keşke NGK BKR8EIX IRIDIUM IX modelini taksaydın... 

Daha güzel olurdu,

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Keşke NGK BKR8EIX IRIDIUM IX modelini taksaydın... 
Daha güzel olurdu,

Servisten aldım ne kullanıyorlarsa artık.
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Yeldan yazdı:

Servisten aldım ne kullanıyorlarsa artık.

 

Gap aralığı ayarı yaptılar mı ? 

Yoksa alındığı gibi takıldı mı ?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Gap aralığı ayarı yaptılar mı ? 
Yoksa alındığı gibi takıldı mı ?

Aldığı gibi taktık. O ne ki?
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Yeldan yazdı:


Aldığı gibi taktık. O ne ki?

 

Tamirciye gap aralığını 8 e çekecekmişsin de 

Niye derse... bişi deniyoruz de :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
Tamirciye gap aralığını 8 e çekecekmişsin de 
Niye derse... bişi deniyoruz de [emoji3] 

E zaten 8. Motora özel üretim buji bunlar. Üstünde Aralık 8mm yazıyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mert Yeldan yazdı:


E zaten 8. Motora özel üretim buji bunlar. Üstünde Aralık 8mm yazıyor

 

O zaman dans :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Mert Yeldan yazdı:

Bu arada ruhsatta 105 hp yazıyor ama tereddüt oluştu turbo arkada triger kayışlı. Euro 6 110 hp sanırım araç.

Benim araç 2014 11. ay üretimi, EA211 ama Euro5 105 hp.

Aslında 2014 4. aydan sonra Euro6 110 hp ye geçtiler, bize gelenler niye böyle anlamadım.

 

 

 

Mert Yeldan yazdı:

Bu arada ruhsatta 105 hp yazıyor ama tereddüt oluştu turbo arkada triger kayışlı. Euro 6 110 hp sanırım araç.

Benim araç 2014 11. ay üretimi, EA211 ama Euro5 105 hp.

Aslında 2014 4. aydan sonra Euro6 110 hp ye geçtiler, bize gelenler niye böyle anlamadım.

 

 

 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Hasan Karabekiroglu yazdı:

O zaman dans :D 

8 mi olmali? Tam bilgi verirmisin bisey deneyecem 😂

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Hep marka silecek alır takardım ilk defa rbw aldım ucuzundan 50 TL. Bir de plaka lambasının biri ara ara yanmıyordu arıza veriyordu Çin malı mavi camlı halojen aldım 10 Liraya. Led almadım kodlama ile uğraşamam bir de LED’ler çok aydınlatıyor sevmiyorum [emoji23]

Bu arada yakıt verisi paylaşayım. Tamamı şehir işi 100 TL benzin ile tam 202 kilometre yol yaptım. Menzil 0 dediğinde tekrar 100 aldım [emoji23] yuvarlarsak kilometre başına 50 kuruş. 7 litre takribi. Özenmeden sürüş bu. Focus varken de 100 lira ile 240 km yapıyordum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Termal verimi yok motorun sen çıkıp 100 liraya 200 gitti diyon
Ali duymasın [emoji38][emoji38][emoji38]

Termal verim ne. Sanki jet motoru [emoji23]
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ben sıkıldım artık veriminden özgül yakıt tüketimininden
Bizler memur adamlarız tasarlayanlar kadar kafaya takmaya gerek yok
Tsi candır
Turbo haram beygir candır
Uzun yolda ayağında hazır güç olması sürücüye yansıttığı güven paha biçilemez

Bastım mı gidiyor kimse 1.2 demiyor. Az yakıyor vergisi de az.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Mert Yeldan yazdı:


Bastım mı gidiyor kimse 1.2 demiyor. Az yakıyor vergisi de az.

 

Ben bunu 5 yıldır söylüyorum. :yes:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Yeldan yazdı:


Termal verim ne. Sanki jet motoru emoji23.png

 

Kombi mi seçiyoruz?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...