İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Baskı Balata


Ramazan Alptekin

Recommended Posts

Ramazan Alptekin

Abilerim selamlar,SAYGILAR.

Arka Krank Keçesinden yağ kaçırdığı için baskı balatayıda değiştireceğim. Usta diyorki 2.0 Mondeo baskı balatasını (SACHS) takalım daha seri hızlı olur diyor . Siz ustalarım abilerim bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? Güç artışı olurmu ?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

Farklı aracın baskı balata parçası takılabileceğini ilk kez duyuyorum. 

Kendi parçası olmadığı için ilerde sıkıntı doğurmayacağı ne malum? Çok riskli bir iş olur. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ramazan Alptekin yazdı:

Abilerim selamlar,SAYGILAR.

Arka Krank Keçesinden yağ kaçırdığı için baskı balatayıda değiştireceğim. Usta diyorki 2.0 Mondeo baskı balatasını (SACHS) takalım daha seri hızlı olur diyor . Siz ustalarım abilerim bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ? Güç artışı olurmu ?

Bence ustanı değiştirmeyi bir düşün Ramazan kardeşim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Öncelikle ustayı değişin. Orjinal takacağınız ve  dayanıklılık yönünden uzun süre kullanılabilen baskı balata seti şudur:

VALEO 826 055 kodlu Escort 1.6/ 1.8 CL CLX Debriyaj Seti’dir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin
Murat Sahın yazdı:

Bence ustanı değiştirmeyi bir düşün Ramazan kardeşim. 

Aldım abi mesajını ALLAH razı olsun hayırlı günler . SAYGILAR

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ramazan Alptekin yazdı:

Aldım abi mesajını ALLAH razı olsun hayırlı günler . SAYGILAR

Ustan yoksa düzgün, bir iki tavsiyede bulunabilirim. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ikisi de zetec motor, krank tarafalrı aynıdır olabilir. mondeoyu bilmem de focus ile aynıdır mesela,

hatta fordda bir seri motorda , daha eski başka motorun baskı balatası  daha iyi sonuç verirdi. katalogta yazmaz ama bu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin
Çağlar Bayur yazdı:

ikisi de zetec motor, krank tarafalrı aynıdır olabilir. mondeoyu bilmem de focus ile aynıdır mesela,

hatta fordda bir seri motorda , daha eski başka motorun baskı balatası  daha iyi sonuç verirdi. katalogta yazmaz ama bu.

Çağlar abi Ford escorta 2.0 Mondeo swaplıyor adam. Baskı balata olmazmı sence ?

Murat Sahın yazdı:

Ustan yoksa düzgün, bir iki tavsiyede bulunabilirim. 

Ankara'da varmı abi tanıdık ?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ramazan Alptekin yazdı:

Çağlar abi Ford escorta 2.0 Mondeo swaplıyor adam. Baskı balata olmazmı sence ?

Ankara'da varmı abi tanıdık ?

Var, sen Çağlar abiden gelecek cevaba göre, usta değiştirmek istersen bana yaz özelden. Tarif ederim.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

ustani degistir diyen arkadaslar aracta kulanilan motoru bilmeden ezbere yorum yapiyorlar. bunu uygulayan usta uygulama yapmis verim almis, olumsuzluk yasamamis ki oneriyor. oturdugumuz yerden yorum yapmadan önce biraz araştırmak lazim

bahsi geçen iki aracinda motoru birebir ayni zetec motor. sadece silindir caplari farkli. dolayısıyla volantindan krankina subaplarina kadar ayni motor. 1.6-1.8-2.0 fark etmeksizin durum bu sekilde.

2.0 lik zeteclerin baski balata capi bir miktar daha buyuk oldugu icin volanti daha iyi sariyor ve bazi ustalar bu debriyaj setini escort 1.6 veya 1.8 lara takiyor. ben sahsen denemedim fakat daha verimli oldugunu soyluyorlar.

kısacası dogru iscilik varsa isin icinde hicbir sorun yasamazsin. sachs balata zaten kalitelidir.



  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ramazan Alptekin yazdı:

Çağlar abi Ford escorta 2.0 Mondeo swaplıyor adam. Baskı balata olmazmı sence ?

özelikle bakmadım ama bence olur zaten yukarıda ki iletide zetec üstadı var yazmış, daha genil balata yüzeyi daha çabuk kavrama demketir iyi de olur

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Daha dayanıklı volan modifikasyonu gerekmez mi kaş yapalım derken göz çıkarmayalım çatlamasın sonra? Ustanız teknik test ve verilerini bilimsel olarak ortaya koyabiliyor mu yoksa çalakalem mi deneme yanılma yöntemi?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bu işin Ankara’da piri Şahin ustadır bence bir fikir alıp danışmalı. Orjinal balatalar yapısı gereği zaten X birim kaçırma ile yürürler bu şekilde titremeyi absorbe eder ve debriyaj bu sebeple kazık gibi değildir. 3 yaprak bronz ya da yarı bronz veya yarış tipi baskı balata neden düşünülmedi? Krank keçesi yağ kaçırıyor diye Mondeo baskı balatası takalım daha iyi olur diyen ustaya şüpheyle yaklaşırdım yine de karar sizin. İstenilen güç artışı mı yoksa (accelerasyon) tork kaynaklı ara hızlanma mı. Mondeo baskı balatasının beygir gücüne ve son hıza etki edip etmeyeceği muamma. Hem sertleşme olursa bacağınız rahatsız olacak ve yakıt artacak bu sefer. Uyumsuz demedim ancak Escort için başka modifikasyonlar yoksa gereksiz masraf olur orjinal kullanırdım şahsen.

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ustaya ve tecrübesine güven önemli, herkesi aynı değerlendirmemek lazım.

Ustam bana motor yağına zeytinyağı ekliyorum çok iyi oluyor dese tamam abi hemen 5 litre sızma alıp geliyorum derim.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selim Bilgin yazdı:

Ustam bana motor yağına zeytinyağı ekliyorum çok iyi oluyor dese tamam abi hemen 5 litre sızma alıp geliyorum derim.

Der mi peki. Demeyeceği için güven mevcut.

Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin

Abi başka escorta uyguladı usta. Sıkıntısız bir şekilde yürüyor araç. Bende siz değerli ustalarına sormak istedim böyle bir şey yapılırsa ileride sıkıntı verir mi diye.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ramazan Alptekin yazdı:

Abi başka escorta uyguladı usta. Sıkıntısız bir şekilde yürüyor araç. Bende siz değerli ustalarına sormak istedim böyle bir şey yapılırsa ileride sıkıntı verir mi diye.

sıkıntısı olmaz daha geniş baskı yüzeyi iyidir

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

Daha uzun ömürlü olur.  

Fiestalara da focus balatası takıyor fordu bilen ustalar. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aykut BİLSEL
Murat Sahın yazdı:

Ustan yoksa düzgün, bir iki tavsiyede bulunabilirim. 

bana düzgün escortun ciğerini bilen usta lazım yardımcı olabilirseniz sevinirim

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Coşku Mert yazdı:

ustani degistir diyen arkadaslar aracta kulanilan motoru bilmeden ezbere yorum yapiyorlar. bunu uygulayan usta uygulama yapmis verim almis, olumsuzluk yasamamis ki oneriyor. oturdugumuz yerden yorum yapmadan önce biraz araştırmak lazim

bahsi geçen iki aracinda motoru birebir ayni zetec motor. sadece silindir caplari farkli. dolayısıyla volantindan krankina subaplarina kadar ayni motor. 1.6-1.8-2.0 fark etmeksizin durum bu sekilde.

2.0 lik zeteclerin baski balata capi bir miktar daha buyuk oldugu icin volanti daha iyi sariyor ve bazi ustalar bu debriyaj setini escort 1.6 veya 1.8 lara takiyor. ben sahsen denemedim fakat daha verimli oldugunu soyluyorlar.

kısacası dogru iscilik varsa isin icinde hicbir sorun yasamazsin. sachs balata zaten kalitelidir.


 

Peki bu kadar eminsiniz madem daha iyi olacağından, aracınız da escort, neden denemediniz? 

Fabrika aptal mı ek parça ile uğraşsın. Bir tarafını yırtıyor adamlar ortak parça kullanıp üretim maliyetini düşürmek için. Hepsi birbirine uyumluysa, neden farklı farklı balataları var? Adamlar o kadar arge yapsın, bizim 2,5 kg çekiçle her şeyi tamir eden ustamız keşfetsin hepsinin aynı baskı balatayı kullanabildiğini. Ayrıca denemiş ve verim almış ya, hangi kritere göre ölçmüş o verimi? Neyle ölçmüş?

Olumsuzluk yaşamamış dediğiniz ustalar neler yapıyor araçlarımıza haberiniz var mı? Mesela turbo hortumu yırtık focusumuza motor yapmak isteyen kaç usta oldu biliyor musunuz? Kitapçığı açıkça 3,5 litre diye belirtmesine rağmen 4 litre yağ koymakta ısrar edip "ben hep 4 koyuyom bişiy olmuyo, motor fazlasını atıyo zati" diyen de usta. Ona göre fazladan yağ koymakta sorun yok, koymuş ve olumsuz bir sonuç gözlemlememiş. 

 

Tamam mecbur kalınırsa birbirinin yerine kullanılabilecek parçalar var. Ama mecbur kalınmadıysa, bir araç için geliştirilip üretilmiş parça ya daha iyi sonuç veriyordur, ya daha ucuzdur. Yoksa bunu tasarlayan, argesini yapan, üreten, dağıtan, deposuna koyup satan o kadar adam olmalı ki her araç için ayrı parça ile uğraşıyorlar. Döşe hepsine mondeo parçalarını, bitsin gitsin...

 

 

 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

baski balatami araci yeni aldigimda henuz tanimiyorken usta degistirmisti. bir dahaki seferde kendim degistirecegim icin mondeo baski balatasi kullanirim. buraya konusunu da acar sizi de etiketlerim merak etmeyin :)

Peki bu kadar eminsiniz madem daha iyi olacağından, aracınız da escort, neden denemediniz? 
 


Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Yani böyle bir durum varsa parçacılarda tavsiye ederdi uyumlu alabilirsin bu zamana kadar böyle birşey duymadım hiç. Sanırım risk almak istemiyorlar.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Coşku Mert yazdı:

baski balatami araci yeni aldigimda henuz tanimiyorken usta degistirmisti. bir dahaki seferde kendim degistirecegim icin mondeo baski balatasi kullanirim. buraya konusunu da acar sizi de etiketlerim merak etmeyin :)
 

 

 

 

Beklerim :) 

 

Ama bir konuda anlaşalım, değiştirince de etiketleyin, aradan birkaç 10 bin km geçince sonucu yazarken de etiketleyin.

Bir çok firma birbiri ile aynı motoru ya da aynı şaseyi, aynı platformu taşıyan araçlar yapıyor maliyet düşürmek adına. Koca capon bir taraftan, yıldızlı alaman önür taraftan fransızın motorunu kullanıyor mesela. Hatta yetmiyor, alamanın başkası italyanın doblosuna kendi amblemini koyuyor. Amarıkalı cip italyanın fındık motorunu falan kullanıyor. İsveçli tankını focustan imal ediyor gibi çokça örneği var bunun. Bütün bunlara rağmen hepsine biri hemde verimli şekilde olabiliyorken hepsine ayrı ayrı parça üreteceklerine hiç ihtimal vermiyorum :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Döşe hepsine mondeo parçalarını, bitsin gitsin...

olmaz daha pahalı. mesela ghia da 16 jant var, trend de 15 jant var, 16 uyuyrosa neden hepsine takmıyor da 15 takıyor a benzedi bu.

her marka yeteri kadar balata kullanır daha ucuza bakım maliyeti çıkartır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...