Doğan Arşiray 8 Şubat 2021 Yazar Paylaş 8 Şubat 2021 mini buluşma @Mais Jannataliyev 5 Yorum bağlantısı
Ali Gök 8 Şubat 2021 Paylaş 8 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: mini buluşma @Mais Jannataliyev sağdaki çirkin olan seninkimi ? 1 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 8 Şubat 2021 Paylaş 8 Şubat 2021 Hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Şubat 2021 Yazar Paylaş 8 Şubat 2021 Ali Gök yazdı: sağdaki çirkin olan seninkimi ? kiskanma...ne olur. calis, senin de olur. amin. (::: Yorum bağlantısı
Ali Gök 8 Şubat 2021 Paylaş 8 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: kiskanma...ne olur. calis, senin de olur. amin. (::: çok çirkinmiş nazar değmesin maşallah 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Şubat 2021 Yazar Paylaş 10 Şubat 2021 1500km dir kullanıyorum arabayı, 700 km kadar önce resetledim ve Tiguan ile, Berlingo ile yaptığım gibi sakin bir sürüş sitilinde, acele etmeden, aynı yerlerde aynı zamanlarda geçtim diyebilirim. Sabah ilk 11 km de ortalama 9.6 litre oluyor sonra yol açıldığı ve düzeltiği için hızla düşüyor. 36 km sonunda 5.8 litre gördüm. Geri dönüş yolu bu sefer yokuş yukarı olduğu için 7 litrenin üzerine çıkıyor. Ortalama tüketim 6.8 litre oluyor. Düz vites tiguan 6.5 düz vites 1.2 turbo berlingo 6.2 litre yakıyordu ki aradaki önemsiz fark otomatik vites bir araç için çok az bence. 90 95 km nin üzerinde hızlarda gitmiyorum. Tüm seyahatlerin ortalama hızı 55 km gibi. Aynı berlingoda olduğu gibi yani. Yaz olsaydı demekki 0.5 litre daha az yakardı. Kışlık lastikleri unutmayalım. Bu gün yerler yeni ıslandığında resmen drift yaptım bir kavşakta, trafik olmayan bir yer olduğu için ne kadar tutunabileceğini merak edip yanladım resmen. öyle böyle değil esp yi kapatmamak lazım. Bir de kışlık Barum lastikler düşük dirençli ve agresif olmayan tırtıklı tipte kışlık lastikler belkide bundan bu şekilde tepki veriyor. Zaten ucuz lastik. Gaz tepkisi çok kötü, bu kadar süngerimsi pedala başka arabada rastlamadım ciddi ciddi pedal commander gibi bir şey düşünüyorum. @Servet Aydın 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Şubat 2021 Paylaş 10 Şubat 2021 Şanzıman hangi modda. Spor da değilse gaz tepkisi şanzıman vs ölü olur daha bı. Hatta kış yada ekonomi modunda 2. Vites ile kalkıyor 5g tronic ise 204 un en çok sevdiğim yanı fren dozlamasi idi. İlk çıktığında c220 CDI ile test ettiğimde bitmiştim. 200 ile bile giderken frene ne kadar basarsan o kadar duracak gibi bir hissi vardı. Bas mercedes de gerçekten güzel bir donanım. Aynısı renoda forda misal ya hep ya hiç gibi idi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 10 Şubat 2021 Paylaş 10 Şubat 2021 O Mercedes özelliğidir, aniden hızlanıp yolcuları rahatsız etmesin diye. Mustafa Tüfekçi yazdı: Şanzıman hangi modda. Spor da değilse gaz tepkisi şanzıman vs ölü olur daha bı. Hatta kış yada ekonomi modunda 2. Vites ile kalkıyor 5g tronic ise 204 un en çok sevdiğim yanı fren dozlamasi idi. İlk çıktığında c220 CDI ile test ettiğimde bitmiştim. 200 ile bile giderken frene ne kadar basarsan o kadar duracak gibi bir hissi vardı. Bas mercedes de gerçekten güzel bir donanım. Aynısı renoda forda misal ya hep ya hiç gibi idi W210'a ilk bindim, hızlı giderken hiç durmayacakmış gibi bir his veriyordu kütleyle, frene basınca şok oldum nasıl durduğuna. Gaz da öyleydi, gitmiyor filan gibi geliyordu ama yüklenince gayet de güzel gidiyordu, kompressor için konuşuyorum tabi. Güzel arabaydı. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Şubat 2021 Paylaş 10 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: ... Bu gün yerler yeni ıslandığında resmen drift yaptım bir kavşakta, trafik olmayan bir yer olduğu için ne kadar tutunabileceğini merak edip yanladım resmen. öyle böyle değil esp yi kapatmamak lazım. Bir de kışlık Barum lastikler düşük dirençli ve agresif olmayan tırtıklı tipte kışlık lastikler belkide bundan bu şekilde tepki veriyor. Zaten ucuz lastik Gaz tepkisi çok kötü, bu kadar süngerimsi pedala başka arabada rastlamadım ciddi ciddi pedal commander gibi bir şey düşünüyorum. @Servet Aydın Bir akşam vakti, orta kısmı büyükçe bir süs havuzu olan dönel kavşakta esp yi kapatıp ıslak zeminde gaza bir miktar abanınca etrafta ani bir ışıma oldu. Baktım arabanın sol arka tarafı yanıma gelmiş.Burnu, zaten alçak olan kaldırıma çıkıp, Serengeti'de yaz sıcağında su içmek için göl kenarına gelen aslan gibi nerdeyse havuza dayanmış. Bir daha kapatmam dedim esp yi. 😅 https://www.google.com.tr/maps/@40.9716774,29.1083287,3a,90y,66.76h,69.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1svPgY2ukZUGDs8cMAiD8-eg!2e0!7i16384!8i8192?hl=tr 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Şubat 2021 Yazar Paylaş 10 Şubat 2021 Mustafa Tüfekçi yazdı: Şanzıman hangi modda. Spor da değilse gaz tepkisi şanzıman vs ölü olur daha bı. Hatta kış yada ekonomi modunda 2. Vites ile kalkıyor 5g tronic ise 204 un en çok sevdiğim yanı fren dozlamasi idi. İlk çıktığında c220 CDI ile test ettiğimde bitmiştim. 200 ile bile giderken frene ne kadar basarsan o kadar duracak gibi bir hissi vardı. Bas mercedes de gerçekten güzel bir donanım. Aynısı renoda forda misal ya hep ya hiç gibi idi sanzimanda C veya S modu var sadece. sanzimanin karakteri degisiyor, pedal ayni kaliyor. kis modu olabilseydi keske. dügme filan takilmazmi? retrofit işi? frenler super, sorunsuz. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Şubat 2021 Yazar Paylaş 10 Şubat 2021 Önder Özcan yazdı: Bir daha kapatmam dedim esp yi. ben cok uzun suredir arkadan itis kullaniyorum. arada birer senelik iki bosluk olsa da, tepkileri kestirebiliyorum. bu arabada beni rahatsiz eden en belirgin sey, gaz pedalinda, ufak hareketleri 1 sn kadar gec yansitmasi, vites duz olsa sorun degil, ama dusuk hizda mesela o kavsagi sert donmek icin gaza anlik yuklenince coktan arkasini hafif acacagi ve gaz pedali ile dozlanacagi noktayi gecmis oluyorum ve birden vites kuculunce zavadak diye cekis gelip patinaja dusuyor, esp devredeyse disaridan acaip acemi isi gorunuyordur. zaten yavaslayor, yamuk yumuk kaliyor, fren filan yaptirdigi icin. oysaki vitesi koldan kucultunce devir yukseldiginde, pedaldan motor devrini kontrol edebilir olmam gerekir ki spin atmayayim. bu gun neredeyse yan yan dondüm bunu iyi hisdedemedigimden. gaz pedali yumusak bir yay ile kelebege bagliymis gibi tepkisi. pedala bas cek, neredeyse hicbirsey olmuyor normal gidiste de. fazka kibar bence. pedalcommander yerli maliymis. bilgisi olan varmi? esp siz, sifir destekli, 3.7 jeep KJ de surekli drift yaparak donuyordum islak oldugunda ki, kontrol sadece telli gaz kelebegi sayesinde pedal dogrudan ile oluyordu. bu dedigim sey dusuk suratler icin, yanlis anlasilmasin. 30 40 km gibi. trafiksiz bos sanayi yollari. yoksa sacmalayacak degilim trafikte. bu sayede normal seyahatte iki kaza atlattim. aliskin olmak gerek. 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: pedalcommander yerli maliymis. bilgisi olan var mi? Şurada konuyla ilgili fikir alışverişi yapılmış. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Şubat 2021 Yazar Paylaş 11 Şubat 2021 Yurdaer Elay yazdı: Şurada konuyla ilgili fikir alışverişi yapılmış. fazla amatör yorumlar bence. ne gerek var koltugu one al yazmis birisi. 🙂 şöför de tutulabilir, taksiye binilebilir mesela. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: sanzimanda C veya S modu var sadece. sanzimanin karakteri degisiyor, pedal ayni kaliyor. kis modu olabilseydi keske. dügme filan takilmazmi? retrofit işi? frenler super, sorunsuz. Pedal sıfırlama vardi ama şehir içinde belli bir km sonra yine eskiye gelir atakligi. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: Gaz tepkisi çok kötü, bu kadar süngerimsi pedala başka arabada rastlamadım ciddi ciddi pedal commander gibi bir şey düşünüyorum. Yazılım ile acceleration açılacak 1 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: ben cok uzun suredir arkadan itis kullaniyorum. arada birer senelik iki bosluk olsa da, tepkileri kestirebiliyorum. bu arabada beni rahatsiz eden en belirgin sey, gaz pedalinda, ufak hareketleri 1 sn kadar gec yansitmasi, vites duz olsa sorun degil, ama dusuk hizda mesela o kavsagi sert donmek icin gaza anlik yuklenince coktan arkasini hafif acacagi ve gaz pedali ile dozlanacagi noktayi gecmis oluyorum ve birden vites kuculunce zavadak diye cekis gelip patinaja dusuyor, esp devredeyse disaridan acaip acemi isi gorunuyordur. zaten yavaslayor, yamuk yumuk kaliyor, fren filan yaptirdigi icin. oysaki vitesi koldan kucultunce devir yukseldiginde, pedaldan motor devrini kontrol edebilir olmam gerekir ki spin atmayayim. bu gun neredeyse yan yan dondüm bunu iyi hisdedemedigimden. gaz pedali yumusak bir yay ile kelebege bagliymis gibi tepkisi. pedala bas cek, neredeyse hicbirsey olmuyor normal gidiste de. fazka kibar bence. pedalcommander yerli maliymis. bilgisi olan varmi? esp siz, sifir destekli, 3.7 jeep KJ de surekli drift yaparak donuyordum islak oldugunda ki, kontrol sadece telli gaz kelebegi sayesinde pedal dogrudan ile oluyordu. bu dedigim sey dusuk suratler icin, yanlis anlasilmasin. 30 40 km gibi. trafiksiz bos sanayi yollari. yoksa sacmalayacak degilim trafikte. bu sayede normal seyahatte iki kaza atlattim. aliskin olmak gerek. Geç tepki konusundaki sözlerine aynen katılıyorum. Motor farklı olsa da şanzımanlar aynı di mi? Güç lazım olduğunda gaza abanıyorsun cevabı 1-2 sn sonra geliyor. Dediğin gibi, sen güç gereken yeri geçmiş oluyorsun sonrasında bir güç patlaması. Dedim ya, havuzda yıkanacaktı neredeyse araba, yola 90 derece oldum. Mustafa Tüfekçi yazdı: Pedal sıfırlama vardi ama şehir içinde belli bir km sonra yine eskiye gelir atakligi. Şanzıman sıfırlama var, gaz pedalına da yapılır mı aynı işlem? 1 Yorum bağlantısı
Macit Aliyev 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: 1500km dir kullanıyorum arabayı, 700 km kadar önce resetledim ve Tiguan ile, Berlingo ile yaptığım gibi sakin bir sürüş sitilinde, acele etmeden, aynı yerlerde aynı zamanlarda geçtim diyebilirim. Sabah ilk 11 km de ortalama 9.6 litre oluyor sonra yol açıldığı ve düzeltiği için hızla düşüyor. 36 km sonunda 5.8 litre gördüm. Geri dönüş yolu bu sefer yokuş yukarı olduğu için 7 litrenin üzerine çıkıyor. Ortalama tüketim 6.8 litre oluyor. Düz vites tiguan 6.5 düz vites 1.2 turbo berlingo 6.2 litre yakıyordu ki aradaki önemsiz fark otomatik vites bir araç için çok az bence. 90 95 km nin üzerinde hızlarda gitmiyorum. Tüm seyahatlerin ortalama hızı 55 km gibi. Aynı berlingoda olduğu gibi yani. Yaz olsaydı demekki 0.5 litre daha az yakardı. Kışlık lastikleri unutmayalım. Bu gün yerler yeni ıslandığında resmen drift yaptım bir kavşakta, trafik olmayan bir yer olduğu için ne kadar tutunabileceğini merak edip yanladım resmen. öyle böyle değil esp yi kapatmamak lazım. Bir de kışlık Barum lastikler düşük dirençli ve agresif olmayan tırtıklı tipte kışlık lastikler belkide bundan bu şekilde tepki veriyor. Zaten ucuz lastik. Gaz tepkisi çok kötü, bu kadar süngerimsi pedala başka arabada rastlamadım ciddi ciddi pedal commander gibi bir şey düşünüyorum. @Servet Aydın Abi bence senin lastikler kötü. Her virajda olması normal değil. Ben bazen dönüşlerde zorluyorum ama kaydıramıyorum. Bi kontorl ettirmende fayda var. Ne de olsa biniyorsun. Keşke geçen deneseydin benim arabayı 11 Şubat 2021 tarihinde Mais Jannataliyev tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Önder Özcan yazdı: Geç tepki konusundaki sözlerine aynen katılıyorum. Motor farklı olsa da şanzımanlar aynı di mi? Güç lazım olduğunda gaza abanıyorsun cevabı 1-2 sn sonra geliyor. Dediğin gibi, sen güç gereken yeri geçmiş oluyorsun sonrasında bir güç patlaması. Dedim ya, havuzda yıkanacaktı neredeyse araba, yola 90 derece oldum. Şanzıman sıfırlamayı var, gaz pedalını da yapılır mu aynı işlem? Aynı işlem resetliyor tepkileri vs o bağlamda 😛 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Hayırlı olsun, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Forumdaki bazı kişilere takılmayın sonuçta o bir yıldız. 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: fazla amatör yorumlar bence. ne gerek var koltugu one al yazmis birisi. 🙂 şöför de tutulabilir, taksiye binilebilir mesela. O yorumu yazan kişi forumun muhtarı 😂 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Şubat 2021 Yazar Paylaş 11 Şubat 2021 Servet Aydın yazdı: Yazılım ile acceleration açılacak hangi yazılım? Mais Jannataliyev yazdı: Abi bence senin lastikler kötü. Her virajda olması normal değil. Ben bazen dönüşlerde zorluyorum ama kaydıramıyorum. Bi kontorl ettirmende fayda var. Ne de olsa biniyorsun. Keşke geçen deneseydin benim arabayı kuru zeminde kaymıyor ama. yeni ıslanmış her aracın patinaja düşeceği yerlerde oluyor. Metin Uzunoğlu yazdı: Hayırlı olsun, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. Forumdaki bazı kişilere takılmayın sonuçta o bir yıldız. cezaya neden olacak birşey yapmam. çok sakin araba kullanıyorum ama aracın tepkilerini öğrenmek için boşlukta denemek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: sanzimanda C veya S modu var sadece. sanzimanin karakteri degisiyor, pedal ayni kaliyor. kis modu olabilseydi keske. dügme filan takilmazmi? retrofit işi? frenler super, sorunsuz. düğme takarım ben bi ara bakalım şanzıman beyninden sinyal koluna bi hat çekecez hepsi o 😎 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 11 Şubat 2021 Yazar Paylaş 11 Şubat 2021 tavandan sarkan birşey düşünmüştüm aslında. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 11 Şubat 2021 Paylaş 11 Şubat 2021 Dogan Arsiray yazdı: cezaya neden olacak birşey yapmam. çok sakin araba kullanıyorum ama aracın tepkilerini öğrenmek için boşlukta denemek lazım. Yeni araç aldığımda limitlerini öğreninceye kadar denerim, olmadık zamanda lazım olursa diye. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 (düzenlendi) şanzımanı resetlemeyi öğrendim. kontağı açıyorsunuz çalıştırmadan pedala 30 sn den uzun basıyorsunuz. kontağı kapatıp pedalı bırakıyorsunuz. sonra biraz daha canlı şekilde aracı kullanıp gözlüyorsunuz. atikliği arttı arabanın. bu arada yeni kornayı taktım. sol taraftaki bozulmuş. soketi oksitlenip kopmuş. inanılmaz uğraştım. zor olmasa da çok şeyi sökmek gerekti. önce alttaki metal karter muhafazası ve plstik alt tampon korumasını söküyorsunuz. sonra kaput cam suyu deposunun bağlı olduğu braketi 3 cıvatayı zar zor sökmek ile başlanıyor. yıldız anahtar şart. eğri boyunlu olacak. sanırım 10 du ölçüsü. sonra alttan davlumbası ortaya kadar aralıyorsunuz. pimleri kırmazsanız kullanılabiliyor. 2 adet cıvatası var birisi yukarıda birisi tam ekerin arkasında motora yakın. sonra deponun solda çamurluk kenarındaki cıvatasını söküyosunuz. su pompasını çıkartıp suyu boşaltıyorsunuz. yukarıdan hafifçe kastırırken birisi arayı aralıyor alttan, arabanın altına yatıp yine yıldız anahtar ile kornanın braketini söküp yeni kornayı takıyorsunuz. toplaması tam tersine. 4 saat filan sürüdü. bu arada kalorifer motorunu temizledim, stop camlarını temizledim ampulleri yeniledim ve ön sislere h11 4300K led ampul taktım. ışık miktarı oldukça iyi oldu, renk xenon ampullere göre hala daha sıcak renk. sanırım HID xenonlar 5000K bu araçta. arıza bildirimi çıkmadı sis farları için bakalım nbe olacak. arıza bildirimi çıkarsa mecburen paralel direnç koyacağım. siz farlarının değişimi için sadece alttaki plastik braket ve karter koruyucusunun sökülmesi yeterli. bu arada yakıt ortalamam 6.8 litre civarında geziyor ki çift şarjlı düz vites tiguan ile aynı denebilir. bir şey var, 80 ile gidince de 90 ile gidince de aynı yakıtı harcıyor. demekki otomatikşanzımanın oranları ile ilgili bir durum var. 22 Şubat 2021 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Recommended Posts