Tansu Kalafatoğlu 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Almanya’da geçen sene 10km’lik yolda katener hattı kurulmuş ve kamyonların buradaki tasarrufları incelenmeye başlanmış. Siemens yapmış sistemi. Hem pil sorununu çözer hem de kamyonların trafik ihlali durumunu çözer. Güzel sistem. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Güzel uygulama. Peki bu sistemi kullanan kamyonlar bu sistemin olmadığı bölgelerde ne ile gidiyorlar? Hibrit falan gibi bir şey mi acaba? Sırf elektrikli ağır vasıta biraz uzak bir ihtimal şimdilik. 100 km'de 20-25 litre, hatta yüklüyken ve yokuşta 30-35 litre yakan kamyonlar için çok güzel bir çözüm olurdu... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 bunu toplu taşım araçları için de yapabilirler zaten örnekleri vardı. Araçlarda bir süre idare edecek pil var. dolayısı ile pantografı indirebiliyorlar yahut kavşaklarda düz olmayan yerlerde sistem kurmana gerek yok troleybüs gibi değil yani. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ocak 2021 Yazar Paylaş 10 Ocak 2021 Murat Sahın yazdı: Güzel uygulama. Peki bu sistemi kullanan kamyonlar bu sistemin olmadığı bölgelerde ne ile gidiyorlar? Hibrit falan gibi bir şey mi acaba? Sırf elektrikli ağır vasıta biraz uzak bir ihtimal şimdilik. 100 km'de 20-25 litre, hatta yüklüyken ve yokuşta 30-35 litre yakan kamyonlar için çok güzel bir çözüm olurdu... Dizel+elektrik motoru 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dizel+elektrik motoru Retarder yerine hibrit regen retarder. Epeyce tasarrufu olur.Belki de vardır bir bakayım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 yapmışlar ama yaygın değil Voith ya da telma da yok. 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Retarder yerine hibrit regen retarder. Epeyce tasarrufu olur.Belki de vardır bir bakayım. Mehmet hocam, şaftın üzerine bi dişli yapılsa, o dişli, alt bölüme takılacak bir dinamoya kayış ile bağlansa, şaft döndükçe elektrik de üretse nasıl olur ? Arkadan itişli karavanlar da muazzam olmaz mı ? Dinamonun dış etkenlerden zarar görmemesi için kapalı bi kutu tarzında birşey de yapılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Mehmet hocam, şaftın üzerine bi dişli yapılsa, o dişli, alt bölüme takılacak bir dinamoya kayış ile bağlansa, şaft döndükçe elektrik de üretse nasıl olur ? Arkadan itişli karavanlar da muazzam olmaz mı ? Dinamonun dış etkenlerden zarar görmemesi için kapalı bi kutu tarzında birşey de yapılabilir. yapılır da bunlar hep iş ve maliyet. bunu bir retarder şekline getirirsen zaten hibrit e-retarder diye satarsın. Ama bir kamyonda mesela konuşulacak değerler 50KW gibi değerler. yani 250V 200Amper. Bunlar hep maliyet. Ama olacaktır. 2 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: yapılır da bunlar hep iş ve maliyet. bunu bir retarder şekline getirirsen zaten hibrit e-retarder diye satarsın. Ama bir kamyonda mesela konuşulacak değerler 50KW gibi değerler. yani 250V 200Amper. Bunlar hep maliyet. Ama olacaktır. Yıllardır bi karavan hayalim vardı, inşallah ilerde bu söylediğim şeyi yapmak istiyorum, yolda giderken yaşam akülerini doldursa kâfi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Yıllardır bi karavan hayalim vardı, inşallah ilerde bu söylediğim şeyi yapmak istiyorum, yolda giderken yaşam akülerini doldursa kâfi. Aman ne diyorsun, akü yazma yasak 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Yıllardır bi karavan hayalim vardı, inşallah ilerde bu söylediğim şeyi yapmak istiyorum, yolda giderken yaşam akülerini doldursa kâfi. Alternatörden niye çekmiyorsun hattı? Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 bu sistem belirli araliklarla otoyollara kurulsa ve ayni zamanda aractaki pilleri sarj etse ilerliyen yillarda hibrite bile gerek kalmaz Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Alternatörden niye çekmiyorsun hattı? Normal karavan şeklinde değil de, ekspedisyon tarzında bir araç yapmak istiyorum, Karavanı park ettiğim yerden 1 2 hafta ayrılmamayı düşünüyorum. 6 7 tane 200 amperlik jel aküler, motordaki alternatörün sağlığını korumak için böyle birşey düşündüm. Aynı yükü 2 alternetör devralırsa birincisi daha az yorulur. Alt alta duran, ray ile sağa sola açılan, açıldığında tente görevi gören güneş panelleri, kış günlerinde yetmeyebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Normal karavan şeklinde değil de, ekspedisyon tarzında bir araç yapmak istiyorum, Karavanı park ettiğim yerden 1 2 hafta ayrılmamayı düşünüyorum. 6 7 tane 200 amperlik jel aküler, motordaki alternatörün sağlığını korumak için böyle birşey düşündüm. Aynı yükü 2 alternetör devralırsa birincisi daha az yorulur. Alt alta duran, ray ile sağa sola açılan, açıldığında tente görevi gören güneş panelleri, kış günlerinde yetmeyebilir. O zaman büyük alternatör tak 200Amperlik. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: O zaman büyük alternatör tak 200Amperlik. Mantıklı. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Bizde olsa tele çengel atıp kaçak elektrik kullanmaya çalışırlar😀 Bu sistemin faturalaması nasıl oluyor acaba, kamyonda elektrik saati mi var? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: O zaman büyük alternatör tak 200Amperlik. Arkadaş Expedition Vehicle yapmak istiyor abi. Rıfkıyı Ebrar'a sat. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ali Darbaz yazdı: Arkadaş Expedition Vehicle yapmak istiyor abi. Rıfkıyı Ebrar'a sat. Ebrar alıyon mu? Bak benim baktığım bi defender var ambulans 100 km de 25 litre LPG yakan. exped edecek yer de kalmadı memlekette gerçi. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 troleybüs değil mi bu Tansu Kalafatoğlu yazdı: Siemens yapmış sistemi. vesil eile wasup kadar fırtına koparmasa da , siemens firması hiç de masum bir oluşum değil 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Yıllardır bi karavan hayalim vardı, inşallah ilerde bu söylediğim şeyi yapmak istiyorum, yolda giderken yaşam akülerini doldursa kâfi. gerek yok ki? 11 pin galiba karavan bağlantı soketlerinde aracın şarjını paylaşan giriş var. araç aküsünü şarj ederken karavan da şarj ediyor. daha efektif Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Tahir Ak yazdı: Ebrar Tüfek yazdı: Yıllardır bi karavan hayalim vardı, inşallah ilerde bu söylediğim şeyi yapmak istiyorum, yolda giderken yaşam akülerini doldursa kâfi. gerek yok ki? 11 pin galiba karavan bağlantı soketlerinde aracın şarjını paylaşan giriş var. araç aküsünü şarj ederken karavan da şarj ediyor. daha efektif Çekme değil abi, motokaravan. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Ebrar alıyon mu? Bak benim baktığım bi defender var ambulans 100 km de 25 litre LPG yakan. exped edecek yer de kalmadı memlekette gerçi. Ben isuzu midibüs istiyorum abi, arkasına motorsiklet koyup ülke ülke gezeceğim, karavanı, park alanına koyup motor ile etraf şehirleri gezip tozacağım, akşam yine karavana geleceğim. Audi a4 b5 1.8T modelinden bitane alıp s4 bodykit ile retro bi proje yapacağım, arkama takıp Vagfest'e, Wörthersee ye katılacağım. İnşallah tabii. Ali Darbaz yazdı: Arkadaş Expedition Vehicle yapmak istiyor abi. Rıfkıyı Ebrar'a sat. Rıfkının içinde ayakta duramam. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Rıfkının içinde ayakta duramam. aaa tavanı açık? istersen basekt bile oynarsın içerde 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 10 Ocak 2021 Paylaş 10 Ocak 2021 Çağlar Bayur yazdı: aaa tavanı açık? istersen basekt bile oynarsın içerde Çok küçük abi, offroad için biçilmiş kaftan Yorum bağlantısı
Recommended Posts