İçeriğe Yönlendir

Norveç' te Elektrikli Araç Satışları İlk Kez Dizel ve Benzinliyi Solladı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

600 lü rakamlar abi

600 bin verecem ve 525 km yi 8 saate gideceğim? 2 saat max gitmezse yakarım o arabayı :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

600 bin verecem ve 525 km yi 8 saate gideceğim? 2 saat max gitmezse yakarım o arabayı :)

 

İ3 alamıyorsan E-tron versek. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

İ3 alamıyorsan E-tron versek. 

kaç TL?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kaç TL?

 

en ucuzu 1,3 tl. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

en ucuzu 1,3 tl. 

 

1.3 tl vermişsem 525 km yola da uçakla giderdim.

Her şeyin bir şeyi var , der bir çinli deyişi

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

En güzeli plugin hybrid. Şehir içinde 150km elektrikli. Dışında 200 elektrik + benzin 1200-1300 menzil var. Mis. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

1.3 tl vermişsem 525 km yola da uçakla giderdim.

Her şeyin bir şeyi var , der bir çinli deyişi

 

Abi konuştuğumuz fiyatlara bak. 1991 model Favorit 136 L fiyatlarına bakıyorum. Hipermil arabası yapmak istiyorum :D , Boyasını kazıyıp, paslarını kesip kaynaklamak istiyorum. Sanayi sitelerinde bunu yaptırmak mümkünmü. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Murat Sahın yazdı:

Ben motorinin iyisini bulamazken, sırf meraktan soruyorum, siz süper şarj bulabileceğinizden emin misiniz?

Epey yaygınlaştı, bu bir firma.

https://zes.net/sarj-noktalari.html?gclid=CjwKCAiA_9r_BRBZEiwAHZ_v13JJ-_KY3-J_y8Xe-bG_mnmQHcjslGWgBxWG4cgeBCzWlXf1lwDGhBoCNOkQAvD_BwE

 

Buda Tesla nin yapılan istasyonları.

https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Turkey

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Zorlu çok pahalı. Yarım saat hızlı şarj ile gidilen km hesabı yapınca öyle aman aman bir şey çıkmıyor. Dacia için yapmıştık

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yılda iki defa uzun yol yapıyorum İzmir Antalya, çok mesele değil, araç kullanıcıların çoğunluğu da öyledir. Dediğim gibi normal araçla aynı fiyata olsa düşünmeden alırım. 33 bin liraya aldığım focus a 7 sene daha binmeye devam edeyim ben, niye tartışıyorsam 😆 350-400 bin lira verip sıfır içten yanmalı araç almam o kesin ama.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi konuştuğumuz fiyatlara bak. 1991 model Favorit 136 L fiyatlarına bakıyorum. Hipermil arabası yapmak istiyorum :D , Boyasını kazıyıp, paslarını kesip kaynaklamak istiyorum. Sanayi sitelerinde bunu yaptırmak mümkünmü. 

mümkün, istenecek olan işçiliği ödeyecek müşteri bulmak mümkün mü?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

mümkün, istenecek olan işçiliği ödeyecek müşteri bulmak mümkün mü?

 

Abi 3000 den fazlamı. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi 3000 den fazlamı. 

 

kaynak lar için mi?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Şarj etmek ne kadar sürüyor peki tam şarj etmek istediğimizde? Söz gelimi i3 aldık bir şekilde (model 3 için sanırım banka soymak gerekecek :D ) ve yola çıktık, şarjımız azaldı ve istasyona girdik. Bağladık şarja, beklemek gerecek süre ne kadardır ki?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

%5 den %80 ne 23 dakika.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

80

%80’den %5’e kaç km gidiyordu?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

%80’den %5’e kaç km gidiyordu?

150km ancak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile toplam araba  satış adeti 120000 miş norvrç 2020 de

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

kaynak lar için mi?

Ali sizi şöyle alalım buyrun bi çay içelim. 

Hipermil için ali reno broadway tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali sizi şöyle alalım buyrun bi çay içelim. 

Hipermil için ali reno broadway tavsiye ederim.

Valf Sayısı; 8
Beygir Gücü; 72 HP / 5750 rpm
Maksimum Tork; 106 Nm / 3500 rpm
Maksimum Hız; 170 Km
0-100 Km Hızlanma; 13.1 s
Şanzıman Tipi; Düz Vites
Vites Sayısı; 5 ileri
Yakıt Sistemi; Karbüratör
Weber 32 DRT 2/204
Motor Türü; Benzinli
Şehir içi yakıt tüketimi; 8.5 lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi; 5.8 lt/100 km
Ortalama Yakıt tüketimi; 7.3 lt/100 km

890kg

 

makyajlı broadway

Şehir içi yakıt tüketimi; 8.2 lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi; 5.6 lt/100 km
Ortalama Yakıt tüketimi; 7 lt/100 km

900kg

 

cruze 1.6

113hp-153nm

0-100 = 12,5sn

9lt - 5,5lt - 6,8lt

1285kg

 

Arada 15 senelik teknoloji farkı var. Fakat yakıt konusunda öyle aman aman bi fark yok. Kg başına düşen miktara göre ort yakıtta 1-1,5lt azalma olmuş sadece. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

karbüratöre bi su tabancası bağlarsın jet memeli of ki of.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

karbüratöre bi su tabancası bağlarsın jet memeli of ki of.

Niye turbo yokki. Suyla neyi soğutacağız hocam

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Niye turbo yokki. Suyla neyi soğutacağız hocam

ooo..linki okuyalım. yakıt tasarrufu yapan gücü artıran ilk ve tek yöntemdir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

ooo..linki okuyalım. yakıt tasarrufu yapan gücü artıran ilk ve tek yöntemdir. 

Okudum  hocam. Sonradan ekleme yapılırsa sıkıntı diyor :) zaten amaç güç. Normal seyir zamanında bmw bile kullanmıyormuş sistemi. Tam yükte kullanıyormuş. Zaten yakıt, avans, ateşleme gibi beyinsel kodlamaları baştan yapmadan sistemi eklemek işe yaramaz hatta işler daha kötü olabilir demiş. Ama metanol kısmı ilginç :) akla başka şeyler getiriyor :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...