Ali Darbaz 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 2025 yılı itibariyle içten yanmalı motora sahip araç satışlarını yasaklayan ilk ülke olmayı planlayan Norveç'te elektrikli araç satışlarında yeni bir rekora imza atıldı. Yüzde 100 elektrikli araç satışları geçtiğimiz yıl ilk kez içten yanmalı motorlu araçları (dizel, benzin ve hibrit) geride bırakarak yüzde 54,3 seviyesine ulaştı. Norveç'in yeni rekoru olarak karşımıza çıkan bu oran 2019 yılında yüzde 42,4, 2011 yılında ise sadece yüzde 1 seviyesindeydi. 2020 verilerine baktığımızda, Norveç'te satılan içten yanmalı motora sahip araçların çoğunluğunun hibrit araçlar olduğunu görüyoruz. Zira bu araçların yüzde 20'si şarj edilebilir hibrit, yüzde 9'u hibrit, yüzde 9'u dizel ve yüzde 8'i benzinli araçlardan oluşuyor. Geçtiğimiz yılki genel satışlardan ziyade Aralık ayına ilişkin veriler de Norveç için oldukça önemli. Öyle ki gittikçe artan elektrikli araç satışları geçtiğimiz ay yüzde 66,7 gibi rekor bir seviyeye ulaşmış. Bu da aylık bazda ele alındığında şimdiye kadarki en yüksek oran olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Bkz.sahibinden.com verilerine göre Türkiye'nin en popüler otomobilleri ve dahası... Norveç'teki elektrikli araç pazarının lideri 2019 yılında Tesla Model 3'tü. Geçtiğimiz yıla ait veriler Tesla'nın liderliğinin sona erdiğini gösteriyor. Alman üretici Audi, elektrikli e-tron modelleriyle 2020'de liderliği ele geçirmeyi başarmış. Uzmanlar yeni modellerin piyasaya girmesiyle rekabetin daha da kızışacağını ve 2021'de elektrikli araçların toplam satışlardaki payının yüzde 65'e ulaşacağını belirtiyor. Her ne kadar oranlar göze yüksek gelse de Norveç'teki pazar oldukça küçük. Geçtiğimiz yıl toplamda 140 bin adet civarında yeni araç satılmış ve bunların yaklaşık 77 bin tanesi tamamen elektrikli olarak kayda geçmiş. Fakat bu gelişmeler ülkedeki teşviklerin fazlasıyla işe yaradığının kanıtı. Çünkü Norveç'te elektrikli araçlar benzinli ve dizel araçlara uygulanan vergilerden muaf tutuluyor. Doğrudan uğraşmadım, Donanım haberden kopyala yapıştır yaptım. : https://forum.donanimhaber.com/forumid_200/tt.htm 2 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Para varsa basit...kullanmadıkları araçları bize göndersinler... 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 pd140 motorlu, düz vitesli tek kapı golfe hayır demem. norveç bence örnek teşkil etmemeli. bir pakistan bir libya ne bileyim tunus... elektrikli konusunda bizden geridirler. 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Hocam avrupada fosil yakıtlı araçlar yavaş yavaş tarih olacak. Dizeller zaten çoktan gün saymaya başladı. Bazı firmalar yenilenen modellerinde dizel seçeneği sunmuyor. Adamlar olayı aştı. Yakıt falan değil dertleri. Tamamen çevreye duyarlılık. İsviçrede yaşayıp yurda kati dönüş yapan arkadaşım anlatmıştı. LPG'yi bile tamamen çevresel sebeplerle kullanıyorlar, yakıt falan umurlarında değil diye demişti. Tabi devletlerin teşvik uygulamasınında bunda büyük payı var. Bir de adamlarda araç fiyatları düşük. 2 araç alıyor. Mesela elektrikliyi şehir içinde, işe giidp gelirken, markete giderken falan kullanıyor. Böylece menzil sorun olmuyor. Uzun yola çıkacaksa ikinci aracını kullanıyor. (Mesela arkadaşım var Almanya'da. Bir tane i3'ü sırf işe gidip gelirken falan kullanıyor. Ama yola çıkacaksam X5'e biniyorum diyor.) Bizde bunu sağlamakta çok zor. Gerek vergiler, gerek TL'nin değer kaybı neticesinde iki tane ikinci el düzgün araç servet değerinde oldu. Paranın ne kadar kıymetli olduğu da önemli bir faktör. Bütçe olarak bizim çok üzerimizde rakamlar oluyor paramızın değersizliğinden dolayı. Buna örnek vermek gerekirse 600 bin lirayı ulan i3 veya ID3 fiyatına söz gelimi CLA200amg alınabiliyor. 1.6 tdi passat bluemotion rline alınabiliyor. 3.20i alınabiliyor. CLA200amg'yi ya da 1.6 Bluemotion Rline passatı ikisine de tercih ederim. Sonuçta hem i3 hem passat alamayacaksak, tercihimi hem şehir içinde hem uzun yolda kullanbileceğim seçenekten yana kullanırım. Yeri geliyor bir tatil gezisinde 10 günde 3 bin km çeviriyorum. Elektriklinin şarjı ile mi uğraşayım 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Ocak 2021 Yazar Paylaş 6 Ocak 2021 Atmosferik Benzinli 1,6 otomobille Sivas gidip gelmeye devam. Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 İngiltere'de 2030'da elektrikli araçlar harici tamamen yasaklanacak. Avrupa hem bu konuda çok duyarlı. Bir de para olunca bu işler daha kolay yürüyor. Mesela bizde yasaklansa arabaları ne yapacağız? Bu sorunun cevabını çok merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Eyüp Çetin yazdı: İngiltere'de 2030'da elektrikli araçlar harici tamamen yasaklanacak. sıfır satışı olarak planlanmış olabilir, 2029 gelince de 2040 a exit yapabilirler, bu kadar elektirik talep artışını hangi şebeke sağlayacak? 2 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Çağlar Bayur yazdı: sıfır satışı olarak planlanmış olabilir, 2029 gelince de 2040 a exit yapabilirler, bu kadar elektirik talep artışını hangi şebeke sağlayacak? Aynen öyle olacaktır. Yani halihazırda satılmış araç için kullanımın kısıtlanması olası değil. Fosil yakıtlı motorlarda da euro bilmem kaça geçtiler ve zorunlu tuttular. Ama eski araçları yasaklamadılar. Halen kullanımda. Sadece yeni satılacak araçlarda arıyorlar yürürlüğe giren normları. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Murat Sahın yazdı: Hocam avrupada fosil yakıtlı araçlar yavaş yavaş tarih olacak. Dizeller zaten çoktan gün saymaya başladı. Bazı firmalar yenilenen modellerinde dizel seçeneği sunmuyor. Adamlar olayı aştı. Yakıt falan değil dertleri. Tamamen çevreye duyarlılık. İsviçrede yaşayıp yurda kati dönüş yapan arkadaşım anlatmıştı. LPG'yi bile tamamen çevresel sebeplerle kullanıyorlar, yakıt falan umurlarında değil diye demişti. Tabi devletlerin teşvik uygulamasınında bunda büyük payı var. Bir de adamlarda araç fiyatları düşük. 2 araç alıyor. Mesela elektrikliyi şehir içinde, işe giidp gelirken, markete giderken falan kullanıyor. Böylece menzil sorun olmuyor. Uzun yola çıkacaksa ikinci aracını kullanıyor. (Mesela arkadaşım var Almanya'da. Bir tane i3'ü sırf işe gidip gelirken falan kullanıyor. Ama yola çıkacaksam X5'e biniyorum diyor.) Bizde bunu sağlamakta çok zor. Gerek vergiler, gerek TL'nin değer kaybı neticesinde iki tane ikinci el düzgün araç servet değerinde oldu. Paranın ne kadar kıymetli olduğu da önemli bir faktör. Bütçe olarak bizim çok üzerimizde rakamlar oluyor paramızın değersizliğinden dolayı. Buna örnek vermek gerekirse 600 bin lirayı ulan i3 veya ID3 fiyatına söz gelimi CLA200amg alınabiliyor. 1.6 tdi passat bluemotion rline alınabiliyor. 3.20i alınabiliyor. CLA200amg'yi ya da 1.6 Bluemotion Rline passatı ikisine de tercih ederim. Sonuçta hem i3 hem passat alamayacaksak, tercihimi hem şehir içinde hem uzun yolda kullanbileceğim seçenekten yana kullanırım. Yeri geliyor bir tatil gezisinde 10 günde 3 bin km çeviriyorum. Elektriklinin şarjı ile mi uğraşayım 1.6 passat ın o parayı etmesi de ayrı bir başlık konusu bu arada. passat mı i3 mü deseniz sn duşunmem................... passat derim çünkü kolay satılır ve kapısı tok :D Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Elektrikli arabaların elektiriği nasıl üretiliyor acaba ? Doğa ya nasıl daha zararsız ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Muhittin Kaplan yazdı: Elektrikli arabaların elektiriği nasıl üretiliyor acaba ? Doğa ya nasıl daha zararsız ? sadece kullanıldığı caddede emisyon salmıyor, daha zararsız hiç demedik demişti bir Ceo, daha ucuz olacak da demedik dediydi 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Çin'in 2019 elektrik üretimiFosil Yakıt; %68,87Nükleer; %4,76Hidroelektrik; %17,8Rüzgar; 5,53Güneş; 3,05Sıfır emisyonEkKömürden elektrik üretiminde ilk iki Çin ve Abdhttps://www.google.com.tr/amp/s/www.bloomberght.com/dunyada-komurden-elektrik-uretimi-yuzde-3-artti-2225245-amp?espv=1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Caner Tek yazdı: Sayın Bayur, seviyorum seni. Sana niye özel mesaj atamıyoruz, sadece bana özel mi yoksa herkese mi kapalısın mesaj kutusu kotası dolmuştur, foruma yazın ki bilgi paylaştıkça güzeldir Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Caner Tek yazdı: Elektrikli ne zaman çevreci olur, fosil yakıt kullanmadan çevreci yinelenebilir kaynaklardan üretilen elektrik kullandığı zaman. Yoksa ha motorda mazot yakmışım, ha santralde kömür yakıp elektrik üretip bunu bataryaya aktarmışım hiç fark yok. Elon mask "sadece fosil yakıt ile üretilen elektrik ile şarj etseniz bile normal araçlardan daha az korbondioksit salınımı oluyor" demekti. Ki ABD de güneş enerjisi ile şarj sistemleri var Tesla nin Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Şarj edilebilir hibritler çok pahalı. Pilleri lityum, ömürleri benzinli-hibrit’lerden kısa. Lityum piller de çok pahalı. Nasıl olacak bu işler? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Elon mask "sadece fosil yakıt ile üretilen elektrik ile şarj etseniz bile normal araçlardan daha az korbondioksit salınımı oluyor" teoride doğru olabilir, en azından yakındır belki . 4.endüstri seminirinde de aynısını dediler, üretimdeki emisyon hesaplandı mı dedim? güvenliği çağırdılar. 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Üretime girersek içten yanmalılarin her yıl değişen yağı ne kadar çevreci gibi sorular da çoğalır. Her türlü gelecek elektiriklide bence. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Üretime girersek içten yanmalılarin her yıl değişen yağı ne kadar çevreci gibi sorular da çoğalır. Her türlü gelecek elektiriklide bence. Termik motor, parçaları ve ekipmanları başlı başına inanılmaz bi sektör. Sanayiler hep kapanır. Parça sayısı çok azalıyor ama pil işte. Pil çok pahalı. Bugün bırakın lityum pili. Toyota 1,3kw’lık nimh pili 2250 dolara değiştiriyor. Lityum 60-80kw piller kimbilir kaç paradır Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şarj edilebilir hibritler çok pahalı. Pilleri lityum, ömürleri benzinli-hibrit’lerden kısa. Lityum piller de çok pahalı. Nasıl olacak bu işler? 4 sene 70 binde kayıp neredeyse %0 diyor Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Muhittin Kaplan yazdı: Elektrikli arabaların elektiriği nasıl üretiliyor acaba ? Doğa ya nasıl daha zararsız ? Elektriğin nasıl üretildiği önemsiz bir konu. Şöyle açıklayayım, kömür yakarak üretirseniz çevreye zararlı, ama güneş enerjisi santralleri ya da rüzgar gücü ile üretirseniz çevre açısından zararsız. Çevre açısından elektrikli araçların oluşturacağı en büyük risk bataryalarıdır. Düşünsenize, her yıl milyonlarca ton otomobil bataryası (tabiki zamanla bu boyuta ulaşacak) zayıfladığı, şarj tutmadığı için hurda olacak. Peki bu hurdalar ne olacak? Doğa açısından en büyük kirleticilerdendir piller. Cep telefonumuzun eski bataryası bile çevre açısından kötüyken, siz bir de araçların bataryalarını düşünün. Çağlar Bayur yazdı: sadece kullanıldığı caddede emisyon salmıyor, daha zararsız hiç demedik demişti bir Ceo, daha ucuz olacak da demedik dediydi Abi, evinin çatısına güneş paneli kurar icabında bedavaya da şarj edersin de, hepimizin bildiği bir gerçek, bu pillerin ömrü var, ve o ömür mevcut teknoloji ile çok uzun değil. Peki o bataryaların değişim vakti geldiğinde ne olacak? İkincil bir soru, bu araçların bakım şeması nasıl olacak ve o bakımlarda kaç para alınacak? Sonuçta otomotiv sektörü sıfır araç satışından kazandığından fazlasını yedek parça üzerinden kazanıyor. Bakım yaptırmasanızda olur diyecek halleri yok, illa bir şey olacak bakım yapılması için. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Murat Sahın yazdı: bu pillerin ömrü var, ve o ömür mevcut teknoloji ile çok uzun değil. Peki o bataryaların değişim vakti geldiğinde ne olacak? bu soruyu da seminerde sormuştum, geri dönüşüyor dedi emekli Ceo, sonra ismimi aldı, bir daha çağırmadılar seminerlere 2 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 4 sene 70 binde kayıp neredeyse %0 diyor Hocam bu tamamen yanılsama. Ankara büyükşehir belediyesi vaktiyle reunault fluence ze almıştı. Bir arkadaşım da bu araçlardan birini kullanıyordu o dönem. 2. yılında söylediği bataryanın ciddi manada zayıfladığı idi. BMW için 70 bin kmde zayıflamıyor desek bile, peki 100 bin km sonra? Tamam avrupada hurdaya çıkartılabilir bu araçlar 100 bin km'de. Peki o çıkan ömrünü tamamlamış bataryalar ne olacak? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Murat Sahın yazdı: illa bir şey olacak bakım yapılması için. serivs faturayı online yollar.... 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 6 Ocak 2021 Paylaş 6 Ocak 2021 Çağlar Bayur yazdı: bu soruyu da seminerde sormuştum, geri dönüşüyor dedi emekli Ceo, sonra ismimi aldı, bir daha çağırmadılar seminerlere Abi dışındaki plastiği dönüştürünce de dönüşmüş oluyor. Mesele % kaçı dönüşecek? Yorum bağlantısı
Recommended Posts