Zafer Oflu 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 2000 model tam otomatik mondeo aracımda 70-80 km hızda giderken, hafiften silkeleme oluyordu, Acaba bujilerde mi bir sorun var diyerek söktürdüm; bir sorun göremedim, o esnada akışmetreyi de balata spreyi ile temizlettim. Yapmışken boğaz kelebeğini de söktürdüm ve temizlettim. Ön taraf temiz görünmesine rağmen arka taraf simsiyah kurum bağlamıştı, Hatta kelebeğin kenarları dahi kurum içindeydi. Ancak sonrasında kelebeğin üstündeki aparatı (Bu arada saplama yerleri kırık olduğu için ayrı yerlerden sabitleniyor) takınca araba teklemeye başladı, Akışmetrenin fişini çekince düzeliyor ama takınca tekleme devam ediyor. Usta akışmetre bozuk dedi ama onun öncesinde bu kadar tekleme yoktu. Bu arada giderken arada bir silkeleme yapıyor ama en çok rölantide tekleme yapıyor. Bujileri 20.000 km önce değiştirmiştim bu arada. Söküp takarken iyice bozulmuş olabilir mi? Ayrıca tekleme yaparken (fiş takılı) araç hata vermiyor. o yüzden acaba ateşleme sisteminde bir sorun olmaz mı diye düşünmüyor değilim. Pazar günü Samsundan İstanbul'a kızımı götüreceğim için yolda sorun yaşamak istemiyorum. Bir önceki Samsun İstanbul yolculuğumda yaşadıklarımı paylaşmıştım zaten. Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Hava akışmetre balata spreyi ile temizlenmez diye bilirim hatta o teli bozuyor diye okumuştum. Yanlışım varsa düzeltirler Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 ben birkaç kez temizlemiştim birşey olmadı farklı arabalarda. şimdi yağsız kontakt temizleyici kullanıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Tolgahan Doğru yazdı: Hava akışmetre balata spreyi ile temizlenmez diye bilirim hatta o teli bozuyor diye okumuştum. Yanlışım varsa düzeltirler wd40 benzeri yağlı sprey ile temizlenmez, daha sonra tozu tutacağı için 4 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Zafer Oflu yazdı: 2000 model tam otomatik mondeo aracımda 70-80 km hızda giderken, hafiften silkeleme oluyordu, Acaba bujilerde mi bir sorun var diyerek söktürdüm; bir sorun göremedim, o esnada akışmetreyi de balata spreyi ile temizlettim. Yapmışken boğaz kelebeğini de söktürdüm ve temizlettim. Ön taraf temiz görünmesine rağmen arka taraf simsiyah kurum bağlamıştı, Hatta kelebeğin kenarları dahi kurum içindeydi. Ancak sonrasında kelebeğin üstündeki aparatı (Bu arada saplama yerleri kırık olduğu için ayrı yerlerden sabitleniyor) takınca araba teklemeye başladı, Akışmetrenin fişini çekince düzeliyor ama takınca tekleme devam ediyor. Usta akışmetre bozuk dedi ama onun öncesinde bu kadar tekleme yoktu. Bu arada giderken arada bir silkeleme yapıyor ama en çok rölantide tekleme yapıyor. Bujileri 20.000 km önce değiştirmiştim bu arada. Söküp takarken iyice bozulmuş olabilir mi? Ayrıca tekleme yaparken (fiş takılı) araç hata vermiyor. o yüzden acaba ateşleme sisteminde bir sorun olmaz mı diye düşünmüyor değilim. Pazar günü Samsundan İstanbul'a kızımı götüreceğim için yolda sorun yaşamak istemiyorum. Bir önceki Samsun İstanbul yolculuğumda yaşadıklarımı paylaşmıştım zaten. Bujilerde gözle görülen sorun olmayabilir. Fakat içten gidikse belli olmaz. Zaten 20.000 km önce değişmiş. Yenilense iyi olur. Yakın zamanda bakılmadı ise hava filtresi değişimi de gerekir. Sorunsuz ve hayırlı yolculuklar. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 27 Aralık 2020 Paylaş 27 Aralık 2020 Fişi çekince düzeliyorsa akışmetredir, Ben CRC nin akışmetre temizleyicisi ile temizlemiştim. Ama orada önemli olan nokta : kurumadan takmayın yerine diye not yazar. Yorum bağlantısı
Zafer Oflu 27 Aralık 2020 Yazar Paylaş 27 Aralık 2020 Spreyi sıktıktan sonra bir müddet bekledik ama cok fazla değil. Bu esnada bozulmuş olabilir mi? İşin garip tarafı ise, eğer akışmetre arızalı ise, mutlaka hata kaydı oluşur diyorlar ama emin olamıyor tabii insan??? Yorum bağlantısı
Zafer Oflu 28 Aralık 2020 Yazar Paylaş 28 Aralık 2020 Bugün sorunu çözdüm. Boğaz kelebeğinin üstündeki parçanın üstüne biraz bastırınca çalışma biraz düzeldi. Daha önceden de yazdığım gibi boğaz kelebeğinin saplama yerleri kırılmıştı. Arka taraftaki saplamayı bir pul vasıtasıyla biraz daha sabitledim ve vidalarını biraz sıkınca düzeldi aracın rölantide çalışması. gaz verdiğimde ise patlama sesi gibi bir ses de gelince, usta buji ve kablolarını değişmen lazım dedi. 4 adet Ayfs 22Fm platin buji aldım ve diğerlerini söküp ustaya götürdüm. Değiştirsene, dükkan senin ne istiyorsan al ve değiştir benim işim var dedi. Değiştirdim ve tüm sorunlar gitti. Bu arada arabanın vites geçişleri biraz daha çabuk olmaya başladı. Ancak rölantide anlık tüketim 1,1 lt/h oldu. Arada 0,9 a inip 1,1 de çoğunlukla sabit kalıyor. Bu normal midir? yoksa biraz daha kurcalayayım mı? 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Aralık 2020 Paylaş 28 Aralık 2020 Akış metrenin fişi çekilince düzeliyor demiştiniz ya benim oraya kafam takıldı 🤔 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Aralık 2020 Paylaş 28 Aralık 2020 Akış metrenin fişi çekilince düzeliyor demiştiniz ya benim oraya kafam takıldı [emoji848]O zaman akismetre sağlam olmaz mi? Tepki vermezse arızalıdır. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Aralık 2020 Paylaş 28 Aralık 2020 Metin Akbal yazdı: Furkan Avcı yazdı: Akış metrenin fişi çekilince düzeliyor demiştiniz ya benim oraya kafam takıldı O zaman akismetre sağlam olmaz mi? Tepki vermezse arızalıdır. Sistem bozuk olduğunu görünce standart verileri kullanıyor, ama takınca eğer (komple bozuk değilse) hatalı okuyorsa onu kullanmaya çalışıyor diye biliyorum ben. fişi çekince başka bir şey yapmasaydık araba düzgün çalışacak mıydı acaba? Yorum bağlantısı
Metin Akbal 29 Aralık 2020 Paylaş 29 Aralık 2020 Sistem bozuk olduğunu görünce standart verileri kullanıyor, ama takınca eğer (komple bozuk değilse) hatalı okuyorsa onu kullanmaya çalışıyor diye biliyorum ben. fişi çekince başka bir şey yapmasaydık araba düzgün çalışacak mıydı acaba?Bu sefer verileri doğru okuyup araç yorumlayamıyordur belki [emoji16] LPG de sorunsuz çalışan arabanın benzinde çalışmaması gibi. 1 Yorum bağlantısı
Zafer Oflu 29 Aralık 2020 Yazar Paylaş 29 Aralık 2020 Furkan Avcı yazdı: Sistem bozuk olduğunu görünce standart verileri kullanıyor, ama takınca eğer (komple bozuk değilse) hatalı okuyorsa onu kullanmaya çalışıyor diye biliyorum ben. fişi çekince başka bir şey yapmasaydık araba düzgün çalışacak mıydı acaba? Zannedersem böyle bir durum söz konusu. Akısmetre frekans konvertörü gibi çalışıyor, arızalı olunca sistem sabit veri üstünden çalışmaya devam ediyor Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 30 Aralık 2020 Paylaş 30 Aralık 2020 bu islemlerden sonra aku bosa alinip ecuyu sifirlamak iyi gelecektir ama map sensoru teklemeye yol acar ozellikle bosta iken basima geldi dalginliktan takmayi unutmustum duzensiz tekleme sorunu ile karsilastim. ama sizinki ters bir durum ve muhtemelen ariza lambasi yakacaktir yada sisteme ariza kodu dusecektir Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Aralık 2020 Paylaş 31 Aralık 2020 Gerekenleri yapmışsın zaten.. Rolantideki düzensizliğin gaz kelebeğinden olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts