Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Merhaba 18 yıldır sahibinin kullandığı bu arabada, çok değişik bir şey dikkatimi çekti. LPGli arabanın emme manifolduna giden boru, dış hava emme ağzından sökülmüş. Bantla agzının yarısı kapatılmış. Kücük bir boru ek yapılmış. Küçük boru havayı motor odasından çekiyor. Lpg dönüşümünden dolayı bu şekilde yapıldığını söylemişler. Bunun mantıklı açıklaması nedir. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Merhaba 18 yıldır sahibinin kullandığı bu arabada, çok değişik bir şey dikkatimi çekti. LPGli arabanın emme manifolduna giden boru, dış hava emme ağzından sökülmüş. Bantla agzının yarısı kapatılmış. Kücük bir boru ek yapılmış. Küçük boru havayı motor odasından çekiyor. Lpg dönüşümünden dolayı bu şekilde yapıldığını söylemişler. Bunun mantıklı açıklaması nedir. İlk aracım rover aracımda hava hortumuna bez sokup havayı azaltan bir sistem gördüğümden dolayı bunu görünce şaşırmadım. Kendilerince sistem kurmuşlar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Ümit Türk yazdı: İlk aracım rover aracımda hava hortumuna bez sokup havayı azaltan bir sistem gördüğümden dolayı bunu görünce şaşırmadım. Kendilerince sistem kurmuşlar. Sahibi , benzinden sürmek istediğinde araba ne olcak. Ayrıca benim kafama yatmadı. Şimdi bu 115 beygirlik araba benzinde 14,7:1 afr ile çalışıyor. Ona göre hava emiş ağzı yapılmış. Ama lpg 15,5:1 afr ile çalışan bir yakıt. Yani motorun daha fazla hava çekmesi gerekiyor. Benim mühendislik bilgim bu arabanın hava emiş sisteminin yarı yarıya daraltılmasındaki nedeni çöezemedi. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Furkan Avcı yazdı: Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim Peki motor benzinde çalıştığında işler yolunda gidecekmi Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Araç muhtemelen benzin de çalışsa dahi randıman vermeyecektir. Aynısını zamanında 1982 CJ-8 Aracımda da yapmışlardı. Sebebi ise deforme olmuş körüğe 400 TL verip sıfırını almamak. Körük alınca her şey normal şekilde çalışmaya devam etti. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 LPG ayarını tam becerememisler. Büyük ihtimalle başka yerden de hava alıyor diye girişi daraltmislar. Çekiş vs berbattir onda şuan 18 yıldır böyle kullandi ise kurcalamasin Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Eski bir arkadaşımda yanlış olmasın 86 model Mercedes vardı. Karbüratör hava girişini bantlamıştı epey daraltmıştı girişi. Neden dediğimde aşırı tüketim oluyor ondan demişti. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: LPG ayarını tam becerememisler. Büyük ihtimalle başka yerden de hava alıyor diye girişi daraltmislar. Çekiş vs berbattir onda şuan 18 yıldır böyle kullandi ise kurcalamasin Bu Araba bende olsa , fabrika dışı parçaların alayını söker atardım. Eksilen parçalarında Oem yada orjinal bir şekilde peyder pey tamamlar , yola devam ederdim Bu arabayı her gördüğümde üzülüyorum. Tipi çok hoşuma gidiyor Yorum bağlantısı
Ersen şahin 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Ersen şahin yazdı: Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile Ne büyük talihsizlik Üzüldüm acıkcası. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Ersen şahin yazdı: Benim eski reno da da aynı şeyi yapıyordum enjeksiyonlu olmayan bir motorda hava az geldiğinde lpgde çekiş daha iyi oluyor tabi benzinde hüsran bu tür araçlarda Araba direk lpg ile çalışıp o şekilde devam ediyor yani çoğu eski arabada benzin kullanılmıyor bile O doğru bilinen bir yanlış. Gaz ayarını tutturamayan ustaların hilesi Yorum bağlantısı
Hamit inan 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu Araba bende olsa , fabrika dışı parçaların alayını söker atardım. Eksilen parçalarında Oem yada orjinal bir şekilde peyder pey tamamlar , yola devam ederdim Bu arabayı her gördüğümde üzülüyorum. Tipi çok hoşuma gidiyor Sen hypermansın. O araç sende olsa her gün sinir krizi geçirir sonunda kendini yakardın Furkan Avcı yazdı: Bu motorlarda lpg patlatma diye bir durum var onu önlemek için mi bilemedim Patlamanın haricinde bizim biladerin torosta başıma gelmişti. Elle hava emişini daraltınca araba daha düzgün çalışıyordu. Karışım oranını tutturamıyor bir sebepten. Sanayide usta aynı böyle bant sarmış sonradan 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Mehmet Yıldız 1 yazdı: Sen hypermansın. O araç sende olsa her gün sinir krizi geçirir sonunda kendini yakardın Patlamanın haricinde bizim biladerin torosta başıma gelmişti. Elle hava emişini daraltınca araba daha düzgün çalışıyordu. Karışım oranını tutturamıyor bir sebepten. Sanayide usta aynı böyle bant sarmış sonradan Ben Cruze sahibiyim ama 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 (düzenlendi) lpg mikserini karbüratör ağzına belli bir yükseklikten bağlaması lazım, onu sağlayamaz ise hava girişi daraltılır. tempra karbüratöründe bir parça vardı, onu çok kullandılar bir ara, artık o parça da yok , lpg kit fiyatına satarlardı, bir de bu motor değişken venturili karbüratöre sahip ise, ayarını kimse yapamaz. 1000 de 1 usta belki bulunur artık 25 Aralık 2020 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2020 Yazar Paylaş 25 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: lpg mikserini karbüratör ağzına belli bir yükseklikten bağlaması lazım, onu sağlayamaz ise hava girişi daraltılır. tempra karbüratöründe bir parça vardı, onu çok kullandılar bir ara, artık o parça da yok , lpg kit fiyatına satarlardı, bir de bu motor değişken venturili karbüratöre sahip ise, ayarını kimse yapamaz. 1000 de 1 usta belki bulunur artık ABi bu araba, otomatik, adam ayağını gazdan çekince havayı rahat ememez ise kompresyonuda artmaz mı. Araba rahat süzülmez. yakıt tüketimi gene artar gibime geliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 18 yıllık otomatik merso sürerekn son bakılacak şey tüketim, stop etmeden , su kaynatmadan dur kalk yapabilmesi tek aranan özellik tir gerisi teferruat, sıfır gibi olsun lpg de olsun dersen, sadece lpg sistemine 1000 avro bütçe ayırırsan olur, yurt dışından parça getirip takarız. işçilik hariç. montaj da 2 gün sürecek, 2 gün de test ve ayar. manifoldalrı sökülecek vs. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Motor m102 mekanik enjeksiyon LPG de randıman çok zor. Birde karaduzen takılmış. Sadece yürür o araba. Bendeki m111 sıralı LPG manuel idi. O bile performans olarak cansız idi. Heleki kompressor motorlardan sonra beklentim yoktu o konuda. Yakıt olarak zaten fabrika verisi bile yüksek . Genel kondisyonu güzel olanlarin sahibi zaten yakıtti performans di çok aramaz. 300 dizel de sürdüm otomatik hemde om606. Turbosuz idi. O da m111 e200 manuel kadar performans gösteriyordu. Ama atmosferik dizel olmasına rağmen çekiş tabiki bu tık daha iyi . Turbo moda bu aralar. Bı kaç YouTube işi bu w124 leri prim yaptırdı. Ama hakkıyla binmek için ikinci araç olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Motor m102 mekanik enjeksiyon kapa ört kaç.. lpg de çalışabilmesini sağlandı ise kaputu kapa bir daha açma Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: kapa ört kaç.. lpg de çalışabilmesini sağlandı ise kaputu kapa bir daha açma 85 model karbüratörlu 190 vardi bı tane baktım gitmiş şimdi 😛 Mercedes bayisinden alınma ama çok para diyordu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Mert Gulkokan yazdı: lpgli ve ilk sahibi olduğumuz focus 1 aracın hava filtresi kutusunu söktüğümde motora giden hortumun içine tıkılmış bez parçası ile karşılaşmıştım lpg ustalarının kafasının iyi çalışmadığını düşünürüm hep ama rölanti saat gibi miydi? Mustafa Tüfekçi yazdı: karbüratörlu 190 onların üstüne oynuyorlar 4-5 aydır, bulamassın, seneye 250 den çıkarlar piyasaya Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Aralık 2020 Paylaş 25 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: ama rölanti saat gibi miydi? onların üstüne oynuyorlar 4-5 aydır, bulamassın, seneye 250 den çıkarlar piyasaya Tofaş a yöneldim ordan başlayayım diye nar çiçeği şahin 90 model civarı bı kaç tane gidip baktım hatta rakam da hiç esnemiyorlar diye kaldı şimdilik 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Tadilat tamiratta lambo’nun karbüratör ayarı için özel tekniker çağırmıştı edd china gibi adam. Zor işler bu ayar tutturma işleri 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Aralık 2020 Yazar Paylaş 29 Aralık 2020 Dostlar, Araba 21 litre gaz yakıyor. Sizce sorun nedir. Benzinde sürse daha ekonomik olacakmış gibi duruyor. Normali nedir lpgde. Arabada ne sorun vardır. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Aralık 2020 Paylaş 29 Aralık 2020 https://www.spritmonitor.de/en/detail/1121825.html Yorum bağlantısı
Recommended Posts