İçeriğe Yönlendir

Vites Takılı Kaldı


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş

Dün 300 km uzun yol sonrası (son 10-15dk trafikte geçti ışıklarda duruldu vites gayet normal) evin yakınındaki fırına uğradım. Arabayı stop ettim tabi sonra normal bir şekilde devam ettim zaten ikisinin arası çok yakın vitesi 3e bile atmama gerek kalmıyor. Siteye girdim 2.viteste devam ettim park edene kadar 2.vitesteydi aracım. Park ettim sonra stop etmeden önce el frenini çekip vitesi 1e alırım hep. Bir baktım geçmiyor. Birazcık zorladım yine geçmedi. Açıkçası daha da fazla zorlamak da istemedim. Şuan araba öyle duruyor :( 

Debriyaj bu zamana kadar herhangi bir kaçırma yapmadı yani belirti yoktu ama baskı balatanın durumunu da hiç bilmiyorum aldığımdan beri şanzımanla ilgili bir tek ilk başlarda şanzıman yağı eklenmişti eksik diye o kadar.

 

Bir de şanzımanla ilgili Marmariste vitese zor geçme olayını yine yaşamıştım fakat zor da olsa geçiyordu. Aşırı sıcak havaya ve rampalara bağlamıştım günlük bir şeydi sonradan kendi kendine düzelmişti fakat şimdi hiç geçmiyor? Sorun nedir? 

 

Bu arada stop edince de vitese geçmiyor. Bu baskı-balata ihtimalini eler mi?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Olmaz olur mu lpg [emoji3]
Bu Cruze araçların %90 ı lpg li olduğundan sorun çıkarıyormuş ben öyle okudum [emoji23]

Senkromeç vites ayırıcı kol vs sorunudur. Zor birşey değildir. Belirli bir vitese geçmiyorsa senkromeç arızasıdır. Ha birde lpg yi de söktür.
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

Bu arada stop edince de vitese geçmiyor

vites kol mekanizma sorunudur, baskı balata değil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Emre Şimşek yazdı:

Debriyaj hidroliğini kontrol ettiniz mi?

 

Yok onu kontrol etmedik daha.

 

Çağlar Bayur yazdı:

vites kol mekanizma sorunudur, baskı balata değil

 

Tamamdır oraya odaklanacağız o zaman artık abi. Yasak var ptesine kaldı bakalım ne olacak

Metin Akbal yazdı:

Bu Cruze araçların %90 ı lpg li olduğundan sorun çıkarıyormuş ben öyle okudum emoji23.png

Senkromeç vites ayırıcı kol vs sorunudur. Zor birşey değildir. Belirli bir vitese geçmiyorsa senkromeç arızasıdır. Ha birde lpg yi de söktür.

 

Hahahaha :D Haklısın Metin hocam çıbanın başı lpg valla :biggrin: Yasak var ptesine kaldı canlı ders vardı ilgilenemedim. İnşallah dediğin gibi vites ayırıcı falandır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Vites ağırlığı diye bir parça var, yerinden çıktıysa ondan olmuştur %90

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg ile, debriyajla, senkromeçle alakalı değildir. 

Vites koluna veya halatına bakılmalı. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Lpg işin espirisi [emoji16] Vitese geçmemesi senkromeçten olmaz mı? Takılı kalmamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Bi kere küçükken bizim traktörde başıma gelmişti. Traktör geri viteste takılı kalmıştı. 165 MF vites boşta gibi duruyordu ama hareket alanı kısıtlı idi. Komşumuz vitesin yanındaki cıvatayı söktü. Oraya bi levye soktu debriyaja bastı ve karıştırdı. Sonra düzeldi. Babam bu olaydan vites karıştırma diye bahseder hep. Tabi sistem aynı mı bilmiyorum. Büyük ihtimalle farklıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Bi kere küçükken bizim traktörde başıma gelmişti. Traktör geri viteste takılı kalmıştı. 165 MF vites boşta gibi duruyordu ama hareket alanı kısıtlı idi. Komşumuz vitesin yanındaki cıvatayı söktü. Oraya bi levye soktu debriyaja bastı ve karıştırdı. Sonra düzeldi. Babam bu olaydan vites karıştırma diye bahseder hep. Tabi sistem aynı mı bilmiyorum. Büyük ihtimalle farklıdır.
Yok traktör çok farklı steyr de hep olur vites kolunun civatalarını alttan söküp kolu yerine geçirince düzelir yoksa kol kasıntı da kalır viteslere geçmezdi eski traktörler arıza konusunda süper herşey mekanik çalışma alanı çok geniş söküp dağıtıp toplamak çok kolay ve zevkli.
Arabanın sorunu büyük ihtimalle vites halatı veya şanzıman olma ihtimali de var ama çok düşük.
Bilinenin aksine debriyaj bitse araç vitese geçer çünkü şanzıman ve baskı balata ayrı ayrı sistemlerdir.
Aracı hafifçe ileri-geri hareket ettirip tekrar boşa alamayı deneyin .
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Furkan Bakırel yazdı:

Aracı hafifçe ileri-geri hareket ettirip tekrar boşa alamayı deneyin .

Bu şekilde boşa alabilirseniz debriyajdır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Akbal yazdı:

Lpg işin espirisi emoji16.png Vitese geçmemesi senkromeçten olmaz mı? Takılı kalmamış.

 

Senkromeçin görevi vites geçişlerinde dişlileri frenleyerek durdurmaktır. 

Motor çalışmıyorken araç yürümüyorken dişliler zaten durmuş durumdadır. 

Murat Gedik yazdı:

Bi kere küçükken bizim traktörde başıma gelmişti. Traktör geri viteste takılı kalmıştı. 165 MF vites boşta gibi duruyordu ama hareket alanı kısıtlı idi. Komşumuz vitesin yanındaki cıvatayı söktü. Oraya bi levye soktu debriyaja bastı ve karıştırdı. Sonra düzeldi. Babam bu olaydan vites karıştırma diye bahseder hep. Tabi sistem aynı mı bilmiyorum. Büyük ihtimalle farklıdır.

 

Trafktörlerde çok olurdu bu.. 

Otomobilde olmuyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Mehmet Ozyurek yazdı:

Trafktörlerde çok olurdu bu.. 

Otomobilde olmuyor. 

Eskiden koldan vitesli otomobillerde çok olurdu. Benim gençlik yıllarımda,1959 model chevrolet te çok başıma geldi.

Chevrolet demişken, sübap ayarı aracın motoru çalışırken yapılırdı. Şimdi çoğu motorcu bunu bilmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba hidrolik debriyajlı. Fren dot4 sıvısı ile çalışır. Motor durunca, hidrolik pompasıda duruyor. 

Hiç denemedim. Motor çalışmazken debriyaj pedalına pek çok kez basıldığında şişme yapıyormu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Malum yasak vardı şimdi sanayiye gelebildim debriyajla veya şanzımanla alakalı değildir inşallah diye umut ederken pek öyle olmayacak gibi :( 

 

Vites koluna ve halatına biraz baktılar ama orda sorun yok şanzımanın içinde diyorlar. Ne gibi bir durum olabilir şanzımanla alakalı? Ve bir de nasıl böyle takılı kalabiliyor belirti vermeden

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Malum yasak vardı şimdi sanayiye gelebildim debriyajla veya şanzımanla alakalı değildir inşallah diye umut ederken pek öyle olmayacak gibi :( 

 

Vites koluna ve halatına biraz baktılar ama orda sorun yok şanzımanın içinde diyorlar. Ne gibi bir durum olabilir şanzımanla alakalı? Ve bir de nasıl böyle takılı kalabiliyor belirti vermeden

 

yahu miss gibi sene sonu indirimi 490 tl al sana valeo debriyaj setini.  üstünede valeo merkez al. Mis gibi 100,000 km kafan rahat eder. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Malum yasak vardı şimdi sanayiye gelebildim debriyajla veya şanzımanla alakalı değildir inşallah diye umut ederken pek öyle olmayacak gibi [emoji20] 
 
Vites koluna ve halatına biraz baktılar ama orda sorun yok şanzımanın içinde diyorlar. Ne gibi bir durum olabilir şanzımanla alakalı? Ve bir de nasıl böyle takılı kalabiliyor belirti vermeden
Senin sorun tam olarak ne? Vitese mi geçmiyor vitesten mi çıkmıyor takılı kalıyor?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu miss gibi sene sonu indirimi 490 tl al sana valeo debriyaj setini.  üstünede valeo merkez al. Mis gibi 100,000 km kafan rahat eder. 

bunu usta tavsiye etse ve sorun devam etse nasıl bir konu açılırdı ustalar hakkında?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bunu usta tavsiye etse ve sorun devam etse nasıl bir konu açılırdı ustalar hakkında?

 

Usta bana kazık attı denirdi heralde :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:
Behlül Baş yazdı:
Malum yasak vardı şimdi sanayiye gelebildim debriyajla veya şanzımanla alakalı değildir inşallah diye umut ederken pek öyle olmayacak gibi emoji20.png 
 
Vites koluna ve halatına biraz baktılar ama orda sorun yok şanzımanın içinde diyorlar. Ne gibi bir durum olabilir şanzımanla alakalı? Ve bir de nasıl böyle takılı kalabiliyor belirti vermeden

Senin sorun tam olarak ne? Vitese mi geçmiyor vitesten mi çıkmıyor takılı kalıyor?


Vitesten çıkmıyor Metin hocam 2de takılı kaldı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...