Ümit Türk 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Merhaba; Konudan anlaşılacağı üzere ağır kazalı araçlar kesilip biçilip onarılıp tekrar piyasaya sürülüyor. Bunun gibi çok örnekler var ve denk gelenler illa ki olmuştur Tarcanlar expertizde ağızları açık bırakılacak tespitler görebiliyoruz. 2015 model aracın tavanının 2014 model tavan ile yapılması vs. bir çok örneği var. Sigorta şirketleri uygun fiyata tekrar piyasaya satıp bir çok insanın canını yakabiliyorlar ve en büyük suçluluları da bunlardır diye düşünüyorum. Bu araçların tekrar onarılıp piyasaya sürülmemesi için devlet bir çalışma yapamaz mı? Ya da varda bizim mi haberimiz yok. Teşekkürler. 2 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Tekrar piyasaya sürülmezse en düşük trafik sigortası 5 binden, kasko 7 8 binden başlar sanırım. Bazı şartları saglayan arabalar tekrar sürülmeli bence ama tabi 2 ye bölünmüş, 8 olmuş araçlar değil 6 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Araçlarda ki vergi miktarları düşük olsa hiç böyle olaylara gerek kalmaz kimse pert araba kovalamaz. 2 Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-2005-1,2-16-walf-plakali-ruhsatli-882813666/detay/ bu aracın pert kaydı yok? 1 3 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 14 Aralık 2020 Yazar Paylaş 14 Aralık 2020 Tahir İlter yazdı: Tekrar piyasaya sürülmezse en düşük trafik sigortası 5 binden, kasko 7 8 binden başlar sanırım. B Genişlet Bu tarife listesi kabarık olanlar için uygulanmalı. Ömüründe kaza yapmamış biri neden 5 bin ödesin. Misal ben ilk arabamı aldığımda 1300 öderken şimdi 500 lira gibi bir tutar ödüyorum. 2016 yazında pert ettiğim 1997 model aracın sigortası bana 15 bin teklif etti ve kabul ettim aldım paramı kurtuldum. bir kaç gün sonra ilanlarda gördüm ve alan kişi masrafın 2500 TL olduğunu söylemiş oysaki arabada 12 bin masraf vardı oda ne kadar düzgün olacağı meçhul idi. Düşünün ki benden alınan bu araba tekrar piyasaya satılmış. Bahadır Taşpolat yazdı: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-2005-1,2-16-walf-plakali-ruhsatli-882813666/detay/ bu aracın pert kaydı yok? Genişlet bütün kaportacılar sistemli çalışmalı diyeceğim ki o da nasıl olacak Türkiye şartlarında. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 (düzenlendi) Şase kazada büküldüğü yerden tekrar düzleştiriliyor. Tekrar olası bir kazada, düzeltilen kısım, ilk kazadaki mukavemeti gösteremez. Hatta çok daha düşüğünü sergiler. Ölümle sonuçlanan kazalar olabilir. Bu tarz şase düzeltmelerinin kontrol altında olması gerekli. 14 Aralık 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 O kadar çok küçücük kazası olupta ağır hasar işlenen araç varki sonuçda çöpe atılamıyor araçlar bi şekilde onarılıp kullanılıyor zaten sigorta şirketinden çıkma ise ağır hasarlı diye kayıtlanıyor.Şase numarasından.Ayriyeten sel hasarlıları bile agır hasarlı işliyolar dayıma sigorta şirketinden sel hasarlı focus aldık 2010 yılında araç otoparkda yağmur suyu almış koltuklarına kadar gem modülü bile ıslanmamış araca 4 buji bir yağ birde yağ filitresi degistirip marşına bastık tam 10 yıldır tık yok arabada ve exper bu araca tam 30 bin tl hasar yazmış.Bu gibi durumlarda mevcut. Saygılar. Yorum bağlantısı
Hamit inan 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Bahadır Taşpolat yazdı: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-2005-1,2-16-walf-plakali-ruhsatli-882813666/detay/ bu aracın pert kaydı yok? Genişlet Burada ki aracın biraz daha hallicesini görmüştüm sanayide. Aynı böyle bir clio idi. Ustaya parçaları mı kullanacaksınız dedim. Hayır adam edeceğiz demişti. Şok olmuştum Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Ben güvenlik riski oluşturmadığı sürece araçların hurdaya ayrılmasına karşıyım. Milli servet bunlar, güzelce tamir edilip, bu söylenerek almak isteyenler uygun fiyata araç sahibi olsunlar. Mesela, airbag patlağı, motor arızası vs. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 bence sorun arabanın onarılması değil vatandaşa arabanın kazasızmış gibi satılmasıdır. sağlamlık konusunda ise şase vs oynandıysa aynı sağlamlıkta olmasa bile kuş grubu vsden yine iyi durumda olacaktır 5 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 artık arabaların elekroniği farı airbagi o kadar uçuk paralar ki aşırı yüksek rakamlar görülebiliyor hiç ummadığınız hasarlarda bir aracın tamir olması için belli kriterler olmalı sağlamıyorsa yedek parçaya ayrılmalı 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Geçen sene 57.000 Km'de 2018 model Seat ibiza aldı arkadaşım ağır hasar kayıtlı, hasarını sol arka tekerin oradan almış dingil yamulmuş ve jant kırılmıştı. Araç çekici ile Bursa'ya geldi çıkma dingil ve aynı model jant buldu Ankara'dan çamurluk ve bagaj kapağı da işlem ile düzeldi, bir müddet kullandı piyasaya göre 8-10 bin altına da sattı. + Kendisi de bu işten 10 bin gibi bir para kazandı. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Pert araç kaskosu diye bir ürün var. Bırakın trafiğe çıkmasını 🙂 Mantığa ters zaten, "bu araç iflah olmaz riskli" deyip pert yapıyorsun. Sonra satıyorsun ve onarılıp üstüne kasko yapılıp satılabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 alan kaportacı, satan sigorta şirketi, alan razı satan razı. hiçbir kurum memuru bu tekere çomak sokmaz, koltuğundan olur. Ağır hasarı, teknik ve mali olarak ikiye ayırmadıkça devam eder bu düzen. 3 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 sadece riskli diye pert edilmiyorki tamiri çok pahalı diye ediliyor sigortaya göre. bence riskli diye pert eden yoktur. bir far, far braketi ile tüm ön airbagler zaten arabanın yarı parası olunca durum bu. halbuki araç tamamen sağlam. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türk 14 Aralık 2020 Yazar Paylaş 14 Aralık 2020 Erhan Doruk yazdı: Ben güvenlik riski oluşturmadığı sürece araçların hurdaya ayrılmasına karşıyım. Milli servet bunlar, güzelce tamir edilip, bu söylenerek almak isteyenler uygun fiyata araç sahibi olsunlar. Mesela, airbag patlağı, motor arızası vs. Genişlet yani bu şekilde olsa yine iyide. kusursuz diye satan çok . haberi yokmuş gibi davrananları da söylemiyorum bile. araçta illaki kusur olacaktır ancak bunun boyutları var dediğiniz gibi güvenlik riski oluşturmayan araçlar için müsaade edilebilir. Bahadır kardeşimizin attığı resimdeki araçlar toplanıp satılmamalı. Dogan Arsiray yazdı: sadece riskli diye pert edilmiyorki tamiri çok pahalı diye ediliyor sigortaya göre. bence riskli diye pert eden yoktur. bir far, far braketi ile tüm ön airbagler zaten arabanın yarı parası olunca durum bu. halbuki araç tamamen sağlam. Genişlet 2016 da şahit olduğum olayda lüx bir Audi marka aracın sağ aynası 3500 TL diye sigorta şirketi perte ayırmak istiyorlardı. Bunuda bana söyleyen oto kaportacının ta kendisi. tabi teşkilat kurmadılar ise. Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 (düzenlendi) Pert / Ağır hasar kaydı olanlar yine bir tık iyidir. Sorgulamada en azından bilgi çıkıyor. kaskosu olmayan ve sahibi tarafından yaptırılanlar bunlardan kadar tehlikeli olabiliyor. Hasar kaydı olan ama tutar gözükmeyen bir araç bakmıştık. Ön cama kadar patlatmış aldığı darbe. on numara toplamışlar aracı o ayrı mesele. airbaglere filan bakmadık zaten. teşekkür edip ayrıldık 14 Aralık 2020 tarihinde Baha Kanberoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Türk 14 Aralık 2020 Yazar Paylaş 14 Aralık 2020 Baha Kanberoğlu yazdı: Pert / Ağır hasar kaydı olanlar yine bir tık iyidir. Sorgulamada en azından bilgi çıkıyor. kaskosu olmayan ve sahibi tarafından yaptırılanlar bunlardan kadar tehlikeli olabiliyor. Hasar kaydı olan ama tutar gözükmeyen bir araç bakmıştık. Ön cama kadar patlatmış aldığı darbe. on numara toplamışlar aracı o ayrı mesele. airbaglere filan bakmadık zaten. teşekkür edip ayrıldık Genişlet tecrübe olmuştur. asıl sıkıntı olanlarda bu değil mi işte. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Samsunda özel bir servise çekiciyle Audi a3 bir araç getirdiler . Pert dediler. İki arkadaş baktık neden olduğunu anlayamadık. Arac jilet gibiydi. Sonra ogrendik ki aracın altına yolda bir kütük geliyor motor, şanzıman haşat oluyor. Bu araba yapılsa hemen alınır. Tamirci arkadaşlardan kendileri için böyle araç kovalayanlar var. Alım satım yapan da çoktur herhalde... Yorum bağlantısı
Ali Gök 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Haluk Şentürk yazdı: Samsunda özel bir servise çekiciyle Audi a3 bir araç getirdiler . Pert dediler. İki arkadaş baktık neden olduğunu anlayamadık. Arac jilet gibiydi. Sonra ogrendik ki aracın altına yolda bir kütük geliyor motor, şanzıman haşat oluyor. Bu araba yapılsa hemen alınır. Tamirci arkadaşlardan kendileri için böyle araç kovalayanlar var. Alım satım yapan da çoktur herhalde... Genişlet off boyasız hemde servis şişirmesinden hasar kayıtlı tam aranılan araç 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Pert araç kaskosu diye bir ürün var. Bırakın trafiğe çıkmasını 🙂 Genişlet Yapılan pert araç kaskosu tam olarak bu değil. Araç pert olursa ödeme yapılsın tarzında bir kasko Ha piyasada pert araçlara kasko yapan şirketler de var. Ancak araç tekrar pert olacak şekilde hasar alırsa bedeli % 25 eksik ödeniyor. Çoğu şirket yapmıyor, Dürüstçe yapanlar ise hasarlı fotoğrafı görülmek ve aracın yetkili serviste onarılma şartı ile kasko yapıyor. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Bu sektör ayrı bir ekmek kapısı. Experi, ustası hepsi işin içinde. Sonuçta mal sahibi tamir istemiyor, değişim olunca maliyet artıyor ve kasko tarafı daha ekonomik olduğu için pert ediyor, arkadan satıyor. Alanda tamir edip birine postalıyor. Oda piyasada müşteri arıyor. Eskisi gibi değil tabi kayıtlı olduğu için alanda bilerek alıyor. Yalan olmadığı, ağır darbe almadığı sürece bencede problem olmamalı. Yorum bağlantısı
Umut Taşlı 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 autobild mi neydi bi alman dergisinin bu konuda araştırması var, google'lamadım ama özet geçeyim, dileyen araştırsın: 0 km passat'a ncap test sürati -64 km/s- gibi bi süratle kaza yaptırıp, yetkili serviste onarım yaptırıp bir daha aynı kazayı yaptırıyorlar; eskisinin %65'i kadar sağlamlık gösteriyor araç. oran yalan olmasın ama hatırladığım bu. bunun dışında ''ağır'' hasar kaydının tanımı iyi yapılmadıkça bu karmaşa büyüyerek devam eder. oem xenon farlı 10 yaş civarı araba önden kaza yapıyor, yerine göre tampon bile plastik kaynak vs ile tamir görebilecek durumdayken yetkili serviste parça fiyatıydı, değişimdi derken ağır hasar kayıtlı duruma geliyor. bunun ayrı bir başlıkta, preslenecek hale gelen aracın ayrı bir başlıkta değerlendirilmesi lazım. ikisine de sadece ağır hasar kayıtlı dendiği zaman, şasisi, sütunları bile kaynak görmüş araçlar için gri bir bölge, bir kanun boşluğu doğuyor ve bunu sonuna kadar değerlendiriyorlar. genellersek ekmek kapısı denecek kadar masum bir vaziyet yok ortada. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Aracın pert olması tamamen mali bir durum. Güvenlik için pert olan araçla mali olarak pert olan araç aynı anlama aslında gelmiyor. Bu nedenle pert olan aracın bu işlemden geçmesi için bir onaydan geçmesi lazım. 3 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 14 Aralık 2020 Paylaş 14 Aralık 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Yapılan pert araç kaskosu tam olarak bu değil. Araç pert olursa ödeme yapılsın tarzında bir kasko Ha piyasada pert araçlara kasko yapan şirketler de var. Ancak araç tekrar pert olacak şekilde hasar alırsa bedeli % 25 eksik ödeniyor. Çoğu şirket yapmıyor, Dürüstçe yapanlar ise hasarlı fotoğrafı görülmek ve aracın yetkili serviste onarılma şartı ile kasko yapıyor. Genişlet Abi bahsettiğim kaskoyu yapan firmalar baya baya arttı gibi son dönemde. Senin işin bu tabi, tereciye tere satma durumu olmasın :) 2. Şans Kasko, Pert Araç Genişletilmiş Kasko Poliçesi gibi birkaç isim daha görmüştüm yakın zamanda. Keşke hiç yapılmasa, adı üstünde pert bu iş görmez artık dense. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts