İçeriğe Yönlendir

O Bir Fransız


Mehmet Kazancıoğlu

Recommended Posts

Mehmet Kazancıoğlu
Selçuk Bakış yazdı:

Valla benim aklıma gelmez, gelse de yapamazdım, eline sağlık Abicim.

Vak vak yok muydu bunda.

Vak vak var ancak yeterli gelmiyor depodan yakıt çekmeye 

Servet Aydın yazdı:

Depo içi veya hat üstü öncü pompa bozuk olsa da yakıt geri kaçmadığı sürece araç çalışır. Commonrail pompa emişi güçlüdür daima

Depo içi şamandırayı söktüm orada pompa yok. Ya geri kaçırıyor yada gene başa dönüyorum imoda sorun var yakıtı kesiyor ben çalıştırmak için zorlayinca depodan yakıt çekmiyor ama hatta bulunan bitince artık hiç çalışmıyor bulamadım gitti nerede olduğunu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

emme manfiold altındaki metal boru çatlar, hava yapar, beyin yanındaki kutudaki rölelerde sıkıntı olabilir, vakvakın plastik hortumunda nokta delik olur hava kaçar, ustaya teslim etmeli, marş basınca almayan her ütrlü diesel de marşa fazla basmamalı, iş büyür, çok büyür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Peki abiler bir kac soru daha

normalde akü den

1. Kontak kapalı iken kaç volt ölçmeliyim

2. Marşa basarken kaç volt ölçmeliyim 

3. Araç çalışırken kaç volt ölçmeliyim 

 

Aklımda deli sorular var akü veya şarj problemi olabilir mi 

Araç ilk marş ta çalışıyor akü kendini toplamış, sonra kullanıyorum fakat şarj etmiyor stop edip tekrar aracı çalıştırmaya çalışınca akü yetersiz ve ilk marşı yapamıyor sonra biraz dinleniyor ki genelde çalışmayınca kutup başını söküp bekliyorum akü biraz kendini topluyor sonra biraz havasını alıp marş yapınca çalışıyor böyle birşey olabilirmi 

Çağlar Bayur yazdı:

emme manfiold altındaki metal boru çatlar, hava yapar, beyin yanındaki kutudaki rölelerde sıkıntı olabilir, vakvakın plastik hortumunda nokta delik olur hava kaçar, ustaya teslim etmeli, marş basınca almayan her ütrlü diesel de marşa fazla basmamalı, iş büyür, çok büyür.

Abi hava yapsa bunu ilk marş ta da yapması gerekmez mi aracı ilk çalıştırınca hiç sorun yok bir yerlere gidiyorum aracı park ediyorum geri gelince çalışmıyor özellikle kısa sure sonra gelince yapıyor sabah işe gidiyorum akşam marş yapınca sorun yok ama eve gelirken fırına uğrayıp tekrar araca binince çalışmıyor 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sabit 14 volt olacak araç çalışırken. Eğer akü çok boş ise 14.6 civarı. Stop halde 12.8 13.2 civarı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Servet Aydın yazdı:

Sabit 14 volt olacak araç çalışırken. Eğer akü çok boş ise 14.6 civarı. Stop halde 12.8 13.2 civarı

akşam ölçüp sonuçları yazarım 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Kazancıoğlu yazdı:

aracı ilk çalıştırınca hiç sorun yok bir yerlere gidiyorum aracı park ediyorum geri gelince çalışmıyor özellikle kısa sure sonra gelince yapıyor

1.4 tdci da standart özellik onlar :) garip türlü huyları vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Aküyü ölçtüm 

Araç iki dün bu gün yatıyor yani akü dinlenmiş durumda 

Kontak kapalı 12.5

Araç çalıştıktan sonra 14.3

 

Bu değerler Servet abinin söylediği değerlere göre normal 

Benim teorim biraz çökmüş gibi gözüküyor ama hala biraz şüphem var ölçü aletinin aracata bıraktım. Malesef yasaklar dolayısı ile araç ile çıkamıyorum çıkıp da çalışmazsa aynı ölçümleri tekrar yapacağım 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aküyü unut. Yakıt sistemi hava yapıyor ok ancak mekanik olarak hava alındığı halde çalışma yok. Lamba testi herşeyi ortaya çıkaracak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Evet bir soru daha 

Yolda giderken kısa farlar açık, far göstergesi yeşil yanan lamba yanip yanip sönüyor bazen ikaz veriyor nedeni nedir PSA grubunda bu ne anlama gelir ben hep ampullerin biri kesmişti diye düşünüyordum tüm hepsini kontrol ettim patlak ampul yok 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ikaz sal anlamı yok, ampulü oynuyor veya tesisatta gitgel yapan bir yer var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Far kolu da sorunlu olabilir.

Araca sonradan eklenen elektrikli bi aksesuar varsa da yapabilir. Dacia'ların bazılarında da olabiliyor bu durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

Araca sonradan bağlanan teyp var sadece. Far kolu olabilir farı kapatıp açınca bazen duzeliyor. Çağlar abinin dediği gibi sağ far da ampul tırnağı tam oturmuyordu belki o yapıyor olabilir ona bakmam lazım.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

emme manfiold altındaki metal boru çatlar, hava yapar, beyin yanındaki kutudaki rölelerde sıkıntı olabilir, vakvakın plastik hortumunda nokta delik olur hava kaçar, ustaya teslim etmeli, marş basınca almayan her ütrlü diesel de marşa fazla basmamalı, iş büyür, çok büyür.

Abi bu soyledinin çatlaklar nasıl test edilebililir. Akü ölçümleri normal olduğuna göre ısınınca yapmasının nedeni bu olabilir araç ısınınca delik patlak çatlak ne ise genleşip büyümesi sonucu hava yapma ihtimali artmış olabilir gibi geliyor 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Çağlar Bayur yazdı:

ikaz sal anlamı yok, ampulü oynuyor veya tesisatta gitgel yapan bir yer var

Peki Çağlar abi benim de bir sorum olacak (bu sorun servise giderek yağı, filtreleri değiştirdikten sonra oluştu) araba düz zeminde dururken bir problem olmuyor ancak yokuş aşağı park ettiğimde mazot damlatıyor, ben onu yağ zannederek bir kere servise yeniden götürdüm ancak mazot olduğunu söylediler. İlk aldığımda yoktu. Nerden kaynaklanabilir. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Kazancıoğlu

Fransız 19 mayıstan beri sanayide,

enjektörler kontrol edildi sağlam

mazot pompası test edildi sağlam

krank sensörü değişti mevcut olan sağlam

son olarak bu gün beyinciye gitti sonuç bekliyoruz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

hala sonuç alamadık aracın beyninde problem var deniyor fakat beyini tamir edecek veya sorunu çözecek birsini henüz bulamadık. 

bir adet beyin bulundu sağlam denildi ancak araca takılınca hiç cevap vermedi aracım hala sanayide yatıyor. buralarda bir beyinci daha bakacak bakalım o ne diyecek bekliyoruz. 

bir iki yetkili servis ile görüştüm aracın üretimi durduğu ve 10 yıllık süre geçtiği için yedek parça temini olmadığından işlem yapamayacaklarını söylediler. sanayide bulmanız gerekir bizler bir şey yapamayız denildi. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

nasıl yani 10 yılı geçince parça getirtmiyormu yetkili servisler.

 

bu her marka için geçerlimi 

bu arada illa citröen xsara beyni lazım dimi  alternatif uyan varmıdır acaba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:
nasıl yani 10 yılı geçince parça getirtmiyormu yetkili servisler.
 
bu her marka için geçerlimi 
bu arada illa citröen xsara beyni lazım dimi  alternatif uyan varmıdır acaba

iki servis ile görüştüm ikisi de aynı cümleyi kurdu üretimi bitmiş bir araç olduğu için yedek parça temin edemiyoruz. o yüzden bakamıyoruz denildi.
benim beyin üzerinde pejo amblemi var 

6a7d44fabea5dd0e46ba0cf485d783a3.jpg

 

fotoyu ben çekmedim usta gönderdi

 

kodu 96 559 198 80

         0281 011 540

tarihinde Mehmet Kazancıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Muhammet Ali Deli yazdı:

Allah sabır versin

Allah razı olsun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
iki servis ile görüştüm ikisi de aynı cümleyi kurdu üretimi bitmiş bir araç olduğu için yedek parça temin edemiyoruz. o yüzden bakamıyoruz denildi.
benim beyin üzerinde pejo amblemi var 

6a7d44fabea5dd0e46ba0cf485d783a3.jpg
 
fotoyu ben çekmedim usta gönderdi
 
kodu 96 559 198 80
         0281 011 540
Mehmet kardeşim tam olarak hatırlamakta birlikte, forumda da konusu geçmişti diye aklımda kalmış. Ankara da meşhur bir beyinci varmış. Keşke ismi aklıma gelse idi.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
nasıl yani 10 yılı geçince parça getirtmiyormu yetkili servisler.
 
bu her marka için geçerlimi 
bu arada illa citröen xsara beyni lazım dimi  alternatif uyan varmıdır acaba
VW de o sorun yok. Mustafa Arıkan B5.5 için kapı altı marsbiyel kapak bile buldu serviste. Üstelik piyasadan ucuza.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Önder Özcan yazdı:

Lanet olası fedaraller.

hep senin yüzünden hep yok fransız söyle yok fransı böyle dedin dedin, dedik bir bildiği vardır büyüğümüzün izinden gidelim :fisir::ireful1::vurduvara:

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...