İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şehir içi hız 50. Cadde sokak daha düşük. Ne olur bu hızlarda kaza olsa. İki tekerden güvenli bence. 

iki tekerden güvenli evet, hız sınırı diğer arabalar için yok gibi, kimsenin taktığıda yok, zaten sorunda burada, buna binen için tehlike var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)

Bu aracı ensiz ve üstü kapalı olduğu için düşünüyorum. Keşke üstü kapalı motor veya scuter olsa o zaman motor veya scuter tercih ederim.

Trafikten gına geldi artık duran trafikte aralardan geçen motorcuları görünce ben de düşünüyorum fakat kar kış yağmur çamur olunca üstü kapalı olmasını istiyorum.

Bu arada var mıdır şöyle üstü kapalı motor?

tarihinde Macit Aliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


%60-70 seviyeye inerse pil bitik oluyor heralde. Vosvosa göre 300-400bin km’ye denk. Ama hesapladığımız milyonlar milyarlar ne olacak 

 

E biz bunları kibrit için anlatınca itiraz ediyorsun? :yes: 

 

İlkay Başaran yazdı:

Yağı 2 binde bir değişsek 3 milyon km yapıyormuştu :crazy:

 

O zaman her 1 binde değiştirip 6 milyon km yapsak olmaz mıymış? :spiteful:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

 

E biz bunları kibrit için anlatınca itiraz ediyorsun? :yes: 

 

 

O zaman her 1 binde değiştirip 6 milyon km yapsak olmaz mıymış? :spiteful:

Hep yarısı kadar km de değiştirsek sonsuz km yaparız. Bilirsin bir önce gittiği yolun yarısını giden adam asla finale ulaşamıyor

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
İlkay Başaran yazdı:

Hep yarısı kadar km de değiştirsek sonsuz km yaparız. Bilirsin bir önce gittiği yolun yarısını giden adam asla finale ulaşamıyor

 

Ok hedefe varmıyor mu yani :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Ok hedefe varmıyor mu yani :crazy:

Yoldan çıkıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

E biz bunları kibrit için anlatınca itiraz ediyorsun? :yes: 

 

 

O zaman her 1 binde değiştirip 6 milyon km yapsak olmaz mıymış? :spiteful:


bizimkinin matematiği dört işlem. Limit türev falan aşar bizi :) 

 

mevcutların ömürlerini bilmem abi. 1997’den beri hibrit piyasada. 250bin mil, 15 sene gitmeyen pili dövüyorlar. 
 

Uberciler taksiciler transferçilerin en sadık arabasıdır toyota hybrid. 
 

yav petrolle yıkanan araplar bile taşımacılıkta hybrid kullanıyor. Düşün :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

mevcutların ömürlerini bilmem abi. 1997’den beri hibrit piyasada. 250bin mil, 15 sene gitmeyen pili dövüyorlar. 

 

FD6'ların kibritleri neden tutulmadı? Bunu ciddi meraktan soruyorum :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

FD6'ların kibritleri neden tutulmadı? Bunu ciddi meraktan soruyorum :) 


Honda o iş üstünde çok durmadı. Hala daha durmuyor. Toyota’ya göre daha dayanıksız sistemleri var. Toyota’dan kopyalayıp az biraz farklılık katıp yapıyorlar.
 

Bugün honda’nın hangi kulvarda gittiğini anlayamıyoruz mesela. Avrupa arabaları gibi değil. Japonlar gibi de değil. Servisleri aşırı pahalı. 
 

toyota neredeyse tüm ürünlerini hibrit çıkarıyor. Hibrit sistemi farklı bir tasarım olarak görmüyor. yani benim arabam bu diyor. 
 

mesela çok büyük iki avantajı var. 1-şanzıman sorunu yaşamıyor. 2-dört çeker sistemlerini çok basit ve sorunsuz çözüyor. Şaft koymuyor. Arka tekere elektrik motoru koyuyor. 

honda, hibrit konusunu yan dal olarak ele aldığı için geri kaldı. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Honda o iş üstünde çok durmadı. Hala daha durmuyor. Toyota’ya göre daha dayanıksız sistemleri var. Toyota’dan kopyalayıp az biraz farklılık katıp yapıyorlar.
 

Bugün honda’nın hangi kulvarda gittiğini anlayamıyoruz mesela. Avrupa arabaları gibi değil. Japonlar gibi de değil. Servisleri aşırı pahalı. 
 

toyota neredeyse tüm ürünlerini hibrit çıkarıyor. Hibrit sistemi farklı bir tasarım olarak görmüyor. yani benim arabam bu diyor. 
 

mesela çok büyük iki avantajı var. 1-şanzıman sorunu yaşamıyor. 2-dört çeker sistemlerini çok basit ve sorunsuz çözüyor. Şaft koymuyor. Arka tekere elektrik motoru koyuyor. 

honda, hibrit konusunu yan dal olarak ele aldığı için geri kaldı. 

Her capon capon ekolüne uymuyor o zaman? Mazda zaten psanın motorunu falan kullandı bir dönem. Honda turboşarj falan deniyor, ortaya güzel sonuçlar çıkıyor ama o kada parça eklentisi ile senin dediğin yüksek kmlere sorunsuz ulaşma ihtimali azalıyor. Subaru hep farklı bir klasmandı, ona bakmaya gerek yok, benim boy ölçüme fazla :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Her capon capon ekolüne uymuyor o zaman? Mazda zaten psanın motorunu falan kullandı bir dönem. Honda turboşarj falan deniyor, ortaya güzel sonuçlar çıkıyor ama o kada parça eklentisi ile senin dediğin yüksek kmlere sorunsuz ulaşma ihtimali azalıyor. Subaru hep farklı bir klasmandı, ona bakmaya gerek yok, benim boy ölçüme fazla :D 


hibritteki parça sayısı dizel arabanın yarısı kadar. 

 

mazda ford ortaktı. 2011’den sonra ayrıldılar. mazda kendi motorunu şanzımanını üretti. O tarihten sonra ford’un nasıl afalladığı da ortada. Motor şanzıman çok uğraştı

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hibritteki parça sayısı dizel arabanın yarısı kadar. 

 

Yok hibriti değil, turboşarjlı honda motorunu kastediyorum.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

mazda ford ortaktı. 2011’den sonra ayrıldılar. mazda kendi motorunu şanzımanını üretti. O tarihten sonra ford’un nasıl afalladığı da ortada. Motor şanzıman çok uğraştı

 

Ben özellikle şanzıman konusuna katılmıyorum. Ortakken de şanzımanlar kötüydü, halen de kötü, son çıkan nesilde tekrar tork konvertörlüye döndüler, onlar iyi :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hibritteki parça sayısı dizel arabanın yarısı kadar. 

hibritin  tek parçası komple dizel alır ama

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

hibritin  tek parçası komple dizel alır ama

Hangi parça abi o? Tansu'nun arabadan yürütsek baya işe yarar sanırım :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hibritin  tek parçası komple dizel alır ama


toyota neden batmıyor o zaman, şimdi dizel sedan kalmadı da, astra dizel hibritten pahalıydı geçen sene. 
 

Yav bu hibrit size ne etti gardaşım ben anlamıyor :) 

 

 


 benim mazda’nın 4 ileri otomatiği gibi otomatik yapılmamıştır o segmentte. Focus’ta da. Aynın 5 ilerisi mondeo ve mazda 6’da vardı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

toyota neden batmıyor o zaman,

ne batması 3 liralık elektrik süpürgesi motorunu 300 e satıyor işte ne güzel

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hibrit size ne etti

büyük ilerleme diye fsi ları da pazarlamışlardı blackberry kullanan ceo lar

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 benim mazda’nın 4 ileri otomatiği gibi otomatik yapılmamıştır o segmentte. Focus’ta da. Aynın 5 ilerisi mondeo ve mazda 6’da vardı. 

İkisi de (mazda 3 ve focus 2) kağnıdan hallice işte, yani kötü :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu


sürekli yeni elektrikli araba tanıtılmasından gına geldi. Kaç marka var arkadaş. Ben takip edemiyorum artık. 
 

bi bunları bir de şu şu marka 1500 beygirlik elektrikli arabasını tanıttı haberlerine basmadan geçiyorum artık 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sürekli yeni elektrikli araba tanıtılmasından gına geldi.

üretimi basit, yeni oyuncak gelmiş gibi ne çıkarsa satar, yol dinamiğine, kitlenip kalmayacağına şimdilik bakan yok, 2022 de ne varsa alalım diye 80 ps araba alanlar şimdi neden 2. elde kimse satamıyorum diyor, benzer sendrom

5-7 yıl sonra şimdiki pilliler nokia tuşlu telefon gibi kalacak

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

5-7 yıl sonra şimdiki pilliler nokia tuşlu telefon gibi kalacak


iyi bari benimkine benzinli motor koymuşlar. Şanzıman için hala yapacak bir şey yok :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...