İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
  Çağlar Bayur yazdı:

piyasa lagısı asıl saçma olan, pilli şehir içi götür getire kafi

bu sınıfta ötv mtv nasıl hocam hiç incelediniz mi

Genişlet  

twizy yahut wuling  ile aynı. beygirgücü düşük diye ve dört tekerli ağır motorsiklet diye geçer. 15KW maksimum. 

Bajaj qute ile aynıydı. O L7 idi. L7E elektrikli. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Mehmet Göktürk yazdı:

twizy yahut wuling  ile aynı. beygirgücü düşük diye ve dört tekerli ağır motorsiklet diye geçer. 15KW maksimum. 

Bajaj qute ile aynıydı. O L7 idi. L7E elektrikli. 

Genişlet  

%10 ötv sonrası %18 kdv yani

  Mehmet Göktürk yazdı:

15KW maksimum. 

Genişlet  

11kw/14hp ye kadar 16 yaş sürebilir beygiri fazla ise bunun? süremeyecek, acaba kaç kg olacak boş ağırlığı

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

4 kişilik olabilecek arabayı neden 3 kişi üretiyoruz.

Genişlet  

ilave oranlar: şehir içinde patates alışverişine gitmek için %80 ötv yerine %10 vermeyi tercih ederdim, trafik kültürü de gelişirse hele hiç gergin de olmaz makinalar

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Çağlar Bayur yazdı:

%10 ötv sonrası %18 kdv yani

11kw/14hp ye kadar 16 yaş sürebilir beygiri fazla ise bunun? süremeyecek, acaba kaç kg olacak boş ağırlığı

ilave oranlar: şehir içinde patates alışverişine gitmek için %80 ötv yerine %10 vermeyi tercih ederdim, trafik kültürü de gelişirse hele hiç gergin de olmaz makinalar

Genişlet  

projesi var bende bakayım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Çağlar Bayur yazdı:

%10 ötv sonrası %18 kdv yani

11kw/14hp ye kadar 16 yaş sürebilir beygiri fazla ise bunun? süremeyecek, acaba kaç kg olacak boş ağırlığı

ilave oranlar: şehir içinde patates alışverişine gitmek için %80 ötv yerine %10 vermeyi tercih ederdim, trafik kültürü de gelişirse hele hiç gergin de olmaz makinalar

Genişlet  

projesi var bende bakayım. 

 

Test videosu: (bir ay önce)

 

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7112041378431270913/

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

standart homojen yapılı yay mış , ağırlık az, zıplıyor sonra bunlar basket topu gibi

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Çağlar Bayur yazdı:

standart suspansiyon hatasını yapmazlar umarım, tek homojen yapıda yay tasarlayıp, hatta neden yay kullanırlar bu tip ufak tasarımda anlamam

Genişlet  

Randevu alayım fırçalayalım. 

Ne koyacak makas mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Mehmet Göktürk yazdı:

Randevu alayım fırçalayalım. 

Ne koyacak makas mı?

Genişlet  

basit bir torsiyon , ucuz hafif işlevsel , tasarımı iyi yapılırsa sertlik yükseklik ayarı bile mümkün , yıldız teknik üniversitesinin solar aracınnın başında uzun süre sohbet etmiştik tasarımcıları ile , neden dedim? aklımıza gelmedi dedi bir de bütçe tabii

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

torsiyonu yapmak bence daha zor hesabı kitabı. ondandır.  bi taraf kalkınca diğer taraf rahat durmuyor vs.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Mehmet Göktürk yazdı:

torsiyonu yapmak bence daha zor hesabı kitabı. ondandır.  bi taraf kalkınca diğer taraf rahat durmuyor vs.

Genişlet  

ilk tasarımda ter akıtabilir ama sonuç çok iyi olur, amortisör ve yay tafta hazır tabii, onda da hiç değilse 2 ayrı sertlikte çevrilse helezonlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

https://www.adac.de/news/tuev-report-2024/?utm_source=cleverpush&utm_medium=website&utm_campaign=kor_redaktion

 

ALman muayenecesi tüv den bir istatistik, ağır kusurlu olarak ilk 2-3 yaşında kalanların başını çeken ilk 3 araba: tesla3 / seat alhambra / dacia logan 4-5 yaşta bmw x5 ler 2 serileri ve vw sharan diye devam etmekte

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

https://www.adac.de/news/tuev-report-2024/?utm_source=cleverpush&utm_medium=website&utm_campaign=kor_redaktion

 

ALman muayenecesi tüv den bir istatistik, ağır kusurlu olarak ilk 2-3 yaşında kalanların başını çeken ilk 3 araba: tesla3 / seat alhambra / dacia logan 4-5 yaşta bmw x5 ler 2 serileri ve vw sharan diye devam etmekte

Genişlet  


japon yok muymuş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


japon yok muymuş

Genişlet  

12-13 yaşında rav4 ler ağır kusurda liste başı, adacta bu istatistiklerde ilgili senelere belli sayıda satılma, ithal edilme gibi şartlar var, tüv ün bu listesi için tam olarak yazılmamış ama, mesela lastikler için markette herkesin gidip satın alabilme imkanı vardır. Örneğin Belli bir satıcının tek başına sattığı markalar teste girmez , fabrikalara özel imlatalar girmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İzleyin de az para gelsin arkadaşlar. Mtv’yi çıkarmam lazım :)

 

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

7 coğrafi bölgede en az 20 tane servisi olmayan, 40 çalışanlı çağrı merkezi olmayan elektrikli araba ithalatçıları yandı. İthal edemecekler.  Bugünkü resmi gazete fena. Tesla’nın bile olmayabilir. Emin değilim. Çinli abidik gubidik markalar araç getiremez. Getirmesi iyi miydi kötü müydü ondan da emin değilim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

7 coğrafi bölgede en az 20 tane servisi olmayan, 40 çalışanlı çağrı merkezi olmayan elektrikli araba ithalatçıları yandı. İthal edemecekler.  Bugünkü resmi gazete fena. Tesla’nın bile olmayabilir. Emin değilim. Çinli abidik gubidik markalar araç getiremez. Getirmesi iyi miydi kötü müydü ondan da emin değilim. 

Genişlet  

çantacı büyükbaba şirketler türer. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

7 coğrafi bölgede en az 20 tane servisi olmayan, 40 çalışanlı çağrı merkezi olmayan elektrikli araba ithalatçıları yandı. İthal edemecekler.  Bugünkü resmi gazete fena. Tesla’nın bile olmayabilir. Emin değilim. Çinli abidik gubidik markalar araç getiremez. Getirmesi iyi miydi kötü müydü ondan da emin değilim. 

Genişlet  

bu zaten var olan sistemdi, son zamanlardaki abidik markalar bunu nasıl sağladı veya yasa mı değişti diyordum? üretenler de bu zorunluluk yok mu? onlarda da vardı?

  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Getirmesi iyi miydi kötü müydü ondan da emin değilim. 

Genişlet  

nereden baktığına bağlı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tesla araç içinde 48v’ye geçiyormuş. Akü 48v olacak da bunların aküsü de pilli galiba 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tesla araç içinde 48v’ye geçiyormuş. Akü 48v olacak da bunların aküsü de pilli galiba 

Genişlet  

aküsü pilli nedir? basit bi converter ile ana sistemden rahatlıkla alabilir. ayrı olmasına bence gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Mehmet Göktürk yazdı:

aküsü pilli nedir? basit bi converter ile ana sistemden rahatlıkla alabilir. ayrı olmasına bence gerek yok. 

Genişlet  


yüksek voltajlı aküyü araba çalışmıyorken sistemden koparıyorlar. Güvenlik için galiba. Ya da başka bir şey

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

https://www.iseecars.com/hybrid-and-electric-car-prices-study

 

sonra ararsak dursun burada, ikinci elde milyon km gider işi pek işlememiş pilli arabalarda

lakin iyi tarafı da var, fiyatları hızla düşünce satışı da hızlı oluyor

Genişlet  


elektrikli alacak düşüncedeki kişi sıfır alıyor. İkinci eli o yüzden düşük olabilir ama zaten talep azalıyor. Mındar yani :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yurt dışında her zaman ikinci el kara taşıtları onarım işletim maliyeti yüksek diye çok uyguna satılıyor. Düzensiz şarj döngüsü pili bozabilir. Aynı dsg kullanımı gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...