Ali Darbaz 5 Aralık 2020 Yazar Paylaş 5 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Araba elektrikli de ismi genel isimlendirme değişmesin diye turbo olarak bırakılmış. Buna benzer bi sebebi vardı. Kamp yerleri boş, bizleri bekliyor kuyruk var kuyruk Otelden otele süreriz. İ10 ile yaptığım şey Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Aralık 2020 Paylaş 5 Aralık 2020 Bitiyor mu ? 15 yıl civarı kullanım ömrü var. Yapısal büyüklüğü ile doğru orantılı ise 7500 yıl sonra ayırırlar artık [emoji88] 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Aralık 2020 Paylaş 5 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Otelden otele süreriz. İ10 ile yaptığım şey Araç üstü çadır. Kamp yerleri de sürekli artıyor bu yaz görün kamp yerlerini. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Şubat 2021 Paylaş 5 Şubat 2021 Isıtma konusu menzili fazla etkilemeyecek düzeye geldi mi? Elektrikli araçlarda iç mekanı ısıtma için sanırım temel olarak ısı pompası sistemi kullanılıyor. Ama nerelerden toplanıyor bu ısılar? Pil? İnverter converter? Elektrik motorları? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Şubat 2021 Yazar Paylaş 5 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Isıtma konusu menzili fazla etkilemeyecek düzeye geldi mi? Elektrikli araçlarda iç mekanı ısıtma için sanırım temel olarak ısı pompası sistemi kullanılıyor. Ama nerelerden toplanıyor bu ısılar? Pil? İnverter converter? Elektrik motorları? İnverter üzerinde düzensiz akım oluşturarak çok hızlı ısınma yaratmak mümkün. Tesla Magic Box denen ısıtma ünitesi bu şekilde çalışıyor 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Şubat 2021 Paylaş 5 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: İnverter üzerinde düzensiz akım oluşturarak çok hızlı ısınma yaratmak mümkün. Tesla Magic Box denen ısıtma ünitesi bu şekilde çalışıyor Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Şubat 2021 Paylaş 5 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler? Ya da şehir içinde kış şartları nasıl etkiler? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Şubat 2021 Yazar Paylaş 5 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Uzun yolda kışın menzili ne kadar etkiler? Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ya da şehir içinde kış şartları nasıl etkiler? Onu Emir Tunçyürek'e Soaracan . İnstagramdan sorunca cevap veriyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Şubat 2021 Paylaş 10 Şubat 2021 Şöyle bir haber var. Almanya’da elektrikli arabalar şarj istasyonlarındaki fiyatlara göre benzinlilerden daha pahalıya seyahat ediyormuş. Yani bir firma zam yapmış. 200 tane istasyonu varmış bu firmanın https://tr.euronews.com/2020/01/20/elektrikli-aracin-bataryasi-sarj-etmek-benzinli-aracin-deposunu-doldurmaktan-daha-mi-pahal almanya’da 1 kwh enerjinin bedeli 0,79€ demişler. Abonelik ücreti hariç. 8€’da abonelik. yani 100km’yi 20kwh enerji ile giden bir elektrikli zoe, bunu 15,8€ maliyetle yapıyor. Ama benzinli clio (1,5€ benzin fiyatı) 100km’yi 6,5lt’lik yakıt tüketimi ile 10€ gibi bir rakama gidiyor. Eğer evden şarj olursa 20-30€ gibi 100km maliyeti söylüyor haberde Avrupa’da diğer ülkelerdeki elektrik istasyon fiyatları nasıl acaba. Bu işte bir gariplik var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat 2021 Yazar Paylaş 10 Şubat 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şöyle bir haber var. Almanya’da elektrikli arabalar şarj istasyonlarındaki fiyatlara göre benzinlilerden daha pahalıya seyahat ediyormuş. Yani bir firma zam yapmış. 200 tane istasyonu varmış bu firmanın https://tr.euronews.com/2020/01/20/elektrikli-aracin-bataryasi-sarj-etmek-benzinli-aracin-deposunu-doldurmaktan-daha-mi-pahal almanya’da 1 kwh enerjinin bedeli 0,79€ demişler. Abonelik ücreti hariç. 8€’da abonelik. yani 100km’yi 20kwh enerji ile giden bir elektrikli zoe, bunu 15,8€ maliyetle yapıyor. Ama benzinli clio (1,5€ benzin fiyatı) 100km’yi 6,5lt’lik yakıt tüketimi ile 10€ gibi bir rakama gidiyor. Eğer evden şarj olursa 20-30€ gibi 100km maliyeti söylüyor haberde Avrupa’da diğer ülkelerdeki elektrik istasyon fiyatları nasıl acaba. Bu işte bir gariplik var. Tansu Avrupa'nın en pahalı elektrikği Almanyada. Türkiye sondan 3 cü. Burdada grafiğin üstüne tıklayarak bakmak mümkün. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Electricity_price_statistics#:~:text=Electricity prices for household consumers,-Highest electricity prices&text=The EU-27 average price,was EUR 0.2126 per kWh. 10 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Şubat 2021 Yazar Paylaş 10 Şubat 2021 <iframe width="964" height="320" src="https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/statexpservices/chart/index.php?title=Electricity_price_statistics" scrolling="no" frameborder="0"></iframe> EU27_2020EADEDKBEIEESITCYPTATLUFRCZSEFISKELPLROSINLLTLVHRMTEEHUBGUKLINOISMETRALMKRSMDBAGEXKUA(EUR per kWh)00.050.10.150.20.250.3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Şubat 2021 Paylaş 10 Şubat 2021 80 milyonluk avrupa’nın en güalmanya gibi yerde elektrik neden pahalı acaba. o zaman haberdeki evden şarj pahalıya geliyor olayı hatalı. Grafiğe göre 1mwh enerji 300€ diyor. Yani 1kwh enerji 0,3€ ediyor. Şarj istasyonu 0,79€ iken evden 0,3€ ile şarj mantıklı olur. Ama evlerde şarj zor tabi. Amerika gibi müstakil evler olmalı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 istasyonlarda şarj ederken %10'luk bir kayıptan bahsediliyor. kullanılan ekipmanlara göre bu değer artar veya azabilir. yani 50khw enerji almak için 55kwh enerji çekiyoruz. bu demektir ki ödediğimiz paranın %10 azını alıyoruz. yani araç üstündeki verilerden tüketim hesaplanırken %10 üstüne koymak lazım. gerçi bu hesapları ödenen para/pil doldurma olarak yapmak daha doğru her zaman. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Şubat 2021 Yazar Paylaş 28 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: istasyonlarda şarj ederken %10'luk bir kayıptan bahsediliyor. kullanılan ekipmanlara göre bu değer artar veya azabilir. yani 50khw enerji almak için 55kwh enerji çekiyoruz. bu demektir ki ödediğimiz paranın %10 azını alıyoruz. yani araç üstündeki verilerden tüketim hesaplanırken %10 üstüne koymak lazım. gerçi bu hesapları ödenen para/pil doldurma olarak yapmak daha doğru her zaman. Elektrikli arabam olsa şarj istasyonlarına zaten yanaşmazdım. Ayda yılda bir iki defa uzun yolda gideceğim. Ancak o zaman tercih ederdim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Elektrikli arabam olsa şarj istasyonlarına zaten yanaşmazdım. Ayda yılda bir iki defa uzun yolda gideceğim. Ancak o zaman tercih ederdim. bu kayıplar muhakkak evde daha fazla oluyordur gibi geliyor bana. kablo uzunluğu, kalitesi, prizler, sigorta vs vs. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu kayıplar muhakkak evde daha fazla oluyordur gibi geliyor bana. kablo uzunluğu, kalitesi, prizler, sigorta vs vs. Doldurma hızı düştükçe kayıp azalır. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Doldurma hızı düştükçe kayıp azalır. Bi de gece tarifesiyle dolum yapılırsa miss gerçi tarifeli sisteme geçip buna dikkat edenler, tarifesiz sistemdekinden fazla fatura ödeyebiliyor. O da garip. 28 Şubat 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 https://www.google.com/amp/s/tr.sputniknews.com/amp/asya/202102251043895781-cinin-yeni-elektrikli-araci-hong-guang/ 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: gerçi tarifeli sisteme geçip buna dikkat edenler, tarifesiz sistemdekinden fazla fatura ödeyebiliyor. O da garip. Normal kullanımda ne kadar dikkat edilse de akşam en yüksek kullanım olduğu saatte çok pahalı olduğu için genelde dediğiniz gibi fayda sağlamıyor. Ama her akşam araç şarj edilirse fark eder üçlü tarife. Gündüz Puant Gece 0,7195 TL 1,0567 TL 0,4498 TL Tekli tarife 0,7102 TL 10 kwh günlük şarj etsek., Normal faturaya ek 210 TL gelir tekli tarifede. Üçlü tarife normal kullanmı hiç değiştirmese, gece araç şarj edilse 135 TL eklenir faturaya, 75 TL fark eder aylık. 28 Şubat 2021 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Normal kullanımda ne kadar dikkat edilse de akşam en yüksek kullanım olduğu saatte çok pahalı olduğu için genelde dediğiniz gibi fayda sağlamıyor. Ama her akşam araç şarj edilirse fark eder üçlü tarife. Gündüz Puant Gece 0,7195 TL 1,0567 TL 0,4498 TL Tekli tarife 0,7102 TL 10 kwh günlük şarj etsek., Normal faturaya ek 210 TL gelir tekli tarifede. Üçlü tarife normal kullanmı hiç değiştirmese, gece araç şarj edilse 135 TL eklenir faturaya, 75 TL fark eder aylık. @Erhan Doruk bey’de ters tepmiş. O kadar dikkat etmiş. 40₺ fazla gelmiş. Daha az dikkat edilse 75tl de gitti zamanında ben de geçmiştim. Normalden daha fazla gelmişti. Bunu kullanacak kişi gece yaşıyor olmalı https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/302562-doğalgaz-ve-elektrik-faturası/?do=findComment&comment=3613277 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 Şu an kullanılabilir nitelikte olan bi tek twizy var. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Şubat 2021 Yazar Paylaş 28 Şubat 2021 (düzenlendi) 52 kw şarj istasyonu dakikası 1 lira 10 kuruşmuş. Yok daha neler .. Şarj hız düştüğünde sökmeye dayalı sistem kurmak lazım. 60 dakikası 75 tl Ama 22 kw olan port dakikası 40 kuruşmuş. https://youtu.be/xRpcS8XvTFo 28 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Şubat 2021 Paylaş 28 Şubat 2021 Zorlu’da hızlı şarj ilk yarım saat 1,5tl/dk Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Şubat 2021 Yazar Paylaş 28 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zorlu’da hızlı şarj ilk yarım saat 1,5tl/dk Şu Dacia Spring gelsede incelesek. Alamam ama incelerim. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Mart 2021 Yazar Paylaş 5 Mart 2021 Ben bundan istiyom yahu 50 km menzil lazım bana https://youtu.be/hScjggOSAUU 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts