İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Cruze ile 10000 km devirdik. Cruze km si 1 liraya maliyet çıkardı. Buna yakıtı, bakımı , kaskosu, muayenesi ve lastiği dahil. 10 bin km için 10 bin harcamışım. 

Dacia spring aracını düşünüyorum. Bu aracın maliyetini kağıt üzerine hesaplıyalım. 

Batarayası 26,8 kwh görünüyor.  Ama mühtemelen bunun 25 kwh olarak kullanıcağız .

 

Ev prizinden şarj süresi 14 saat . Aracın çevreyolu menzili 225 km , Şehir içi menzili 295 km .

Benim günlük yaptığım yol 50 km. Tek sefer şarj ile 5 gün yeter bana. 

1 kw elektrik bedeli vergiler dahil 0.7 kuruş.  25 kwh = 17 türk lirası dolum demek. 

 

100 km  maliyeti  7,7 türk lirasına geliyor.  10000 km maliyeti 770 lira. 

 

Elektrikli araç mtv 215 tl.  

3 yıl muayene yok. 

Egzos mueyenesi yok

 

Kaskosuna 1700 tl , Trafik sigortasına 1154 tl ödenir. 

 

Elektrikli arabanın 10000 km maliyeti 3624 tl gibi komik bir rakam çıkıyor.  Cruze 10000 tl masraf çıkardığını düşündüğümüzde 6376 tl tasarruf söz konusu. 

 

El adamın 20 yaşındaki garantisi bitmiş arabasına 60000 tl ödemek yerine , 5 yıl garanti ile satılacak sıfır km Dacia Spring için 120000 tl ödemek beni feci şekilde kışkırtıyor. 

 

Hesap ortada , düşen ulaşım masrafları ile arabanın kendi kendini amorti etmesi mümkün. Oluşacak arızalar ise garanti koruması altında.  Sizler ne düşünüyorsunuz. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Hibrite ben sıcak bakıyorumda full elektrikliye alt yapı yerleşmeden pek bulaşmak istemem. Aması var işte. Bahsettiğin arabada çok ekonomik olacak. İşletme maliyetleri ortada. Günümüzdede işletme maliyeti en düşük araç en münasip araçtır. Şarj sorunum olmaz dersen, bahsettiğin şartlarda bence alınası bir araba.

 

Bunda motor yağıda yok? Dolayısı ile egzos sistemide yok, silindir, subap, üst kapakda yok. Ne güzel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Hesap gayet mantıklı ancak bu aracı kaç sene kullanacaksın bu önemli. 5 yıl ya da daha uzun kullanımda arıza durumu ne olacak? Ayrıca aracı satarken araç değerini koruyacak mı? Cruze şu an satılsa yine değerini korumuş olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

araba geldi mi, nerede, ne zaman satışa çıkıyor.. bu biraz doğmamış çocuğa don biçmek gibi bir şey.

Bizim memlekette 100-120K bandında sıfır elektrikli otomobil satılacağına pek ihtimal vermiyorum, örnek olarak Renault Zoe vardı sanırım 300K civarından satılıyordu diye hatırlıyorum.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emre Öğüt yazdı:

araba geldi mi, nerede, ne zaman satışa çıkıyor.. bu biraz doğmamış çocuğa don biçmek gibi bir şey.

Bizim memlekette 100-120K bandında sıfır elektrikli otomobil satılacağına pek ihtimal vermiyorum, örnek olarak Renault Zoe vardı sanırım 300K civarından satılıyordu diye hatırlıyorum.

 

Araba 44 beygir ve 28 kwh bataryalı. ZOe veya Bmw i3 ile kıyas kabul edilmez. 

Çinde üretilecek ve avrupada satılacak. Önümüzdeki aylarda ülkemize giriş yapması bekleniyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

10 bin km ye lastik maliyeti eklenmez
Senelik 10 bin yapıyorsan lastik ömrü 5 sene ise lastik maliyetini 5 e bölmen lazım

 

Ben bu şekilde kullanmaya devam edersem 2,5 yılda o lastiklerde bitecek. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Ben bu şekilde kullanmaya devam edersem 2,5 yılda o lastiklerde bitecek. 

25 bin km de kim lastik bitirmiş ?

 

Yıl dedim, ben 7 ay dolmadan 10 bin km yaptım.  2,5 yılda 50 bin km yaparım heralde. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

Yıl dedim, ben 7 ay dolmadan 10 bin km yaptım.  2,5 yılda 50 bin km yaparım heralde. 

Lastiğin parasını 2,5 yılda yapacağın km'ye bölmen gerek. Ayrıca sigortayı falan da yıllık km'ye bölmen gerek. Böyle yaparsak km başına maliyetin daha düşük çıkar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mert Gulkokan yazdı:
Koray Demir yazdı:
Dacia Spring tasarruf için biçilmiş kaftan cruze hem bütçeye hem de akıllara zarar.

Uzun yola gidemeyecek dacia ile

Onun hesabını kitabını yapar bir şekilde halleder Ali bey. Sivas’a kadar götürür aracı 😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

Lastiğin parasını 2,5 yılda yapacağın km'ye bölmen gerek. Ayrıca sigortayı falan da yıllık km'ye bölmen gerek. Böyle yaparsak km başına maliyetin daha düşük çıkar. 

 

Ama lastikle iş bitmiyorki. 10 yaşındaki arabanın mekanik işcilikleri çıkmaya başladı. 

Alt takıma 1000 tl sıkışmış. 

Debriyajın belki 10000 km daha ömrü var. 

Ön amorsitör takozlarını uzun süredir sallıyorum. 1000 tl de oraya sıkışmış. 

Egzoz paslandı, katalitik konvertör bunlar bozulsa 2000 tl para . 

 

Sıfır arabanın riski olmaz diye düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
İnan Çınar yazdı:

Batarya kirası  var mi

ayrıca batarya kapasitesinin tamamı değil, NIMH ise yaklaşık yarısı kullanılabilir kapasitedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

120.000 tl ye sıfır Dacia Spring verirlerse orayı yıkarlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

120bin TLnereden çıktı, bu kadar ucuz olamaz.

 

1.4 egea 130 bin tl isteyen alabilir. beklemesi gerek. 

Yorum bağlantısı
Azad Mirzade

Aslında çok güzel ama uzun yolda gerer insanı. Şarj istasyonlarının artması dileğiyle ....

Bi 10 yıl sonra benim için de alınacak araba şarjlı arabadır.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Ben bu şekilde kullanmaya devam edersem 2,5 yılda o lastiklerde bitecek. 

25 bin km de kim lastik bitirmiş ?

Araç sürekli kısa mesafede kullanılıyor ve sık sıkta rampalı yollarda kullanılıyorsa bitiyor. 

İşyerinde kullandığım servis aracının ön lastikleri ortalama 20bin km cıvarında bitiyor(yazın 2 takım yazlık, kışında 1 takım kışlık bitiyor ortalama). Kendi aracımdada ortalama 25-30 bin kmde lastik değiştiriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

nerden duydun yahu 120 bine verdiklerini. 

 

doğan slx in sıfırını üretsele 200 derler 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

nerden duydun yahu 120 bine verdiklerini. 

 

doğan slx in sıfırını üretsele 200 derler 

 

yahu iyice alışmışsınız 100 bin üstü rakamlara. Alışmış benimsemişsiniz. 20 bin euroluk araba 130 bin deyince ucuz demek ne zamandır normal karşılanıyor. 2018 yılından beri senin maaşın %350 arttımı ? Artsa diyecem normalde, artmadığını biliyoruz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali araç güzel. Ancak bu araçlar 250binden aşağı olmaz. neticede  yeni araç. Bunun kaskosu bilmemnesi servisin zorla çıkaracağı periyodik bakım vs eski araç kullanmaktan çok daha pahalıya gelir. 

 

Eski araç kullanmak daha ucuz olmasa eski araç kimse kullanmazdı. Demek ki daha ucuz ve optimal.

 

Burda şu önemli. Pandemi sonrası ekonomik boom sırasında petrol fiyatları yine 100 doları geçecek. Bu durumda benzin 10-12 liralara gelecek. Bu durumda elektrik daha cazip olabilir. 

 

Elektrikli araçlarda menzil konusunda benzinli araç gibi düşünceyi bir kenara bırakmak gerekiyor. Ayrıca pil kirası dedikoduları da artık yok. O çok eskiden olan bir uygulama idi kaldırıldı artık piller daha ucuz ve daha uzun ömürlü. Pil kirası bir garanti mekanizması idi. Pil bozulursa ne olacak sorusunu ortadan kaldırıyordu. Şimdi pili garanti ile satıyorlar ama yine de 3000-4000 defa şarj sonrası ömürde azalma oluyor. Ölünceye kadar aynı aracı kullanamıyorsun yani. Burda pil değişimi meselesi olacak. Bu da iyi.

 

Ben bakanlık seviyesinde normal araçların LPG gibi dönüşümü için yönetmelik çıkarılmasına çalışıyorum. Özellikle  eski lüks araçların dönüşümü çok avantajlı (mersedes land rover porşe vs). Umarım bu iş olur da yeni bir sektör doğar. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben bakanlık seviyesinde normal araçların LPG gibi dönüşümü için yönetmelik çıkarılmasına çalışıyorum. Özellikle  eski lüks araçların dönüşümü çok avantajlı (mersedes land rover porşe vs). Umarım bu iş olur da yeni bir sektör doğar. 

 

Bu konu çok önemli bence, Amerika'daki videoları izledikten sonra bu konuda yatırım yapılabilir diye konuşmuştuk arkadaşlarla ama yasal altyapısı yok şu an.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali araç güzel. Ancak bu araçlar 250binden aşağı olmaz. neticede  yeni araç. Bunun kaskosu bilmemnesi servisin zorla çıkaracağı periyodik bakım vs eski araç kullanmaktan çok daha pahalıya gelir. 

 

 

ABi benim kafamdaki tasarı belli, aylık yakıt kotası koyucaksın. Herkes hipermil yapmak zorunda kalacak. DIşa bağımlılık azalıcak. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...