Behlül Baş 25 Kasım 2020 Paylaş 25 Kasım 2020 Arkadaşlar merhaba bu konuda tam olarak bir sorundan değil de danışmak istediğim bir konudan bahsedeceğim. Öncelikle aracımın şuanki yakıtından ve çekişinden memnunum. Çekiş eskisine göre bir tık iyi değil ama bunu da biraz bozuk katalitik konvertöre bağlıyorum. Neyse konuya gelirsek sürekli uzun yol yapıyorum ve sürekli obd cihazıyla uygulamadan arabanın durumunu kontrol ederim. Araçtaki yakıt mevzusu ilk aldığımdan bu yana bir iki kez değişti gibi ama anlatması uzun sürecek ona değinmeyeceğim. 4 tane ss var obd uygulamasından çektiğim hepsi de farklı zamanlarda. Bu motor soğukken. Stft bayağı ekside sanırım doğru uygulama tutarlı gösteriyor? Bu üçü de uzun yoldayken sıcaklığı da normal çalışma sıcaklığındayken. Ltft değerleri normal midir? LTFT'de bu zamana kadar en çok yüzde 10'u gördüm daha da çıkmadı. Genelde 0-10 arası gitti geldi. İki tane de yakıt testim var. Son iki depoyu doldurmamın birinde 390 kmyi 33 litre lpg ile almışım. Bunun en fazla 10 km'si benzindedir. Bunun 240 km'si uzun yol 150'si şehiriçi. Sonuçta 100 km'de 8.5 litre lpg yakmışım. Diğerinde de 266 kmde 26.1 lpg yakmışım bu da 100 kmde 9.8 lpg ediyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Kasım 2020 Paylaş 25 Kasım 2020 Gayet normal değerler. Anormal bişey yok. Motor aynı benimki gibi soğukta iken ecm sistemi "cold engine mod"a girip hızlıca ısıtmaya çalışıyor. 60 dereceye kadar bu şekilde Motor ısındıktan sonrada "closed mod"a geçmiş. Bu durumda yine benim motorumun aynısı. Sende +2 -2 fazla gösteriyor. Oda lpgden dolayı heralde. 1 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 26 Kasım 2020 Yazar Paylaş 26 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: Gayet normal değerler. Anormal bişey yok. Motor aynı benimki gibi soğukta iken ecm sistemi "cold engine mod"a girip hızlıca ısıtmaya çalışıyor. 60 dereceye kadar bu şekilde Motor ısındıktan sonrada "closed mod"a geçmiş. Bu durumda yine benim motorumun aynısı. Sende +2 -2 fazla gösteriyor. Oda lpgden dolayı heralde. Sen öyle diyorsan tamamdır Ali abi içim rahatladı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2020 Paylaş 26 Kasım 2020 Konuyu okumaya başlarken.. Ali bilir bunu demiştim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Kasım 2020 Paylaş 27 Kasım 2020 Arabaya para harcamayın arkadaşlar. Uydurma arızalar yüzünden her yıl binlerce araç sahibi milyon tl zarara uğratılıyor. Ben size temel bir referans notası yaratmaya çalışıyorum. Referans değerler için videonun başına bakabilirsin. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 30 Haziran 2021 Yazar Paylaş 30 Haziran 2021 (düzenlendi) Konu kirliliği olmasın diye ve bu konuyla alakalı olduğu için yeni konu açmadan buradan devam etmek istedim. Dün arabanın bujilerini söktüm. Takılalı 22-23 bin km oldu hem daha giderleri var mı hem de arabam fakir karışımda mı bakmak için sökeyim dedim ve her ne kadar youtubeda bujiyi görsel olarak inceleme üzerine videolar olsa da bir de buraya ekleyeyim dedim. Aracımın LTFT değerinde bir anormallik yok performansında bariz bir sıkıntı yok (bariz yazmamın sebebi eskisine göre birazcık daha az performanslı ama aynı zamanda eskisine göre de az yakıyor) sadece rolantideyken gaza az basınca sanki çıkması gerektiği devre çıkmıyormuş böyle devirlenemiyormuş hissiyatı veriyor https://www.hizliresim.com/t11i7x1 https://www.hizliresim.com/40k47no - Özellikle bu silindirin bujisi sıkıntılı gibi. Ya burda fakir karışım var ya da bu silindirin segmanı veya sübap lastiklerinde sıkıntı var. Bu görüntüyü yağ yakmaya mı yoksa fakir karışıma mı yorumlayayım bilemedim. https://www.hizliresim.com/li7nwwm Yeni ile eski buji arasındaki fark. Emin değilim ama sanırım eski bujilerin daha gideri var. https://www.hizliresim.com/fzaapxu Sırasıyla 1-2-3-4. silindirlerin bujileri. 30 Haziran 2021 tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Haziran 2021 Paylaş 30 Haziran 2021 (düzenlendi) Bendekilerin 4 dü de böyleydi . 80 bin km bakımında değişmiş. 2018 yılında yapılmış. Söküldüğünde 115000 kmde idi. 30 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 30 Haziran 2021 Yazar Paylaş 30 Haziran 2021 Ali abi 4.silindiri saymazsak seninkiyle benimkiler benziyor gibi ama sanırım LPG kaynaklı benimkilerin görünüşü biraz daha yanmış(?) gibi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Haziran 2021 Paylaş 30 Haziran 2021 Behlül Baş yazdı: Ali abi 4.silindiri saymazsak seninkiyle benimkiler benziyor gibi ama sanırım LPG kaynaklı benimkilerin görünüşü biraz daha yanmış(?) gibi Zoom ile bakınca senin buji tırnağının etrafında bişiler kurum yaptığını görüyorum. Acaba motor yanma odasına kurum yapacak ne gelmiş bilemedim. Benim bildiğim beyaz renk lpg kurumu oluyor. Ama dediğin gibi bujinin bir tanesinde fazla kurum var. Rengide aynı motor suyuna yağ karışınca oluşan mayonezimsi gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 30 Haziran 2021 Yazar Paylaş 30 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Zoom ile bakınca senin buji tırnağının etrafında bişiler kurum yaptığını görüyorum. Acaba motor yanma odasına kurum yapacak ne gelmiş bilemedim. Benim bildiğim beyaz renk lpg kurumu oluyor. Ama dediğin gibi bujinin bir tanesinde fazla kurum var. Rengide aynı motor suyuna yağ karışınca oluşan mayonezimsi gibi duruyor. Bazı youtube videolarında o görüntünün sebebinin yağ yakma olduğunu söylüyorlar Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Haziran 2021 Paylaş 30 Haziran 2021 Behlül Baş yazdı: Bazı youtube videolarında o görüntünün sebebinin yağ yakma olduğunu söylüyorlar Chevrolet Cruze zorlu şartlarda, sık trafikte ve saatlerce rölantide çalışması durumda 1000 kmde 0,62 litre yağ yakabilir. Servis manulinde konu ile ilgili bilgi varmış. Bujinin İncelenmesi Buji Kullanımı • Buji kirlenmesi--Soğuk soket • Ön ateşleme buji ve/veya motorda hasara yol açabilir--Sıcak soket Doğru bujinin takılı olduğundan emin olun. Yanlış takılmış bir buji sürüş koşullarını etkileyebilir. Doğru buji için bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Bujinin uygun ısı aralığında olduğundan emin olun. Yanlış bir ısı aralığı aşağıda verilen durumlara yol açabilir: Bujinin İncelenmesi • Katlanmış veya kırılmış bir terminal kutup başı (1) olup olmadığını kontrol edin. • Gevşek bir terminal postası (1) olup olmadığını test etmek için kutup başını döndürün ve çekin. terminal kutup başı (1) hareket ETTİRİLMEMELİDİR. • Buji lastik körüğünü hasar açısından kontrol edin. • Silindir kapağının buji girinti alanını yağ, soğutma suyu veya sudan dolayı oluşacak nem bakımından kontrol edin. Bir buji lastik körüğünün doyması şaside kemerlenmeye yol açar. • Merkezi elektrot (4) ve yan elektrot (3) terminalleri arasında bulunan ağız boşluklarını ölçün. Bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Çok büyük bir elektrot ağız boşluğu doğru bujinin çalışmasını önleyebilir. • Buji tork değerinin doğru olup olmadığını kontrol edin. Bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Yetersiz tork, bujinin doğru bir şekilde çalışmasını önleyebilir. Aşırı torklu buji yalıtıcının (2) çatlamasına neden olabilir. • Merkezi elektrot (4) yerine yalıtıcı ucunda oluşan iz işaretlerini kontrol edin. • Kırık veya aşınmış yan elektorot (3) olup olmadığını kontrol edin. • Buji sallayarak merkezi elektrotu (4) kırıklık, aşınma veya gevşeme bakımından kontrol edin. • Köprülü elektrot (3, 4) bakımından kontrol edin. Elektrotta (3, 4) tortu olması durumunda ağız boşluğu azalır veya kaybolur. • Elektrotlarda (3, 4) varsa, platinyum pedleri eksik olma veya aşınma bakımından kontrol edin. • Aşırı kirlenme bakımından kontrol edin. • Silindir kapağının buji girinti alanını artık birikimi bakımından kontrol edin. Kirli ve hasar görmüş dişler bujinin montaj esnasında doğru bir şekilde oturtulamamasına yol açabilir. Terminal kutup başını (1) hasar açısından kontrol edin. Yalıtkanı (2) ani alevlenme veya karbon izleme, kurum bakımından kontrol edin. Bu durumun nedeni yalıtkan (2) boyunca terminal kutup başı (1) ile şasi arasında elektrik dolumu olmasıdır. Aşağıdaki durumları kontrol edin: Yalıtıcıyı (2) çatlaklar bakımından kontrol edin. Elektrik şarj makinasının tüm parçaları veya bir kısmı elektrotlar (3, 4)yerine çatlaktan atlayabilir. Yanlış bir atlama olup olmadığını kontrol edin. Bir sarsıntı sesi dahili bir hasar olduğunu belirtir. Gevşemiş bir merkezi elektrot (4) kıvılcım şiddetini düşürür. Bujinin Görsel İncelenmesi • Zengin yakıt karışımları • Enjektör memelerinde sızma • Aşırı yakıt basıncı • Tıkalı bir hava filtresi elemanı • Yanlış yanma • Düşük kontak sistemi voltaj çıkışı • Zayıf bobinler • Aşınmış kontak telleri • Yanlış buji ağız boşluğu • Hafif yükler altında uzun süre rölanti veya düşük hızlar, bujiyi normal yanma atıklarını yanmadığı sıcaklıklarda tutar. • Tortu Kirliliği--Silikon, çok beyaz kaplama gibi maddeler içeren yağ, soğutma suyu veya katkı maddeleri kıvılcım şiddetini düşürür. Elektrot üzerinde bir cam formu almadıkları sürece toz tortuları kıvılcım şiddetini etkilemezler. Normal çalışma--Kahverengi ve gri tonlu küçük toz tortuları yakıt ve katkı maddelerinin yanması sonucu oluşan normal ürünlerdir. Karbon Kirliliği--Kuru, siyah karbon veya kurum oluşumuna aşağıda verilen durumlar neden olabilir: 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 1 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2021 Ali Darbaz yazdı: Chevrolet Cruze zorlu şartlarda, sık trafikte ve saatlerce rölantide çalışması durumda 1000 kmde 0,62 litre yağ yakabilir. Servis manulinde konu ile ilgili bilgi varmış. Bujinin İncelenmesi Buji Kullanımı • Buji kirlenmesi--Soğuk soket • Ön ateşleme buji ve/veya motorda hasara yol açabilir--Sıcak soket Doğru bujinin takılı olduğundan emin olun. Yanlış takılmış bir buji sürüş koşullarını etkileyebilir. Doğru buji için bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Bujinin uygun ısı aralığında olduğundan emin olun. Yanlış bir ısı aralığı aşağıda verilen durumlara yol açabilir: Bujinin İncelenmesi • Katlanmış veya kırılmış bir terminal kutup başı (1) olup olmadığını kontrol edin. • Gevşek bir terminal postası (1) olup olmadığını test etmek için kutup başını döndürün ve çekin. terminal kutup başı (1) hareket ETTİRİLMEMELİDİR. • Buji lastik körüğünü hasar açısından kontrol edin. • Silindir kapağının buji girinti alanını yağ, soğutma suyu veya sudan dolayı oluşacak nem bakımından kontrol edin. Bir buji lastik körüğünün doyması şaside kemerlenmeye yol açar. • Merkezi elektrot (4) ve yan elektrot (3) terminalleri arasında bulunan ağız boşluklarını ölçün. Bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Çok büyük bir elektrot ağız boşluğu doğru bujinin çalışmasını önleyebilir. • Buji tork değerinin doğru olup olmadığını kontrol edin. Bkz. Ateşleme Sistemi Özellikleri . Yetersiz tork, bujinin doğru bir şekilde çalışmasını önleyebilir. Aşırı torklu buji yalıtıcının (2) çatlamasına neden olabilir. • Merkezi elektrot (4) yerine yalıtıcı ucunda oluşan iz işaretlerini kontrol edin. • Kırık veya aşınmış yan elektorot (3) olup olmadığını kontrol edin. • Buji sallayarak merkezi elektrotu (4) kırıklık, aşınma veya gevşeme bakımından kontrol edin. • Köprülü elektrot (3, 4) bakımından kontrol edin. Elektrotta (3, 4) tortu olması durumunda ağız boşluğu azalır veya kaybolur. • Elektrotlarda (3, 4) varsa, platinyum pedleri eksik olma veya aşınma bakımından kontrol edin. • Aşırı kirlenme bakımından kontrol edin. • Silindir kapağının buji girinti alanını artık birikimi bakımından kontrol edin. Kirli ve hasar görmüş dişler bujinin montaj esnasında doğru bir şekilde oturtulamamasına yol açabilir. Terminal kutup başını (1) hasar açısından kontrol edin. Yalıtkanı (2) ani alevlenme veya karbon izleme, kurum bakımından kontrol edin. Bu durumun nedeni yalıtkan (2) boyunca terminal kutup başı (1) ile şasi arasında elektrik dolumu olmasıdır. Aşağıdaki durumları kontrol edin: Yalıtıcıyı (2) çatlaklar bakımından kontrol edin. Elektrik şarj makinasının tüm parçaları veya bir kısmı elektrotlar (3, 4)yerine çatlaktan atlayabilir. Yanlış bir atlama olup olmadığını kontrol edin. Bir sarsıntı sesi dahili bir hasar olduğunu belirtir. Gevşemiş bir merkezi elektrot (4) kıvılcım şiddetini düşürür. Bujinin Görsel İncelenmesi • Zengin yakıt karışımları • Enjektör memelerinde sızma • Aşırı yakıt basıncı • Tıkalı bir hava filtresi elemanı • Yanlış yanma • Düşük kontak sistemi voltaj çıkışı • Zayıf bobinler • Aşınmış kontak telleri • Yanlış buji ağız boşluğu • Hafif yükler altında uzun süre rölanti veya düşük hızlar, bujiyi normal yanma atıklarını yanmadığı sıcaklıklarda tutar. • Tortu Kirliliği--Silikon, çok beyaz kaplama gibi maddeler içeren yağ, soğutma suyu veya katkı maddeleri kıvılcım şiddetini düşürür. Elektrot üzerinde bir cam formu almadıkları sürece toz tortuları kıvılcım şiddetini etkilemezler. Normal çalışma--Kahverengi ve gri tonlu küçük toz tortuları yakıt ve katkı maddelerinin yanması sonucu oluşan normal ürünlerdir. Karbon Kirliliği--Kuru, siyah karbon veya kurum oluşumuna aşağıda verilen durumlar neden olabilir: Benim araba yağ yakıyor orası kesin ama segmanlardan mı sübap lastiklerinden mi yoksa pcv valfinden mi bunu yapıyor emin değilim. Fakir karışım olmasın diye uğraşıyorum açıkçası sübaplar zarar görmesin diye. Şuanda da bariz bir sıkıntı da yok çalışan sisteme de çok elleşmemek istiyorum. Kafamı karıştıran uzun vadede fakir karışım ola ola(eğer varsa) sübaplara zarar vermem Yorum bağlantısı
Recommended Posts