Ali Darbaz 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 Merhaba. Bir lastik almışım, adının sonunda XL tagı var. Lastiğe fazla hava vurunca konfor monfor kalmıyo. Sınırda 31 psi hava vurunca konforun geliyor ama tüketimin artıyor. Arabanın boş ağırlığı 1350 kilo. Aynı araba dolu iken 1800 kilo Bu arabanın XL lastik kullanması şartmıdır. Çünkü lastik ölçüsüne bakıldığında çıkan lastikler XL çıkıyor. Konfor mağduru oldum. Hep Bu XL yüzünden. 30 psi da araba kullanmayı düşünüyorum. 33 psi basılıydı, 36 yaptım. Alt takım mefta olucaktı. Bu durumdan acayip rahatsız olmaya başladım... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 Yok, XL'e gerek yok ama XL daha dayanıklı bi lastik. Tercih meselesi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 lastik ölçüsü nedir? kapıda yazan hava basıncı kaçtır Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 Benim ebatlarda genelde XL oluyor, araba da kuru 1900 kg zaten. Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 havalar soğudu ondandır. standar ölçü neyse ondan basın, mühendis boşuna yazmamıştır, bir de pettrollerdeki hava saatleri doğru olmuyor genelde, adamakıllı bir lastikçiye gidip başında durarak hava bastırın, lastikler soğuk olsun, sıcak lastik yanıltır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 lastiğin kendisi zaten sert olabilir. XL evet daha çok tel içerir daha sert ama o kadar da etkilemez. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 Yanakları ince değilse xl ye gerek yok gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Kasım 2020 Yazar Paylaş 24 Kasım 2020 Falken as210 205 60 r16 v96 xl lastikler. Kapıda yazan basınçlar konfor için 31 psi Yakıt ekonomisi için 39 psi 33, 34, 36, psi sıradan gectim. Sertliği değişmedi. Bir müddet 31 psi kullandım. Tahamul seviyemin sınırında kaldı. 30 psi deneyeceğim. Başka çare kalmadı. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Kasım 2020 Paylaş 24 Kasım 2020 Egea 17 jant ile XL lastik geliyor. Daha sert olur. Lastiğin kendisinin de zaten yanaklar sert olabilir. Yanak sert olsa direksiyon hissi daha iyi oluyor, yumuşak olsa daha konforlu oluyor. Benim Lassa Greenways de mesela yanaklar yumuşak, virajda zayıflık hissediliyor. Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 24 Kasım 2020 Paylaş 24 Kasım 2020 XL lastikler genellikler doblo, connetc tarzı hafif ticari araçlarda kullanılıyor ekstra güçlü yanaklar, binek otomobillerde bozuk zeminde konforsuz hissettirir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Kasım 2020 Paylaş 24 Kasım 2020 Adem Kazıl yazdı: XL lastikler genellikler doblo, connetc tarzı hafif ticari araçlarda kullanılıyor ekstra güçlü yanaklar, binek otomobillerde bozuk zeminde konforsuz hissettirir. passat XL 2 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 24 Kasım 2020 Paylaş 24 Kasım 2020 Mehmet Göktürk yazdı: passat XL jant çapı büyüdükçe, araç ağırlaştıkça tabiki XL özellikli lastikler kullanılır, cruze r16 jant için XL gereksiz bence araba daha az esneyeceği için alt takımının sesli çalışmasına ve konforsuz hissetmenize neden olur. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 24 Kasım 2020 Yazar Paylaş 24 Kasım 2020 Arabanın fabrika değeri 32 psi imiş. ben 31 psi demiştim. Yanılmışım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Kasım 2020 Paylaş 24 Kasım 2020 geçen gün rıfkı ile 500-600 kg kadar olduğunu tahmin ettiğim kilittaş taşıdım. araba pamuk gibi oldu. 1 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Kasım 2020 Yazar Paylaş 25 Kasım 2020 4 lastik 36 psi idi . Dün akşam hepisini 31 psi düşürdüm. Aradığım ve özlediğim eski konforum geri geldi. Alt Takımdan gelen lukul lukur seslerde neredeyse kesildi. Arabanın lastik basıncından faydalanarak yakıt ekonomisi yapmak benim için tarih oldu. Ancak ve ancak full yük altında lastik basınclarını ayarlamaya karar veridm. Lastiklerle ilgili bir makalede en az 30 psi otomobil için yeterli olduğu yazılıyor. Yani lastik yüzeyi asfalta 30 psi ile tam oturmaya başlıyormuş. Artık kaç psi ile ortası göbek yapıyor bilmiyorum. Ondan bahsetmemişler. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Kasım 2020 Yazar Paylaş 27 Kasım 2020 Bu hafta komple 31 psi basınc ile sürdüm. Çok çok iyi oldu. Tüketimde çoşmadı. Alt takım takır tukur sesler neredeyse kayboldu. Sanırım artık lastik basıncı üzerinden yakı ekonomisi yapma işine son vereceğim. Alt takım bozulursa maliyeti daha yüksek olurdu. Bundan sonra 31 psi basar binerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2020 Paylaş 28 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: Alt takım takır tukur sesler neredeyse kayboldu. lastik basıncı ile ses başlıyorsa, sesin başladığı yer zaten bitmiş yani ömrününü sonuna gelmiştir, yan, düşük basınçta ses gelmiyorsa bile kısa süre sonra parça değişimine hazır olmalı Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Kasım 2020 Yazar Paylaş 28 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: lastik basıncı ile ses başlıyorsa, sesin başladığı yer zaten bitmiş yani ömrününü sonuna gelmiştir, yan, düşük basınçta ses gelmiyorsa bile kısa süre sonra parça değişimine hazır olmalı O konuda epey bir parçayı değiştirecem . ama bende paracık kalmadığından idare etmem lazım 1 2 ay. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2020 Paylaş 28 Kasım 2020 az takırtı tukurtudan bişey olmaz, bagaj bir sub koy ses kalmaz arabada 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Kasım 2020 Paylaş 28 Kasım 2020 az takırtı tukurtudan bişey olmaz, bagaj bir sub koy ses kalmaz arabadaBknz passat konusu 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2020 Paylaş 28 Kasım 2020 Servet Aydın yazdı: Bknz passat konusu bi AlpiniM olsa aks kopsa ruhum duymazdı Yorum bağlantısı
Recommended Posts