İçeriğe Yönlendir

Sakın Geç Kalma, Erken Gel | Dacia Spring Electric 2021


Furkan Sumer

Recommended Posts

Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

Belki de duyurulduğunda 11bin'le başlattılar, sonra üstüne sokt... koydular.

bu senaryoyu bir yerden hatirliyor gibiyim :rolleyes:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Pilli araba fantezi. 
 

Misafirliğe gittik. Bir durum oldu pil azaldı, bir şey oldu. Napacaz? Fişe takalım mı diyecez? Yan komşunun tadilatı için prizinizi kullanabilir miyiz demekle aynı şey. Ücretini ödemeyi mi teklif edelim yani

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pilli araba fantezi. 
 

Misafirliğe gittik. Bir durum oldu pil azaldı, bir şey oldu. Napacaz? Fişe takalım mı diyecez? Yan komşunun tadilatı için prizinizi kullanabilir miyiz demekle aynı şey. Ücretini ödemeyi mi teklif edelim yani

bugün aynısını düşündüm. elektrikli araba fantazi işi. nissanın jeneratörlü hibriti tek seçenek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

bugün aynısını düşündüm. elektrikli araba fantazi işi. nissanın jeneratörlü hibriti tek seçenek.


Benzinli motoru sıkıntı

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pilli araba fantezi. 
 

Misafirliğe gittik. Bir durum oldu pil azaldı, bir şey oldu. Napacaz? Fişe takalım mı diyecez? Yan komşunun tadilatı için prizinizi kullanabilir miyiz demekle aynı şey. Ücretini ödemeyi mi teklif edelim yani

nasil pil azaldi :) tesla da sürekli aktif sistemler oldugu icin bekledigi yerde gunluk %5-10 arasi azaliyor. diger markalarda kapali iken pilin azaldigini duymadim. bir yere giderken gidecegin mesafe belli, arabanin pil durumu da belli. baktin gidecek veya dönecek kadar menzil yok, yolda hizli sarja ugrayip 20-30 dk da neredeyse full yapiyorsun. en kotu araba 400 km gidiyor. istanbul dan bursa üzeri edremit e taycan ile 400 liraya gittik. %80 pil vardi, yolda 1 kere durup 30 dk da tekrar %80 e kadar sarj ettik. zorlasan durmadan da gelirsin ama %20 nin altina inmek riskli. bazen surada sarj istasyonu var ugrar doldururuz diye plan yapiyorsun ancak gidince bakiyorsun ki istasyon calismiyor :) bazi markalarin istasyonlari zaman zaman arizali oluyor ve sarj edemiyorsun. ayni güzergah da range rover 2.0 benzinli 2500 lira yakiyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

nasil pil azaldi :) tesla da sürekli aktif sistemler oldugu icin bekledigi yerde gunluk %5-10 arasi azaliyor. diger markalarda kapali iken pilin azaldigini duymadim. bir yere giderken gidecegin mesafe belli, arabanin pil durumu da belli. baktin gidecek veya dönecek kadar menzil yok, yolda hizli sarja ugrayip 20-30 dk da neredeyse full yapiyorsun. en kotu araba 400 km gidiyor. istanbul dan bursa üzeri edremit e taycan ile 400 liraya gittik. %80 pil vardi, yolda 1 kere durup 30 dk da tekrar %80 e kadar sarj ettik. zorlasan durmadan da gelirsin ama %20 nin altina inmek riskli. bazen surada sarj istasyonu var ugrar doldururuz diye plan yapiyorsun ancak gidince bakiyorsun ki istasyon calismiyor :) bazi markalarin istasyonlari zaman zaman arizali oluyor ve sarj edemiyorsun. ayni güzergah da range rover 2.0 benzinli 2500 lira yakiyor.


bunları düşünmek bile fantezi :) 

 

@Doğan Arşiray motor sıkıntılı. Detayları var youtube’de. Sıkıştırma oranı değişken. Ve bunu krankı yer değiştirerek yapıyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pilli araba fantezi. 
 

Misafirliğe gittik. Bir durum oldu pil azaldı, bir şey oldu. Napacaz? Fişe takalım mı diyecez? Yan komşunun tadilatı için prizinizi kullanabilir miyiz demekle aynı şey. Ücretini ödemeyi mi teklif edelim yani

Benzin bitince komşudan mı istiyorsun? Aslında elektrik daha fazla var heryerde..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pilli araba fantezi. 

Fantazi değil. Şehir içi, ikinci araç olarak işe git gellerde, kısa mesafe yolculuklarda gayet mantıklı. Sonuçta kimse komşuya %5 pille gitmiyor :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Fantazi değil. Şehir içi, ikinci araç olarak işe git gellerde, kısa mesafe yolculuklarda gayet mantıklı. Sonuçta kimse komşuya %5 pille gitmiyor :) 


2.araç alabiliyorsak zaten sıkıntı yok :) 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

nissan ın motoru mu sıkıntılı? hiç sanmam.

değişken hidrolik destekli krank ı yukarı alma sistemi aşırı riskli, sistemsel olarakta daha önce denenmiş rafa kalkmış jeneratör masalıyla şuanki pil teknolojisiyle ve enerji üretimi konusundada bence işe  yaramaz bir sistem...  

 

haa hibrit bundan iyi ama oda hikaye, gelecek tam elektiklide, öyle yada böyle geçilecek, toyota bile şuan bütün gücüyle bu iş üzerinde çalışıyor, bakma hibrit falan sattıklarına...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


2.araç alabiliyorsak zaten sıkıntı yok :) 

 

 

kardeşim 500x i sattı, İzmirde, sadece elektrikli bakıyor, mesela şuan düşündüğü yeni arttırılmış güçlü pilleriyle eCX4, yakıtlı ve hibrit işi bitmiştir hazır olun, Türkiyede bile öyle uzun süre gitmeycek bu hibritler, bir bakmışsın satmak için çabalıyorsun alan yok, demedi deme :)

yazlık siteye İzmirdeki eve falan halka açık şarj zımbırtısı için anlaşma bile yapıldı, beş kuruş para çıkmadan hemde, hazır olun geliyor gelmekte olan :)

 

para olsa gam tasa olmasa ülke ve toplumdan umudum olsa, şuan alacağım araçlardan birisi....  şuan bile arabayı satıp tam elektrikli alma niyetim var ama para harcama niyetim yok, katlamak varken arabaya neden gömeyim parayı...

hyundai-ioniq-5-2021.webp

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kimse kimseye bedava elektrik vermez. Kimse ucuza araba da kullandırmaz bu ülkede. Benzini mi koyar basar giderim. Yakıt için 5dk yeterli :) bana 1kw’lık pil yeter 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hazır olun geliyor gelmekte olan

Mesela, mecidiyeköy'de oturan biri, taksim'de ikamet eden biri ne yapacak elektrikli araba ile?

Ben buradan çıkıp Ankara'ya gitmek istediğimde 4 saatte gidebilecek miyim elektrikli araçla?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Elektrikli araçlar için halen altyapı ve istasyon sayısı yetersiz. işim gereği çok yol yapıyorum, şehirler arasında gördüğüm elektrikli araç pek yok, bolu çevresinde oluyor bazen teslalar.

Araçlar çoğaldı, yola çıktık varsayalım, istasyonda 2 şarj aleti var, 2 araç da takılı ve 2 kişi de sıra bekliyor, 1 saat sadece sıra beklemek gerekecek. 30 dk da şarj olsa gitti 1,5 saat.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Şirkete 5 tane tesla geldi.  Arabada ses yok. konsol çok değişik. direksiyon ve ortada dokunmatik ekran var. başka hiçbirşey yok.  kapıda kapı kolu yok.  çok tuhaf geldi. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ümit Türk yazdı:

Şirkete 5 tane tesla geldi.

20 seneye yaklaşan bilgi işlem tecrübemle soruyorum. Eleman arıyor musunuz :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Sani Gerşon yazdı:

20 seneye yaklaşan bilgi işlem tecrübemle soruyorum. Eleman arıyor musunuz :D 

Sani, Ali Darbaz IT işi yapıyor görüş bi :D 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ümit Türk yazdı:

Sani, Ali Darbaz IT işi yapıyor görüş bi :D 

Onun firma 5 tesla almış mı, bana o lazım :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cihangiroğlu Ali, kaşkay hibrit sistemi hâlâ en verimli sistem. En az yakıtı ilgili sistem karşılıyor ve verimlilik çok yüksek. Rafa kalmışlığı filan yok. Maliyeti yüksek idi. Brusless motor gelişti ve sahada Still'den sonra yerini aldı. Standart yürütme sistemine göre%40 daha düşük tüketimi var. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Mesela, mecidiyeköy'de oturan biri, taksim'de ikamet eden biri ne yapacak elektrikli araba ile?

Ben buradan çıkıp Ankara'ya gitmek istediğimde 4 saatte gidebilecek miyim elektrikli araçla?

gidrsinde araba pahalı olur, uzun menzilli elektriklilerle gidersin, ort sınıf alırsan 2 şar ister sanırım, uzun yol için sağlam para üst sınf araç lazım, o yüzden şimdilik böyle, ama uzun sürmeycek göreceksin.

 

şehir içinde çok güzel, ama uzun yolda dediğim gibi, zaten uzun yol dedinmi hibritte pek etkilemiyor, esas olayı şehir içi hibrtin, ee ebu durumda elektrkli varken neyleyim hibriti diye düşünüyorum...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gidrsinde araba pahalı olur, uzun menzilli elektriklilerle gidersin, ort sınıf alırsan 2 şar ister sanırım, uzun yol için sağlam para üst sınf araç lazım, o yüzden şimdilik böyle, ama uzun sürmeycek göreceksin.

İlk soruma cevap peki?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Cihangiroğlu Ali, kaşkay hibrit sistemi hâlâ en verimli sistem. En az yakıtı ilgili sistem karşılıyor ve verimlilik çok yüksek. Rafa kalmışlığı filan yok. Maliyeti yüksek idi. Brusless motor gelişti ve sahada Still'den sonra yerini aldı. Standart yürütme sistemine göre%40 daha düşük tüketimi var. 

benzinli motoru sakat bence, yapısını beğenmedim, verim kısmını tam bilmiyorum, dediğin gibidir doğrudur ama işte...

Sani Gerşon yazdı:

İlk soruma cevap peki?

gidersin. İst-Ank 444 km değilmi?

 

ilk soru derken Mecidiyeköy Taksimmi diyorsun, e bisiklet-skutur yada dacia springle gideceksin, o kadarcık yolda...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gidersin. İst-Ank 444 km değilmi?

Bunu sormadım. Sorduğum, hibrit ve içten yanmalıları şutlayacağız ya, mecidiyeköy'de taksim'de ikamet eden biri ne yapacak? Malum oralarda park yeri yok. Şarj imkanı yok. Nasıl olacak?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu pil olayı böyle kalmayacak yazın kenara, ayrıca an gelecek şaaak diye geçeceksiniz, mecburen hemde, şimdi şaka gibi geliyor size ama olduğunda dersiniz demiştin diye :)

 

tabii bizim ülke dayanırsa o zamana dek...

Sani Gerşon yazdı:

Bunu sormadım. Sorduğum, hibrit ve içten yanmalıları şutlayacağız ya, mecidiyeköy'de taksim'de ikamet eden biri ne yapacak? Malum oralarda park yeri yok. Şarj imkanı yok. Nasıl olacak?

ufak elektikli araçlarla gidip geleceksin, dacia spring gibi, bunlarıda apartmanındaki 220 volt la şarj edeceksin akşamları, zaten ne yol yapıyorsunki?

park yeri yoksa zaten sorunda yok, şuan nasıl gidiyorsa öyle gidecek, farkedermi arabasının güç kaynağı tipi, park yeri yoksa arabasının olmasıda gereksiz...

İstanbul komple dert, yıkıp komple baştan yapmak lazım o derece, ama öyle yada böyle devran dönecek Sani, zorla bile olabilir...

 

Ben Edremitte en fazla 100 km oda çook zor yol yaparım, okadar yola körfez turu olur, eve dönerim takarım normal ev elektiriğine sabaha hazır

İzmirde yaşasam ve çalışsam, büro işi, ne yol yapacağım maksimum, elektrikli her türlü yeter, akşamda parkımda takarım şarja ki arabaya gerek bile yok aslında, başka tonla imkan var...

 

şarj yeride basit, apartmanında park yerin varsa arıyorsun bedavaya kuruyorlar, aletin bedelini sen ödersen o aleti kullananlardan alınan paranın %80 i senin %20 side firmanın oluyor üstelik, parada kazanıyorsun, iyi bence, tabii o alet kaç para bilmem, ödemezsen %20 kar apartman yönetimine kalır...

 

İşin sonunda ülke adam gibi olsa kimse arabaydı yakıttı pildi derdiyle uğraşmaz, araba sadece şehir dışına çıktığında kullanacağın bir araç olur ve o zaman bile zor gelir insana, araba almak bile istemezsin ihtiyacın olmaz, adam gibi şehirler ve altyapı ulaşım kurulması şart, şartta bizim ülkede artık olmaz....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...