Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Şase no okunamıyorsa, tüv de ağır kusur. Bu konuda adım adım yapılacaklar net birebir bilgiye zor ulaşılıyor, genelde muameleciye terk edilerek işlemler yaptırılıyor. Şahsım bizzat yaptırdığım için net bilgidir: Bendeki sorun KA nın şase nosunun son rakamına alttan yabancı sert bir cisim vurması sonucu son rakam okunamıyordu, tam oraya birşey denk gelmiş ve rakamın olduğu yere hasar vermiş zamanla da pas oluşmuş rakam komple yok idi. Şehirden şehire fark edebilir, İstanbulda bana yakın da olduğu için İTÜ maslak ta işlemlere başladım. Telefon ile İtü den randevu alıyorsunuz, ruhsat sahibi olarak aracı teslim ediyorsunuz, kampüs içindeki vakıfbank gişesine ücreti elden yatırıyorsunuz. Tespit işlemi 1.5 saat gibi sürüyor, içeriye girilmiyor tahminnen aracın komple durumu motor no /ruhsat/genel tamiratlara alttan üstten bakıyorlar, pencereden dikizleyebildiğim kadarı ile tüm kapı bagaj kaput açık el feneri ile derinlemesine inceleme yapıldı. Aracı size teslim ediyorlar o an herhangi bir bilgi vermiyorlar. 7-15 gün sonra maçka İTÜ kampüsünden rapor çıktı bilgisi gelince raporu alıyorsunuz. raporda aracın gerçek şase nosu yazıyor ve ilgili araca ait olduğu tespit edilmiştir gibi birşey yazıyor. Bu rapor ile şase no yazma yetkili servislerine gagıldan ulaşarak aracı götürüp şase noyu yeniden yazdırıyorsunuz, numara sağ ön amortisör kulesine yazılıyor. Tüm alınan belgeler ile tüvden randevu alıp muayeneyi yaptırıyorsunuz. 2020 yılı ortasında muameleciler 1650-2250 TL arası ücret talep etmişti, ben toplam 1000TL gibi ücret ile kendim zaman harcayarak yaptırdım, işlem maliyeti o kadar. tüv muayene hariç. Tespit yapan yerler ve şase no yu yazmaya yetkili olan yerler sınırlı sayıda, bu işlemler mutlaka yetkili yerlerde yapılmalı, gagıl reklamlarda çıkan her yer yetkili değil, çoğu muameleci olarak aracı hizmeti veriyor. Tespitte kimsenin gözünün yaşına bakmıyorlar, İtü de o gün tahmini piayasası milyona yakın sıfır gibi görünen klasik bir mercedes vardı, şase ve motor uyumsuz çıktı, adam yeni almış, çok kötü hisler içinde idi. 11 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 EGM li mi wf0 lu mu şase bastılar o kısmı nasil oldu 1 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Aynı numara mı veriliyor yoksa İTÜ yeni numara mı veriyor.Bir de İTÜ dışında mühendisler odası da bu konuda yetkili 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Kasım 2020 Yazar Paylaş 22 Kasım 2020 bizdeki durumda aynı noyu yazdılar, sadece son rakam okunmuyordu, farklı durumlarda ne yazarlar bilmem. Şase nosunu değişeceğini sanmam, EGM li numara yeni motor bloğunda oluyor gördüğüm kadarı ile. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 TMMOB Makina Mühendisleri odası aynı işlemi daha uygun meblağa yapıyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 22 Kasım 2020 Paylaş 22 Kasım 2020 Eski 90 model flash da şase numarasının son 8 hanesi olduğu için kalmıştım muayene den ( o zamanlar "94 öncesi " son 8 hanesi yazilirmis) Renault mais den yazi aldım aracın dosyasının olduğu emniyet e gidip ruhsat düzeltildi ve muayene den geçmişti aracım. Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 23 Kasım 2020 Paylaş 23 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: Şase no okunamıyorsa, tüv de ağır kusur. Bu konuda adım adım yapılacaklar net birebir bilgiye zor ulaşılıyor, genelde muameleciye terk edilerek işlemler yaptırılıyor. Şahsım bizzat yaptırdığım için net bilgidir: Bendeki sorun KA nın şase nosunun son rakamına alttan yabancı sert bir cisim vurması sonucu son rakam okunamıyordu, tam oraya birşey denk gelmiş ve rakamın olduğu yere hasar vermiş zamanla da pas oluşmuş rakam komple yok idi. Şehirden şehire fark edebilir, İstanbulda bana yakın da olduğu için İTÜ maslak ta işlemlere başladım. Telefon ile İtü den randevu alıyorsunuz, ruhsat sahibi olarak aracı teslim ediyorsunuz, kampüs içindeki vakıfbank gişesine ücreti elden yatırıyorsunuz. Tespit işlemi 1.5 saat gibi sürüyor, içeriye girilmiyor tahminnen aracın komple durumu motor no /ruhsat/genel tamiratlara alttan üstten bakıyorlar, pencereden dikizleyebildiğim kadarı ile tüm kapı bagaj kaput açık el feneri ile derinlemesine inceleme yapıldı. Aracı size teslim ediyorlar o an herhangi bir bilgi vermiyorlar. 7-15 gün sonra maçka İTÜ kampüsünden rapor çıktı bilgisi gelince raporu alıyorsunuz. raporda aracın gerçek şase nosu yazıyor ve ilgili araca ait olduğu tespit edilmiştir gibi birşey yazıyor. Bu rapor ile şase no yazma yetkili servislerine gagıldan ulaşarak aracı götürüp şase noyu yeniden yazdırıyorsunuz, numara sağ ön amortisör kulesine yazılıyor. Tüm alınan belgeler ile tüvden randevu alıp muayeneyi yaptırıyorsunuz. 2020 yılı ortasında muameleciler 1650-2250 TL arası ücret talep etmişti, ben toplam 1000TL gibi ücret ile kendim zaman harcayarak yaptırdım, işlem maliyeti o kadar. tüv muayene hariç. Tespit yapan yerler ve şase no yu yazmaya yetkili olan yerler sınırlı sayıda, bu işlemler mutlaka yetkili yerlerde yapılmalı, gagıl reklamlarda çıkan her yer yetkili değil, çoğu muameleci olarak aracı hizmeti veriyor. Tespitte kimsenin gözünün yaşına bakmıyorlar, İtü de o gün tahmini piayasası milyona yakın sıfır gibi görünen klasik bir mercedes vardı, şase ve motor uyumsuz çıktı, adam yeni almış, çok kötü hisler içinde idi. Üniversitenin itü olmasına gerek yok. Bizim üniversite de aynı raporu veriyor ve siz gidip aracınızı muayeneye götürebiliyorsunuz. Raporu geç bile vermişler. Tabi pandemi süreci uzatmış olabilir... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2020 Yazar Paylaş 23 Kasım 2020 Ertan Alptekin yazdı: Üniversitenin itü olmasına gerek yok. Bizim üniversite de aynı raporu veriyor ve siz gidip aracınızı muayeneye götürebiliyorsunuz. Raporu geç bile vermişler. Tabi pandemi süreci uzatmış olabilir... benim eve 3.5 km olunca, yakınlığı cezbetti tabii pandemide yoğun kısıtlamalar vardı, kapalı idi , süreler uzamıştı , okul bomboştu gittiğimde. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gözütok 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Aracım kazadan sonra bagaj havuzu değisimi yapıldı. Şase no değişen parça ile geridönüşüme yollanmış. Ben bu durumu muayenede ögrendim. İzmir'de adliyenin arkasındaki TMMOB Makine Muhendisleri odasına şase no tespiti için gittim. 1 saatlik bir tespit işleminden sonra kapalı bir zarf verildi. Zarfı noterde açtırıp tasdiklettikten sonra 2. Sanayideki yetkili şase no yazdırılan bir yerde, şase numarasını tekrar uygun bir yere yazdılar. Muayeneden bu sekilde geçti. TMMOB şase no tespiti: 1400 tl Noter : 145 tl Şase no çaktırma: 800 tl 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 22 Mayıs 2023 bagajda şase no mu yazıyormuş? marka model nedir? 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Mayıs 2023 Paylaş 22 Mayıs 2023 Arkadaşlar gebze teknik üniversitesinde şasi işlerini artık yapıyoruz. Geçen sefer dediğimi yaptıramamıştım makine bölümüne şimdi rektör hoca bastırmış oldu.. anadolu yakası ve marmara tek adresiniz.. 6 Yorum bağlantısı
Hakan Gözütok 27 Mayıs 2023 Paylaş 27 Mayıs 2023 Çağlar Bayur yazdı: bagajda şase no mu yazıyormuş? marka model nedir? Clio 4, 2016. Bagaj havuzunda yazıyormuş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2023 görünür olması güzel de burası bayağı neme çizilmeye açık bir yer, korumak lazım. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Merhaba bugün araç muayenesinden kaldım. Sebebi ile resimde gördüğünüz şasi numarası yüzünden. Sonradan yapıldığı için orjinal şasi çakılması lazım dediler. Mmo dan belge alınıp onaylatılması gerekir dediler. Bu tip durumlarda tescil kuruluşundan onay alınması gerekiyormuş. Bu araç benden önceki sahibi tarafından bu şekilde geçmiş. Bana geldi çattı sanırım. Başına gelen varsa nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlatabilir mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Orijinalinde farkı ney ki.. Gördün mü hiç ? Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Ümit Türk yazdı: Merhaba bugün araç muayenesinden kaldım. Sebebi ile resimde gördüğünüz şasi numarası yüzünden. Sonradan yapıldığı için orjinal şasi çakılması lazım dediler. Mmo dan belge alınıp onaylatılması gerekir dediler. Bu tip durumlarda tescil kuruluşundan onay alınması gerekiyormuş. Bu araç benden önceki sahibi tarafından bu şekilde geçmiş. Bana geldi çattı sanırım. Başına gelen varsa nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlatabilir mi ? Konuyu birleştirdim, işinize yarayacaktır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Arkadaşlar gebze teknik üniversitesinde şasi işlerini artık yapıyoruz. Geçen sefer dediğimi yaptıramamıştım makine bölümüne şimdi rektör hoca bastırmış oldu.. anadolu yakası ve marmara tek adresiniz.. Bunu yeni başlık ile duyurmak lazım.. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Çağlar Bayur yazdı: görünür olması güzel de burası bayağı neme çizilmeye açık bir yer, korumak lazım. Reno bu paslanmaz Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Ümit Türk yazdı: Merhaba bugün araç muayenesinden kaldım. Sebebi ile resimde gördüğünüz şasi numarası yüzünden. Sonradan yapıldığı için orjinal şasi çakılması lazım dediler. Mmo dan belge alınıp onaylatılması gerekir dediler. Bu tip durumlarda tescil kuruluşundan onay alınması gerekiyormuş. Bu araç benden önceki sahibi tarafından bu şekilde geçmiş. Bana geldi çattı sanırım. Başına gelen varsa nasıl bir yol izlemesi gerektiğini anlatabilir mi ? Öncelikle geçmiş olsun. Burası anladığım kadarıyla aracın ön paneli sanırım ki boyanmış sonradan. Şasi aracında her noktasında orjinal olmalı. Genel olarak bir tanesi yolcu koltuğu kısmında bir tanesi de motor kısmında olurdu ama ön panelde ilk kez görüyorum. Sizin aracın tüm modellerinde orada mı? Çağlar abi çok çok güzel yazmış detaylı. Yol gösterir umarım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Sani Gerşon yazdı: Öncelikle geçmiş olsun. Burası anladığım kadarıyla aracın ön paneli sanırım ki boyanmış sonradan. Şasi aracında her noktasında orjinal olmalı. Genel olarak bir tanesi yolcu koltuğu kısmında bir tanesi de motor kısmında olurdu ama ön panelde ilk kez görüyorum. Sizin aracın tüm modellerinde orada mı? Evet mercedeste falan panelde.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Evet mercedeste falan panelde.. Nasıl yani, panel beyninde mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Haziran Paylaş 1 Haziran Sani Gerşon yazdı: Nasıl yani, panel beyninde mi? Panel beyni ne len.. Mercedes beyinli dediysek o kadar da değil.. panelin beyni yok.. Çamın önünde kaputun altında.. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts