İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

yokuş yukarı dolu araçla sollamaya çıkarken başarılar emekli amcalara o halde.

 

Vites düşürdüğünde bunlarda hızlanıyor. zaten arabalar otomatik gelir. Onlarada 8 ile 10 ileri şanzıman takarlar. Sonra bi bakmışsın ara hızlanmalar dehşet. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Asyalılar turbo kullanmak istemiyor nedense. Atmosferik olsun ,uzun ömürlü olsun, ucuz olsun diye düşünüyorlar demek ki. Sonuçta Afrika'da, Hindistan'da falan çok satan araçlar, Avrupa önemli en önemli  pazarı değil. 

Corollanın kullanma klavuzunun başların bir yerde, “Araç ömrü 10 senedir” yazıyor.
Görünce çok şaşırdım. 10 sene idare edecek şekilde üretiyorlar artık sanırım.
Ülkemizdeki Mevcut araba fiyatlarını düşündüğümüzde, arabaların yaşam döngüsü 20 seneyi rahat geçecektir. Son 10 senesini kullananların Allah yardımcısı olsun.
Yorum bağlantısı
Ercan ERKAN

Bu motorun Tork eğrisini bulabilen varmı ? Eski 1.6'ya nazaran hemen hemen yakın torku veriyor ve ve max. torku daha erken devirde verecek diye duymuştum. Eğer daha erken devirlerde aynı torku dahi verse, alt devirlerde eskisinden daha güçlü olacağı anlamına gelir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Polonya‘da üretilen direkt enjeksiyonlu üç silindirli atmosferik motor yaris, yaris cross, b suv ve hybrid modellerde kullanılacakmış. 2.0 

 

1.5L motor, güçlü bir gelişmiş mühendislik ürünüdür. % 40'a varan termal verimlilikle Atkinson döngüsünde çalışan değişken eksantrik mili zamanlamasına sahip bu 3 silindirli motor ünitesi, önceki Yaris nesline kıyasla tüketimi ve CO2 emisyonlarını% 20 oranında azaltmaya yardımcı olurken performansını% 15 artıriyor. Bu motor hem geleneksel hem de hibrit elektrikli araçlara takılabilir. 2019'da TME'nin satışlarının% 52'sinin tam hibrit olmasıyla, bu uygun fiyatlı ve düşük emisyonlu hibrit elektrik teknolojisi için talep çok fazlaydı. Bu motor 2.0 TNGA’nın kardeşi sayılıyor. 
 

Yeni 1.5 litrelik motor, WLTP ölçümlerine göre 127-139 g/km CO2 ve 5.6-6.2 lt/100 km birleşik tüketim değerine sahip. Toyota Corolla Sedan’da tercih edilebilecek 1.5L Dynamic Forcemotor, 10 ileri otomatik şanzıman veya 6 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebilecek. Bu vites sayısı elektronik olarak var tabi. Cvt sonsuz dişli oranı demek aslında. 


Bu durumda mevcut lpg uyumlu 1.6 ne olacak belli değil. Toyota Corolla Sedan’da tercih edilebilecek ünite 123 beygir güç, 153 Nm tork üretebiliyor ve sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) veya 6 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebiliyor. CVT'nin manuel modunda 10 ileri oran bulunuyor. Yeni ünite, 132 beygir güç, 159 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorun yerini alacak ve fiyatlar yakında açıklanacak.

 

Yani insanlar lpg uyumlu 132 beygirlik 1.6’yı çok sevmişti. Şimdi uyumu belli olmayan ve lpg kitleri pahalı olan 1.5 için aslında çok olumlu bakmıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

Oldukca tasarruf saglayacak..

 

(Corolla basligi altinda ayni konu paylasilmisti.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bunun konusu vardı zaten. hatta bana muhalefet edilmişti performans ne gerek müşteri kitlesi emekli amcalar zaten diye :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İlk sayfaya baktım da, nasıl ezmişler toyota’yı :) koca toyotayı neden küçük turbolu motor ile artık 150 beygir 250nm tork üretmiyor diye kötülüyoruz. Biz. Türkiye. Sen.. :) adamlar turbolu motor kadar yakan atmosferik yapmış. Ama eleştiriyoruz :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

konusu olan araç hibrit değilki. atmosferik benzinlinin tüketimi de 1.2 turbo berlingo kadar. ayrıca tam bir kağnı 😛 hibrit bölümü unutulmuş 4. dünya pazaına yönelik kağnı. kağnı demişmiydim. evet kağnı.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bu modelde cvt şanzıman da yenilenmiş hali ile gelecek. Kalkışta daha iyi olması için ilave kalkış dişlisi koymuşlar. 
 

1.5 motor için toyotacılar çok isteksiz. Lpg yok(zor), güç düştü, zaten şanzımanı kimse sevmiyor, yakıt ekonomisi dizel-lpg-hibrit kadar değil. Almayız diyor çoğu kişi. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Oğuz Kılınc

Bize Toyota satmamak için ellerinden geleni yapıyorlar da. Biz anlamıyoruz. 1.3 corolla getirdiler adı 1.3  motor vergisi 1.6 vergisi.  Dizel ünite getirdiler 90 beygir hız sabitleyici yok vurdurmalı otomatik şanzıman. 1.2 turbo motor getirdiler corollaya yerleştirmeden emisyona takıldı o da iptal. Hibrit getirdiler 1.8 vergi o biçim. Bi atmosferik LPG takılan valvematic motor kaldı onu da üretimden kaldır. Anlamıyorum ne yapmak nereye varmak istemekte bu Toyota.Bir Toyota kullanıcısı olarak 2019-2020 1.6 düz veya MDS şanzıman corolla kullanıcılarına sesleniyorum. Araçlarınıza iyi sahip çıkın. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ah nerede o 1.6 114PS'lik motor, sesi halen kulağımda. :)

Toyota o zamanlardı...

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Eski 1.6 yeni 1.5 karşılaştırmalar yeni 1.5 eskisine oranla %15 20 civarı hem ekonomik hem daha çevreci imiş.


4372d274df12b9ade02520988915d04b.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Ah nerede o 1.6 114PS'lik motor, sesi halen kulağımda. :)

Toyota o zamanlardı...

1.6 atmosferik 132beygir motordan herkes memnundu valla. Hem turbo benzinliler gibi yakıyordu hem de performansı iyiydi ve en önemlisi lpg’ye çok uyumluydu. 1.5 ile gerçekten çok kötü bir hamle yaptılar. 
 

@Oğuz Kılınc
 

bu arada 1.8 vergisi fazla diyorsunuz da 1.6 ile arasında 1360tl fark var. Şehir içinde 10-12bin km hybrid kullananlar bu farkın 3 katını benzin tasarrufundan çıkarıyor.

Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc

Tasarruf konusunda  benim gibi aracını taşıma ruhsatlı değil de bulundurma ruhsatlı kullanan bireysel Toyota kullanıcılarına ne kadar anlatabilecekler yılda 5-6 bin km yapmayan kullanıcılara 1.8 hibrit araç satabilecekler mi zaman gösterecek.saygılar iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.6 atmosferik 132beygir motordan herkes memnundu valla. Hem turbo benzinliler gibi yakıyordu hem de performansı iyiydi ve en önemlisi lpg’ye çok uyumluydu. 1.5 ile gerçekten çok kötü bir hamle yaptılar.

 

Benimki romantiklik. :D Çocukluğum corolla içinde geçti, ae92 ve ae101

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuz Kılınc yazdı:

Tasarruf konusunda  benim gibi aracını taşıma ruhsatlı değil de bulundurma ruhsatlı kullanan bireysel Toyota kullanıcılarına ne kadar anlatabilecekler yılda 5-6 bin km yapmayan kullanıcılara 1.8 hibrit araç satabilecekler mi zaman gösterecek.saygılar iyi forumlar.

Yılda 5 bin km kullanıyorsanız benzin tasarrufu mtv farkını yine karşılıyor da, hibrit almanın bir anlamı olmuyor o zaman. Yılda 5 bin km kullansam 1.5 motoru zerre sorun etmem bu arada. Hatta sevinirim. Lpg de yok. 1.5 daha az yakıyor derim yani. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

alet performans olarak 10 sene geriye gitmis... kim karar veriyor bu sacmaliklara acaba.

 

eskiye gore 2 sn varya inanilmaz buyuk bir fark. 109 hp turbo berlingo bile daha hizli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yılda 5 bin km kullanıyorsanız benzin tasarrufu mtv farkını yine karşılıyor da, hibrit almanın bir anlamı olmuyor o zaman. Yılda 5 bin km kullansam 1.5 motoru zerre sorun etmem bu arada. Hatta sevinirim. Lpg de yok. 1.5 daha az yakıyor derim yani. 

Katılıyorum. Ama; 1.6  valvematic kullanıcılarının %75 i LPG ile kullanıyor. Efsane kasadan başlayarak her kasa corolla sahibi olmuş e 210 kasa corollayı kafaya koymuş bir kullanıcı olarak 1.8 hibrit alır mıyım almam 1.5 hibriti havada kaparım 1.5  3 silindir dinamik force motor (direct injection diyorlar LPG de sıkıntıya girecek takılsa da pahalı olacak) alır mıyım almam. 1.2 turbolu üniteyi corollaya koysalardı alır mıyım atmosferik sevdasından vazgeçip alırım.Turbolu sisteme Toyota ile geçmiş olurdum.

İşin özeti bence Toyota ülkemizde pazar küçük olduğu için müşteri görüşlerine değer vermiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

alet performans olarak 10 sene geriye gitmis... kim karar veriyor bu sacmaliklara acaba.

 

eskiye gore 2 sn varya inanilmaz buyuk bir fark. 109 hp turbo berlingo bile daha hizli.

Millet şimdi ikinci eli yüksek, satılıyor, değer kazanıyor diye alıyor toyota’yı. Bi de biraz şekli şemali, iç tasarımı düzgün. “Esas kullanıcısı” ne yapsın hızı yav :) önemli olan dayanıklı olması. Az arıza az maliyet

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuz Kılınc yazdı:

Katılıyorum. Ama; 1.6  valvematic kullanıcılarının %75 i LPG ile kullanıyor. Efsane kasadan başlayarak her kasa corolla sahibi olmuş e 210 kasa corollayı kafaya koymuş bir kullanıcı olarak 1.8 hibrit alır mıyım almam 1.5 hibriti havada kaparım 1.5  3 silindir dinamik force motor (direct injection diyorlar LPG de sıkıntıya girecek takılsa da pahalı olacak) alır mıyım almam. 1.2 turbolu üniteyi corollaya koysalardı alır mıyım atmosferik sevdasından vazgeçip alırım.Turbolu sisteme Toyota ile geçmiş olurdum.

İşin özeti bence Toyota ülkemizde pazar küçük olduğu için müşteri görüşlerine değer vermiyor. 


Valla ben 105 beygir tam otomatik araba ile hiç sıkıntı yaşamadım. Çok yakıyordu. 120 beygir araba ile 1.5tsi yakıtı sunsun, bana fazla fazla yeter mesela. Hem de cvt, atmosferik sorunsuzluk algısı var. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...