İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Murat Azalma

Emisyon sınırlamaları , termal verimlilik derken , Corolla artık 1.5 L dynamic force motor ile gelecek. bu motor 3 silindirli olmakla birlikte atmosferik olarak üretilecek ve 123 bg güç üretecek. 153 tork üreten ünite , Co2 salınımını oldukça aşağıya çekmiş durumda. eskisine nazaran daha güçsüz daha hantal ama daha verimli bir motor olarak karşımıza , 2021 yılnda üretilen corolla ile çıkacak.

Yeni 1.5L DYNAMIC FORCE Motor;

• WLTP standartlarıyla test edilmiş,

• Modern TNGA tasarımı sayesinde daha az yer kaplar ve daha hafif,

• 3 silindirli direkt enjeksiyonludur,

• Yakıt tüketim ve CO2 salım figürlerinde %17’ye varan iyileşme sağlar.

Tabloda güncel olarak satılan Valvematic motor ile kıyaslaması mevcut.

o190rx.png

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.

 

1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.

atmosferik ne olacak? hiç...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

performans yerlerde. 2 sn kötüleşmiş. yüzde 10 az yaksa kime yarar. performans deyince de illa drag yapmak gerekmez, aracın akıcılığını ve dinamizmini bozuyor bu şekilde.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.

 

1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.

atmosferik ne olacak? hiç...

Atmosferik için 150 tork gayet yeterli bence. Türkiye kullanıcı profilinin %60 ından fazlası sadece A noktasından B noktasına gitmek için kullanıyor aracı. İnsanlarda ki 0-100 aşkını anlayamıyorum ben. 120 km hızı dahi geçmeyen Aracı 120-130hp değil 70-80hp dahi olsa algılayamayacak veyahut bunu dert etmeyecek kullanıcı kesimi 0-100 ü önemseyenlerden daha çok. Atmosferik araçta 0-100 12 sn. şaşırmanız garip.

 

Ek olarak yakıt tüketimi alışılmış atmosferiğin ötesinde. Turbo benzinliler seviyesinde neredeyse.

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

performans yerlerde. 2 sn kötüleşmiş. yüzde 10 az yaksa kime yarar. performans deyince de illa drag yapmak gerekmez, aracın akıcılığını ve dinamizmini bozuyor bu şekilde.

 

Bana yarar mesela. Ben çok beğendim açıkcası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

niye garip olsun? 1996 da ilk çıktığında 1.3 ton ağırlığında 1.6 motorlu 100 hp opel vectra da kan kuruturdu ara hızlanmalarda, bu da kurutur hemde daha güçlü olmasına rağmen. yani önceki versiyona göre daha az emisyon diye çıkıp daha kötü bir  araba yapmak enteresan bence.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Farklı bir kitleye hitap ediyor.

Bizde 91 ve 97 Corolla vardı, o güne göre gayet seri araçlardı. Ama şu an o günden bile daha yavaş arabaları. :) 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

1990 model hyundai elantra 1.6 motor 120 hp idi...

 

114 müş.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arabanın ağırlığını 200 kg düşürseler o zaman fayda eder. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

 

Bakış açısına göre değişir. Gördüğüm kadarı ile %40 thermal verimlilik var. Eski motorun %25 thermal verimi olduğunu düşünürsek harika bir rakam. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

72 hp 1.4 lienaların ekonomi harikası gibi tanıtılması gibi. hayatımda bindiğim en hantal arabaydı. 0-100 20 sn filandı.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

kamyonculuk sevdalısı gençlere müjde. kompakt hacimde kamyon deneyimi ayağınıza geldi.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

1.2 turbo motoru neden ısrarla sedana koymuyorlar? Özel bir sebebi var mı acaba? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

1.2 turbo motoru neden ısrarla sedana koymuyorlar? Özel bir sebebi var mı acaba? 

dengeleri bozuyordur, çok çok fazla satmak ta iyi değildir

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Asyalılar turbo kullanmak istemiyor nedense. Atmosferik olsun ,uzun ömürlü olsun, ucuz olsun diye düşünüyorlar demek ki. Sonuçta Afrika'da, Hindistan'da falan çok satan araçlar, Avrupa önemli en önemli  pazarı değil. 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Gulkokan yazdı:

1.3 corolla 94 model araç ile senelerce ankaradan marmarise gidip geldik ilk 3 vites keyifliydi 4 ve 5 te gitmiyordu 

 

Benim dediklerim 1.6, 1.6'sı bayağı gidiyordu, o günlere göre tabi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

20 sene önce c segment arabalar 400 ,500kg hafifti, gücü düşük de olsalar epey çabuk hızlanırlardı. Focus1 in , focus 4den seri olması normal. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Evren Erakçora yazdı:

20 sene önce c segment arabalar 400 ,500kg hafifti, gücü düşük de olsalar epey çabuk hızlanırlardı. Focus1 in , focus 4den seri olması normal. 

 

91 Corolla 114 beygir ve 880 kilo idi. Uçan teneke. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Euroncap 96da başladı, ondan sonra işler değişti. 98,99 yılından sonraki araçların güvenliği ciddi şekilde arttı. Bizdeki 99 depremi sonrası binalar gibi. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Şu varki her ürünün hitap ettiği kitle var. Yurt dışı tecrübesi olan ve Sanayiye gitmek istemeyen, arıza yaşamak istemeyenlere göre toyota ve Honda en iyi araba. Birde sorunsuz lpg tskılıyorsa en iyi arsç. Bu açıdan bakarsanız toyotanın motoru çok mantıklı adamın kitlesi hazır. 

Ağırlık konusuna gelince toyota halen belçikadan sac alıyor. Ereğli saçına göre daha dayanıklı (tofaş eğitim müdürü ifadesi ile %20 daha mukavemet li).

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Dogan Arsiray yazdı:

150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.

 

1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.

atmosferik ne olacak? hiç...

 

Adamların derdi trafikte yarışmak değil belli ki.. Yakıt ortalaması düşmüş, emisyon değerleri istenileni karşılıyor :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yokuş yukarı dolu araçla sollamaya çıkarken başarılar emekli amcalara o halde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...