Süleyman Can 15 Kasım 2020 Paylaş 15 Kasım 2020 Herkese merhaba, Arkadaslar aracim fiesta 2004 dizel. Yaklasik iki ay once turboda yag Kaçagi vardi, sanayide yaptirmistim ustam bi civata Ile cozdum demisti parada almamisti, ama sanirim iki aylik gidecek kadar cozmus . Simdi ayni problem yine basladi. Yag kacaginin kaynagini tespit ettim, fotografini ekliyorum. Bu parca nedir, ne ise yarar? Alt kismindan asagiya damlatiyor yagi, motor yagini da kontrol ettim eksiltme yok, aslinda kacak fazla degil ama yine de bakilmasi lazim. Diger sorum araci kumandadan kilitlerken dortlu yakiyor ama acarken yakmiyor. Fabrikasyonu mi bi sekilde. Motor kulaklarindan birisi yipranmis denilmisti. Aracimda kac tane motor kulagi var? Sanziman alt takozunu Yan sanayi alsam pisman olur muyum? Tesekkurler. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 15 Kasım 2020 Paylaş 15 Kasım 2020 İlk olarak kaçak konusuna gelirsek, turbo geri dönüş hortumundan kaçırıyor gibi, üstten akmış o kaçak. Dörtlüler normalde kilitlerken ve açarken yanar, yakmıyorsa belki aracın ayarlarında bir farklılık olmuştur. Bilgisayara bağlayıp modülü resetlemek mümkün. Motor kulağı 2 adettir, 1 tanesi solunda diğeri ise akünün altındadır. Akünün altında olana şanzıman üst takozu da denir. Şanzıman alt takozu ile beraber 3 noktadan tutuyor olması lazım. Alt takozu ben olsam orjinal alırım, çok ciddi fiyat farkı olmuyor (200-300 lira civarıdır orjinali, yansanayi de 50-100 arasıdır ama hem ömrü farklı hem de konforu törpülüyor) Bir şey daha eksoz muhafazasını sökmüşler aracınızdan, mutlaka onu sipariş edin. O bölgedeki boruların ömrünü kısaltırsınız. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 15 Kasım 2020 Yazar Paylaş 15 Kasım 2020 Tesekkurler cevaplariniz icin. Internette aradim ancak egzos muhafazini dogru bulduguma emin degilim. Rica etsem dogru parcayi bulanlar linkini gonderebilir mi? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: İlk olarak kaçak konusuna gelirsek, turbo geri dönüş hortumundan kaçırıyor gibi, üstten akmış o kaçak. Dörtlüler normalde kilitlerken ve açarken yanar, yakmıyorsa belki aracın ayarlarında bir farklılık olmuştur. Bilgisayara bağlayıp modülü resetlemek mümkün. Motor kulağı 2 adettir, 1 tanesi solunda diğeri ise akünün altındadır. Akünün altında olana şanzıman üst takozu da denir. Şanzıman alt takozu ile beraber 3 noktadan tutuyor olması lazım. Alt takozu ben olsam orjinal alırım, çok ciddi fiyat farkı olmuyor (200-300 lira civarıdır orjinali, yansanayi de 50-100 arasıdır ama hem ömrü farklı hem de konforu törpülüyor) Bir şey daha eksoz muhafazasını sökmüşler aracınızdan, mutlaka onu sipariş edin. O bölgedeki boruların ömrünü kısaltırsınız. tespitler doğru, sadece eksoz koruması demişsin, 2004 lerde açık o kısım, makyaj sonrası sac geldi, yani doğuştan öyle aracı, tabii alınıp takılması güzel olur, bencede taksın..... bu arada işaretlediğin kısımdaki parça vakumla çalışan westgate regülatörü, görevi turbo devrinin maksimum sınırı aşmasını önlemek için klapeyi açarak gelen eksoz gazını turboya sokmadan direk eksoz borusuna yollayarak basıncı dolsyısı ile fan devrini sınırlamaktır,onda yağ olmaz zaten... Yorum bağlantısı
Süleyman Can 16 Kasım 2020 Yazar Paylaş 16 Kasım 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: tespitler doğru, sadece eksoz koruması demişsin, 2004 lerde açık o kısım, makyaj sonrası sac geldi, yani doğuştan öyle aracı, tabii alınıp takılması güzel olur, bencede taksın..... bu arada işaretlediğin kısımdaki parça vakumla çalışan westgate regülatörü, görevi turbo devrinin maksimum sınırı aşmasını önlemek için klapeyi açarak gelen eksoz gazını turboya sokmadan direk eksoz borusuna yollayarak basıncı dolsyısı ile fan devrini sınırlamaktır,onda yağ olmaz zaten... Cevaplarınız için teşekkürler, tekrar detaylıca inceledim ve daha üst bölümden, işaretlediğim yere damladığını fark ettim. Yani kaçağın kaynağı orası değilmiş, aşağıda mavi ile işaretlediğim yer. Bu konudan farklı olarak kumandadan aracı açtığımda dörtlünün yanmaması durumunu, fabrikasyon olduğunu iddaa edenler de var. Makyajsız 02-06 fiestası olup aracın kilidini uzaktan açtığında dörtlü yakan var mı acaba ? Benim araç sadece kilitlerken sinyal veriyor... Yorum bağlantısı
Emre Biçer 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Benim araçta kilitlerken dörtlü yakıyor açınca bişi yapmio Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 açarken parkları, kitlerken 4 lüleri yakar normalde.... Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Benim arctada watgate uzerinde hep yag var,ve park halindeyken yere 1,2 damla damliyor, geri donus hortumundan suphelendim ama hortum saglam kelepcelerini sıktım ,wasgate icinde yag olmaz diye dusunuyorum ama emis sirasinda havalandirmadan yag buharini emerken orayada veriyor olabilirmi diye dusundum, son olarak turbo nun o ringinden supheleniyorum ,eskimis olabilir ,uygun bi zamanda turbocuya gosterem Yorum bağlantısı
Süleyman Can 16 Kasım 2020 Yazar Paylaş 16 Kasım 2020 Bu cumartesi göstereceğim, usta büyük ihtimal kalıcı çözümünü bulur umarım, aracın çekişinde ve gidişinde bir problem yok, sadece kullanımdan sonra damlatma var. Kilit konusunda ise sanırım aracın fabrikasyonu bu şekilde. Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Benden once ustaya baktirirsan sonucu bekliyom, kilit fabrikasyon o sekilde olacagini sanmam, benim aracta kilit acinca dotluler uzun yaniyor, kapatinca dortluleri 2 defa yakip sonduruyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: açarken parkları, kitlerken 4 lüleri yakar normalde.... 2005 senesi fiestada var mı öyle bir güzellik? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Yağ soğutucusu sanırım işaretlediğiniz yer. Turbonun altındaki parça kaçırıyor anladığım kadarıyla. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Kasım 2020 Paylaş 16 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: 2005 senesi fiestada var mı öyle bir güzellik? 2006 da vardı, 5 tede vardır mı acaba, yoksa yokmu Yorum bağlantısı
Süleyman Can 16 Kasım 2020 Yazar Paylaş 16 Kasım 2020 Peki bu kilitleme-acma konusunda cozum yolu veya dogrusunun nasil oldugunu anlamanin yolu nedir? Elektrikci mi anlar? Cozumu araci bilgisayara baglamak midir? (Turbonun yag kacagi sorunu cozulunce buradan yazacagim) 1 Yorum bağlantısı
Ömer Albayram 16 Şubat 2023 Paylaş 16 Şubat 2023 Abi aynı sorun benim arabada var sorun nasıl çözüldü yardımcı olabilirmisin Fiesta 2003 model Yorum bağlantısı
Süleyman Can 16 Şubat 2023 Yazar Paylaş 16 Şubat 2023 Ömer Albayram yazdı: Abi aynı sorun benim arabada var sorun nasıl çözüldü yardımcı olabilirmisin Fiesta 2003 model Basit bir oring değişimi ile çözüldü. Yağ soğutucu bağlantı yerinden kaçırıyordu. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 16 Şubat 2023 Paylaş 16 Şubat 2023 sorun emmedemi basıncatamı onu görmek lazım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts