Emre Şimşek 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Eskiden reno arabamız vardı. Genleşme kabında su kaynardı. Bu da onun misal. Çok zorlamadan usul usul 1500 rakımlı bir yere tırmandım. Ortam acayip sessizdi. Fokurdama sesi duydum. Kaputu kaldırdım baktım ses genleşme kabından geliyor. Ama gözüm alışkındır sürekli hararete bakarım. Orada veya başka yerde hiç hararet yükselmedi. Çekişte düşüş yok. Antifriz geçen sene yenilendi sonra hortum patlattı, boşalan sıvının yerine komple musluk suyu konuldu. Şimdi sistemdeki sıvının fokurdaması beni işkillendirdi. Tahminim içerideki antifriz oranı oldukça az kaldığı için bunu yaptı ama emin olamadım sorayım dedim.. Başka bir tezim de şimdiye kadar vardı ama duymadım, ortam sessiz olumca fark ettim diyorum. Ya da bunun olması için biraz sıkıştırmak gerekiyor? Kısa bir video çektim, fokurtu duyuluyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Hava mi yaptı ki. Devirdaim hortumu ne durumda şişkinlik vs 1 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 8 Kasım 2020 Yazar Paylaş 8 Kasım 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Hava mi yaptı ki. Devirdaim hortumu ne durumda şişkinlik vs Hiç bilmiyorum ki, elimi uzattım hanım dokunma bişey mişey çıkar dedi dağ başında, vazgeçirdi.. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Geçmiş olsun. Su kaynamadan nasıl çıkabiliyor bu ses anlam veremedim 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Bence bir yerde hava var sistemde, bir şekilde hava alıyor olmalı. İlk şüpheli kapak kısmı bence. İlk önce sistemde hava olmadığından emin olun, devirdaim ve termostat kısımlarında kaçak vs var mı ona bakın. Vakum etkisiyle hava alıyor olabileceği kapak gibi kısımları imkan varsa değiştirin orjinali ile. Ne kadar beklediniz bilmiyorum ama normalde o kapağı öyle açamazdınız basınç oluşurdu. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Kasım 2020 Yazar Paylaş 9 Kasım 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Ne kadar beklediniz bilmiyorum ama normalde o kapağı öyle açamazdınız basınç oluşurdu. Gelir gelmez açtım. Bunlardaki sistem farklı. Radyatör üstünde 1.1 oranında sıkışmayla açılan kapak var. O kapağı açsam halim duman olurdu. Genleşme kabında basınçlı su hiç olmuyor. Japon işi.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Benim genleşme kabında yüksek basınç oluşması , su kaybı yaşanıyordu. 1 litre asitli antifriz doldurunca, sorun ortada kalmamış gibi duruyor. İstersen saf su + Antifirz yap doldur. 1 Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Aynı durumu yaşadım Daihatsu'da. hortumlarda şurda burda bir şey yoktu. silindir kapak contası çıktı sorun, hasar görünce suya kompresyon vermeye başlamış. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Hiç bilmiyorum ki, elimi uzattım hanım dokunma bişey mişey çıkar dedi dağ başında, vazgeçirdi..Radyator kapağını açıp baktın mı daha sonra hocam?Radyatör tam dolumuydu? 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 (düzenlendi) 1500 e tırmandım demişsiniz. İrtifa arttıkça kaynama noktası düşer. Sırf su varsa belki hararetin yüksek olduğu ana denk gelmiştir. Biraz antifiriz ekleyip normal durumda bakmak daha güzel olur ama conta olayı gibi duruyor geçmiş olsun. Alıntı: Su; ortalama rakımı 1890 metre olan Erzurum’da yaklaşık 95-96°C’de, ortalama rakımı 870 metre olan Ankara’da 98°C’de, ortalama rakımı 25 metre olan İzmir’de 101°C’de kaynar. 9 Kasım 2020 tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Bu arada motor içindeki basınç kaynama noktasını yükseltir. O yüzden sürekli kapak açılıp içindeki basınç kaçırılmamalı. mesela bizimkisi 20 psi basınca kadar çıkıyor Su 20 psi da 109 derecede kaynıyormuş. Antifiriz ile 138 derecede kaynıyor. Aşağidan hesaplamak mümkün. https://www.omnicalculator.com/chemistry/Boliling-point Burda ise irtifaya göre kaynama noktası hesaplanabilir. https://www.omnicalculator.com/chemistry/boiling-point-altitude 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Hararet olmadan fokurdama sesi geliyor ise genellikle sistemde hava mevcuttur. Birde hararet göstergenizin doğruluğundan eminmisiniz ? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Benim mazda’da radyatörde kapak yoktu. Sadece genleşme kabında vardı kaynamadan eminsek iki seçenek var. Ya contadan kaçırıyor ya su sisteminden. Deniz seviyesinde kaynama oluyor ise contadan olması daha yüksek ihtimal. Sadece 1500 rakımda kaynamışsa su sistemi hava alıyor. Japonlarda su sıcaklığı 85-95 arası olur genelde. Rampa çıkıp bir de 1500 rakıma gelince su 100’lere kadar çıkmıştır muhtemelen. Antifriz olsa belki kaynamazdı ama kaçak durumunu anlamak için olmaması da iyi olmuş 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Kasım 2020 Yazar Paylaş 9 Kasım 2020 Artık korkabilir miyiz? Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı. Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu? Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki? Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur Yorum bağlantısı
Hamit inan 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 (düzenlendi) Emre Şimşek yazdı: Artık korkabilir miyiz? Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı. Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu? Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki? Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur Havadan dolayı kızgın kapağa su deydikçe fokurtu olabilir. Sistemde hava var ise basınçtan borular daha çok şişer ve su seviyesi daha da alta iner. Umarım contanız yanmamıştır. Benzer duruma şahit olmuştum. 9 Kasım 2020 tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Aynı durumu geçen ay gittiğimiz Nemrut dağı gezisinde yaşadık. G.antepten kiraladığımız Elysee araçla Nemrut,a gittik yollar çok virajlı bozuk ve çok dik olduğu için mümkün olan en dikkatli şekilde ve yavaş zirveye çıktım bilet almak için aracı park ettim arkadaşlar aracın yanındaydı arabadan hava sesi ve buhar çıktığını söylediler geri döndüm ince hortum yerinden çıkmıştı suyu doldurup çalıştırdım daha sonra Urfa üzerinden geri Antep'e döndük ne hava yaptı ne de hararet yükseldi su bile eksilmedi . Yükseklik korkusu mu vardı aracın acaba [emoji847] Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Emre Şimşek yazdı: Artık korkabilir miyiz? Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı. Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu? Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki? Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur Halen su koyuyorsun. Neden antifiz koymadın? Adnan Çakır yazdı: Aynı durumu geçen ay gittiğimiz Nemrut dağı gezisinde yaşadık. G.antepten kiraladığımız Elysee araçla Nemrut,a gittik yollar çok virajlı bozuk ve çok dik olduğu için mümkün olan en dikkatli şekilde ve yavaş zirveye çıktım bilet almak için aracı park ettim arkadaşlar aracın yanındaydı arabadan hava sesi ve buhar çıktığını söylediler geri döndüm ince hortum yerinden çıkmıştı suyu doldurup çalıştırdım daha sonra Urfa üzerinden geri Antep'e döndük ne hava yaptı ne de hararet yükseldi su bile eksilmedi . Yükseklik korkusu mu vardı aracın acaba Arabalarda baro metrik irtifa ölçer var. Her irtifaya göre uygun hava yakıt karışımı yapar. Fakat araba beyni ecm de kurallar dahilinde su antifriz olduğunu düşünerek hareket eder. Suyun sıcaklığı baz alarak termostat açar. Yaptığım testlerde bu durumu gözlemledim. Hava sıcaklığı ve Su sıcaklığı ilişkili idi. Muhtemelen Barometre yönetim sisteminde dahildir. Çünkü suyun kaynama noktası değiştiğinden bunu da hesaba katmışlardır. Öyle olmasa Cruze şimdiye kadar 3 4 defa boru patlatmıştı. Bence antifiz miktarı ile ilşkili bir durum. Piyasada satılan antifrizlerin gerçek mamül olduğu belli değil. Sahte motor yağı yapan sahte motor suyuda yapmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Emre Şimşek yazdı: Gelir gelmez açtım. Bunlardaki sistem farklı. Radyatör üstünde 1.1 oranında sıkışmayla açılan kapak var. O kapağı açsam halim duman olurdu. Genleşme kabında basınçlı su hiç olmuyor. Japon işi.. Kapalı sistem bu , su eksilir ise genleşme kabı mı diyeyim , yedek su tankı mı diyeyim ordan çekiyor eksilir ise. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Kasım 2020 Yazar Paylaş 9 Kasım 2020 Sistemi yavaş yavaş anlıyorum. Usta lifte kaldırmadı. Lambayla üstten bakabildiği yerlere baktı. Çalıştır dedi, ısınmasını bekledi. Sonra genleşme kabına üstten gelen hortumu çıkardı. Gaza bastıkça oradan su attı. Radyatör kapağını değiştir. Orijinal al dedi. Contada sorun yok dedi. Eve gittim. Bu benim 3. kapağımdı. 2 numarayı takıp denedim aynı şekilde. Baktım yine aynı. Tekrar aynı kapağı taktım. Yetkili servisi aradım kapak 400tl dedi. Ama kendi verdiğim parça koduna güvenemedim. Bu parça araca uyar mı dedim bakmam lazım dedi, daha dönmedi. Velhasıl-ı kelam, bence elimdeki 2 kapak da sağlam ama oraya uygun değil. 400 lira verip aynısını alıp aynı sorunu yaşama ihtimalim var. Konuyu araştırıp doğru kapağı sipariş edeceğim. Ali Darbaz yazdı: Halen su koyuyorsun. Neden antifiz koymadın? Çünkü evde antifriz yoktu, evdeki kireçsiz sudan ekledim o nedenle. Eve geçerken 1 litre PO mavi antifriz aldım radyatörün alt tapasından boşaltıp onu ekledim. Dediğin gibi antifriz oranı düştüğü için de olmuş olabilir. Şimdilik fazla sıkıştırmadan kontrollü biniyorum. Kapak araştırılacak. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Arabanın şase kodunu ver, parts squaddan bakalım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabanın şase kodunu ver, parts squaddan bakalım. Partsouq 500 dolar altında sipariş göndermiyor. Ama toplaşıp sipariş edilirse mantıklı olur. honda maalesef servis olayınca çığır açıyor. Standart bakıma 2500 fiyat çekiyor. Parça fiyatları uçuk. Fabrika’da kapanıyor. Eski “bak bak vitek açacak” çılar da zaten fiyatlardan yaklaşamıyor. Ellerindeki pazarı kaybedecekler bu gidişle. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Partsouq 500 dolar altında sipariş göndermiyor. Ama toplaşıp sipariş edilirse mantıklı olur. honda maalesef servis olayınca çığır açıyor. Standart bakıma 2500 fiyat çekiyor. Parça fiyatları uçuk. Fabrika’da kapanıyor. Eski “bak bak vitek açacak” çılar da zaten fiyatlardan yaklaşamıyor. Ellerindeki pazarı kaybedecekler bu gidişle. Parça koduna bakıp, yerli sitelerden bulurduk. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Emre Şimşek yazdı: Sistemi yavaş yavaş anlıyorum. Usta lifte kaldırmadı. Lambayla üstten bakabildiği yerlere baktı. Çalıştır dedi, ısınmasını bekledi. Sonra genleşme kabına üstten gelen hortumu çıkardı. Gaza bastıkça oradan su attı. Radyatör kapağını değiştir. Orijinal al dedi. Contada sorun yok dedi. Eve gittim. Bu benim 3. kapağımdı. 2 numarayı takıp denedim aynı şekilde. Baktım yine aynı. Tekrar aynı kapağı taktım. Yetkili servisi aradım kapak 400tl dedi. Ama kendi verdiğim parça koduna güvenemedim. Bu parça araca uyar mı dedim bakmam lazım dedi, daha dönmedi. Velhasıl-ı kelam, bence elimdeki 2 kapak da sağlam ama oraya uygun değil. 400 lira verip aynısını alıp aynı sorunu yaşama ihtimalim var. Konuyu araştırıp doğru kapağı sipariş edeceğim. Çünkü evde antifriz yoktu, evdeki kireçsiz sudan ekledim o nedenle. Eve geçerken 1 litre PO mavi antifriz aldım radyatörün alt tapasından boşaltıp onu ekledim. Dediğin gibi antifriz oranı düştüğü için de olmuş olabilir. Şimdilik fazla sıkıştırmadan kontrollü biniyorum. Kapak araştırılacak. Orjinal kapak icin radyatörün de orjinal olması önemli. Yan sanayi radyatörün kapak takılan kısım farklı olabilir.Kafadan gidip servisten 400 tl verip alma bence. HKT marka orjinal japon mali bulursan isini çözer. Benim accordda geçenlerde kapak dağıldı. Servis 600 tl dedi. Şaşırmışlar. HKT alacağım. Bu arada parçacılarda 50-100tl arasindaki honda poşetli kapaklarin orjinal olmadığı paketinden bile anlaşılıyor. Ben idarelik aldim 50 tl verdim ama değiştireceğim. 1 Yorum bağlantısı
İsa Acar 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Emre geçmiş olsun. Yok mu hiç buralarda bi tanıdık, kapağı takas edip denesek? Yorum bağlantısı
Recommended Posts