İçeriğe Yönlendir

Civic 1.4 IS Fokurdama Sesi


Emre Şimşek

Recommended Posts

Emre Şimşek

Eskiden reno arabamız vardı. Genleşme kabında su kaynardı. Bu da onun misal. Çok zorlamadan usul usul 1500 rakımlı bir yere tırmandım. Ortam acayip sessizdi. Fokurdama sesi duydum. Kaputu kaldırdım baktım ses genleşme kabından geliyor. Ama gözüm alışkındır sürekli hararete bakarım. Orada veya başka yerde hiç hararet yükselmedi.

Çekişte düşüş yok. Antifriz geçen sene yenilendi sonra hortum patlattı, boşalan sıvının yerine komple musluk suyu konuldu. Şimdi sistemdeki sıvının fokurdaması beni işkillendirdi.

Tahminim içerideki antifriz oranı oldukça az kaldığı için bunu yaptı ama emin olamadım sorayım dedim..

Başka bir tezim de şimdiye kadar vardı ama duymadım, ortam sessiz olumca fark ettim diyorum. Ya da bunun olması için biraz sıkıştırmak gerekiyor?

Kısa bir video çektim, fokurtu duyuluyor. 
 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hava mi yaptı ki. Devirdaim hortumu ne durumda şişkinlik vs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Hava mi yaptı ki. Devirdaim hortumu ne durumda şişkinlik vs

Hiç bilmiyorum ki, elimi uzattım hanım dokunma bişey mişey çıkar dedi dağ başında, vazgeçirdi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Geçmiş olsun. Su kaynamadan nasıl çıkabiliyor bu ses anlam veremedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bence bir yerde hava var sistemde, bir şekilde hava alıyor olmalı. İlk şüpheli kapak kısmı bence. 

 

İlk önce sistemde hava olmadığından emin olun, devirdaim ve termostat kısımlarında kaçak vs var mı ona bakın. Vakum etkisiyle hava alıyor olabileceği kapak gibi kısımları imkan varsa değiştirin orjinali ile. 

 

Ne kadar beklediniz bilmiyorum ama normalde o kapağı öyle açamazdınız basınç oluşurdu. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ne kadar beklediniz bilmiyorum ama normalde o kapağı öyle açamazdınız basınç oluşurdu. 

Gelir gelmez açtım. Bunlardaki sistem farklı. Radyatör üstünde 1.1 oranında sıkışmayla açılan kapak var. O kapağı açsam halim duman olurdu. Genleşme kabında basınçlı su hiç olmuyor. Japon işi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim genleşme kabında yüksek basınç oluşması , su kaybı yaşanıyordu. 1 litre asitli antifriz doldurunca, sorun ortada kalmamış gibi duruyor. İstersen saf su + Antifirz yap doldur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Aynı durumu yaşadım Daihatsu'da.  hortumlarda şurda burda  bir şey yoktu. silindir kapak contası çıktı sorun, hasar görünce suya kompresyon vermeye başlamış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
Hiç bilmiyorum ki, elimi uzattım hanım dokunma bişey mişey çıkar dedi dağ başında, vazgeçirdi..
Radyator kapağını açıp baktın mı daha sonra hocam?
Radyatör tam dolumuydu?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

1500 e tırmandım demişsiniz. İrtifa arttıkça kaynama noktası düşer. Sırf su varsa belki hararetin yüksek olduğu ana denk gelmiştir. Biraz antifiriz ekleyip normal durumda bakmak daha güzel olur ama conta olayı gibi duruyor geçmiş olsun.
Alıntı:
Su; ortalama rakımı 1890 metre olan Erzurum’da yaklaşık 95-96°C’de, ortalama rakımı 870 metre olan Ankara’da 98°C’de, ortalama rakımı 25 metre olan İzmir’de 101°C’de kaynar.

tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arada motor içindeki basınç kaynama noktasını yükseltir. O yüzden sürekli kapak açılıp içindeki basınç kaçırılmamalı.  mesela bizimkisi 20 psi basınca kadar çıkıyor 

 

Su 20 psi da 109 derecede kaynıyormuş.  Antifiriz ile 138 derecede kaynıyor. 

Aşağidan hesaplamak mümkün. 

https://www.omnicalculator.com/chemistry/Boliling-point

Burda ise irtifaya göre kaynama noktası hesaplanabilir. 

 

https://www.omnicalculator.com/chemistry/boiling-point-altitude

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Hararet olmadan fokurdama sesi geliyor ise genellikle sistemde hava mevcuttur. Birde hararet göstergenizin doğruluğundan eminmisiniz ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Benim mazda’da radyatörde kapak yoktu. Sadece genleşme kabında vardı

 

kaynamadan eminsek iki seçenek var. Ya contadan kaçırıyor ya su sisteminden. Deniz seviyesinde kaynama oluyor ise contadan olması daha yüksek ihtimal. Sadece 1500 rakımda kaynamışsa su sistemi hava alıyor. Japonlarda su sıcaklığı 85-95 arası olur genelde. Rampa çıkıp bir de 1500 rakıma gelince su 100’lere kadar çıkmıştır muhtemelen. Antifriz olsa belki kaynamazdı ama kaçak durumunu anlamak için olmaması da iyi olmuş

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

I93XV1.jpg

Artık korkabilir miyiz?

 

Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı.

Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu?

Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki?

Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

I93XV1.jpg

Artık korkabilir miyiz?

 

Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı.

Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu?

Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki?

Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur

Havadan dolayı kızgın kapağa su deydikçe fokurtu olabilir. Sistemde hava var ise basınçtan borular daha çok şişer ve su seviyesi daha da alta iner. Umarım contanız yanmamıştır. Benzer duruma şahit olmuştum.

tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Aynı durumu geçen ay gittiğimiz Nemrut dağı gezisinde yaşadık. G.antepten kiraladığımız Elysee araçla Nemrut,a gittik yollar çok virajlı bozuk ve çok dik olduğu için mümkün olan en dikkatli şekilde ve yavaş zirveye çıktım bilet almak için aracı park ettim arkadaşlar aracın yanındaydı arabadan hava sesi ve buhar çıktığını söylediler geri döndüm ince hortum yerinden çıkmıştı suyu doldurup çalıştırdım daha sonra Urfa üzerinden geri Antep'e döndük ne hava yaptı ne de hararet yükseldi su bile eksilmedi . Yükseklik korkusu mu vardı aracın acaba [emoji847]

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emre Şimşek yazdı:

I93XV1.jpg

Artık korkabilir miyiz?

 

Burası yarım litre kadar su aldı, yarım litre kadar da genleşme kabı aldı.

Sonra radyatör kapağını kapatıp hortumları elimle sıktım. Fıkır fıkır ses çıktı. Sisteme sağlam bi hava girmiş. Ama bu nasıl oldu?

Eğer sistemde patlak oluşmadıysa hararet yapıp conta yakmıştır herhalde. Ama hararet yapmadı ki? O ibre orta çizgiye kadar gelip yukarı milim kaymıyor. Yine de bozuk olabilir mi ki?

Birazdan ustama gidiyorum umarım boştur

 

Halen su koyuyorsun. Neden antifiz koymadın? 

Adnan Çakır yazdı:

Aynı durumu geçen ay gittiğimiz Nemrut dağı gezisinde yaşadık. G.antepten kiraladığımız Elysee araçla Nemrut,a gittik yollar çok virajlı bozuk ve çok dik olduğu için mümkün olan en dikkatli şekilde ve yavaş zirveye çıktım bilet almak için aracı park ettim arkadaşlar aracın yanındaydı arabadan hava sesi ve buhar çıktığını söylediler geri döndüm ince hortum yerinden çıkmıştı suyu doldurup çalıştırdım daha sonra Urfa üzerinden geri Antep'e döndük ne hava yaptı ne de hararet yükseldi su bile eksilmedi . Yükseklik korkusu mu vardı aracın acaba emoji847.png

 

Arabalarda baro metrik irtifa ölçer var. Her irtifaya göre uygun hava yakıt karışımı yapar. Fakat araba beyni ecm de kurallar dahilinde su antifriz olduğunu düşünerek hareket eder. Suyun sıcaklığı baz alarak termostat açar. Yaptığım testlerde bu durumu gözlemledim. Hava sıcaklığı ve Su sıcaklığı ilişkili idi. Muhtemelen Barometre yönetim sisteminde dahildir. Çünkü suyun kaynama noktası değiştiğinden bunu da hesaba katmışlardır. 

Öyle olmasa Cruze şimdiye kadar 3 4 defa boru patlatmıştı. Bence antifiz miktarı ile ilşkili bir durum. Piyasada satılan antifrizlerin gerçek mamül olduğu belli değil. Sahte motor yağı yapan sahte motor suyuda yapmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Emre Şimşek yazdı:

Gelir gelmez açtım. Bunlardaki sistem farklı. Radyatör üstünde 1.1 oranında sıkışmayla açılan kapak var. O kapağı açsam halim duman olurdu. Genleşme kabında basınçlı su hiç olmuyor. Japon işi..

Kapalı sistem bu , su eksilir ise genleşme kabı mı diyeyim , yedek su tankı mı diyeyim ordan çekiyor eksilir ise.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Sistemi yavaş yavaş anlıyorum.

Usta lifte kaldırmadı. Lambayla üstten bakabildiği yerlere baktı. Çalıştır dedi, ısınmasını bekledi. Sonra genleşme kabına üstten gelen hortumu çıkardı. Gaza bastıkça oradan su attı. Radyatör kapağını değiştir. Orijinal al dedi. Contada sorun yok dedi. 

Eve gittim. Bu benim 3. kapağımdı. 2 numarayı takıp denedim aynı şekilde. Baktım yine aynı. Tekrar aynı kapağı taktım. Yetkili servisi aradım kapak 400tl dedi.

Ama kendi verdiğim parça koduna güvenemedim. Bu parça araca uyar mı dedim bakmam lazım dedi, daha dönmedi.

Velhasıl-ı kelam, bence elimdeki 2 kapak da sağlam ama oraya uygun değil. 400 lira verip aynısını alıp aynı sorunu yaşama ihtimalim var. Konuyu araştırıp doğru kapağı sipariş edeceğim.

 

Ali Darbaz yazdı:

Halen su koyuyorsun. Neden antifiz koymadın? 

Çünkü evde antifriz yoktu, evdeki kireçsiz sudan ekledim o nedenle.

Eve geçerken 1 litre PO mavi antifriz aldım radyatörün alt tapasından boşaltıp onu ekledim.

Dediğin gibi antifriz oranı düştüğü için de olmuş olabilir. 

Şimdilik fazla sıkıştırmadan kontrollü biniyorum.

Kapak araştırılacak.

 

c3cf7a0938e51fb523746ab86584fc63.jpg

72a4b36fd78277868aca484d72e8d994.jpg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın şase kodunu ver, parts squaddan bakalım. 

Partsouq 500 dolar altında sipariş göndermiyor. Ama toplaşıp sipariş edilirse mantıklı olur. 
 

honda maalesef servis olayınca çığır açıyor. Standart bakıma 2500 fiyat çekiyor. Parça fiyatları uçuk. Fabrika’da kapanıyor. Eski “bak bak vitek açacak” çılar da zaten fiyatlardan yaklaşamıyor. Ellerindeki pazarı kaybedecekler bu gidişle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Partsouq 500 dolar altında sipariş göndermiyor. Ama toplaşıp sipariş edilirse mantıklı olur. 
 

honda maalesef servis olayınca çığır açıyor. Standart bakıma 2500 fiyat çekiyor. Parça fiyatları uçuk. Fabrika’da kapanıyor. Eski “bak bak vitek açacak” çılar da zaten fiyatlardan yaklaşamıyor. Ellerindeki pazarı kaybedecekler bu gidişle. 

 

Parça koduna bakıp, yerli sitelerden bulurduk. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
Emre Şimşek yazdı:
Sistemi yavaş yavaş anlıyorum.
Usta lifte kaldırmadı. Lambayla üstten bakabildiği yerlere baktı. Çalıştır dedi, ısınmasını bekledi. Sonra genleşme kabına üstten gelen hortumu çıkardı. Gaza bastıkça oradan su attı. Radyatör kapağını değiştir. Orijinal al dedi. Contada sorun yok dedi. 
Eve gittim. Bu benim 3. kapağımdı. 2 numarayı takıp denedim aynı şekilde. Baktım yine aynı. Tekrar aynı kapağı taktım. Yetkili servisi aradım kapak 400tl dedi.
Ama kendi verdiğim parça koduna güvenemedim. Bu parça araca uyar mı dedim bakmam lazım dedi, daha dönmedi.
Velhasıl-ı kelam, bence elimdeki 2 kapak da sağlam ama oraya uygun değil. 400 lira verip aynısını alıp aynı sorunu yaşama ihtimalim var. Konuyu araştırıp doğru kapağı sipariş edeceğim.
 
Çünkü evde antifriz yoktu, evdeki kireçsiz sudan ekledim o nedenle.
Eve geçerken 1 litre PO mavi antifriz aldım radyatörün alt tapasından boşaltıp onu ekledim.
Dediğin gibi antifriz oranı düştüğü için de olmuş olabilir. 
Şimdilik fazla sıkıştırmadan kontrollü biniyorum.
Kapak araştırılacak.
 

Orjinal kapak icin radyatörün de orjinal olması önemli. Yan sanayi radyatörün kapak takılan kısım farklı olabilir.Kafadan gidip servisten 400 tl verip alma bence. HKT marka orjinal japon mali bulursan isini çözer.

Benim accordda geçenlerde kapak dağıldı. Servis 600 tl dedi. Şaşırmışlar. HKT alacağım. Bu arada parçacılarda 50-100tl arasindaki honda poşetli kapaklarin orjinal olmadığı paketinden bile anlaşılıyor. Ben idarelik aldim 50 tl verdim ama değiştireceğim. d7c83490a90387bded799996bc9e4e8b.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Emre geçmiş olsun. Yok mu hiç buralarda bi tanıdık, kapağı takas edip denesek?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...