İlkay Başaran 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Fatih Sarıkaya yazdı: Vay anasını sayınseyirciler çok ilginç. 150 binde motor istemesi. Valla bizdekiler istiyor. Biraz şımarık büyüttük belliki. Bu arada süper de orta askı bozar. O da yetkili servislerde bile yok. Naçizane tavsiyem kendin için alacaksan bahsettiğim kasada biz çok problem yaşadık. Daha üst kasası nasıldır bilmiyorum. Toyotaya her türlü kefil olurum o ayrı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Eylül 2021 Yazar Paylaş 11 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Ne olacak abi yatak vuruyor. Ses yapınca hemen stop moda alınıp çekerek getirdik. Maşallahı var 150 binde bir motor istiyor. Geçen sene silindir kapağının içinde horoz dedikleri parçayı kırdı. O yapıldı sübap kesti.... AV plakalı toyotayı bilirsin bizim milyon oldu daha triger değişimi harici işlemi yok. Aynı mazotu kullanıyor ikiside. Tamam ford kadar süper hızlanmıyor ama dayanıklı alet. Derdi yok mazotu koy devam et. o model doyota çekmez orjinalde turboludur ama bize turbosuz satarlar falan ama sağlamdır meret, bir tane siyah ranger vardı alçak olan, sen görmedin onu, ilk seriler, Mazda motorlu, o tam taştı mesela, ayçicek yağı koy yakar dinlemezdi ahh ahha şimdikiler hassas aga.... yinede sağlam aletler aslında, diğerleri gibi döküm değil çelik kranlı vs. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: o model doyota çekmez orjinalde turboludur ama bize turbosuz satarlar falan ama sağlamdır meret, bir tane siyah ranger vardı alçak olan, sen görmedin onu, ilk seriler, Mazda motorlu, o tam taştı mesela, ayçicek yağı koy yakar dinlemezdi ahh ahha şimdikiler hassas aga.... yinede sağlam aletler aslında, diğerleri gibi döküm değil çelik kranlı vs. Gördüm onu da. 2013 te altınova şantiyesindeydi. Az kullanmadım. İzmire gidip gelineceği zaman onu alırdım hep. Uzun yolu çok güzel. mondiden önce hüsxxx bey onu kullanıyordu. Beyazı da vardı hatta hayal meyal aklımda kalmış o kasanın doğru mu? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: o model doyota çekmez orjinalde turboludur ama bize turbosuz satarlar falan ama sağlamdır meret, bir tane siyah ranger vardı alçak olan, sen görmedin onu, ilk seriler, Mazda motorlu, o tam taştı mesela, ayçicek yağı koy yakar dinlemezdi ahh ahha şimdikiler hassas aga.... yinede sağlam aletler aslında, diğerleri gibi döküm değil çelik kranlı vs. Senin teste çıktığın fiat çekicileri bile biliyorum. Birinde şaft çıkmış hatta kovanından bahçeliköyden u yaparken Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Fizik kuralları aynı. Bazı arabalar için esp müdahalesini az tutuyorlar mesela. Ts’de çok fazla müdahale olabilir. Çıkış hızına bakmak lazımMinibüs 85km ile akıyor pasat savruluyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Eylül 2021 Yazar Paylaş 11 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Gördüm onu da. 2013 te altınova şantiyesindeydi. Az kullanmadım. İzmire gidip gelineceği zaman onu alırdım hep. Uzun yolu çok güzel. mondiden önce hüsxxx bey onu kullanıyordu. Beyazı da vardı hatta hayal meyal aklımda kalmış o kasanın doğru mu? hah evet o evet evet sattılar gitti sinir oldum, alaşım jantlı, beyaz zeminli göstergeli... bunun alçak olanı 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Eylül 2021 Yazar Paylaş 11 Eylül 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Senin teste çıktığın fiat çekicileri bile biliyorum. Birinde şaft çıkmış hatta kovanından bahçeliköyden u yaparken şanzımandan çıktıydı, inek Hallo düzgün takmamış, o tırın Test şoförü bendim, en sevdiğimdi, MACK 4 geri vitesli 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Servet Aydın yazdı: Minibüs 85km ile akıyor pasat savruluyor Çakar var mı abi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Eylül 2021 Yazar Paylaş 11 Eylül 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Çakar var mı abi Olmamı ipli korna bile var, çek çekli aha bundan, tabii tır şuan Yozgatta şantiyede, artık emekli oldu çürüyor... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Eylül 2021 Paylaş 11 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: Olmamı ipli korna bile var, çek çekli aha bundan, tabii tır şuan Yozgatta şantiyede, artık emekli oldu çürüyor... Çakar varsa içeride ağırlık fazla. O yüzden pasat kayıyordur 😁 bu arada havalı korna da yasağ kardeşim 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ölmez 12 Eylül 2021 Paylaş 12 Eylül 2021 Renault'un sitesinde Clio için 1.3 TCe motor seçeneğini göremedim, 1.0 SCe ve TCe var sadece. 1.3 artık gelmiyor mu? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Muhammet Ölmez yazdı: Renault'un sitesinde Clio için 1.3 TCe motor seçeneğini göremedim, 1.0 SCe ve TCe var sadece. 1.3 artık gelmiyor mu? Gelmiyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Eylül 2021 Yazar Paylaş 18 Eylül 2021 (düzenlendi) Hehehe mındar evet, bugün öğrendim, motor Mercedes M282 (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) adıylada anılıyor, motorda silindir kapamada varmış, yeni öğrendim, 2 ve 3. silindirleri kapatıyormuş, sevdim bu işi mındar motor hakkında detaylı bilgi... https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=198 1.3 TCe H5Ht, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance ve ortağı Mercedes-Benz (Daimler) tarafından ortaklaşa geliştirilen 1.3 litrelik dört silindirli turboşarjlı ve doğrudan enjeksiyonlu bir motordur. H5Ht motoru 2017'de piyasaya çıktı. Renault, TCe115, TCe140, TCe150 ve TCe160 markaları ile farklı performans seviyelerine sahip dört model sunuyor. Mercedes-Benz ayrıca bu 1.3L turbo-dört motoru M282 altında üretir ve satar.kod adı. Nissan'ın bu motorlara verdiği isim HR13DDT. İttifak kendi endüstriyel tesislerini kullanırken (İspanya'da Valladolid, Birleşik Krallık'ta Sunderland ve Nissan Motor Birleşik Krallık fabrikası (NMUK)), Mercedes-Benz M282 motoru Almanya'da Daimler'in Kolleda'daki fabrikasında üretiliyor. 1.3 TCe H5Ht motor tasarımına, ortak sorunlarına, güvenilirliğine ve uzun ömürlülüğüne derinlemesine bir göz atalım. 1.3L TCe tamamen alüminyum bir motordur. Plazma kaplı silindir duvarları olan bir alüminyum açık güverte motor bloğuna sahiptir. Delik Püskürtme Kaplama, bir plazma torcu kullanılarak duvarların yüzeyine püskürtülen çok sert çeliktir. Bu teknik ısı iletkenliğini arttırır, kontrolsüz patlamaları azaltır ve ağırlıkta önemli tasarruf sağlar. Motor, dövme bir krank mili ve optimize edilmiş sürtünme ve aşınma direnci için eteklerde özel grafit kaplamalı hafif alüminyum pistonlarla donatılmıştır. Bu arada, pistonlar ayrıca yağ jetleri ile yağ ile soğutulur. Motor verimliliğini daha da artırmak için H5Ht, değişken deplasmanlı bir yağ pompasıyla donatıldı. Silindir bloğu, krank mili ve motor aksesuarları Renault tarafından geliştirilirken, silindir kapağı tasarımı Mercedes işbirliğinin bir sonucudur. Alman mühendisler, silindir başına dört valfli ve merkezi olarak yerleştirilmiş doğrudan enjektörlü çok sıra dışı bir üçgen "Delta" silindir kapağı ile sonuçlandı. Delta şekli, onu biraz daha yüksek, ancak geleneksel dikdörtgen tasarımından çok daha dar ve daha hafif yapar. Silindir kapağı, iki zincir tahrikli eksantrik mili (emme ve egzoz) ile birlikte gelir. 1.3 TCe, emme ve egzoz için ikiz bağımsız değişken eksantrik mili zamanlamasına sahiptir. Motor, ömür boyu motor garantisine sahip tek sıralı bir zamanlama zinciri kullanır. Emme ve egzoz valfleri, parmak takipli tip külbütör kolları aracılığıyla kamlar tarafından çalıştırılır. Valvetrain, sabit valf boşluğu sağlamak için külbütör kolları için hidrolik kılavuz destekleri içerir. Silindir kapağının içindeki su soğutmalı egzoz portları, egzoz manifoldunun bir parçasını oluşturur. Bu durumda egzoz manifoldu kısmen tasarıma entegre edilmiştir. Böyle bir teknik numara, özellikle düşük motor devirlerinde ve/veya soğuk havalarda egzoz gazlarını soğutarak motor sıcaklığını optimum aralıkta tutarak daha verimli yanma sağlar. 1.3L TCe motorun yüksek verimliliğinden ve performansından sorumlu olan temel özellikler, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve turboşarjdır. Doğrudan yakıt enjeksiyon sistemi, maksimum 250 bar çıkışlı bir yüksek basınçlı enjeksiyon pompası ile beslenir. Yüksek basınçlı bir pompa, yakıtı ortak bir ray üzerinden doğrudan yanma odalarına püskürten 6 delikli enjektörlere iletir. Sıkıştırılmış giriş havası, tamamen elektronik olarak kontrol edilen, motorla çalışan bir atık kapısına (e-atık kapısı) sahip sabit geometrili bir turboşarj tarafından sağlanır. Turboşarjdan sonra egzoz gazları standart olarak bir katalitik konvertörden ve WLTP korumalı (Euro 6c) motorlarda partikül filtresinden geçer. 18 Eylül 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Eylül 2021 Paylaş 18 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: Hehehe mındar evet, bugün öğrendim, motor Mercedes M282 (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) adıylada anılıyor, motorda silindir kapamada varmış, yeni öğrendim, 2 ve 3. silindirleri kapatıyormuş, sevdim bu işi O sıra ekranda bunu belirtmiyor mu? Das auto yazıyor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Eylül 2021 Yazar Paylaş 19 Eylül 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: O sıra ekranda bunu belirtmiyor mu? Das auto yazıyor birşey demiyor, belkide yapmıyordur ama sakin giderken komik sarfiyatlar gösteriyor, kesinlikle az yakan bir motor, das mas yazmıyor reklama ihtiyacı yok emisyonuda beygir gücüde ne diyorsa o, sonradan çıkmıyor oyunu 19 Eylül 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 19 Eylül 2021 Paylaş 19 Eylül 2021 Bu das auto olmasa hangi araba ile uğraşacaksınız valla aklım almıyor. Türkiye’de ne arabaymış be bu das auto. Sıradan bir araba işte. Sizler bu araba ile uğraşarak buralara getirdiniz bu das auto arabaları. 3 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Eylül 2021 Yazar Paylaş 19 Eylül 2021 (düzenlendi) Arda Bülent Güzel yazdı: Bu das auto olmasa hangi araba ile uğraşacaksınız valla aklım almıyor. Türkiye’de ne arabaymış be bu das auto. Sıradan bir araba işte. Sizler bu araba ile uğraşarak buralara getirdiniz bu das auto arabaları. valla uğraşmayı bilmemde benim içinde dediğin gibi normal araba, hepsi normal zaten,bentley falan alamadıktan sonra.... yemişim arabasını, ihtiyaca zevke bütçeye göre alınır, kullanılır atılır bu kadar basit. Araba işte... tekniği şusu busu kurdalamak hoşumuza gidiyor yani enazından benim için öyle, yoksa dağıtıp motor yapacak değiliz dimi ama nasıl yapılmış mevzu bunu öğrenmek, el yapar bizde bakarız işte... 19 Eylül 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2021 Paylaş 19 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: bentley falan alamadıktan sonra. 1.3 mjeti çıkacakmış onun da Ali Cihangiroğlu yazdı: motor Mercedes M282 (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) adıylada anılıyor, motorda silindir kapamada varmış, yeni öğrendim, 2 ve 3. silindirleri kapatıyormuş, sevdim bu işi rönoğh hali ile de kapatıyor mu 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Eylül 2021 Yazar Paylaş 19 Eylül 2021 Çağlar Bayur yazdı: 1.3 mjeti çıkacakmış onun da rönoğh hali ile de kapatıyor mu valla bilmiyorum rönoğğ hali birşeyler yapıyor ama,, idare ediyoruz işte renöğğ ile 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 19 Eylül 2021 Paylaş 19 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: valla bilmiyorum rönoğğ hali birşeyler yapıyor ama,, idare ediyoruz işte renöğğ ile Bağzı arabalrın üstkapak açılınca taşlanmıyormuş. Direk yenisi ile değişim oluyormuş. Bakınız BMW Seninki taşlanıyormu Ali abi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Eylül 2021 Yazar Paylaş 19 Eylül 2021 (düzenlendi) Fatih Sarıkaya yazdı: Bağzı arabalrın üstkapak açılınca taşlanmıyormuş. Direk yenisi ile değişim oluyormuş. Bakınız BMW Seninki taşlanıyormu Ali abi. valla hiç bilmiyorum araştırayım, gerçi bu işlem kaza bela olmadıkça zor, durup dururken motor bozulmaz çünki, helebi 300 bine gelsin o zaman bakarız, yani 30 sene sonra 19 Eylül 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Eylül 2021 Paylaş 19 Eylül 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: yani 30 sene sonra hala ford kafası yahu..... 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Eylül 2021 Paylaş 19 Eylül 2021 Çağlar Bayur yazdı: hala ford kafası yahu..... ki, ford eski ford değil Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Eylül 2021 Yazar Paylaş 19 Eylül 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: hala ford kafası yahu..... yoo yılda 10 bin km yapmayınca neredeyse her araba hatta en tırtı bile 30 sene gider, ben gidermiyim esas mesele o Tansu Kalafatoğlu yazdı: ki, ford eski ford değil hiçbiri değil, alayı daha elektronik ama daha tırt oluyor artık, adamlar korumayı elektroniğe yüklüyorlar, olay kazadan kaçınacak araçta, kaza yapmana engel olacak donanımda artık, fiziksel dayanım geri planda, Toytada dahil hepsi dahil... haaa şuan için kazada Fordmu Toyotamı dersen direk Ford derim, daha o kadar bozmadı bunuda belirtiyim, acil manevra varmıydı senin araçta de bakiim, Ford kafası aslında bu işte ve hala geçerli. 19 Eylül 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts