İçeriğe Yönlendir

Alevli Überr 2 Renault Clio 5 1.3 Tce EDC Icon


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

200 bine gelince çöp

bizim milletimiz neden böyle gerçekten anlam veremiyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Evren Erakçora yazdı:

Sorun otomobile bu kadar değer vermemiz. 

Sorun otomobilin bu kadar pahalı olması :) 

Nasıl değer vermeyelim Evren hocam? Çok ucuz dediğimiz araba bile 140 bin liradan pahalı. 50 asgari ücret ediyor. Piyasada bulunan en ucuz sıfır arabalar listesinde ilk 5'de (muhtemelen) yer alan bir aracı almak için 50 asgari ücret vermek zorunda kalınca araçlara değer veriyoruz. Bir çok ülkede sizin fiesta da benim linea da çoktan hurdalıkta parçalanma sırasına girmişti. 

Ümit Türk yazdı:

bizim milletimiz neden böyle gerçekten anlam veremiyorum. 

Üstteki cevap sana da gelsin Ümit kardeşim :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Bazı gerçekleri kabul etmemiz gerekiyor.

 

Adamların 10 asgari ücretle sıfırını alabildiği otomobilin 3-4 yaşında ikinci elini almak için 40-50 asgari ücret ödememiz gerekiyor. Adamların çevreye duyarlılık için kullandığı lpg'yi biz salt yakıt tasarrufu için kullanmak durumundayız. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=9l-9QYhjtSQ

Buyurun Candan mühendisliğin video başlığını siz okuyun da neden lpg kullandığımızı iyice anlayalım. 

 

Arkadaşım var üniversiteden ev arkadaşım, Almanya'da yaşıyor. X5'e biniyor. Almanya'ya taşındığı yıl içinde aldı aracı. Ben 2009'dan beri çalışıyorum, kendi kazandığımdan artırarak alabildiğim araba linea. Yaptığımız işler de çok benzer. Aynı bölümden aynı yıl mezun olduk. Arada eğitim vb. bir farklılık yok. Benden tek farkı, Almanya'ya gidince Almanca öğrenmesi oldu. 

Her yıl Türkiye'ye gelir arabayla. Aracın bakımlarını Türkiye'de yaptırıyor ve aklınıza gelebilecek, normalde bizim erteleyeceğimiz ne varsa hepsini yaptırıyor. Makul de bir açıklaması var. İşçilik çok pahalı Almanya'da. Burada komple bakım yaptırdığım para orada sadece işçiliği ödemiyor der hep.

Ağır bakımı gelen araçları hurdaya çıkartmalarının sebebi bu, eskisi için tamirciye/servise vereceği paraya az daha ekleyince yenisini alabiliyor zaten der. 

Benim linea 200 bin km'yi geçti. Aklıma takılmaması adına, yapılması gerekenlerin (kozmetik falan yok, tamamen mekanik bakımlardan bahsediyorum) listesini hesaplattırdım. Parça işçilik dahil 6-7 bin lira civarı fiyat verdiler. Bunu o arkadaşım ile sohbet ederken gönderdim listeyi. Linea burada yok, linea için bir şey diyemeyeceğim ama sıradan b segmenti bir dizel için konuşacak olursak, bu yazdıklarının buradaki maliyetine %15-20 daha ekleyince o aracın yenisini satıyorlar, kimse bunlarla uğraşmaz burada, arabayı hurdaya çıkartırlar dedi. 

 

Avrupalı dizeli çevreyi kirlettiği için yasaklıyor, lpg dönüşümü uyguluyor. Biz Avrupa'da yasak olduğu için dizel alamıyoruz, satılsa alırız. LPG'de en büyük kaygımız yakıt tasarrufu. Bütün kitler "% şu kadar tasarruf" vaadi ile satışta. Siz hiç "çevreyi % şu kadar az kirletecek" diye reklamı yapılan kit gördünüz mü ülkemizde? Hayır. Çünkü bizim "henüz" çevre gibi bir kaygımız yok. Bizim kaygımız yakıt tüketimi ile alakalı. 

 

Evet arabalara çok değer veriyoruz Evren hocamın dediği gibi. Çünkü sahip olmak pahalı. Bence 2500€ (hemen hemen bir asgari ücret) önden verip, ayda 300€ taksitle sıfır araba alabilsem bende değer vermem. Az önce Koç sitesinden sıfır km 1.3 dizel easy egea için fiyat ve kredi hesabı yaptım. Lineayı satıp peşinat yapsam, sıfır egea almak için her ay bir asgari ücret ödemem gerekiyor 4 yıl boyunca. Böyle olunca arabalara değer vermek durumunda kalıyoruz :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bir araba hem çok yakıp hem gitmiyorsa esas sorun bu bana göre. 

Cruze kasası büyük diyorsun da, bildiğimiz C segmenti araç işte. Gitmiyor ve yakıyor. Bunlar çok kötü ikili bana göre. Zaten bence tutulmama sebebi de buydu. Halen sıfır astradan güzel bir tasarımı var (bence) ama astra H bile cruze'dan daha kıymetli ülkemiz piyasasında. Bunun bir sebebi olmalı :) 

Eksiği güvenlik değil, donanım değil, konfor değil, astraya karşı kalitede çok kaybetmiyor, fiyat olarak avantajlı, ama tutmuyor piyasa. Çünkü hypermiller olmayan sıradan kullanıcı altında şehir içinde 10 litreden fazla benzin yakıyor ama hiç öyle gitmiyor. 

 

 

Piyasayı boş ver hocam. Halkın seçimlerindeki hatalar ortada. Piyasaya felan hikaye. Arabayı aldırırken piyasadaki açıklardan faydalanarak cirlop gibi orjinal araba aldım. Ucuz aldım, çok az borca girdim. Şimdi 100.000 tl ederi var. 40 bin nere 100 bin nere. 

4.6 metre içinde panorama resim çekiyom bazen. :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 Şimdi 100.000 tl ederi var. 40 bin nere 100 bin nere. 

Ama bu genel bir yükseliş oldu. Gerçi buna yükseliş diyemiyorum, aslında gizli bir düşüş var burada. Arabanın değeri artmıyor, para değer kaybediyor. Sonuç olarak en iyi araba içinde kendini mutlu hissettiğin arabadır. Gerisi teferruat. Tercihler ihtiyaçlarla belirlenir. İhtiyaçlar ise kişiye göre değişir. Hele bu işin bir de bütçe kısmı var ki o tamamen kişiye göre değişir. 

 

Piyasa durumuna şöyle bakıyorum ben, ihtiyaç halinde elden çabuk çıkarabilmek. İkizlerin doğumu yaklaşınca simit tüplü bagajında stepne taşıdığım hb astra'ya sığmayacağımız için dizel ve büyük bagajlı arabaya ihtiyacım oldu. Astra ilanlarını inceledim, 35-40 bin lira aralığındaydı muadilleri. Akşam ilana 39 yazdım, gece biri arayıp pazarlık etti, Eskişehir'den geldi, sabah 38.500'e aldı gitti. Değerinden satıldığı müddetçe sorun yok benim açımdan.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

40 bin nere 100 bin nere. 

Eğer sonuna kadar biniyorsan kaybın yok yada satayım araç almayayım desen yine kaybın yok. Ama şuan satayım yerine araç koyayım desen kaybın var hemde çok kaybın var. Şuan 100 bine koy senin arayan soran olmayacak emin ol . Piyasa öyle bir hale geldi ki bireysel olarak insanı araç sattığınada aldığınada pişman ediyor.  Çip krizi yüzünden üretimler durdu duracak. Yine başa döneceğiz. Kuş serileri 60lara 70lere çıkarsa şaşırmayın. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu ne arkadaş, benim konu uçmuş gitmiş :) 130 hp altı, rampada kalanlar bölümüne geçsin :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Bu ne arkadaş, benim konu uçmuş gitmiş :) 130 hp altı, rampada kalanlar bölümüne geçsin :p

75lik var olmamı :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Adamın biri rampa çıkamıyor diyenlerden bıkmış. Video yapmış. 

 

https://youtu.be/qXU2ZZnlSFw

hemde Finike tamda olduğum yer, o rampaları bin kez çıkmışımdır, ilahi komik adammış, tanıdıkmı acaba :)

Ümit Türk yazdı:

75lik var olmamı :) 

rampada 4 hamalla çıkıyorsa olabilir :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim için sorunsuzluk ve güvenlik ilk şartlar. 1.4 motor gayet mantıklı bir motor. Şehir içinde turbo fındık motor almanın anlamı yok benim için mesela. Düz yolum yok. Ne yapayım turboyu. Egea daha güvenli olsa onu alırdım. Dışı güzel de içi çok kötü egea’nın. 

İşte bunu diyorum ben de :) 

aslında bende Merte katılıyorum, güçlü motor hem ekonomik hemde güçlü, bunlarda sorunsuz, bizdeki sorun vergiler, adam gibi vergi olsa kimse bunlara bakmaz tüp falanda takmaz, ha 1.4 kötümüdür değil ama anlatabildimmi, yani mecburen bu motor üretiliyor alamıyor millet....

 

şehir içinde ise sadece tam elektrikli kullanmak lazım, al yine geldik vergiye...

 

bunların sebebi fakir ülke olmamız, çok fakiriz, millet fakir ve aç, ne yapsın ....

 

şu yunana da gıcık oldum haaa iki yazı yazıcaz masa titriyor, şuan Trakya sınırındayım ortalık zangırdıyor yunan top atışından, kime karşı havan yunan, ne hallere düştük Allahım, ah ahh.... neyse....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mert Gulkokan yazdı:

Pek eğim yüksek gelmedi bana
Alide cruize atmış o rampayı ben bisikletle rahat çıkıyorum

:D  bisiklet dedinde, vallahi bende çıktım kaç kez, hemde katlanan btwinle, Nexus 7 vites sağolsun, inmesi zevkli ama :D  rampa aslında çok dik değilde virajlı ve uzuun mesafe habire çıkıyorsun...

Ümit Türk yazdı:

Eğer sonuna kadar biniyorsan kaybın yok yada satayım araç almayayım desen yine kaybın yok. Ama şuan satayım yerine araç koyayım desen kaybın var hemde çok kaybın var. Şuan 100 bine koy senin arayan soran olmayacak emin ol . Piyasa öyle bir hale geldi ki bireysel olarak insanı araç sattığınada aldığınada pişman ediyor.  Çip krizi yüzünden üretimler durdu duracak. Yine başa döneceğiz. Kuş serileri 60lara 70lere çıkarsa şaşırmayın. 

aldın aldın durumu devam ediyor, aldın karda değilsin haa, satarım kar ederim diye düşünme, aldın satamazsın alan olmaz, aldın aldın demek alabildiysen ne mutlu sana demek, sonra alamayacaksın gibi bir durum var satmayı zaten düşünme....

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

1.4 dizel ile çoğu zaman yorulduğum rampalarda 1.6 dizelle yorulmadan çıkabiliyorum. Motor önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yav arabanın benzinine çok takılyor insanlar. Arabanın masrafı yakıttan ibaret değilki. Yaptığım harcamının sadece %45 i yakıt maliyeti. gerisini düşünen yok maalesef.  

hadi lpg li olsun araba . Bu %45 masrafın %40 daha altına düşüyormuşsun.  

yani 16000 tl masraf yaptım. bunun 7000 tl si yakıt masrafı. Bununda %40 altı desek 4000 tl yakıt masrafı.  

 

Gülünç gelecek ama 16000 tlden sadece 3000 tl daha ödersek 13000 tl masraf . Araba nın diğer masraflarını ne olacak. bence lpg yıpratma payını düşünürsek, yakıt harici bakım masraflarına ek 500 daha binecektir. Oldu sana 2500 tl tasaruf :( 

 

Hipermil yapsam aynı hesap zaten :( 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

1.4 dizel ile çoğu zaman yorulduğum rampalarda 1.6 dizelle yorulmadan çıkabiliyorum. Motor önemli.

Hocam inip siz mi ittiniz arabayı? :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ali abi bugün yine aynısı oldu. Bu sefer dikkat ettim arkasında tce yazıyordu. Rampaya saramıyor. Arkasında dastır vardı, oda rampaya saramadı. Büyük ihtimal süremiyorlardır. Son vitesde rampayı bitirmeye çalışıyorlar gibi geldi bana. Beni düzde geçerken vız diye gitmişlerdi. Rampada yakaladım, öptüm ikisinide :) Clio yine canlı gibi duruyordu ama dastır daha çok baygındı. Büyük ihtimal devirsiz sürüyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Yav arabanın benzinine çok takılyor insanlar. Arabanın masrafı yakıttan ibaret değilki. Yaptığım harcamının sadece %45 i yakıt maliyeti. gerisini düşünen yok maalesef.  

hadi lpg li olsun araba . Bu %45 masrafın %40 daha altına düşüyormuşsun.  

yani 16000 tl masraf yaptım. bunun 7000 tl si yakıt masrafı. Bununda %40 altı desek 4000 tl yakıt masrafı.  

 

Gülünç gelecek ama 16000 tlden sadece 3000 tl daha ödersek 13000 tl masraf . Araba nın diğer masraflarını ne olacak. bence lpg yıpratma payını düşünürsek, yakıt harici bakım masraflarına ek 500 daha binecektir. Oldu sana 2500 tl tasaruf :( 

 

Hipermil yapsam aynı hesap zaten :( 

vergisi ve bakımı dışında vs. masrafını ayrı tutalım, yakıt dışında yeni arabanın başka ne masrafı olacakki zaten.... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

vergisi ve bakımı dışında vs. masrafını ayrı tutalım, yakıt dışında yeni arabanın başka ne masrafı olacakki zaten.... 

 

Kışlık lastik aldınmı abi. Kasko ve Trafik yaptınmı

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Kışlık lastik aldınmı abi. Kasko ve Trafik yaptınmı

vergi vs dedimya, kışlık lastik almıyorum, gerek yok benim memlektte, kışlık lastik sadece soğukta işe yarar oda sertleşme açısından, yoksa kışlık lastik karda süper yol tutar olayı olmadığı gibi buzdada işe yaramaz, kısaca benim bölgede işe yaramaz, 0 ın altına ender düşer bizim memlekette..

 

yeni arabanın zorunlu masraflarını vergi kasko gibi ayrı tut, onlar zorunlu, benim kastettiğim yeni aracın arıza yapma masrafı, yok diyebiliriz, onun dışındakiler zaten zorunlu..

 

sen %45 yakıt maliyetini %40 a kasarak acaip dikkatli kullanıp düşürürken ben normal kullanımda senin yaptığın tasarruffu zaten yapıyorum hemde daha hızlıyım, kısaca araba güçlü olacak ekonomi yapacaksanda bu böyle.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Mehmet Yeter yazdı:

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hocam inip siz mi ittiniz arabayı? :) 

😊😊1.4dizeli uzun yolda çok kullandım yorucu oluyor. Özellikle istediğin kadar devirli git araç yüklü ise zaten 68beygir rampa yukarı bayılmayı başlıyor. Yine uzun yolda 1.6 dizel kullandım ccde gitmesem bile bu kadar yorulduğumu hatırlamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Yeter yazdı:

 

😊😊1.4dizeli uzun yolda çok kullandım yorucu oluyor. Özellikle istediğin kadar devirli git araç yüklü ise zaten 68beygir rampa yukarı bayılmayı başlıyor. Yine uzun yolda 1.6 dizel kullandım ccde gitmesem bile bu kadar yorulduğumu hatırlamıyorum. 

1.4 de gidiyor aslında tabii 1.6 gibi değil, o yüzden çip falan kullandıydımya, bana yetiyordu, şimdiyse isteklerim değişti, artık bastımmı gitsin diyorum :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Kışlık lastik aldınmı abi. Kasko ve Trafik yaptınmı

Ali hocam sen şurada hata ediyorsun, o 16 bin lira masrafın benzin hariç kısmı neye binsen cebinden çıkacak. Dizel de olsa, lpgli de olsa suyla da çalışsa ödeyeceksin o parayı. İşin o kısmı değişmiyor. Biz değişkenlik gösterecek kısma bakıyoruz :) 4 bin lira da az değil hani. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Ali hocam sen şurada hata ediyorsun, o 16 bin lira masrafın benzin hariç kısmı neye binsen cebinden çıkacak. Dizel de olsa, lpgli de olsa suyla da çalışsa ödeyeceksin o parayı. İşin o kısmı değişmiyor. Biz değişkenlik gösterecek kısma bakıyoruz :) 4 bin lira da az değil hani. 

 

Kağıt üzerinde 3000 tasarruf. Ben hiperlede yapıyorumdur o tasarrufu . 

Mert Gulkokan yazdı:

Aracı alır almaz
1000 tl ye kışlık lastik
750 trafik
1750 tl kasko
400 mtv ödedim
680 tl yağ bakımı
Sadece bunlar 4500
Aldığımdan beride 8 bin km yol yaptım kasım 2020 den nisan başına kadar hiçte hesap kitap yapmadım ne kadar harcadım diye emoji23.png

 

Benim gibi aylık düzenli ödemesi olan adam 50 liranın hesabını bile yapıyor işte. eşimde işten çıkarsa yandık anam :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

  

Mert Gulkokan yazdı:

Aracı alır almaz
1000 tl ye kışlık lastik
750 trafik
1750 tl kasko
400 mtv ödedim
680 tl yağ bakımı
Sadece bunlar 4500
Aldığımdan beride 8 bin km yol yaptım kasım 2020 den nisan başına kadar hiçte hesap kitap yapmadım ne kadar harcadım diye emoji23.png

Pejoya değil de söz gelimi toyotaya binsen gene harcanacak bunlar. Bu kalemler sabit. O yüzden hesaplamaya gerek yok. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Kağıt üzerinde 3000 tasarruf. Ben hiperlede yapıyorumdur o tasarrufu . 

 

Niye lpg olunca hyper yapılmıyor mu? LPG ile hyper yaparsın, gene kar edersin? Tabi sendeki araç emanet, yatırım yapmak mantıklı olmayabilir. Ama genel kullanıcıyı konuşuyorsak, atmosferik araçta hyper yapsan da yapmasan da mantıklı lpg :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Niye lpg olunca hyper yapılmıyor mu? LPG ile hyper yaparsın, gene kar edersin? Tabi sendeki araç emanet, yatırım yapmak mantıklı olmayabilir. Ama genel kullanıcıyı konuşuyorsak, atmosferik araçta hyper yapsan da yapmasan da mantıklı lpg :) 

 

Yoh, benim takabileceğim kitin 6500 lira etiketi var :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...