İçeriğe Yönlendir

Alevli Überr 2 Renault Clio 5 1.3 Tce EDC Icon


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Bilişim vadisinde çalışıyor

subaru sti alır gazlardım, maaşı harcasın biraz yahu

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

subaru sti alır gazlardım, maaşı harcasın biraz yahu

ya onu bir ara denemiştim, kırmızıdan kırmızaya arkadaş (yeni aldıydı (impreza wrx) 2 ile kalkıp (debriyajdan ayağını yukarı değil yana doğru çekip pedalı attırarak kalkış yaparak) abanınca işte bu dediydim :D

 

tabii bir hafta sonra sadece hafta sonları kullanmaya başladıydı, maaş yetmiyormuş karnını doyurmaya :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

buradada 1.0 polo şehir içi kullanmış, normal tüketimi dizel gibi...

https://www.youtube.com/watch?v=dBtbs4dyCrM&ab_channel=BurkayAyazAta

 

araba highline ama aslında boşlayn, iyice tadını kaçırdılar artık... carplay bile gizli özellikmiş, breh breh, yol bilgisayarıda kırpık...

 

Ali bende tam senlik özellik var, ekonomi falan söylüyorya hani, orada kaç km sıfır sarfiyatla gittiğimide söylüyor yeni farkettiydim, şimdi taktım kafaya onu arttırmakla uğraşıyorum :D puan falan zaten maksta 100 üstünden 100... über ekonomi 

Motor sıcak başlıyor. Yakıt dipte. Tek kişi. Yolculuğun çok büyük kısmında sabit hız var. Turbo devrede. Trafik açık, akıcı. Dur kalk çok az. Antalya hava sıcaklığı. Miss :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Adamın biri rampa çıkamıyor diyenlerden bıkmış. Video yapmış. 

 

https://youtu.be/qXU2ZZnlSFw

Çok ilginç gerçekten. Rampa çıkmış bu. Ben bazen görüyorum, atmosferik arabalar rampada kalmış. Vatandaş el atmış ittiriyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
Adamın biri rampa çıkamıyor diyenlerden bıkmış. Video yapmış. 
 

Yine de çöp

 

Ayıp ediyorsun. Biz üretip satıyoz. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Yalnız adam çok içerlemiş durum. at yarışına takıldığı da belli 😁

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Ayıp ediyorsun. Biz üretip satıyoz. 

Biz değil bizzat sen üretip satsan sonuç aynı. 4. viteste 90'la 100'le gidip arabaya 3000 üzeri devir çevirttikten sonra her araba çıkar. O kullanımla yakıt verisi de paylaşsa ya...

Benzer yolda 2004 lpgli 1.6 astra ile 5. vitesten hiç düşmeden gidebiliyordum. Ama aynı astra'nın 1.4 olanını kullandım, çok net gitmiyordu. Yani bunu alan kullanıcı ne aldığını biliyor olmalı. Bilmiyorsa tamamen onun hatası. 

Tabi şunu atlıyor insanlarımız, atmosferik 1.4 motor ve egea'nın bu motor için hiç hafif sayılmayacak kasası. 800-900 kiloluk arabalar ile kıyaslamanın anlamı yok. Rampada vites küçültmekten imtina eden adam gidip atmosferik araba almasın zaten. 1.4 fire motorun iddiası performans değil. Takacaksın lpg'yi, sorunsuz bineceksin yıllarca. Zorlandığı yerde ise vites küçülteceksin hepsi bu. Fiyatı da makul. 4 yaşında 5 yaşında dizel sembol bile pahalı bunun sıfırından. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yalnız adam çok içerlemiş durum. at yarışına takıldığı da belli 😁

Beklenti, adam ne aldığını biliyor aslında.

 

1.4 atmosferik benzinli araç alıp tüp takıp aşırı beslemeli araç performansı bekliyor bizim insanımız. 1.4 olsun, vergisi düşük olsun, araba ucuz olsun, lpg takılsın sorun çıkmasın, az yaksın, parçası ucuz olsun, yeni olsun, şekilli olsun, çok kaçsın, turbosu vesaire masraf açabilecek parçası olmasın. Özetle ne şiş yansın ne kebap.

 

Bunların hepsini bir arada yapabilen bir araba varsa bende gider alırım :) Muhtemelen sende alırsın Tansu hocam :) Hepimiz alırız hatta, başka araba satılmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

1.4 olsun, vergisi düşük olsun, araba ucuz olsun, lpg takılsın sorun çıkmasın, az yaksın, parçası ucuz olsun, yeni olsun, şekilli olsun, çok kaçsın, turbosu vesaire masraf açabilecek parçası olmasın. Özetle ne şiş yansın ne kebap.

 

Bunların hepsini bir arada yapabilen bir araba varsa bende gider alırım :) Muhtemelen sende alırsın Tansu hocam :) Hepimiz alırız hatta, başka araba satılmaz.

images?q=tbn:ANd9GcRAL2mJi2BjSZM4q977mDX
 

😁😁

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

images?q=tbn:ANd9GcRAL2mJi2BjSZM4q977mDX
 

😁😁

Akülü'den vazgeçmem diyorsun yani :D 

 

Şaka bir yana, bizim milleti anlamak çok zor. Bu kadar çok şeyi bir arabadan gerçekten bekliyorlar. Piyasayı yakından takip ettiğim ve arabaların genel kronik arızaları hakkında bir miktar bilgim olduğu (forumları okuyorum) için çevrede çok kişi bana sorardı ne alayım diye. O alıntıladığın uzun cümleyi söyleyen o kadar çok kişi vardı ki :D 

Mert Gulkokan yazdı:

Olsun yine de 1.4 motor çöp
Bu arabanın hakkı 1.6 multijet

Ön konsolun yüksek olması dışında bir olumsuzluğu yok
2021 yılında 1.4 motor satılmasına karşıyım

1.3 multijeti var şirkette. Aslında güzel gidiyor. Şanzuman oranı mıdır nedir, lineaya göre çok daha atik. Yakıtı da daha düşük. Aynı noktaya takılıyoruz, bence de ön konsol çok yüksek. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

Olsun yine de 1.4 motor çöp
Bu arabanın hakkı 1.6 multijet

Ön konsolun yüksek olması dışında bir olumsuzluğu yok
2021 yılında 1.4 motor satılmasına karşıyım

Ben buna tüketim çılgınlığı diyorum. 1.4 motor dertsiz tasasız harika bir motor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Akülü'den vazgeçmem diyorsun yani :D 

 

Şaka bir yana, bizim milleti anlamak çok zor. Bu kadar çok şeyi bir arabadan gerçekten bekliyorlar. Piyasayı yakından takip ettiğim ve arabaların genel kronik arızaları hakkında bir miktar bilgim olduğu (forumları okuyorum) için çevrede çok kişi bana sorardı ne alayım diye. O alıntıladığın uzun cümleyi söyleyen o kadar çok kişi vardı ki :D 

1.3 multijeti var şirkette. Aslında güzel gidiyor. Şanzuman oranı mıdır nedir, lineaya göre çok daha atik. Yakıtı da daha düşük. Aynı noktaya takılıyoruz, bence de ön konsol çok yüksek. 

Benim için sorunsuzluk ve güvenlik ilk şartlar. 1.4 motor gayet mantıklı bir motor. Şehir içinde turbo fındık motor almanın anlamı yok benim için mesela. Düz yolum yok. Ne yapayım turboyu. Egea daha güvenli olsa onu alırdım. Dışı güzel de içi çok kötü egea’nın. 

Mert Gulkokan yazdı:

Altında her devirde güçlü bir motor olduğunu bilmek paha biçilemez

İşte bunu diyorum ben de :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Sonuçta 1400 devirde maksimum torkunu veremiyor emoji23.pngemoji23.png

 

İş parçaçık sayısı kaç 1400 devirde. Sen bana ondan bahset. :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
İş parçaçık sayısı kaç 1400 devirde. Sen bana ondan bahset. emoji3.png

160 nm idi

 

Saate 100 ile giderken kaç devir mesela. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gulkokan yazdı:

1.6 da dertsiz tasasız
Ya da 1.0 turboda dertsiz olcak
Altında her devirde güçlü bir motor olduğunu bilmek paha biçilemez

1.6 E-Torq motor listede yok. Demek ki artık linea'da sunulmuyor. Güzel motordu halbuki. 

 

Netice olarak, turbo dizel iyidir :) 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mert Gulkokan yazdı:

Olsun yine de 1.4 motor çöp
Bu arabanın hakkı 1.6 multijet

Ön konsolun yüksek olması dışında bir olumsuzluğu yok
2021 yılında 1.4 motor satılmasına karşıyım

Diğer motordan 25bin tl ucuz, cazip değil mi? 

Dizelden 40bin falan ucuz, daha ne olsun bu paraya. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

Rampa dediniz madem bende kendi videomu atayım. 

Cruze ile aynı rampa https://youtu.be/y79Uvyf6rWM

Bir araba hem çok yakıp hem gitmiyorsa esas sorun bu bana göre. 

Cruze kasası büyük diyorsun da, bildiğimiz C segmenti araç işte. Gitmiyor ve yakıyor. Bunlar çok kötü ikili bana göre. Zaten bence tutulmama sebebi de buydu. Halen sıfır astradan güzel bir tasarımı var (bence) ama astra H bile cruze'dan daha kıymetli ülkemiz piyasasında. Bunun bir sebebi olmalı :) 

Eksiği güvenlik değil, donanım değil, konfor değil, astraya karşı kalitede çok kaybetmiyor, fiyat olarak avantajlı, ama tutmuyor piyasa. Çünkü hypermiller olmayan sıradan kullanıcı altında şehir içinde 10 litreden fazla benzin yakıyor ama hiç öyle gitmiyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

2800 120

 

Saate 120 ile giderken motorun 67 beygir üretiyor . Bunu çepte tutalım :D

Cruze 1,6 sevilmeyen motoru 120 ile giderken  3500 devir çeviriyor . Tam 72 beygir. :D

 

Teorik olarak ikimizde aynı yüke sahip olsak rampada senin beni geçmen pek de mümkün değil :D 

Cruze belki az yakmıyor ama azda beygir üretmiyor :D 72 beygir nere 67 beygir nere. Gel kapışak :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Diğer motordan 25bin tl ucuz, cazip değil mi? 

Dizelden 40bin falan ucuz, daha ne olsun bu paraya. 

Alırken ucuz, satarken de ucuz. Piyasa koşulları :) 

40 bin pahalıya aldığınız dizeli satarken de 35 bin pahalıya satıyorsunuz. Tüple uğraşmıyorsunuz, az yakıyor. Üzerine bir de güzel gidiyor. 

Ev alırken o da ev bu da ev deyip gidip eski gecekondu almıyoruz mesela, araba için de mantık aynı. Biz avrupalılar gibi 200 bine gelince çöpe atmıyoruz. O yüzden dizel de alınabilir. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Torktan bahset biraz cruize 3500 devirde maksimum tork bile veremiyor sanırım rampada tork devreye girer canım emoji23.pngemoji23.png

 

Senin o son dişli oranı ile torkun pert oluyor haberin yok :D

Gel senin teker gücünü hesaplıyalım.  5 ni vites 0,61 oranın son dişlide 3,93 oran varmış. 

Cruze ise 5 nci vites, 0,88 5 nci vitesde  oran, son dişlide 3.94 oran var. 

 

Bu oranlarla bile Cruze rampada 1,2 tsi motorun %35 daha fazla tork ile tekeri ceviriyor.  Matamatik ortada :D1:0,6 dişli oranı ile polo ancak az yakar :D,

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Rampada hızlanan bir araç ile rampada hızını kaybeden 2 araba var
Hadi 90 lık polo
Arkadan 1.2 tsi 110 luk golf 7 gelse
95 ile rampanın sol şeridin de bol miktarda selektör ve korna yersin emoji23.pngemoji23.png

 

Kapışak ama yensemde yenilsemde yakıt masrafımı sen vereceksin. Ayrıca dip gaz yapmadım. O videoda. Sana dip gaz yapmışını atayım :D  Bak 0,88  oranlı beşinci vitesde %4 lük rampayı kaç ile çıkıyorum :D

 

https://youtu.be/e2qxO6yN-q4

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Murat Sahın yazdı:

Alırken ucuz, satarken de ucuz. Piyasa koşulları :) 

40 bin pahalıya aldığınız dizeli satarken de 35 bin pahalıya satıyorsunuz. Tüple uğraşmıyorsunuz, az yakıyor. Üzerine bir de güzel gidiyor. 

Ev alırken o da ev bu da ev deyip gidip eski gecekondu almıyoruz mesela, araba için de mantık aynı. Biz avrupalılar gibi 200 bine gelince çöpe atmıyoruz. O yüzden dizel de alınabilir. 

Sorun otomobile bu kadar değer vermemiz. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Dip gaz hiç basmadım tsi da emoji23.png

 

Atmosferik olunca  basacan, basmazsan devir almaz. :D Gaz pedalının tamamını kullanabiliyorsun. 100% pedal kontrolü :D.  Yoksa silindire hava girmez. Turbo ile hava basılmıyor bizde. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...