Yücel Metin 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 (düzenlendi) İyi Akşamlar abilerim arkadaşlarım. Megane 3 DCI EDC aracım için yapmayı düşündüğüm DPF temizliği işini tamamladım. Bu temizlik işini kendim yapma fikri kafamda oluştuğundan beri araştırmalarım devem ediyordu. Geçen hafta edindiğim, Renault Pyren ve DD4ALL yazılımları hızlı yol almamı sağladı. Anlatacaklarım tavsiye değildir. (Renault araçlara bağlanmak için elm327 pıc18f25k80 çipli arıza tespit cihazı gerekiyor. Gerekli yazılımlar; Pyren ve DDT4ALL. YouTube Buğra kanalından gerekli kurulum, kullanım bilgilerini uygulama videolarını izleyebilirsiniz.) Başlamadan önce dpf doluluk oranı: -Aracımın beyinlerini programa tanıttıktan sonra beyinlerden enjeksiyon beynine girdim. - Ecm bölümünden zerre filtresi yenilenmesi başlığına girdim (sc017). - açılan sayfada dpf temizlik işlemi ile ilgili bilgileri okuduktan sonra bir kaç kez onay vererek temizlik işlemini başlattım . - yaklaşık 30 dakika sürüyor işlem motoru 3000 d/d çevirerek ısıtıyor. Partikül filtresi ısısı 600 dereceyi görüyor temizlik esnasında duman ve koku oldu . - temizlik öncesi 18 gram olan doluluk seviyesi, temizlik sonrası 6 gram seviyesine düştü. Dpf kurum oranında Tamamen sıfırlama olmadı, bunun nedeni temizleme ilacı olmaması mı? . Bir sonraki temizlik işleminde aldığın dpf spreyinide kullanmayi düşünüyorum. Aracıma bu yazılımlar sayesinde ; -EDC şanzıman kavrama noktası öğretme -Elektrik destekli direksiyon kalibrasyonu -far sensörü hassasiyeti, gibi farklı işlemleride yaptım. @Alptuğ Özcan hocam bilginize. 21 Ekim 2020 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi 4 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 21 Ekim 2020 Yazar Paylaş 21 Ekim 2020 @Çağlar Bayur abi araştırmaya başlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 22 Ekim 2020 Paylaş 22 Ekim 2020 Temizlik için bu programlarla bağlanmak şart mı? 1,5 senedir kadjar var, hiç temizleme ihtiyacı olmadı. Ya da ben hissetmedim. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 22 Ekim 2020 Yazar Paylaş 22 Ekim 2020 (düzenlendi) @Mahmut Yıldız hocam iyi günler. Gerek yok eğer uzun yol yapıyorsanız, araç belli aralıklarla yapıyor kendisi. Ama sürekli şehir içinde kullanıyorsanız rejenerasyon yapma ısısını görmediği için araç baslatamıyor işlemi. yeni model veya Kilometresi düşük araçlarda sıkıntı olacağını sanmıyorum. 22 Ekim 2020 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 2 Ocak 2021 Yazar Paylaş 2 Ocak 2021 İsmail Yilmaz yazdı: Obd 2 soketi ile bu işlemi yapabilirmiyiz buğranın kanalından programı indirdim ama yapamadım Evet obd 2 elm327 pıc18f25k80 Cipseti olmalı. DDT4ALL ile sadece kurum miktarını görebiliyoruz . Temizliği Pyren kullanarak yapıyoruz. 1 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 3 Ocak 2021 Yazar Paylaş 3 Ocak 2021 @İsmail Yilmaz. Hocam Obd cihazını sadece dpf temizliği için düşünüyorsanız, bu kadar uğraşmaya gerek yok bence. Ayda bir gün bulunduğunuz bölgede çevre yolu gibi bir yolda düşük vites yüksek (3000 d/d)devirle yaklaşık 20-30 dakika yol yaparsanız aracınıza temizlik işlemi yapılır. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2021 Paylaş 3 Ocak 2021 Yücel Meta yazdı: @İsmail Yilmaz. Hocam Obd cihazını sadece dpf temizliği için düşünüyorsanız, bu kadar uğraşmaya gerek yok bence. Ayda bir gün bulunduğunuz bölgede çevre yolu gibi bir yolda düşük vites yüksek (3000 d/d)devirle yaklaşık 20-30 dakika yol yaparsanız aracınıza temizlik işlemi yapılır. manuel rejenerasyon başlatmak ile yolda sürmek çok farklı şeyler, biri aspirin içmek diğeri serum bağlamak gibi 3 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 3 Ocak 2021 Paylaş 3 Ocak 2021 Bu konudan ben de muzdaripim. Aracımla Ankara'ya gidip geldikten sonra aracımı tanıyamamıştım. 1 yılda 25 bin km şehir içinde kullandım. Şu sıralar filtrenin iyice tıkandığını hissedebiliyorum. Hem yakıt arttı hem de çekiş düştü. Hele ki son 2 mazot aldığım istasyondaki yakıt kirli midir bilmiyorum, o yakıtları kullanınca araba bayıldı iyice. DPF temizliği bana da şart gibi görünüyor ama kendim yapmaya da eriniyorum. 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 3 Ocak 2021 Yazar Paylaş 3 Ocak 2021 (düzenlendi) @İsmail Yilmaz. Hocam tuek olan güncellemeden önceki versiyon daha kolay bağlanıyor onu tavsiye ederim. Uygulama üzerinde port bağlantısını genelde com4 ü seçerek yapıyorum. Pyren uygulamasında Check Elm yi tıklayarak eşleşme yapılmışmı bakabilirsiniz. 3 Ocak 2021 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel Metin 3 Ocak 2021 Yazar Paylaş 3 Ocak 2021 (düzenlendi) @İsmail Yilmazhocam, Yapalibirsem kendimin obd cihaz eşleştirme bağlantı videosu göndereyim size. internette bulduğum Pyren ilk kullanımı var videoda 3 Ocak 2021 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yücel Metin 3 Ocak 2021 Yazar Paylaş 3 Ocak 2021 Deniz Kom yazdı: Bu konudan ben de muzdaripim. Aracımla Ankara'ya gidip geldikten sonra aracımı tanıyamamıştım. 1 yılda 25 bin km şehir içinde kullandım. Şu sıralar filtrenin iyice tıkandığını hissedebiliyorum. Hem yakıt arttı hem de çekiş düştü. Hele ki son 2 mazot aldığım istasyondaki yakıt kirli midir bilmiyorum, o yakıtları kullanınca araba bayıldı iyice. DPF temizliği bana da şart gibi görünüyor ama kendim yapmaya da eriniyorum. Cihaz olduktan sonra bir çok işe yarıyor, alıp bulundurmanız tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 3 Ocak 2021 Yazar Paylaş 3 Ocak 2021 İsmail Yilmaz yazdı: İzledim bugra arkadaş videosunda dosya içine girip pyren sayfasından indirdiği dosya içine atıyordu bu arkadaş atmadı hanğisi doğru Pyren programını güncelleme yapmadan kullandığımda daha kolay bağlandığını gördüm Obd cihazına deneyerek. İkinci aşamayı yapmaya ( güncelleme) bu durumda gerek yok gibi işimizi sonuçta görüyor. Yorum bağlantısı
Deniz Kom 4 Ocak 2021 Paylaş 4 Ocak 2021 Yücel Meta yazdı: Cihaz olduktan sonra bir çok işe yarıyor, alıp bulundurmanız tavsiye ederim. Bu işlemler için aşağıda linkini bıraktığım cihaz uygun mudur acaba? Çok FRansızım bu konuda https://www.hepsiburada.com/oto-eko-elm327-v1-5-bluetooth-arac-ariza-tespit-cihazi-turkce-pic18f25k80-elm-327-pm-HB00000RQUH9 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 4 Ocak 2021 Yazar Paylaş 4 Ocak 2021 (düzenlendi) Evet Deniz bey linkteki ürün uygundur. 4 Ocak 2021 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 (düzenlendi) Arkadaşlarım Abilerim hepinize iyi akşamlar Geçen yıl Megane 3 dci aracıma obd cihazımla dpf temizliği yaptırmıştım sonuçtan da memnun kalmıştım (3 g). Kışı Ankara şehir içi trafikte geçirdikten sonra, bu yılın dpf temizliği için uygun bir zaman bulup aracımı tekrar cihaza bağlayıp kontrol ettiğimde aracımda 18 g kurum biriktiğini gördüm. Kurum miktarı beklediğim oranın altında çıktı. Komut vererek aracımızın dpf temizliğini yaptık, yaklaşık yarım saat kadar süren işlem sonrası 2.3 g kadar kurum kaldı. 21 Haziran 2021 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Yücel Meta yazdı: 2.3 g kadar kurum kaldı. kül miktarını gösteriyor mu cihaz? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: kül miktarını gösteriyor mu cihaz? Renault'da gösteriyor. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 Evet @Çağlar Bayur abi clip DDT4ALL yazılımı ile görebiliyoruz, bu konu ile ilgili resimde çektim ama yüklemeyi başaramadım foruma bu sefer. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 Manuel DPF temizliğinin bir sınırı varmı? 3 kere 5 kere gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 Ersen Tapan yazdı: Manuel DPF temizliğinin bir sınırı varmı? 3 kere 5 kere gibi. sınırı olmaz da, uzun süre yüksek sıcaklıklara çıakcak egzos, aralıklarla yapmalı 1 Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 Şu durum kafamda netleşmedi, kül yakma uzun yolda kendiliğinden olan bir şey mi? Çünkü manuel olarak bu işi yapanlar genelde ne zamandır uzun yol yapmadıklarını aracın 15-20 bin km dir şehir içinde kullanıldığı için dpf nin dolduğunu söyleyerek başlamışlar işe. Yoksa dpf temizliği için belli bir devirde sabit gazda gitmek mi gerekiyor. Sanki araç beyni böyle bir amacı algılayıp da yakma işlemini kendi başlatıyormuş gibi de anladım. Yani demem o ki, uzun yola çokça çıkan araç devir / gaz ilişkisi gütmeden kendiliğinden temizlik yapar mı yoksa ara ara yüksek devir çevirip kasıtlı olarak çıkış sıcaklığını artırmak ve aracı bir program dahilinde yakmaya zorlamak mı gerekecek? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: sınırı olmaz da, uzun süre yüksek sıcaklıklara çıakcak egzos, aralıklarla yapmalı + olarak içerisindeki yağ fazlaca ısınacağından eğer elzem ise tekrarlı yapıldıktan sonra yağ ve filtre değişmeli 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 M. Asım Kahraman yazdı: Şu durum kafamda netleşmedi, kül yakma uzun yolda kendiliğinden olan bir şey mi? kül kalan ürün, biriktirilen partikül. dpf, biriken partikülü yakarak atar, geride kül kalır, kalan kül miktarı belli (markadan markaya fark eder) seviyeye ulaşırsa, beyin devri sınırlar, bazı markalarda marş bile bastırmaz, dpf değişime gider. M. Asım Kahraman yazdı: Yani demem o ki, uzun yola çokça çıkan araç devir / gaz ilişkisi gütmeden kendiliğinden temizlik yapar mı kendisi temizliği halleder, hep şehir içinde kulalnılınca, ksııtlı uzun yol imkanı olanlarda, dpf temizlemeye başlamış ise, devri yüksek tutarak gidin denir ki işini çabuk bitirsin, zira yol bitecek... her devri yüksek kullanınıca da illa temzilik başlar diye birşey yok. bu ikisi çok karıştırılıyor. 2 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 22 Haziran 2021 Yazar Paylaş 22 Haziran 2021 (düzenlendi) Edindiğim bilgilere göre; Araç beyni, dpf belli bir doluluğa ulaşmadığı sürece kurum yakmayı başlatmıyor. bizler sabit hız yüksek devir yaparak işlemi araca (zorlama ile) yaptırmaya çalışıyoruz. Bence, yolda dpf temizliğinin randıman oranı düşük oluyor, sürekli sabit 3 bin devirde gaz vermek yol koşullarından dolayı zor. 22 Haziran 2021 tarihinde Yücel Meta tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts