Yasin Şimşek 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 2010 model leonumda kalorifer peteği tıkandığı için değiştirdim. Suyu boşaltmak için motor kısmından kalorifer flanşlarını söktüğümde alüminyum borunun uçlarının erimeye başladığını gördüm. Bir tanesi oldukça fazla ve hafif sızıntı yapıyor. Araştırdığım kadarıyla bu boruyu değiştirmek için göğüs sökülüyor. Aklımda oraya göre krom boru ayarlayıp sunfix ile çürük kısma yapıştırmak flanşı iptal edip hortumu direk krom boruya takmak ama ne derece sağlıklı olur bilmiyorum. Çözüm tavsiyesi verecek olan varsa memnun olurum Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 bizim arkadaşın 2009 leonunda da benzer sıkıntı oldu radyatör falan değişti göğüs sökülmesinden bahsetmedi ama kronik bir şey mi var acaba. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 çürüyen aluminyum boru mu? bu VW bir alem yahu. adamlar otomobillerini 10 sene dayanabilecek şekilde tasarlamışlar. 2 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 21 Ekim 2020 Yazar Paylaş 21 Ekim 2020 bizim arkadaşın 2009 leonunda da benzer sıkıntı oldu radyatör falan değişti göğüs sökülmesinden bahsetmedi ama kronik bir şey mi var acaba. Kalorifer peteğini kendim değiştirdim. Göğüs sökülmeden ama sorun petekten motor kısmına giden boruda 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 Dogan Arsiray yazdı: çürüyen aluminyum boru mu? bu VW bir alem yahu. adamlar otomobillerini 10 sene dayanabilecek şekilde tasarlamışlar. Hep diyoruz işte. Hepsi 10 yıl ekonomik ömür diyor. Benim buzdolabına 3+4 sene garanti verdi bosch. İçine mi kodladı ne bunu. 7 sene bitti 2 ay sonra arıza verdi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hep diyoruz işte. Hepsi 10 yıl ekonomik ömür diyor. Benim buzdolabına 3+4 sene garanti verdi bosch. İçine mi kodladı ne bunu. 7 sene bitti 2 ay sonra arıza verdi eskiden bir amerikan aracında bunu göremezdin mesela. bir mercedeste bu olmazdı. şimdi hepsi aynı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızla 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 niye aluminyum yapıyorlar ozaman sorusu akla geliyor. 300gr ağırlıktan tasarruf edeceğine... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 bakır olmasın diyedir. eski bakır radyatörlar borular taş gibidir mesela , sonra aluminyum ile organik antifriz masrafı açtılar başımıza 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: bakır olmasın diyedir. eski bakır radyatörlar borular taş gibidir mesela , sonra aluminyum ile organik antifriz masrafı açtılar başımıza Bir abim der ki: Sanayi taş mı yesin? 1 3 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Bir abim der ki: Sanayi taş mı yesin? O abinin forum resminde mavi şapkası da varmı? 21 Ekim 2020 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 Metin Uzunoğlu yazdı: O abinin forum resminde mavi şapkası da varmı? Var, güneş gözlüğü de var. Tanır mısınız kendisini 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 21 Ekim 2020 Yazar Paylaş 21 Ekim 2020 antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızlaAraçta antifriz var. Oranının fazla olmasından mı yoksa önceden antifriz oranının az olup sonradan antifriz koyulmasından mı oluyor? Ben aracı aldığımda antifriz vardı bendeyken iki kere değişti. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 21 Ekim 2020 Yazar Paylaş 21 Ekim 2020 Bu videodaki boruda sorun var. Videodakinde petek tarafı erimiş bende diğer tarafı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 Yasin Mümin Şimşek yazdı: Çağlar Bayur yazdı: antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızla Araçta antifriz var. Oranının fazla olmasından mı yoksa önceden antifriz oranının az olup sonradan antifriz koyulmasından mı oluyor? Ben aracı aldığımda antifriz vardı bendeyken iki kere değişti. sık değişmek te iyi değil, hiç olmaması da. Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 21 Ekim 2020 Yazar Paylaş 21 Ekim 2020 sık değişmek te iyi değil, hiç olmaması da.Bi kere devirdaim bir kere de termostat değişiminde değişti Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Ekim 2020 Paylaş 21 Ekim 2020 her yeni antifriz oksidi hızlandırır, etkendir 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Yasin Şimşek 30 Mayıs 2022 Yazar Çözüm Paylaş 30 Mayıs 2022 Sorunun çözümünü paylaşayım. Konuyu açtıktan sonra birçok yabancı forumlarda çözümü aradım. O kadar uzun süre aradım ki bir süre sonra su eksiltme sorunu kendiliğinden çözüldü. Ancak araştırmaya devam ettim ve konsolu sökmeden çıkarmanın yolunu bulan biri yabancı forumda paylaşmış. Onun aracı passat petek borusu biraz daha farklı. Benim aracımda biraz daha uzun o yüzden benim söküp takmam daha zor oldu. Sokak arasında tek başıma yaptığım için hiç fotoğraf çekemedim ancak yabancı forumdan bulduğum fotoğrafları ekleyeceğim.Yeşil çizginin olduğu yerden boruyu tutan plastik parçayı kesiyoruz. Alan çok dar biraz uğraştırıyor. Ben tam kesemedim kendi çürük borumu biraz yamultup kopartip6 öyle çıkardım. Alan açıldıktan sonra tam yeşil çizginin olduğu yerden parçayı kesip alanı genişlettim.Gaz pedalının yanında olan kırmızı halka içerisinde görünen sac parçayı fren pedalına doğru açtırmamız gerekiyor. 10luk civatası var. Ben tek başıma olduğum için fren pedalına bağladım motor kısmından yeni boruyu takarken boruya mümkün olduğunca engel olmaması gerekiyor. Önce eski boruyu alıp yerine takmanın yolunu aradım. Direk girmiyor sağlı sollu döndürerek sokabiliyoruz. Yöntemi bulduktan sonra yeni borunun (çıkma) uçlarını çizilmesin diye izole ettikten sonra montajını yaptım. Kalorifer peteğini de orjinaliyle değiştirdim. Çıkma boru 400 , orjinal petek 550 tlye aldım. Şuan kalorifer peteği yanındaki kapağı takmadım bı süre öyle gezeceğim. Kaçak kontrolu ve internetten aldığım izolasyon malzemesi gelince kapağı kapatacağım. İzolasyon ile o bölgeden gelen sıcak havanın önüne geçmeye çalışacağım. 2 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 30 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2022 Bu da kendi borum. Plastik parçayı tam kesemediğim için boruyu biraz hırpaladım.Son olarak , kestiğimiz parça boruyu tutan parça ancak hem borunun peteğe sabitlenmesi hem de borunun motor kısmındaki kauçuk körüğü boruyu sabit tutmaya yetiyor. İstebirse borunun yanında olan saç parçaya bir tel yardımı ile sabitlenebilir o zaman hiç kıpırdamaz. Önemli iki nokta ; petek girişindeki kelepçelerin tam oturması ve motor tarafındaki kauçuk körüğün borunun üzerindeki plastik çerçeveye tam oturması. Aksi halde araç içerisine motordan hava gelir. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2022 Paylaş 30 Mayıs 2022 şu kalorifer radyatörünü plastikler arkasına saklayan tasarımcıları toplayıp bir sohbet etmek isterdim, sağı solu kesmeden çıkmıyor meret Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 30 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2022 şu kalorifer radyatörünü plastikler arkasına saklayan tasarımcıları toplayıp bir sohbet etmek isterdim, sağı solu kesmeden çıkmıyor meretBu araçlarda petek sökümü basit sayılır. İstanbul'dan bir tamirci birkaç video paylaşarak Türkiye'de de çoğu kişinin öğrenmesine vesile oldu. Ancak peteğin konsol içindeki borusu tam bir arap saçı. O boruyu kıvrımlı değil de düz yapsalardı söküp takması 5dkydı. Kıvrımlı olması yüzünden kanirtarak söküp yine o şekilde takılıyor, hoş bunu sanayide yaptirabileceğim bir usta bulabilir miydim bilmiyorum. Petek değişimini bile çoğu bilmiyor göğüs sökülecek diyorlar.Yabancı forumda yapanı bulmasaydım bir iki deneme sonrasında boruyu ortadan keser yarısını motor kısmından yarısını içerden takıp ortasını hortumla birleştirirdim , hortum ve kelepçelerim hazırdı bile. El oğlu passatında yapmışsa benim leonda da olması gerek diyip 6-7 inci denememde tek parça halinde takabildim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 31 Mart 2023 Paylaş 31 Mart 2023 libertyde patlamıştı değişmek için arabayı komple dağıtıp baştan topladılardı ne eziyet bişe ya 1 Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 31 Mart 2023 Yazar Paylaş 31 Mart 2023 Ali Gök yazdı: libertyde patlamıştı değişmek için arabayı komple dağıtıp baştan topladılardı ne eziyet bişe ya Evet ben de çözümü kendim arayıp bulmasam direk ustaya gitseydim torpidoyu sökeceklerdi. Hatta borudan bir iki yıl önce de kalorifer peteği tıkanmış ustaya gitmiştim bir iki günlük işi var torpido sökülecek dedi. Meğer yarım saat içerisinde hiçbir yeri dağıtmadan degişiyormuş öğrenip onu da kendim yapmıştım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts