Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 "Arkadaşlar merhaba. Benim araba ilk vitesi D'ye geçirirken resmen küüüüüt diye vuruntu yapıyor, adeta aracı sallıyor. Hiç otomatik arabam olmadı, bu ilk ve çok can sıkıcı bir şey! Sorun nedir acaba ? Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Öncelikle şanzıman yağı değiştirip denemeli, düzelmez ise selenoidler arızalanmış olabilir. Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: Öncelikle şanzıman yağı değiştirip denemeli, düzelmez ise selenoidler arızalanmış olabilir. Merhabalar, Şanzıman yağı değişmesi gerekli dediler değiştik fakat sorun çözülmedi. ( Birde şöyle bir durum var sürekli olan bir olay değil. 1 gün yapıyor bir daha ne zaman yapacağı belli olmuyor ama ben sorun büyümeden çözmek istiyorm.) Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 arabanızı eğimli bir yere mi parkediyorsunuz? aracı p ye alıp sonra el freni çekiyor olabilirmisiniz acaba? 1 Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Ahmet Çankaya yazdı: arabanızı eğimli bir yere mi parkediyorsunuz? aracı p ye alıp sonra el freni çekiyor olabilirmisiniz acaba? Merhabalar, Park edeceğim zaman 1 teker aşağıda kalıyor evet ama öyle yüksek bir fark yok diğer teker ile. Mutlaka önce N'ye alıp el freni çekip biraz bekleyip P konumuna alıyorum. Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Kerem Uzun yazdı: Merhabalar, Şanzıman yağı değişmesi gerekli dediler değiştik fakat sorun çözülmedi. ( Birde şöyle bir durum var sürekli olan bir olay değil. 1 gün yapıyor bir daha ne zaman yapacağı belli olmuyor ama ben sorun büyümeden çözmek istiyorm.) O halde muhtemelen şanzıman içindeki selenoidler miyadını doldurmuş olabilir. Şanzıman revizyonu yapılması gerekecek gibi duruyor. Güvenilir bir otomatik şanzıman tamircisi arayışına girmenizi tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: O halde muhtemelen şanzıman içindeki selenoidler miyadını doldurmuş olabilir. Şanzıman revizyonu yapılması gerekecek gibi duruyor. Güvenilir bir otomatik şanzıman tamircisi arayışına girmenizi tavsiye ederim. Yağ değişimi yapan kişiyi aradım beyin ile ilgili bir problem var o zaman diyor. Bu Selenoid dediğiniz beyin mi ? Şanzımanın mı değişmesi gerektiğini söylüyorsunuz Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: O halde muhtemelen şanzıman içindeki selenoidler miyadını doldurmuş olabilir. Şanzıman revizyonu yapılması gerekecek gibi duruyor. Güvenilir bir otomatik şanzıman tamircisi arayışına girmenizi tavsiye ederim. Sizce gidip yetkili kia servisinde bir sorun tespiti yaptırmalı mıyım ? Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Kerem Uzun yazdı: Yağ değişimi yapan kişiyi aradım beyin ile ilgili bir problem var o zaman diyor. Bu Selenoid dediğiniz beyin mi ? Şanzımanın mı değişmesi gerektiğini söylüyorsunuz Selenoid dediğim şanzıman içinde bulunan yağı ilgili yere aktaran bir tür elektrovanadır. (motor yanma odasına benzin püskürten enjektörler gibi düşünebilirsiniz) Gerekli yağı gönderemediğinde bu tip sorunlar oluşabiliyor. Şanzıman değişmeyecek tabi ki, selenoidler temizlenecek ve temizlikle kurtarılamaz ise onlar değişecek.Hatta tamir takımı da vardır sanırım, yani komple parça değişmeden iç aksamı değiştirilebilir. En güvenilir olan , sağlam bir otomatik şanzıman dükkanına gidip sorunu anlatmaktır. Yetkili serviste astarı yüzünü geçebilir diye ben olsam yetkili servise gitmezdim ama garantili ise araç yetkiliye gidilebilir tabi.Garantili olmadığını düşündüğümden yetkiliye gidilmesini tavsiye etmedim. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: Selenoid dediğim şanzıman içinde bulunan yağı ilgili yere aktaran bir tür elektrovanadır. (motor yanma odasına benzin püskürten enjektörler gibi düşünebilirsiniz) Gerekli yağı gönderemediğinde bu tip sorunlar oluşabiliyor. Şanzıman değişmeyecek tabi ki, selenoidler temizlenecek ve temizlikle kurtarılamaz ise onlar değişecek.Hatta tamir takımı da vardır sanırım, yani komple parça değişmeden iç aksamı değiştirilebilir. En güvenilir olan , sağlam bir otomatik şanzıman dükkanına gidip sorunu anlatmaktır. Yetkili serviste astarı yüzünü geçebilir diye ben olsam yetkili servise gitmezdim ama garantili ise araç yetkiliye gidilebilir tabi.Garantili olmadığını düşündüğümden yetkiliye gidilmesini tavsiye etmedim. Araç 2012 model garantisi yok evet. Otomatik şanzıman dükkanında ki elemanda Şanzıman beyninin değişmesi gerektiğini söylüyor ısrarla başka bir yorum katmıyor işin içine . Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Açıp bakmadan direkt teşhis koyduğunu iddia eden ustaya pek güvenmem ama tercih sizin. Şanzıman beyni pek ucuz bir parça değildir, geçen mesai arkadaşımın megane 3 aracın edc şanzımanının beyni arızalandı. Yetkili serviste 8.000 TL gibi bir rakama değiştiler.Parçacıda 5.500 TL idi ilgili parça. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: Açıp bakmadan direkt teşhis koyduğunu iddia eden ustaya pek güvenmem ama tercih sizin. Şanzıman beyni pek ucuz bir parça değildir, geçen mesai arkadaşımın megane 3 aracın edc şanzımanının beyni arızalandı. Yetkili serviste 8.000 TL gibi bir rakama değiştiler.Parçacıda 5.500 TL idi ilgili parça. Valla abi bende şimdi senin gibi düşünüyorum işte bir kontrol sağlamadan direk bu değişecek demesi bana güven vermiyor. Maliyetli bir iş. Bugun yetkili servisten randevu aldım gidip kontrol ettireceğim en azından olayın ne olduğunu bir anlamaya çalışırız. Sonrasında Yetkılı servısın yorumuna göre hareket edeceğim inş. Teşekkürler bilgilendirme için abi. Yorum bağlantısı
Cem Işık 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Gördüğüm kadarı ile Sakarya'da yaşıyorsun, usta çeşitliliği var mıdır bilemiyorum o bölgede. Ankara ya da İstanbul sanayilere gidebilme imkanı var ise daha sağlam ustalar bulma durumu doğabilir. Hayırlısı olur dilerim. Şimdiden geçmiş olsun. Gelişmeleri paylaşırsan seviniriz. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: Gördüğüm kadarı ile Sakarya'da yaşıyorsun, usta çeşitliliği var mıdır bilemiyorum o bölgede. Ankara ya da İstanbul sanayilere gidebilme imkanı var ise daha sağlam ustalar bulma durumu doğabilir. Hayırlısı olur dilerim. Şimdiden geçmiş olsun. Gelişmeleri paylaşırsan seviniriz. Aynen abi sakaryadayım bakalım neler yaşayacağız Haber vereceğim buradan mutlaka. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Kerem Uzun yazdı: Merhabalar, Park edeceğim zaman 1 teker aşağıda kalıyor evet ama öyle yüksek bir fark yok diğer teker ile. Mutlaka önce N'ye alıp el freni çekip biraz bekleyip P konumuna alıyorum. El frenini çekip bekleyip demekle frenden ayağınızı cekiyormusunuz. Yani araci boşta (n de iken) sadece el freni mi tutuyor? Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Kerem Uzun yazdı: Valla abi bende şimdi senin gibi düşünüyorum işte bir kontrol sağlamadan direk bu değişecek demesi bana güven vermiyor. Maliyetli bir iş. Bugun yetkili servisten randevu aldım gidip kontrol ettireceğim en azından olayın ne olduğunu bir anlamaya çalışırız. Sonrasında Yetkılı servısın yorumuna göre hareket edeceğim inş. Teşekkürler bilgilendirme için abi. Bağzı yetkili servislerde şanzıman işini dışarda yaptırıyor.Baktınızmı akislerinizde boşluk varmı?Araç çalıştı, ayağınız firende, vitesi d konumuna attınız ve küt diye ses geliyor?Sonra aşşağı doğru esneme yapıyormu?Yani aracı esnetiyormu?Bunu vitesi d konuma aldığınızda varsa hissedersiniz.Gerçi arkadan itişlilerde hissedilir ama.Önden çekişli otomatiğim pek olmadı.Bozuk şanzıman davranışlarını pek bilemiyorum.Usta birisi bindiğinde hemen anlar.Ben bile binsem anlarım.Selenoid valfi arızalarınız başlamışsa bu sadece kütleme ile kalmaz.Vites geçişleriniz nasıl?Vuruntu varmı?Geçişlerde hissedilir boşluk oldumu?Bu arıza gerçekten şanzımandan geliyorsa ilerki zamanlarda vites geçişlerinizdede hissetmeye başlıyacaksınız.Bir müddet sonra bağzı viteslere hiç geçmiyecek.Bunlar selenoid arıza belirtileridir.Benimkisi farazi.Görmediğimiz birşey hakkında yorum yapıyorum.Yanılıyorda olabilirim. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Uzun 19 Ekim 2020 Yazar Paylaş 19 Ekim 2020 Fatih Sarıkaya yazdı: Bağzı yetkili servislerde şanzıman işini dışarda yaptırıyor.Baktınızmı akislerinizde boşluk varmı?Araç çalıştı, ayağınız firende, vitesi d konumuna attınız ve küt diye ses geliyor?Sonra aşşağı doğru esneme yapıyormu?Yani aracı esnetiyormu?Bunu vitesi d konuma aldığınızda varsa hissedersiniz.Gerçi arkadan itişlilerde hissedilir ama.Önden çekişli otomatiğim pek olmadı.Bozuk şanzıman davranışlarını pek bilemiyorum.Usta birisi bindiğinde hemen anlar.Ben bile binsem anlarım.Selenoid valfi arızalarınız başlamışsa bu sadece kütleme ile kalmaz.Vites geçişleriniz nasıl?Vuruntu varmı?Geçişlerde hissedilir boşluk oldumu?Bu arıza gerçekten şanzımandan geliyorsa ilerki zamanlarda vites geçişlerinizdede hissetmeye başlıyacaksınız.Bir müddet sonra bağzı viteslere hiç geçmiyecek.Bunlar selenoid arıza belirtileridir.Benimkisi farazi.Görmediğimiz birşey hakkında yorum yapıyorum.Yanılıyorda olabilirim. Merhabalar, Vites geçişlerinde de vuruntu yapıyor. Bende kontrol eden ustayla bunları konuştum araçla deneme sürüşüne çıktık yorumladı biraz . Kia Yetkili servise götürdüm kontrol ettiler ve şanzımanda sıcaklık ölçer sensör bozulmuş, bundan yapıyor dediler. Bakalım şimdi değişecekler parçayı sonuç nasıl olacak. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 20 Ekim 2020 Paylaş 20 Ekim 2020 Kerem Uzun yazdı: Merhabalar, Vites geçişlerinde de vuruntu yapıyor. Bende kontrol eden ustayla bunları konuştum araçla deneme sürüşüne çıktık yorumladı biraz . Kia Yetkili servise götürdüm kontrol ettiler ve şanzımanda sıcaklık ölçer sensör bozulmuş, bundan yapıyor dediler. Bakalım şimdi değişecekler parçayı sonuç nasıl olacak. Yapsınlar bakalım.İNŞALLAH ucuz yollu hallolur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts