Mehmet Cihat 19 Ekim 2020 Paylaş 19 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Burda göremedim. Sanırım yanlış sayfayı paylaştınız. mobilden görünmüyor pc den görebiliyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2020 Yazar Paylaş 5 Aralık 2020 Merhaba Bu gün bol bol vaktim var, bende bu konuda bazı bilgilerimi paylaşmak ve vakit geçirmek istiyorum. Aşağida resmini gördüğünüz benim arabamın kontak açık, motor kapalı durumunu göstermekte. Yukardaki obd verileri, torque pro track recorder programı ile alınmıştır. Burda ilk bakılması gereken değer akü durumu . Arabanın kontak açık motor çalışmaz iken 12.1 volt enerjisi var. Burdan arabanın aküsünün durumu tespit edilebilir. Aşağidaki tabloya göre akünün durumu %55 diyebiliriz. Bu tablo sayesinde arabanın voltajına istinaden ne kadar akü kapasitesi kaldığını öğreniyoruz. Bu da sizi önleminizi erken almanız konusunda yardımcı olacaktır. Bu kışı atlatabileceğimi düşünüyorum. Yada uzun bir yolculuk yapmak lazım. Daha öncede aynı duruma düşmüştüm. Yazın yaptığım uzun bir yolculuk ile aküyü full şarj etmeyi başardım. Günlük 50 km yol yapıyorum, ama hava koşulları ve gece karanlığında sürüyor olmak aküye yeterli şarjın yapılmasına imkan vermiyor. Referans = Kontak KAPALI durumda, akü uçlarındaki akü gerilimini ölçüp kaydedin. Voltaj değeri 12,0-15,0 V arasında olmalıdır. Motor çalıştırıldığında BCM, 30 saniyeliğine 14,5 V bir hedeflenen jeneratör çıkış voltajı ayarlar. Araba 14,8 volt ile çalıştığını görüyoruz. Bcm ve alternatörün düzgün çalıştığını gösteriyor. Araba 30 saniye sonra normal . Marş anında araba 5 saniyeden fazla süre 9 volt enerji verirse DTC B1325 hatası verecektir. Akünün bittiğini araba ancak o zaman haber edecektir. Cruze soğuk hava krank amperi 690 A olarak biliniyor. Bu nedenle motor çalıştırılabilecek minimum kapasitede Cruze %80 dolu bir akü ile 33 gün kapalı kalabilir . 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Aralık 2020 Yazar Paylaş 5 Aralık 2020 Selçuk Keleş yazdı: Arabada çakmak çıkışı var mı? 2 tane var . Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 Merhaba değerli arkadaşlar, Evde boş boş oturdukca, arabanın servis manuallerini kurcalarken buluyorum kendimi. Servis manualinde entersan işinize yarayacak bilgiler dolu. AKü ile geçenlerde bir soru sorulmuştu. Burda el kitabında şöyle bir veri var. Malum soğuk kranklama diye bir bilgi var akü üzerinde. Cruze kullanıcısı için bu değer önemi büyük. Eğer kranklam gücü düşük akü takarsanız çalıştırma esnasında hatalar alabilirsiniz. El kitabı burda 5 saniye kadar sistem voltajı 9 volta düşerse B1325 hatası almanıza sebeb oluyor. El kitabında minimum koğuk kranklama verisi 525 amper. Acil durumlarda bu akü tercih edilebilir. Lde (124 hp) motora sahip Cruze için akünün en az 690 amper soğuk kranklama gücüne sahip olması gerekiyor. Lxv (113 hp) motor için ise en az 590 amper soğuk kranklama gücüne ihtiyac vardır. Bu değer akülerin üzerinde yazar. Piyasada en çok satılan Varta D24 . Bu akü İyi marka olarak alnıyor ama aslında Cruze için uygun değil. Çünkü 540A CCA var Bosch 60 lık akü orta fiyat bandına olmasına rağmen CCA değeri 540A . Gene yetmiyor. Hugel Akü 44AHlık olmasına rağmen sadece 320A CCA verisi var. Piyasadaki en ucuz akü diye alınıyor. Sonra araba tuhaf hallere giriyor. Varta n70 serisi tamda Cruze için yapılmış. Soğuk çalıştırmada 760 amper. 2 Yorum bağlantısı
Ali Gök 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Akü ve alternatör üzerine tez yazsana bir ara 3 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Mert Gulkokan yazdı: Benim araca 70 amper Agm Soğuk zımbırtısı 760 lık lazım Senin ilacin varta agm 72 lik silver dynemic de bakma işte cok para namıssız... Akü ömrümü doldurdukca, piyasaları analize başlıyorum. Yaklaşık bir yıldır star stop ozellikli varta agm akü markaj halindeyim. 900/1200 aralığında oynayıp duruyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Kaliteli akü https://www.bannerbatterien.com/tr/Ürünler/Marş-aküleri senin işe gidip gelmen kısa değil. Aküyü sıkıntısız şarj olması lazım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kaliteli akü https://www.bannerbatterien.com/tr/Ürünler/Marş-aküleri senin işe gidip gelmen kısa değil. Aküyü sıkıntısız şarj olması lazım Bizim cabbar çok yaşlı kardeş. Markası Çelik. Tedavülden kalkmış akü . Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bizim cabbar çok yaşlı kardeş. Markası Çelik. Tedavülden kalkmış akü . Bagaja hat çektir. Yedek akü yeri yaptır. İş yerinde elektrik bedavaydı. İşe gidince şarja takarsın. Nasıl fikir? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bagaja hat çektir. Yedek akü yeri yaptır. İş yerinde elektrik bedavaydı. İşe gidince şarja takarsın. Nasıl fikir? Hipermilde gerek yok ikinci aküye. Coasting yaparken cayır cayır doluyor akü. Ama malesef yaşılılık ve soğuk nedeniyle mevcut aküm şarj tutamaz oldu 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Astra J aynı motorda 60 ah 540A akü kullanıyor fark nedir? Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Kaliteli akü https://www.bannerbatterien.com/tr/Ürünler/Marş-aküleri Banner akü Türkiye pazarından çekildi artık bayilik vermiyor. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Banner akü Türkiye pazarından çekildi artık bayilik vermiyor. Ben nisan’da banner aldım akücüden. 2-3 aylık üretimi vardı. Türkçe siteleri var. İnternette satılıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Astra J aynı motorda 60 ah 540A akü kullanıyor fark nedir? Bu konuda yorumum yok, Tıs içindeki yazan veriler. https://gmtis.ntweb.ru/tis/en/documents_2011/Cruze/SM-T/92176550.EN.html#4711 • Akü boşalma süresi akülerin yedek kapasitesine bağlı olarak değişir. Yedek kapasite yüksek ise, akünün boşalması daha uzun sürebilir. Yedek kapasite düşük ise, akünün boşalması daha kısa sürebilir. Aşağıdaki grafikte, 690 soğuk kranklama amperi, minimum 110 dakika yedek kapasiteli bir akü yüzde 80 şarjlı durumda başlayarak, yüzde 50'ye inmesi için kaç gün geçeceği belirtilmektedir. Akünün yedek kapasitesi ve sıcaklıktaki farklar sonuçları etkiler. Akım Boşalması Gün 25 mA 33 50 mA 16,5 75 mA 11 100 mA 8,25 250 mA 3,3 500 mA 1,65 750 mA 1 1 A 0,8 2 A 0,4 Akü Kullanımı Kullanma Amacı Spesifikasyon Soğuk Marş Amperi Değeri (CCA) 590–600 A Amper Saat Değeri 54 Ah Yedek Kapasite Değeri 90-100 Dakika Yedek Akü Numarası 90-6YR 6 Aralık 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Astra J aynı motorda 60 ah 540A akü kullanıyor fark nedir? dogrudur. her degisen biraz fazla olsun diye artırıyor🤗 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben nisan’da banner aldım akücüden. 2-3 aylık üretimi vardı. Türkçe siteleri var. İnternette satılıyor. Kademe kademe tamamen çekilecekler üretim politikası Duracell üzerinden devam edecek. Türkiye’de satılan Duracell marka aküler Banner Avusturya fabrikası üretimi sadece etiketi farklı. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Kademe kademe tamamen çekilecekler üretim politikası Duracell üzerinden devam edecek. Türkiye’de satılan Duracell marka aküler Banner Avusturya fabrikası üretimi sadece etiketi farklı. Yarın bir gün akü bozuldu. Ne marka alalım . Onu desene . Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Yarın bir gün akü bozuldu. Ne marka alalım . Onu desene . Varta veya Bosch. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Aralık 2020 Yazar Paylaş 6 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Varta veya Bosch. Daha geçen varta aküler bayat demiştin. Sen öyle deyince vartadan soğuduydum. Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Daha geçen varta aküler bayat demiştin. Sen öyle deyince vartadan soğuduydum. Bayat demedim ki ben. Gümrük sevkiyat vs gibi nedenlerle ithal akülerin 1-2 aylık şekilde oluyor üretim tarihleri. Taze bulabilirseniz alın. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Koray Demir yazdı: Bayat demedim ki ben. Gümrük sevkiyat vs gibi nedenlerle ithal akülerin 1-2 aylık şekilde oluyor üretim tarihleri. Taze bulabilirseniz alın. Varta nerede üretiliyor? Ben yerli diye biliyordum. ben mazda’yı aldığımda üstünde 50ah banner vardı. Servis kayıtlarında 2014’de takıldığı yazıyordu. Ben 5. senesindeyken değiştirdim. O da 5. Senesi diye değiştim yoksa sağlamdı. Bugün yeni tarihli bulsam yine banner alırım. Yorum bağlantısı
Ali Gök 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Ben bu akü olayına hiç inanmıyorum şu marka iyi bu marka iyi dayım transit pikapa 5 sene önce yaşar marka akü almış tarsusta sanayide dükkanda yapıyor adam aküyü 5 sene tık dememiş lombardin motora bitane 90 amper aldık piyasadaki akülerin yarı fiyatına satıo adam 1 sezon bastı 1defa şarj ettik sadece lombardin şarj etmio çünkü adamın dükkanda yaptığı akü de 5 sene gidio en pahalı aküde maks 5 sene 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Aralık 2020 Paylaş 6 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: akü almış tarsusta sanayide dükkanda yapıyor adam aküyü 5 sene tık dememiş Kilit nokta “Tarsus” Erzurum’da 1 seneden fazla dayanmaz o akü. 18 yıllık Fiamm marka akü gördü bu gözler orjinal Mercedes’ten sökme. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Varta nerede üretiliyor? Ben yerli diye biliyordum. ben mazda’yı aldığımda üstünde 50ah banner vardı. Servis kayıtlarında 2014’de takıldığı yazıyordu. Ben 5. senesindeyken değiştirdim. O da 5. Senesi diye değiştim yoksa sağlamdı. Bugün yeni tarihli bulsam yine banner alırım. Yerli olmaz Alman. Banner iyidir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts