İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

yakıtı azaltmak için manifolda su buharı da veren bi cihaz yapılabilir. (hidrojencilerin yaptığı gibi)

Mert Gulkokan yazdı:

pejo 308 in kapı etiketinde aracı az yüklesende çok yüklesende ön taker basınçları 35 standart diyor

 

yükledikçe arkaya ekstradan bas diyor. önleri 35 deneyeceğim umarım taş gibi olmaz araba

olmaz olmaz bas..

38 bas

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın akım sensörü akü eksi kutup üzerindeymiş. Acaba burayamı yoğunlaşsak :( 

 


2027819

  1. Kablo demeti akım sensörü soketini (4) ayırın.
  2. Akım sensörünü (5) akü rafından çıkartın.
  3. Akım sensörünü (2) akü eksi kablosundan (1) çıkartın.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Gök yazdı:

geçen biri yazmış arabanın akü bitmiş kapı açılmamış. elektrikçi plaka lambasına kablo bağlayıp ordan aküyü şarj etmiş arabanın kapı açılacak kadar

 

saçmalık olmaz dedim kendimce . olurmu hakkaten ? çakmaktan dolar denildi diyince aklıma geldi

 

Selçuk Bakış yazdı:

Cem abi sinyalden elektrik vererek açmıştı Seat Cordoba olması lazım aracında

Aynen, @Cem Işık abi çamurluk sinyalinden çalıştırmış.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beyler söylemeyi unuttum, Arabada elektrik tasarrufu yapmaya başlayınca yakıt tüketimimde düşmeye başladı. O kadar çok trafik görmeme rağmen 7,3 litre çıktı. Elektrik  tasarrufu için yaptığım ise gereksiz far ve fan kullanımını azaltmak. Araba park edince sıcak motorda 1 dakika kadar şarj etmesine izin verip kapatmak. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın akım sensörü akü eksi kutup üzerindeymiş. Acaba burayamı yoğunlaşsak :( 

 


2027819

  1. Kablo demeti akım sensörü soketini (4) ayırın.
  2. Akım sensörünü (5) akü rafından çıkartın.
  3. Akım sensörünü (2) akü eksi kablosundan (1) çıkartın.

bence oralara girme. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bunlar hep can sıkıntısından. Arabaya bişey yapmaktan hepden caydım. 

Birincisi 19000 tl kredi borcum olması. 

İkincisi 220000 ev kredi borcum olması 

Üçüncüsü ise sistemin komplike hale gelmesi

 

Bu kadar çok sebep varken arabanın kurcalamamak daha iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Elektrik  tasarrufu için yaptığım ise gereksiz far ve fan kullanımını azaltmak. Araba park edince sıcak motorda 1 dakika kadar şarj etmesine izin verip kapatmak. 

çok riskli şeyler, biri okuyup aynısını yapmaya kalkar kaza falan yapar bu soğuk kış günlerinde diye ben de yazayım dedim.  boşta rölantide çalışırken de tüketim azalıyorsa, yazılımsal hata vardır, pompa ölçümü esastır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Daha kolayı yokmu aslında. Aküyü hergün sök evde şarj et. Full dolu oldugundan Alternatörde yük oluşturmayacak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Sani Gerşon yazdı:

 

Aynen, @Cem Işık abi çamurluk sinyalinden çalıştırmış.

Aynen 12 volt b&d şarjlı matkap aküsü ile açtım kapıyı çamurluk sinyalini söküp ordan verdim ceryanı😈

Ne de olsa @Servet Aydın abinin öğrencisiyiz😬 patlayacak diye ümitlendim ama patlamadı:)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Erdem Dertsiz yazdı:

Daha kolayı yokmu aslında. Aküyü hergün sök evde şarj et. Full dolu oldugundan Alternatörde yük oluşturmayacak :)

 

Sökmesi çok zor. :)

Yorum bağlantısı

10 senedir arabaya binerim hayatımda akü ile ilgili 1 defa anım oldu farlar açık kalmış jeepin aküsü bitmiş samiyi çağırdım takviye ile çalıştırdık gittim aküyü değiştirdim

10 senedeki toplam akü ile ilgili merakım 15 dk da son buldu bitti yenisini aldım gerisi arabanın sorunu

Bırak aküyü lpg tak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

3 anım oldu [emoji16] İlki araba ile döneceğim sinyal verdim sinyal yanıyor ama ikazı ile senkron degil cik, cik cik cik, cik.....cik cik ötüyor, yol bilgisayarı gitti. Aha dedim beyin sulandı Rize nin neminde. Garanti bitik tabi arabanın. Arkadaşımın dükkana gittim çalışmadı araba henüz 2.5 yaşında. Tık yok. Akü olsa diyeceğim marşı zorlar hiç birşey yok ekran falan sıfır. Aklıma gelmez akünün bu kadar yapacağı. Takviye cihazı getirdi baktı akü boş. Neyse çalıştı ama bir kaç gün sapıtık gezdik. Alçak tip akü bulunduğum yerde yok Rize merkezde değiştirdim.

2. si park kitli kamera var. Eşimle İstanbul a gelmiştik eğitimim vardı geçen seneki yoğun karda. 4 gün arabayı çalıştırmadım. Eşim arabadan birşey alıp Kadıköy e gidecek beni aradı kapı açılmıyor. Nasıl yani dedim gittim harbi açılmıyor. Bir kaç denedim sinyal böyle zar zor yandı. Park kiti kameranın elektriğini kesmiş ama kendisi elektrik çekmeye devam etmiş. Otelde takviye kablosu varmış Allah tan yoldan birini çevirdim takviye yaptık. Kameradan olacağı aklıma gelmedi çünkü kamerada elektrik yok ve akü daha 1.5 yıllık.

3. sü ve en komedisi evin önünde oldu İstanbul dan geldikten 2 hafta sonra. 3 gün çalıştırmamıştık arabayı kayınbiraderi çağırdım apartmanlar yan yana. Arabaları yan yana çektik. Bu kablo zayıf dedi bağladım ama elektrik komple gitti. Allah Allah noluyor dedim. Başka kablo aldık bir yerden neyse ben bağladım artıyı taktım güzel bir kıvılcım geldi. Hah dedik tamam şasiyi aldı. Tam marsa basacağım kayınbirader dur dur dedi bağırdı baktım duman tütüyor. Arabalar yan yana olunca benim moral bozukluğu ile kutupbaşları yan yana olanları aynı sandım. Meğerse tersmiş [emoji16] Kayınbiraderin arabanın eksi kutbundan kırmızı kablo çıkıyor ona aldanmışım. Aha kesin beyni yaktık dedim doğru bağladık çalıştı arıza ışığı falan yok onun arabada sorun yok oh dedim. Ertesi gün kayınbirader mesaj attı teyp bozulmuş diye [emoji23] Ulaaa dedim adamın arabayı da yakıyorduk. Sonradan anlamış flaş bellek bozulmuş ondan çalmamış şarkıları.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben hiç aküden dolayı yolda kalmadım. Hyundai i10 ile 3 cü aküyü değiştik. Ama birini servisde değiştir dedikleri için değiştik. 2,5 yıl sonra otobanda teklediği için korkumdan Varta olarak değiştirdim. Üçüncüde değişmeye fırsat olmadı arabayı sattım. 

Metin Akbal yazdı:

3 anım oldu emoji16.png İlki araba ile döneceğim sinyal verdim sinyal yanıyor ama ikazı ile senkron degil cik, cik cik cik, cik.....cik cik ötüyor, yol bilgisayarı gitti. Aha dedim beyin sulandı Rize nin neminde. Garanti bitik tabi arabanın. Arkadaşımın dükkana gittim çalışmadı araba henüz 2.5 yaşında. Tık yok. Akü olsa diyeceğim marşı zorlar hiç birşey yok ekran falan sıfır. Aklıma gelmez akünün bu kadar yapacağı. Takviye cihazı getirdi baktı akü boş. Neyse çalıştı ama bir kaç gün sapıtık gezdik. Alçak tip akü bulunduğum yerde yok Rize merkezde değiştirdim.

2. si park kitli kamera var. Eşimle İstanbul a gelmiştik eğitimim vardı geçen seneki yoğun karda. 4 gün arabayı çalıştırmadım. Eşim arabadan birşey alıp Kadıköy e gidecek beni aradı kapı açılmıyor. Nasıl yani dedim gittim harbi açılmıyor. Bir kaç denedim sinyal böyle zar zor yandı. Park kiti kameranın elektriğini kesmiş ama kendisi elektrik çekmeye devam etmiş. Otelde takviye kablosu varmış Allah tan yoldan birini çevirdim takviye yaptık. Kameradan olacağı aklıma gelmedi çünkü kamerada elektrik yok ve akü daha 1.5 yıllık.

3. sü ve en komedisi evin önünde oldu İstanbul dan geldikten 2 hafta sonra. 3 gün çalıştırmamıştık arabayı kayınbiraderi çağırdım apartmanlar yan yana. Arabaları yan yana çektik. Bu kablo zayıf dedi bağladım ama elektrik komple gitti. Allah Allah noluyor dedim. Başka kablo aldık bir yerden neyse ben bağladım artıyı taktım güzel bir kıvılcım geldi. Hah dedik tamam şasiyi aldı. Tam marsa basacağım kayınbirader dur dur dedi bağırdı baktım duman tütüyor. Arabalar yan yana olunca benim moral bozukluğu ile kutupbaşları yan yana olanları aynı sandım. Meğerse tersmiş emoji16.png Kayınbiraderin arabanın eksi kutbundan kırmızı kablo çıkıyor ona aldanmışım. Aha kesin beyni yaktık dedim doğru bağladık çalıştı arıza ışığı falan yok onun arabada sorun yok oh dedim. Ertesi gün kayınbirader mesaj attı teyp bozulmuş diye emoji23.png Ulaaa dedim adamın arabayı da yakıyorduk. Sonradan anlamış flaş bellek bozulmuş ondan çalmamış şarkıları.

 

Senin ilk bozulma anını anlam veremedim. Sözde sistemler aynı. Arabanın aküsü 12,5 altına düşmemesi gerekirdi. Üstelik uzun yol gittiğini farz ediyorum. 7 defa uzun yol yaptık . Her defasında akü full + full olmuştu. 2 ay araba aku makü şarj etmiyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gm arabalarında şöyle bir durum var. Bilginiz olsun, başta neden olduğunu bilmiyordum. Sonradan anlaşıldı. Araba saate 145 km hızı aştığında alternatör kesitisiz şarj moduna giriyormuş. Bunu yapmasındaki amaç aküyü şarj etmek için değilmiş. Motorun ateşleme sistemini beslemek içinmiş. Uzun yolda 150 km hızla giderseniz akünüz dolmaz aksine boşalma ihtimali bile var. 

Buda uzun yola çıkıcak arkadaşlar için dip not olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Senin ilk bozulma anını anlam veremedim. Sözde sistemler aynı. Arabanın aküsü 12,5 altına düşmemesi gerekirdi. Üstelik uzun yol gittiğini farz ediyorum. 7 defa uzun yol yaptık . Her defasında akü full + full olmuştu. 2 ay araba aku makü şarj etmiyordu. 


Durduk yere oldu hiç anlamadım. Ya akü arızalı idi ya da ömrü bitikti.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:


Durduk yere oldu hiç anlamadım. Ya akü arızalı idi ya da ömrü bitikti.

 

 

Uzun yol sonrasımı başına geldi ?

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Uzun yol sonrasımı başına geldi ?
 
 
Uzun yola çıkacakken başıma geldi :)
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Uzun yolda 150 km hızla giderseniz akünüz dolmaz aksine boşalma ihtimali bile var. 

olmaz öyle bir tasarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

olmaz öyle bir tasarım

 

Çağlar abi elektrik sisteminde açıklama böyle. 

Yorum bağlantısı

geleceğe dönüş filmindeki çatlak doktorun arabanın aküsü kaç amper acaba ordan başlasana incelemeye. 

 

doktorda sürekli akı kapasitörü vs uğraşıp duruyordu. hatta arabayı yıldırımla şarj ettiydi bence denenir bir yöntem binanın paratonerine bi kablo çek kutup başına bağla arabanın elbet karlı bir kış akşamı yıldırım denk gelir mis gibi dolar akü

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi elektrik sisteminde açıklama böyle. 

cruze kullanma kılavuzunda 150 üstü uzun süre giderseniz akü boşalır mı yazıyor?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Cem Işık yazdı:

Aynen 12 volt b&d şarjlı matkap aküsü ile açtım kapıyı çamurluk sinyalini söküp ordan verdim ceryanı😈

Ne de olsa @Servet Aydın abinin öğrencisiyiz😬 patlayacak diye ümitlendim ama patlamadı:)

 

Düşük amper bol sabır :) 

Çağlar Bayur yazdı:

cruze kullanma kılavuzunda 150 üstü uzun süre giderseniz akü boşalır mı yazıyor?

 

demek benim akü hep boş abi :D 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur yazdı:

cruze kullanma kılavuzunda 150 üstü uzun süre giderseniz akü boşalır mı yazıyor?

opelle çokça defa 150 160 mersine gidip geldim. nasıl bitmemiş anlamadım şuan :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...