Metin Akbal 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 10 sene oldu hiç patlatmadım ama pili bitti degistirdim. Yorum bağlantısı
Koray Demir 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: patlasın? hiç ölçü aleti patlatmadım acaba yanlış bağlama (amper kademesinde unutma) mı yapılıyor? Ki çok yapılır. Hocam cihaz omaj kademesinde iken, genelde aceleden unutulduğu için kademe değiştirilmeden yanlış kademede ölçüm yapmaya çalışırken kaba tabirle içinde koruma sigortası yok veya ucuz/yanlış sigorta takılmış ise gidiyor diye biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 Ucuz olanlarda entegre patlatma riski var diye biliyorum. Sağlam markaya 100 lira fazla verin uzun süre ve güvenle kullanın diye düşünüyorum. Tabi hocam daha iyi bilir.1.9volt ve 3.3volt ile çalışan mikro denetleyicileri haşat ediyorlar. Diod kademesi kullanılırken 1volt civarı gerilim akım olarak birkaç mikro amper gerekirken bu tip cihazlar faraza 10ma veriyor. Bu da bir çok cpu için ölüm riski 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 Mert Gulkokan yazdı: aküyü multimetre ile ölçtük kapalı halde 12.75 çıktı biraz çalıştırdık 12.8 oldu sonar 2 bin devirde ölçtük 14 çıktı istenilen aralık 13.8 14.4 anlamadığım sabahları ya da akşamları karım kontakta obd düşük gösteriyor en iyisi gidip ucuz ama kaliteli bir multimetre alayım link verebilirseniz sevinirim. OBD'ye güvenme voltaj konusunda. Söylüyorum, beyine gidene kadar ya da obd'ye gelene kadar voltaj değişebilir. En doğru ölçüm akü üstünden sonuçta. Marş anında akünün voltajı ne? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 ha servetin dediği doğru tabi. üzerinde çalışılan şey hassas ise 20 liralık aletle dalmamak lazım ama bu otomotivde olmaz. zaten volt amper ölçerken birşey olmaz. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 rıfkıda ibreli var voltmetre. marşta çıldırıyor nerdeyse yarıya iniyor. videosunu atmalı 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 OBD'ye güvenme voltaj konusunda. Söylüyorum, beyine gidene kadar ya da obd'ye gelene kadar voltaj değişebilir. En doğru ölçüm akü üstünden sonuçta. Marş anında akünün voltajı ne?Araç teybi canbusta 11.9 bluetooth obd ve Torque 11.8 ölçtü. Araç teybi ile multimetre örtüştü bende. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: rıfkıda ibreli var voltmetre. marşta çıldırıyor nerdeyse yarıya iniyor. videosunu atmalı o motor elle bile çalışır Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Aralık 2020 Paylaş 15 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: o motor elle bile çalışır tamponu kapamışlar delik olması gerek delik olsaydı kolu bulur uydururdum kol da yok çünkü. pancar motor gibi kolu var biliyorsun. Bu ara şimdi termostat var mı yok mu bakıp termostat takacağım bir de aks keçesi işi var hafta sonu bu hafta sonu yağmur yağdı açık havada bu kadar. Ayrıca civalıya ek olarak elektrikli ısı sensörü var göstergede onu da aldım 10 lira mı ney. Onu takacağım ki çalışmayan gösterge kalmasın. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: açık havada bu kadar. araba çadırı olsa? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Çağlar Bayur yazdı: araba çadırı olsa? siteden kovarlar bi tane bmw cimiz var M5. indirip kaldırıyor sürekli arabanın altında ama onun otoparkın üstü çatılı. Ben kiracı olduğum için yaptıramıyorum, ev alabilirsem yaptırırım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Aralık 2020 Yazar Paylaş 16 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: siteden kovarlar bi tane bmw cimiz var M5. indirip kaldırıyor sürekli arabanın altında ama onun otoparkın üstü çatılı. Ben kiracı olduğum için yaptıramıyorum, ev alabilirsem yaptırırım. Abi lediderya köşkünü satamadınmı. Sana çekmeköyden ev alak. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi lediderya köşkünü satamadınmı. Sana çekmeköyden ev alak. Sattım. Ve fakat yerine alamadım müstakiller uçtu. Pandemi geçer insanlar dağ başından sıkılır diye bakıyorum. Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Aralık 2020 Paylaş 16 Aralık 2020 Esasen benim merak ettiğim bir diğer konu plakaların durumuna göre akü revizyonu ile mevcut akünün tamirinin/eski hale getirilmesinin mümkün olup olmadığı ya da bu durumun neden tercih edilmediği? Güvenilir veya uzun ömürlü mü olmuyor ya da aşırı masraflı mı? Amortisör, radyatör vs dahil her türlü şeyi tamir edip kullanabiliyoruz sonuçta. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Aralık 2020 Paylaş 17 Aralık 2020 Her akü onarımı yapılır. Asitik riski bilmek kafi ilk etapta. En basit ve etkili onarım şayet kurşun kopması yoksa yıkama. Kapaklar açılıp asitli su güvenli yere dökülür. Baş aşağı duran gözlere su basılır ve akü dibinde biriken tortu yıkanır. Sonra saf su ilavesi ile asit değeri 1.26 olana kadar az az asit ilavesi ile akü canlanır. Çevresel faktörü düşünmeden kati suretle yapılmaması gerekir. 2 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Aralık 2020 Paylaş 17 Aralık 2020 Servet Aydın yazdı: Her akü onarımı yapılır. Asitik riski bilmek kafi ilk etapta. En basit ve etkili onarım şayet kurşun kopması yoksa yıkama. Kapaklar açılıp asitli su güvenli yere dökülür. Baş aşağı duran gözlere su basılır ve akü dibinde biriken tortu yıkanır. Sonra saf su ilavesi ile asit değeri 1.26 olana kadar az az asit ilavesi ile akü canlanır. Çevresel faktörü düşünmeden kati suretle yapılmaması gerekir. 👍👍. Aslında kolay ve pratik. Yeni aküye göre maliyeti çok daha uygun değil mi neden tercih edilmiyor ya da tutmadı bu sektör peki? Bu iş hakkıyla yapılırsa akü ömrünün bir o kadarı daha görev yapar sanırsam. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Aralık 2020 Paylaş 17 Aralık 2020 Koray, bugün x ustaya gidip sök tak harici emek ile onarımı olacak bir arıza çözümü iste. Kıçını kaldırmıyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Aralık 2020 Yazar Paylaş 17 Aralık 2020 Servet Aydın yazdı: Koray, bugün x ustaya gidip sök tak harici emek ile onarımı olacak bir arıza çözümü iste. Kıçını kaldırmıyor Servet abi bundan araba aküsü yapılırmı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 7 Haziran 2021 Yazar Paylaş 7 Haziran 2021 Buraya yazmayı akıl edememişim. 60 lık inci akü aldım. 3 aydır sorun oluşmadı. Sorunlar neydi. Marş anında orta ekran hiç açılmamak üzere kapanıyordu. Devir veya hız saati hiç çalışmadığı oluyordu. Ayak gazdan çekilince çok fazla komoresyona giriyordu. Şehir içi tüketim yüksekti. Düşük devirde farlarda kıpraşmalar olabiliyordu. Akü takınca hepsi gecti. Yorum bağlantısı
Recommended Posts