Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Aracım citroen c4 Picasso 2009 araç km 138000 de aracıma orijinal yazılım attırdıktan sonra egzozdan beyaz duman atmaya başladı , fakat bu beyaz duman nasıl atıyor onu biraz açıklıyım ; araç soğukken atmıyor ısındıktan sonra seyir halindeyken atmıyor durduğumda yaklaşık 20 saniye sonra sanki bir şey devreye giriyor ve egzozdan beyaz duman atıyor, aracın harareti 90 derece civarına geldiğinde araç durduğunda rölanti de 20 saniye sonra beyaz duman atmaya başlıyor gaza dokunduğumda kesiyor ,gitmediğim usta kalmadı biri motor inecek sekman piston dedi biri supap lastikleri üst kapak sökülecek dedi başkası turbo dedi ama araçta ne yağ nede su eksiltme var, yazılımdan önce böyle bir sıkıntı yoktu yazılımdan sonra araç arıza lambası yaktı pc den baktık egr ve partikül hatası vermiş partikül yok yani içi boş demek ki egr de iptal bunların beyinci de iptal ettirdik yani yazılımla l sildirdik ama birey değişmedi durum aynı . nereye gideceğimi ne yapacağımı bilmiyorum sizin görüş ve önerilerinizi bekliyorum saygılar. can taşkıran 0 535 545 84 05 Yorum bağlantısı
Cem Işık 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Can Bey, konunuzu ilgili bölüme taşıdım, bilen arkadaşlar yorum yazacaklardır. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Dpf iptali yapildigi icin yazilim degistirilmistir muhtemelen. Siz neden orjinal yazilima döndünüz 1 Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 (düzenlendi) Araç iki kere turbo radyatör patlattı bir kere turbo patlattı yapmadığımız şey kalmadı turing mi var şüphesi ile en son ihtimal aracı orjinal yazılım atılsın denildi attırdık 29 Eylül 2020 tarihinde Can Taşkıran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 turbo patlattı? derken? tam olarak ne oldu Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 İkimci turbo radyatör ünü patlattığında turbo da dağıldı garet marka turbo usta bu artık düzen tutmaz sıfır turbo takalım dedi ok dedim subsan marka sıfır turbo taktı iki kere onı da patlattı bu sefer garet marka Turboyu yeniledi taktı sıkıntı yaşamadım usta dediki bu aracın yazılımları ile oynamışlar orjinale dönmen lazım dedi orjinal yazılım attık bu sefer de beyaz duman sıkıntısı başladı bir ayda 10bin tl masraf yaptım ve hala sonuç yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 patladı derken? turbo gövdesi mi parçlandı? pal mi kitledi? çıkış hortumları mı açıldı, motor çalışırken kendi mi stop etti tam aolarak? Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 İkinci sıfır subsan marka Turboyu taktıktan sonra eksozdan beyaz duman turbo da ötme vardı 10 km sonra araç çekişten düştü ve bir anda göz gözü görmiyen bir duman kaputu açtığımda turbo nun orada alev hemen yangın söndürücü ile müdahale ettim allahtan başka yere zarar vermeden zamanında söndürdüm Çağlar hocam usta ne derse bizde ona inanıp tamam diyoruz turbo dağıttı dedi mili elledi milde sallanıyordu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 duman varken motor kenidisi stop etmedi, siz durup kaputu açınca alev gördünüz? turbo mili yağlama da sorun vardı bu tarife göre, sıfır takılan da ötme ve duman varken sizi nasıl günderdi ki takan ustanız? o parçada bir sorun var demektir? Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Çağlar hocam yazarak anlatmak zor ama çok şey yaşadım müsait olsanız konuşarak daha iyi anlatabilirim durumları Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 (düzenlendi) Bence araca başka bir usta baksın. Hatta yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırın en sağlıklısı. 29 Eylül 2020 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: duman varken motor kenidisi stop etmedi, siz durup kaputu açınca alev gördünüz? turbo mili yağlama da sorun vardı bu tarife göre, sıfır takılan da ötme ve duman varken sizi nasıl günderdi ki takan ustanız? o parçada bir sorun var demektir? Sorunların ilk başından başlıyorum Aracı 4 ay önce aldım iki ay kullandım ve ilk defa otobanda zorlamak son hızını görmek istedim araç 160 şı geçmiyordu dip gaz yaptım fakat ivme yok ve bir anda turbo radyatör patladı çekişden düştü mersinde sezgin usta var citroen ustası ona götürdüm turbo radyatör patlamş değişmesi lazım dedi kale marka 900 yan sanayi şu kadar dedi kale olsun dedim değiştirdi iki gün geçti arıza ışığı yandı ustaya tekrar gittim cihaza bağladı turbo basınç sensörü arızası vermiş değişmesi lazım dedi dedimki usta bu radyatör patladı basınç sensörü arıza verdi değişelim eyvallah da neden olduğunu bulmak senin işin değil mi bir sıkıntı var ki arıza veriyor araç dedim sen rahat ol dedi turbo ya baktı (ilk defa) tubonun orda gaza basınca yukarı aşağı oynayan basınç düzenliyen bir mil var o arızalı basık kalmış devamlı yüksek basınç veriyor dedi dedimki usta ben yarın 2000 km ailem ile yola çıkacam sıkıntı yaratırmı dedim yok bişey olmaz dedi geldiğinde hallederiz dedi sabah yola çıktım mersinden antalya doğru anamuru geçtim Gazipaşa rampasını tırmanırken motordan yine bir patlama sesi ve çekiş düştü turbo iptal oldu araç gitmiyor yavaş yavaş alanyada yol üzerinde citroen servisi gördüm tesadüf girdim Bülent ustaya durumu izha ettim dediki bu turbo (gatet) artık randuman tutmaz sıfır turbo takalım yağ yağ filitresi ve turbo borularını değiştirelim sıfır iş yapalım dedi araçta hanım çocuklar var tamam usta nezaman teslim alırım dedim iki gün sonra dedi ok bizde manavgat da bir otele yerleştik iki gün sonra aradım usta araç hazır mı hazır testini yaptık hiçbir sıkıntı yok dedi çırakla gönderiyorum aracı dedi gönderdi (alanya manavgat arası 45km) araç geldi bindim daha çalıştırmadan aracın içinde duman kokusu var neyse çalıştırdım egzozdan beyaz duman çıkıyor gaza bastım turbo dan ıslık sesini geçmiş ambulans sesi gibi ses geliyor durdum hemen ustayı aradım tabi usta Allah Allah getirin bir bakalım dedi usta dedim yolda bişey olmasın yok olmaz dedi 20 km sonra arabanın motorundan garip sesler ortalık duman hemen sağa çektim istop ettim kaputu açtığımda turbonun yağlama milinin ordan alev çıkıyor söndürücü ile söndürdük çekici ile ustanın yanına gittim, usta Allah Allah ilk defa başıma bu geliyor devamlı taktığımız turbo dedi tamam sen git yarın tekrar sıfır turbo isteyim bakalım dedi, iki gün sonra yine yeni sıfır taktığı turbo aracı test ederken dağılmış sonra aradı bu araçta bişey var yazılımı ile oynamışlar bu turbo olmuyor bu araca söktüğümüz turboyu yeniliyeceğiz onu takıp deniyeceğiz dedi taman dedim üç gün öyle bekledim takmış yine birsürü şey değiştirmiş oldumu oldu aracı teslim aldım biraz yol yaprım duman ses yok sıkıntı yok gibi görünüyor nekadar borcumuz 6500 dedi uzatmayim nersine yavaş yavaş geldim mersindeki sezgin ustaya durumu açıkladım araçta turing olup olmadığını dosya açıp infitiye göndermemiz lazım dedi tamam dedim nekadar 600 neyse araçta turing çıkmadı usta dediki orjinal yazılım yüklenelim tamam nasıl yükleriz ankarada nazım kaya uzaktan bağlanacak yükliyecek dedi tamam dedim fakat araçta partikül ün içi boş ve buna bağlı egr iptal edilmiş olabilir orjinal yazılım atarsak bunlar arıza lambadı yakar dedi peki ne yapacaz dedim beyinciye gidip beyinden sildirecez dedi tamam dedim orjinal yazılım atıldı usta birkaç gün bin arıza lambası yanınca gel dedi çıktım eve geçtim ertesi gün 50 km lik yola çıktım sıkıntı yok kırmızı ışık ta durdum bir süre sonra sonra egzozdan beyaz duman çıktığını farkettim gaz verip sağa çektim duman kesti devam ettim duman yok tekrar ışıklara geldim rolanti de bir süre sonra yine beyaz duman attı ertesi gün ustaya gittim arıza lambası yandı partikül ve egr iptali beyinden yapıldı ama duman değişmedi ustaya gittim sekman piston dedi başka a ustaya gittim supap lastiği dedi başka usta turbo dedi başka usta yazılımdan sonra olduysa egr dedi çünkü egr araç haralet yapınca çalışır ona bir baktır dedi şimdi neyapacağımı bilmiyorum 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 her türlü arıza ve fikir bilgisi paylaşımı için forumlar iyidir. tahminim: 1. ilk arıza anında intercooler patlamış. (nasıl bir basınç sıkıştı ise ve garip şekilde hortumu vs patlar, aluminyum gövde ye birşey olmaz ilk defa duydum duyan varsa bilgi sahibi olalım?) 2. intercooler durduk yerde karpuz gibi yarılmayacağı için ya dıştan taş gelmiştir ya da basınç aşırı yüksektir, ilk anda bakması gereken selenoide bakmamış sonra bakmış 3. çekiş düşünde pat diye sıfır turbo değilşmez, bu ne bolluk anlamsız. büyük ihtimal yeni takılan selenoid arızalnamıştı, günaj lamayalım ama sık yaşnan durumu böyle olur 4. sıfır takılan turbo ıslık çalmaz duman atmaz, müşteriye böyle teslim edilmez ayıptır. 5. ve tahmin edildiği gibi mil yağlama borusu kaynaklı sorun baş göstermiş 6. yazılımla standart turbosunu 20 yıldır kullanan var sorunsuz, yazılım lafı da hikaye 7. standart yazılım yüklenmsi de ayrı hata, araç geçmişinde belli ki iptaller var..... tahmin tabii hepsi ama bahtsız bedevi durmuu var . şu an eski turbo revizeli olarak taklı araçta ve standart yazılım var doğru mudur? 1 Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Evet hocam eski tırbonun içi mili falan değişmiş yenilenmiş turbo yağlama borusu değişmiş ve standart yazılım yüklenmiş durumda şuan araçta tek değişik olan partikül içi boş ve kabloları boşta egr den haberim yok çünkü usta üşendiği için bakmadı ama tahmini o da yok ki arıza kodu verdi, Şuan sıkıntım beyaz duman neden? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Valla geçmiş olsun, siz üzerinize düşeni yapmışsınız, kendini usta zannedenlerin maalesef işbilmezliği neticesinde iş buralara gelmiş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Can Taşkıran yazdı: Evet hocam eski tırbonun içi mili falan değişmiş yenilenmiş turbo yağlama borusu değişmiş ve standart yazılım yüklenmiş durumda şuan araçta tek değişik olan partikül içi boş ve kabloları boşta egr den haberim yok çünkü usta üşendiği için bakmadı ama tahmini o da yok ki arıza kodu verdi, Şuan sıkıntım beyaz duman neden? 1. yeniden dpf ve egr iptal edilen yazılım yüklemecek ilk iş, iyi bir yerde amann dikkat artık 2. selenoid valfi yine değişsin ben olsam değişirim şunca yaşnandan sonra. parçacıdan kendim alırdım görerek 3. hala gri/beyaz duman atma yaparsa ehil bir enjektörcüde enjektörler sökülerek makineye bağlanıp test edilecek bu sıralama ile %99 biter. turbo revizyon iyi yapılmış ise. parası öedneen ve dağılan sıfır turbo nerede? 1 Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: 1. yeniden dpf ve egr iptal edilen yazılım yüklemecek ilk iş, iyi bir yerde amann dikkat artık 2. selenoid valfi yine değişsin ben olsam değişirim şunca yaşnandan sonra. parçacıdan kendim alırdım görerek 3. hala gri/beyaz duman atma yaparsa ehil bir enjektörcüde enjektörler sökülerek makineye bağlanıp test edilecek bu sıralama ile %99 biter. turbo revizyon iyi yapılmış ise. parası öedneen ve dağılan sıfır turbo nerede? Sıfır iki turbo iade edilmiş onun parasını benden almamamış faturada yok onlar 1 Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Erhan Doruk yazdı: Valla geçmiş olsun, siz üzerinize düşeni yapmışsınız, kendini usta zannedenlerin maalesef işbilmezliği neticesinde iş buralara gelmiş. Teşekkür ediyorum hocam ben aracım için ne gerekiyorsa yapmaya hazırım ama yapacak usta bulamıyorum Yorum bağlantısı
Önder Özcan 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Okurken ben kahroldum ya. Geçmiş olsun. Yeni araç alıp böyle şeylerle uğraşmak... Yorum bağlantısı
Can Taşkıran 29 Eylül 2020 Yazar Paylaş 29 Eylül 2020 Önder Özcan yazdı: Okurken ben kahroldum ya. Geçmiş olsun. Yeni araç alıp böyle şeylerle uğraşmak... Önder bey malesef insanlarımız araçlarına ticari araç olarak bakıp nasıl kar ederim derdindeler halbuki bu araç senin eşinin çocuklarının canını taşıyor herkes bizim gibi önem vermiyor malesef ben şuan aracı satacak olsam bile dört dörtlük yaptırmadan satmam çünkü ah almayı istemem keşke herkes böyle olsa, saygılar. 2 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Google da bir araştırma yaptım, adana da ersoy pejo için epey olumlu yorum var bir gösterin belki sorunu çözerler. Ben olsam hem buraya hem yetkiliye götürürdüm, arıza tespitini yaptırırdım. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Eylül 2020 Paylaş 29 Eylül 2020 Erhan Doruk yazdı: Google da bir araştırma yaptım, adana da ersoy pejo için epey olumlu yorum var bir gösterin belki sorunu çözerler. Ben olsam hem buraya hem yetkiliye götürürdüm, arıza tespitini yaptırırdım. dpf egr iptal olana öncelikle bir 25 bin lik parça faturası çıkarmtak zorunda kalır yetkili servis . 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts