Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: bencede ama fena pahalı, ben bakıyorum ama, şu nassıl sorun şu, ne zaman gelecek ve kaç kaat.... Renault'dan yapılan açıklamaya göre yeni Clio hibrit, şehiriçi kullanım süresinin %80' nin elektikli motorunu kullanabiliyor. Böylece benzinli motora göre %40' a kadar yakıt tasarrufu sağlıyor. Şehiriçinde 50 km/s hız ile 135 km/s hız arasında performans gösterebilen model, 65 kilometreye kadar da %100 elektrikli olarak gidebiliyor.1.6 litrelik benzinli motor ile kombine edilen 34 kw' lik batarya 49 hp güç üretiyor. 15 kw' lik batarya seçeneği ise fazladan 20 hp' lik performans gösteriyor. %80 ibaresi aldatmasın. Trafikte durulan süreyi de 80’in içine almış. Ama doğrudur. İstanbul şehir içinde dur kalklar dahil benzinli motor devreye fazla girmiyor. Araç zaten cazibeli gidiş ve frenlemede aküleri dolduruyor. Ama abi bu clio biraz hafif olursa istanbul’da bedavaya sürülür yani. Corolla 1,5 ton. Ona rağmen yakıt çok iyi Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: bu araçtan sonra ne alırım yada alırmıyım bilmiyorum, ama alırsam crossover yada suv olur sanırım, hibrit olma ihtmalide var, kesin olacak özellik acil durum manevra sistemi olacak, şuan bunu sunan Ford gibi birkaç marka var Ford Edge 😍 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Koray Demir yazdı: Ford Edge 😍 Off çok iyi ama beni aşar, keşke alabilsek 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: Off çok iyi ama beni aşar, keşke alabilsek Dışı ateş ediyor ama içi çağı yakalayamamış Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Dışı ateş ediyor ama içi çağı yakalayamamış fena değil ama alet fena... klasik Ford, içi monde olmuş, tabii bu makine üst sınıf, normal suvlar falan masal yanında... 12 Ekim 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: hunday ve kia güvenlik olayında boşlar, liste dışı... bu araçtan sonra ne alırım yada alırmıyım bilmiyorum, ama alırsam crossover yada suv olur sanırım, hibrit olma ihtmalide var, neyse bunu zamanı gelince düşünürüz artık, yalnız güvenlikte bunda sonra taviz vermem, kesin olacak özellik acil durum manevra sistemi olacak, zaten bu oldumu gerisi olmak zorunda, şuan bunu sunan Ford gibi birkaç marka var, yani bizim bütçeye uyan marka olarak... Audi veya Volvo elektrikli SUV yakışır 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: Tansu, kardeşim arabayı satacak gibi, fiat 500x cross var onda, satıp chr alayım diyor 1.2 benzinli turbo Passion Multidrive fiyat uygun nasıl olmuş bu böyle indirim gelmiş gibi 227 bin, daha pahalı değilmiydi bu alet? hibirit ise saçma fiyatta 300 bin ve vergi fazla, göya hibrit hani teşvik, vergiyi dayamışta dayamışlar Niye ucuz gittiği belli oldu. 1.2 turbo artık ch-r’de kullanılmayacak. Elde olanları satıp o defteri kapatacaklarmış bi ihtimal yaris suv’da olabilir. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 (düzenlendi) Far ampulleri hir2 halojen. Uzunlar için ikinci ampul yok. Tek mercek tek ampul var. Uzunları yakınca mercekteki hareketli sistem ile uzun far oluyor. Ama led gibi anlık yanıyor görüntüsü veriyor. 12 Ekim 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Bi-halojen far. i20’lerde ve Skoda Roomster’da vardı bildiğim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Mustafa Arıkan yazdı: Bi-halojen far. i20’lerde ve Skoda Roomster’da vardı bildiğim. Öyleymiş. Ben de sorunca öğrendim. Led gibi çakması güzel ama içerideki mekanizma bozulmassa iyi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Öyleymiş. Ben de sorunca öğrendim. Led gibi çakması güzel ama içerideki mekanizma bozulmassa iyi Bozulsa bendeki mercek çoktan bozulurdu O içerdeki mercek motorunun bobininin vs 500 bin selektör falan ömrü var. Araba 50 sahip değiştirse yine görmez o kadar selektör 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Bozulsa bendeki mercek çoktan bozulurdu O içerdeki mercek motorunun bobininin vs 500 bin selektör falan ömrü var. Araba 50 sahip değiştirse yine görmez o kadar selektör Şöyle söyliyeyim de dalga geçmeyin. Arabayı alalı 3 hafta oldu. Sakin sürmekten 3 hafta boyunca selektör yapmamışım, farkında değilim 😁😁 13 Ekim 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 4 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 pilli arabada halojen ampülü neden kullandılar anlamakta zorlanıyorum. taban tabana zıt lar 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: pilli arabada halojen ampülü neden kullandılar anlamakta zorlanıyorum. taban tabana zıt lar Ceyranla giderken normalde benzinli motor çalışmayacak yerde eğer farlar açılırsa benzinli motor erken çalışabiliyor. Deneyenlere göre photon led en iyi sonuç verenmiş. Ama bütçeyi toparlamam lazım az. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ceyranla giderken normalde benzinli motor çalışmayacak yerde eğer farlar açılırsa benzinli motor erken çalışabiliyor. mantalite olarak, bu tarz bir arabada, Halojen plaka lambası bile garip geliyor bana. offroad cibine 40 yanak lastik gibi 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: mantalite olarak, bu tarz bir arabada, Halojen plaka lambası bile garip geliyor bana. offroad cibine 40 yanak lastik gibi Yalnız iyi led ampuller de az güç harcamıyor abi. Az önce yukarıda bahsettiğim ledler 35-40w civarı. Araçtaki halojen de 55w. Araçtaki diğer iç ampuller epey düşük güçte. Onları daha fazla ışık veren aynı güçteki led ampullerle değiştireceğim ama farları değiştirmenin anlamı var mı kafam karıştı. Arada 15-20w fark var. bu aracın standart ampulleri 2 far için halojen - led far farkı 40waat/saat. pillerin kapasitesi @Ali Darbaz yardım et hacıı Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil. Bildiğin eski tip şarjlı pil işte. @Servet Aydın daha iyi bilir. O da elektrikli araçlarda uzman. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Bu araçta normal akü yok mu? Vardır. Aydınlatma gibi gereksinimler normal aküden karşılanıyor. O yüzden hibrit sistemin akü kapasitesi bu tüketimler için alakadar değil. Ancak amacı az tüketmek olan bir araç için bence de tüm aydınlatmalar led olmalı. 40w/h bizim için az olsa da üretici için güzel bir tüketim. Tabi burada maliyetler devreye girdiği için tercih edilmemiştir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Arada 15-20w fark var. damlaya damlaya göl olur. Sani Gerşon yazdı: 6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil. 201,6 V ... nasıl bir pil kulandın sen eskiden? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Mustafa Arıkan yazdı: Bu araçta normal akü yok mu? Vardır. Aydınlatma gibi gereksinimler normal aküden karşılanıyor. O yüzden hibrit sistemin akü kapasitesi bu tüketimler için alakadar değil. Ancak amacı az tüketmek olan bir araç için bence de tüm aydınlatmalar led olmalı. 40w/h bizim için az olsa da üretici için güzel bir tüketim. Tabi burada maliyetler devreye girdiği için tercih edilmemiştir. Normal akü var da, araçta v kayış yok. Kayışın çevirdiği alternatör yok. Normal akü nasıl şarj oluyor inan bilmiyorum 😁 araçta elektrik üreten birden çok aksam var. Frenler, boşa dönen tekerler, gaz vermeden eğimli yolda kompresyondaki motordan elektrik üretiliyor. Bunun bir kısmı ile piller, bir kısmı ile akü doluyordur diye düşünüyorum. Hibritte amaç boşa giden enerjiyi yakalamak zaten. Sani Gerşon yazdı: 6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil. Bildiğin eski tip şarjlı pil işte. @Servet Aydın daha iyi bilir. O da elektrikli araçlarda uzman. Pil göstergesi 8 bölüm. Şehir içinde en fazla gördüğüm 6.ya kadar dolduğu. %90 3-4 seviye dolu oluyor. Yani araca daha yüksek kapasiteli pil koymanın bu durumda anlamı yok. Zaten bunu bile dolduramıyor. Doldurdukça şehir içinde düşük hızda seyir olduğu için hemen harcıyorsun. Araç hemen elektrikle gitmeye başlıyor. Bir de nikel piller daha ucuz daha güvenli ve pilin sonuna kadar sabit voltaj verebiliyormuş. Toyota daha dayanıklı diyor ama onu bilemiyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yalnız iyi led ampuller de az güç harcamıyor abi. Az önce yukarıda bahsettiğim ledler 35-40w civarı. Araçtaki halojen de 55w. Araçtaki diğer iç ampuller epey düşük güçte. Onları daha fazla ışık veren aynı güçteki led ampullerle değiştireceğim ama farları değiştirmenin anlamı var mı kafam karıştı. Arada 15-20w fark var. bu aracın standart ampulleri 2 far için halojen - led far farkı 40waat/saat. pillerin kapasitesi @Ali Darbaz yardım et hacıı Ne güzel batarya, 1,3 kwh enerji kapasitesine sahip. Teslanın 75'de 1'i gibi bişey. Yeter o sana . Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum. Senede yaptığım gece yolculuğu sayısı azdır. Yanin 90 watt ampül bile olsa kullanmadıktan sonra pekde önemi yok. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum. önce güvenlik, artık gündüz bile yanan gündüz farları var adı üstünde. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pil göstergesi 8 bölüm. Şehir içinde en fazla gördüğüm 6.ya kadar dolduğu. %90 3-4 seviye dolu oluyor. Yani araca daha yüksek kapasiteli pil koymanın bu durumda anlamı yok. Zaten bunu bile dolduramıyor. Doldurdukça şehir içinde düşük hızda seyir olduğu için hemen harcıyorsun. Araç hemen elektrikle gitmeye başlıyor. Bir de nikel piller daha ucuz daha güvenli ve pilin sonuna kadar sabit voltaj verebiliyormuş. Toyota daha dayanıklı diyor ama onu bilemiyorum yahu sen akü doldurmakta çok başarısızsın. Ecuk alış arabaya. Ben 40 kmde İoniq bataryasını %90 doldurdum. İoniq bataryası corollandan dahada büyüktü. Yanlış bilmez isem 3,2 kw. Ayağını gazdan çekince şarj oluryor. Aynı Hyundai i10 gibi. Batarya jeneratör ile şarj oluyor. Jeneratörden başka şarj yapan parça yok. Araban pararlel hybrid. O jeneratör her zaman dönüyor çalışıyor. Sadece çok gerilim üretmeyince az yük oluyor. Çok enerji çekersen motora biner. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Ne güzel batarya, 1,3 kwh enerji kapasitesine sahip. Teslanın 75'de 1'i gibi bişey. Yeter o sana . Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum. Senede yaptığım gece yolculuğu sayısı azdır. Yanin 90 watt ampül bile olsa kullanmadıktan sonra pekde önemi yok. Güneşin bile suyunu çıkaran adam 😁 1,3kw’ın da hepsini kullanmıyor. Ama yetiyor da artıyor bile. Bunun bir tık gelişmişi daha pahalı olan, fişli modeller işte. Ama onda her gün prize bağımlısın işte. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: önce güvenlik, artık gündüz bile yanan gündüz farları var adı üstünde. Benim yeni arabamda istersem parkları açıyom. aydınlık havada onuda açmıyom. Yorum bağlantısı
Recommended Posts