İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bencede ama fena pahalı, ben bakıyorum ama, şu nassıl :)   sorun şu, ne zaman gelecek ve kaç kaat.... 

BJA-P92.jpg

Renault'dan yapılan açıklamaya göre yeni Clio hibrit, şehiriçi kullanım süresinin %80' nin elektikli motorunu kullanabiliyor. Böylece benzinli motora göre %40' a kadar yakıt tasarrufu sağlıyor.

Şehiriçinde 50 km/s hız ile 135 km/s hız arasında performans gösterebilen model, 65 kilometreye kadar da %100 elektrikli olarak gidebiliyor.1.6 litrelik benzinli motor ile kombine edilen 34 kw' lik batarya 49 hp güç üretiyor. 15 kw' lik batarya seçeneği ise fazladan 20 hp' lik performans gösteriyor.

%80 ibaresi aldatmasın. Trafikte durulan süreyi de 80’in içine almış. Ama doğrudur. İstanbul şehir içinde dur kalklar dahil benzinli motor devreye fazla girmiyor. Araç zaten cazibeli gidiş ve frenlemede aküleri dolduruyor. Ama abi bu clio biraz hafif olursa istanbul’da bedavaya sürülür yani. Corolla 1,5 ton. Ona rağmen yakıt çok iyi

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

bu araçtan sonra ne alırım yada alırmıyım bilmiyorum, ama alırsam crossover yada suv olur sanırım, hibrit olma ihtmalide var, kesin olacak özellik acil durum manevra sistemi olacak, şuan bunu sunan Ford gibi birkaç marka var

Ford Edge 😍

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Koray Demir yazdı:

Ford Edge 😍

Off çok iyi ama beni aşar, keşke alabilsek :)

maxresdefault-1-e1556197850625-1200x675.

ford-edge-galeri-ic-tasarim-Bes-yetiskin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Off çok iyi ama beni aşar, keşke alabilsek :)

maxresdefault-1-e1556197850625-1200x675.

ford-edge-galeri-ic-tasarim-Bes-yetiskin

Dışı ateş ediyor ama içi çağı yakalayamamış :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dışı ateş ediyor ama içi çağı yakalayamamış :) 

fena değil ama alet fena... klasik Ford, içi monde olmuş, tabii bu makine üst sınıf, normal suvlar falan masal yanında...

20_FRD_EDGE_TNM_350_cb_1d_C2_32.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hunday ve kia güvenlik olayında boşlar, liste dışı...

bu araçtan sonra ne alırım yada alırmıyım bilmiyorum, ama alırsam crossover yada suv olur sanırım, hibrit olma ihtmalide var, neyse bunu zamanı gelince düşünürüz artık, yalnız güvenlikte bunda sonra taviz vermem, kesin olacak özellik acil durum manevra sistemi olacak, zaten bu oldumu gerisi olmak zorunda, şuan bunu sunan Ford gibi birkaç marka var, yani bizim bütçeye uyan marka olarak...

 

Audi veya Volvo elektrikli SUV yakışır ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Tansu, kardeşim arabayı satacak gibi, fiat 500x cross var onda, satıp chr alayım diyor :)   1.2 benzinli turbo Passion Multidrive  fiyat uygun nasıl olmuş bu böyle indirim gelmiş gibi 227 bin, daha pahalı değilmiydi bu alet?  hibirit ise saçma fiyatta 300 bin ve vergi fazla, göya hibrit hani teşvik, vergiyi dayamışta dayamışlar :angry:

Niye ucuz gittiği belli oldu. 1.2 turbo artık ch-r’de kullanılmayacak. Elde olanları satıp o defteri kapatacaklarmış :) bi ihtimal yaris suv’da olabilir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Far ampulleri hir2 halojen. Uzunlar için ikinci ampul yok. Tek mercek tek ampul var. Uzunları yakınca mercekteki hareketli sistem ile uzun far oluyor. Ama led gibi anlık yanıyor görüntüsü veriyor. 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bi-halojen far. i20’lerde ve Skoda Roomster’da vardı bildiğim. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Bi-halojen far. i20’lerde ve Skoda Roomster’da vardı bildiğim. 

Öyleymiş. Ben de sorunca öğrendim. Led gibi çakması güzel ama içerideki mekanizma bozulmassa iyi :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Öyleymiş. Ben de sorunca öğrendim. Led gibi çakması güzel ama içerideki mekanizma bozulmassa iyi :) 

 

Bozulsa bendeki mercek çoktan bozulurdu :) O içerdeki mercek motorunun bobininin vs 500 bin selektör falan ömrü var. Araba 50 sahip değiştirse yine görmez o kadar selektör :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Bozulsa bendeki mercek çoktan bozulurdu :) O içerdeki mercek motorunun bobininin vs 500 bin selektör falan ömrü var. Araba 50 sahip değiştirse yine görmez o kadar selektör :)

Şöyle söyliyeyim de dalga geçmeyin. Arabayı alalı 3 hafta oldu. Sakin sürmekten 3 hafta boyunca selektör yapmamışım, farkında değilim 😁😁

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pilli arabada halojen ampülü neden kullandılar anlamakta zorlanıyorum. taban tabana zıt lar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

pilli arabada halojen ampülü neden kullandılar anlamakta zorlanıyorum. taban tabana zıt lar

Ceyranla giderken normalde benzinli motor çalışmayacak yerde eğer farlar açılırsa benzinli motor erken çalışabiliyor. Deneyenlere göre photon led en iyi sonuç verenmiş. Ama bütçeyi toparlamam lazım az. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ceyranla giderken normalde benzinli motor çalışmayacak yerde eğer farlar açılırsa benzinli motor erken çalışabiliyor.

mantalite olarak, bu tarz bir arabada, Halojen plaka lambası bile garip geliyor bana. offroad cibine 40 yanak lastik gibi

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

mantalite olarak, bu tarz bir arabada, Halojen plaka lambası bile garip geliyor bana. offroad cibine 40 yanak lastik gibi

Yalnız iyi led ampuller de az güç harcamıyor abi. Az önce yukarıda bahsettiğim ledler 35-40w civarı. Araçtaki halojen de 55w. Araçtaki diğer iç ampuller epey düşük güçte. Onları daha fazla ışık veren aynı güçteki led ampullerle değiştireceğim ama farları değiştirmenin anlamı var mı kafam karıştı. Arada 15-20w fark var.

 

bu aracın standart ampulleri

 

1-CA23-A5-F-43-F0-4-C70-B13-A-55-A665-B4

2 far için halojen - led far farkı 40waat/saat. 
 

pillerin kapasitesi 

 

7-D6-D7-CC4-3-C8-F-4775-A78-A-C21514-D1-

@Ali Darbaz yardım et hacıı :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil. Bildiğin eski tip şarjlı pil işte.

@Servet Aydın daha iyi bilir. O da elektrikli araçlarda uzman.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bu araçta normal akü yok mu?

Vardır.  
Aydınlatma gibi gereksinimler normal aküden karşılanıyor. O yüzden hibrit sistemin akü kapasitesi bu tüketimler için alakadar değil. Ancak amacı az tüketmek olan bir araç için bence de tüm aydınlatmalar led olmalı. 40w/h bizim için az olsa da üretici için güzel bir tüketim. Tabi burada maliyetler devreye girdiği için tercih edilmemiştir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arada 15-20w fark var.

damlaya damlaya göl olur.

Sani Gerşon yazdı:

6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil.

201,6 V ... nasıl bir pil kulandın sen eskiden?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Bu araçta normal akü yok mu?

Vardır.  
Aydınlatma gibi gereksinimler normal aküden karşılanıyor. O yüzden hibrit sistemin akü kapasitesi bu tüketimler için alakadar değil. Ancak amacı az tüketmek olan bir araç için bence de tüm aydınlatmalar led olmalı. 40w/h bizim için az olsa da üretici için güzel bir tüketim. Tabi burada maliyetler devreye girdiği için tercih edilmemiştir.

Normal akü var da, araçta v kayış yok. Kayışın çevirdiği alternatör yok. Normal akü nasıl şarj oluyor inan bilmiyorum 😁 araçta elektrik üreten birden çok aksam var. Frenler, boşa dönen tekerler, gaz vermeden eğimli yolda kompresyondaki motordan elektrik üretiliyor. Bunun bir kısmı ile piller, bir kısmı ile akü doluyordur diye düşünüyorum. Hibritte amaç boşa giden enerjiyi yakalamak zaten. 

 

Sani Gerşon yazdı:

6.5ah nimh kullanıyor. İnanılır gibi değil. Bildiğin eski tip şarjlı pil işte.

@Servet Aydın daha iyi bilir. O da elektrikli araçlarda uzman.

 

Pil göstergesi 8 bölüm. Şehir içinde en fazla gördüğüm 6.ya kadar dolduğu. %90 3-4 seviye dolu oluyor. Yani araca daha yüksek kapasiteli pil koymanın bu durumda anlamı yok. Zaten bunu bile dolduramıyor. Doldurdukça şehir içinde düşük hızda seyir olduğu için hemen harcıyorsun. Araç hemen elektrikle gitmeye başlıyor. Bir de nikel piller daha ucuz daha güvenli ve pilin sonuna kadar sabit voltaj verebiliyormuş. Toyota daha dayanıklı diyor ama onu bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yalnız iyi led ampuller de az güç harcamıyor abi. Az önce yukarıda bahsettiğim ledler 35-40w civarı. Araçtaki halojen de 55w. Araçtaki diğer iç ampuller epey düşük güçte. Onları daha fazla ışık veren aynı güçteki led ampullerle değiştireceğim ama farları değiştirmenin anlamı var mı kafam karıştı. Arada 15-20w fark var.

 

bu aracın standart ampulleri

 

1-CA23-A5-F-43-F0-4-C70-B13-A-55-A665-B4

2 far için halojen - led far farkı 40waat/saat. 
 

pillerin kapasitesi 

 

7-D6-D7-CC4-3-C8-F-4775-A78-A-C21514-D1-

@Ali Darbaz yardım et hacıı :) 

 

Ne güzel batarya,  1,3 kwh enerji kapasitesine sahip. Teslanın 75'de 1'i gibi bişey. Yeter o sana . Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum. Senede yaptığım gece yolculuğu sayısı azdır. Yanin 90 watt ampül bile olsa kullanmadıktan sonra pekde önemi yok. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum.

önce güvenlik, artık gündüz bile yanan gündüz farları var adı üstünde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pil göstergesi 8 bölüm. Şehir içinde en fazla gördüğüm 6.ya kadar dolduğu. %90 3-4 seviye dolu oluyor. Yani araca daha yüksek kapasiteli pil koymanın bu durumda anlamı yok. Zaten bunu bile dolduramıyor. Doldurdukça şehir içinde düşük hızda seyir olduğu için hemen harcıyorsun. Araç hemen elektrikle gitmeye başlıyor. Bir de nikel piller daha ucuz daha güvenli ve pilin sonuna kadar sabit voltaj verebiliyormuş. Toyota daha dayanıklı diyor ama onu bilemiyorum

 

yahu sen akü doldurmakta çok başarısızsın. Ecuk alış arabaya. Ben 40 kmde İoniq bataryasını %90 doldurdum. İoniq bataryası corollandan dahada büyüktü. Yanlış bilmez isem 3,2 kw. 

Ayağını gazdan çekince şarj oluryor. Aynı Hyundai i10 gibi. Batarya jeneratör ile şarj oluyor. Jeneratörden başka şarj yapan parça yok. 

Araban pararlel hybrid. O jeneratör her zaman dönüyor çalışıyor. Sadece çok gerilim üretmeyince az yük oluyor. Çok enerji çekersen motora biner. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ne güzel batarya,  1,3 kwh enerji kapasitesine sahip. Teslanın 75'de 1'i gibi bişey. Yeter o sana . Ben ampül kullanmıyorum. Hayatımı gün ışığında sürdürüyorum. Senede yaptığım gece yolculuğu sayısı azdır. Yanin 90 watt ampül bile olsa kullanmadıktan sonra pekde önemi yok. 

 

 

Güneşin bile suyunu çıkaran adam 😁 1,3kw’ın da hepsini kullanmıyor. Ama yetiyor da artıyor bile. Bunun bir tık gelişmişi daha pahalı olan, fişli modeller işte. Ama onda her gün prize bağımlısın işte. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

önce güvenlik, artık gündüz bile yanan gündüz farları var adı üstünde.

 

Benim yeni arabamda istersem parkları açıyom. aydınlık havada onuda açmıyom. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...