İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hanım öyle yapıyor :) 

Araçta harika spor bir platform var aslında. Arkalar çift salıncak bağımsız süspansiyon, 10 mm daha alçak ağırlık merkezi, daha rijit şase, geliştirilmiş teker aralığı ve izi, iyileştirilmiş dinamik direksiyon ve ideal sürüş pozisyonu, her parçada maksimum optimizasyon.

Pilciler fark edemiyor genelde TNGA GA-C’nin hakkını vermek lazım. 🙂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Garanti bitmeye 1 sene kala satmayan başına bela alır bunu sanayide ustaların bu kabloya gerek yok 

2 batarya eksikde çalışır

bu arabalar böyle gibi sözleri kulağıma gelir gibi oldu yeniyken süper  keyfini çıkar😂

Ali Darbaz yazdı:

https://youtu.be/J2cVMN_pFpwVeri takip etmek, sayıların nasıl değiştiğini görmek. Nasıl bir anlatamam. Anlayamazsınız

 

 

Kaza sebebi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

Garanti bitmeye 1 sene kala satmayan başına bela alır bunu sanayide ustaların bu kabloya gerek yok 

2 batarya eksikde çalışır

bu arabalar böyle gibi sözleri kulağıma gelir gibi oldu yeniyken süper  keyfini çıkar😂

Kaza sebebi

Servisten başka yere gitmeyeceksin. Amerika’da hibritlere bakan çok özel servis varmış. Keşke bizde de olsa. Dünya genelinde 20milyon hibrit satılmış aslında. Az değil

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Servisten başka yere gitmeyeceksin. Amerika’da hibritlere bakan çok özel servis varmış. Keşke bizde de olsa. Dünya genelinde 20milyon hibrit satılmış aslında. Az değil

İstanbula ilk açan zengin olur

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Araçta harika spor bir platform var aslında. Arkalar çift salıncak bağımsız süspansiyon, 10 mm daha alçak ağırlık merkezi, daha rijit şase, geliştirilmiş teker aralığı ve izi, iyileştirilmiş dinamik direksiyon ve ideal sürüş pozisyonu, her parçada maksimum optimizasyon.

Pilciler fark edemiyor genelde TNGA GA-C’nin hakkını vermek lazım. 🙂

Şase bence de iyi. Eski corolla’dan farklı. Stabil iyi tutuyor. Mazda ford volvo şasesini hiç aratmıyor. 
 

spor moda alınca dökümanlarda yazan şu; araba bir üst sınıf performansı verir. Ta ki piller bitene kadar. 
 

diyor ki, uzun yolda piller zaten yeterince dolu. Sollama yaparken ve rampa çıkarken tork yüksek oluyor. Gaza gaza basınca araba fırlıyor. Ama sınırlı işte. 

Ali Gök yazdı:

İstanbula ilk açan zengin olur

İstanbul’da şirket fazla olduğu için normal benzinliden çok hybrid var aslında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

İstanbul ankara, 4,7lt/100km ile bitirdik. Açıklamalar zaten videoda var. Altyazı açık şekilde izlenebilir. Klima hep açık. 3,5 kişi + bagaj. 
 

zaman zaman rampa çıkışlarda 85’e düştük. Ama motor devri rampa çıkarken 3000’ü aşmadıysa düşmedim. Rampada da 110 gittim. Zaman zaman 150-160 gittik. Ama düz yolda hep 110 ile sürdüm. 

 

bunun dönüşü de var. Ekleyeceğim. Onda tüketim daha düşük elbette. Ankara rakım 1000m 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İstanbul ankara, 4,7lt/100km ile bitirdik. Açıklamalar zaten videoda var. Altyazı açık şekilde izlenebilir. Klima hep açık. 3,5 kişi + bagaj. 
 

zaman zaman rampa çıkıilarda 85’e düştük. Zaman zaman 150-160 gittik. Ama düz yolda hep 110 ile sürdüm. 

 

bunun dönüşü de var. Ekleyeceğim. Onda tüketim daha düşük elbette. Ankara rakım 1000m 
 

 

Uzunköprü-Edremit araç 431.000 km. de Mondeo 1.6 tdci, genel hız (eds vs zorunlu haller şehir içi ve kaz dağında tır peşinde mıymıy gitme hariç) sürekli 110 ve maks (acil durum) ortalama yakıt 6-7 lt. rampalarda hızı yazmama gerek yok :tongue: haa klima her daim açık...

 

Not: pil de neymiş :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Uzunköprü-Edremit araç 431.000 km. de Mondeo 1.6 tdci, genel hız (eds vs zorunlu haller şehir içi ve kaz dağında tır peşinde mıymıy gitme hariç) sürekli 110 ve maks (acil durum) ortalama yakıt 6-7 lt. rampalarda hızı yazmama gerek yok :tongue:

 

Not: pil de neymiş :D

1-2lt’nin hesabını yapacak değiliz. Maksak video olsun :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şu videoyu izleyecem sonra. Şu an çok meşgulum. Ama şunu gördüm, çok hızlı sürüyon be abi. 4000 devir çeviren Hybridmi 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Şu videoyu izleyecem sonra. Şu an çok meşgulum. Ama şunu gördüm, çok hızlı sürüyon be abi. 4000 devir çeviren Hybridmi 

Onu sadece bolu dağı’na 110 sabitle nasıl çıkıyor diye göstermek için yaptım. Yoksa 2500-3000 devri geçmedim. Geçtiğim yerde hız düşürdüm. Mesela ankara dönüşü videosunda ankara çıkışında da ciddi bi rampa var. Yarım saat sürdü. 80 ile tırmandım. Onu da ekleyecem. Bu videoda da altyazılar silindi nedense. Tekrar ekleyecem. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

80 ile tırmandım

 

Bu hızda elektrik motoru asisit yaptımı. Bolu tırmanışı 110 ile giderken hiç asist yapmammış sanki. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu hızda elektrik motoru asisit yaptımı. Bolu tırmanışı 110 ile giderken hiç asist yapmammış sanki. 

Çok karışık bi yazılım var. Ekranda sanki elektrik üretme veya harcama gözükmüyor ama tork destekleri var. 
 

bu konuyu kısmen çözdüm. Mesela düz yolda piller dolmadan veya harcamadan sürerken mg2 tekerlerden güç çalıyor. Onu mg1’in dönmesinde kullanıyor. Mg1 dönünde arabanın hızını ayarlıyor. Bu esnada mg1 ‘e giren çıkan akım miktarı beyin ve inverter tarafından kontrol ediliyor. Çok karışık. 
 

tek gördüğüm, piller %50-55 üstünde sabit hızla giderken elektrik motorları kendi aralarında paslaşıp pile değmeden kendi içlerinde olayı hallediyor ve tork desteği sağlıyor. Böylece termik motorun devri düşebildiği kadar düşüyor. 110 ile 1400-1600 motor devrinde gidebilmesinin sebebi bu

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Uzunköprü-Edremit araç 431.000 km. de Mondeo 1.6 tdci, genel hız (eds vs zorunlu haller şehir içi ve kaz dağında tır peşinde mıymıy gitme hariç) sürekli 110 ve maks (acil durum) ortalama yakıt 6-7 lt. rampalarda hızı yazmama gerek yok :tongue: haa klima her daim açık...

 

Not: pil de neymiş :D

 

Hala yürüyor mu o araba ya motoru yemedi mi :)

Senin eski ranger sizlere ömür 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Ankara dönüş. 4lt/100km tüketim ile. Klima hep açık, 3,5 kişi var. Yine 110km seyir hızını benimseyerek sürdüm. Tabi rampalarda yavaşladım :) inişlerde hızlandım

 

bu videoda batarya ile ilgili ilginç bir durum oldu. Bolu dağından inerken frenle indim. Trafik yüzünden tabi. Batarya full doldu. Alım alma kesildi. Biraz boşaldıktan 5dk sonra az az düzelmeye başladı. Tam yarım saat sonra ancak eski halime geldi. 
 

bu esnada akım verebiliyordu. 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tüketimi 1 litre düşürünce %35 tasarruf etmiş oluyorsun. Rakamın güzelliğine bak ya :D

Dümdüz yolda tamamen elektrik motoru ile sürebildiğin seyir hızı kak km. Bide onu denesene uzun yolda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Tüketimi 1 litre düşürünce %35 tasarruf etmiş oluyorsun. Rakamın güzelliğine bak ya :D

Dümdüz yolda tamamen elektrik motoru ile sürebildiğin seyir hızı kak km. Bide onu denesene uzun yolda. 

Denedim onu. Tam deneyenedim yol bitti ama ciddi bir hıza çıktı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Pedal taksak batarya şarj etsek, bir tost makinesini anca çalıştırabiliyormuşuz. :D

 

 

Bu ne la :D

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tost makinesi enerji tüketimi çamaşır makinesinin iki katı. Sen yiyecek tost, çevirecek pedal :) 

 

bi dayı vardı anadoluda evine tertibat kurmuştu. Bisiklet akü güneş paneli bir sürü şey. Bulamıyorum videoyu 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videoda 135 km/h ile giderken bile benzini kesip sadece pilden yürüdüğünü görüyorum doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

videoda 135 km/h ile giderken bile benzini kesip sadece pilden yürüdüğünü görüyorum doğru mudur?

Evet. Ama çok fazla güce ihtiyaç yoksa oluyor. Mesela hafif rampa aşağı. Yoksa düz yolda sadece elektrik motoruyla 135km gibi bir hız yapamıyoruz. 
 

 Nomograph gereği 120km hızdan sonra benzinli motor devir çevirmek zorunda. Yoksa 1.elektrik motoru limit devri geçiyor. O sebeple benzinli motor çalışıyor ama yakıt kesiyor. Benzinli motor çalışınca 1.elektrik motorun devri düşüyor. Hafif gaz verince yakıtsız seyredebiliyoruz. 
 

özetle benzinli motor orada sadece mg1 devri düşsün diye çalışıyor. Tekerden aldığı güç ile dönüyor. Mg1 dönerken elektronik olarak kontrol edilip benzinli motora tork uyguluyor. Motor da benzinsiz çalışıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hafif gaz verince yakıtsız seyredebiliyoruz. 

o yüzden dir, bugün yine öndeki hybride patlıyordum, tünel içi sola viraj 25 le gidiyormuŞ... ben ise arkadan tdci ile duman duman girmişim viraja.....

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

o yüzden dir, bugün yine öndeki hybride patlıyordum, tünel içi sola viraj 25 le gidiyormuŞ... ben ise arkadan tdci ile duman duman girmişim viraja.....

Dün e5’te sağdan 60’la falan gidiyorum. Arkamdan biri belirdi. Selektör fakan yaptı. Korna basa basa geçti solumdan. 
 

benlik bi durum olmamasına rağmen önceden bi garezi var hybrid’e galiba :) 

 

tesadüf beni. Gördüğüm hybrid’ler hep seri gidiyor. Şirket arabaları çoğu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dün e5’te sağdan 60’la falan gidiyorum. Arkamdan biri belirdi. Selektör fakan yaptı. Korna basa basa geçti solumdan.

bu durumda arkadaki haksız, ben onları yazılımın dumanı ile tanıştıryorum, akabinde sis farı yakıp silecek çalıştırıyolar :keyifli:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bu durumda arkadaki haksız, ben onları yazılımın dumanı ile tanıştıryorum, akabinde sis farı yakıp silecek çalıştırıyolar :keyifli:

Arkadakinin çaresizliği 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   3 kullanıcı

    • Mehmet Yeter
    • Tansu Kalafatoğlu
    • Ali Darbaz
×
×
  • Yeni Oluştur...