Tansu Kalafatoğlu 11 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2021 Metin Akbal yazdı: Şarji kaç gün gidiyor? Far parlaklığını azaltınca günü çıkarıyor 😁 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Ağustos 2021 Paylaş 11 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi 1 mpa ediyor. Senin arabada 3,5 mpa basınca var. Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Ağustos 2021 Paylaş 11 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Far parlaklığını azaltınca günü çıkarıyor 😁 Lastiklere 40 hava vur oradan da artar 😁 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi 1 mpa ediyor. Senin arabada 3,5 mpa basınca var. Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. Bu kompresörün en yüksek değeridir. Dolaşan gazın basıncı çok daha düşüktür tabi. Ben böyle yorumladım yani. Diğer türlüsünde borular patlar. Gerek de yok. Ama aletin üstünde yazan da bu Metin Akbal yazdı: Lastiklere 40 hava vur oradan da artar 😁 Asfalt ile bağlantıyı kes diyorsun yani. Olabilir. Öyle bir hafta gider şarjı 😁 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. Frene etki yok. Hızlanmaya etki yok. V kayış yok. Tamamen duygusal ⚡️ 😊 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ağustos 2021 Paylaş 12 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. mpa lara girme basit düşün, motor can çekişiyor yani, hiç carbon clean yapıldı mı? vesile ile 3,53 Mpa 35 bar eder 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Ağustos 2021 Paylaş 12 Ağustos 2021 Çağlar Bayur yazdı: mpa lara girme basit düşün, motor can çekişiyor yani, hiç carbon clean yapıldı mı? vesile ile 3,53 Mpa 35 bar eder amcamın tarihi bir hunday aksenti vardı oda böyleydi, rampayu geç düzde klima açınca ön cama yığılıyorduk, airbag açmasın amca aman dikkat derdim 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Ağustos 2021 Paylaş 12 Ağustos 2021 Benim motorun bişey yok, Motor klimayı çalıştırırken zorlanmıyor. Ama motorun desteği yok rampadan aşağı yakıt kesip klima açınca ne kadar fren uyguladığını yalın bir şekilde görmek mümkün. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Ağustos 2021 Paylaş 12 Ağustos 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: tarihi bir hunday aksenti vardı oda böyleydi, rampayu geç düzde klima açınca ön cama yığılıyorduk onlarda karbüretör vardı, ona bağlı düzenek bozuk olabilir 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2021 (düzenlendi) Klima yağı elektriklilerde farklıymış. Nd 11 diye bir yağ varmış. O kullanılmazsa kompresör çöp oluyormuş. Yani ileride klima az soğutmaya başlarsa sokaktaki klimacıya gidip gaz yağ basamıyoruz. bir de bu tasarımda genleşme valfi kaldırılmış. Enjektör eklemiş vs. Yani geleneksel bir klimaya göre %40 daha verimli olmuş 12 Ağustos 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2021 Ali Darbaz yazdı: Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi 1 mpa ediyor. Senin arabada 3,5 mpa basınca var. Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. Şu 2010 prius tamir bülteni içinde yüksek basıncın 199-228psi olması belirtilmiş. https://attachments.priuschat.com/attachment-files/2020/07/190842_AC_pressures.pdf Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2021 Ben de böyle yazacağım. 201,6v 😁 1 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 (düzenlendi) 2021 broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç. corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. corolla hb 3,6ah li-ios pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var. camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var. rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var. 19 Ağustos 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Ağustos 2021 Paylaş 19 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 2021 broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç. corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. corolla hb 3,6ah li-ios pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var. camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var. rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var. Çok garip bi durum var aslında, @Servet Aydın da belki yorum yapar. Ni-MH ile Li-ion arasındaki en büyük fark, ömür ve deşarj akım kapasitesi. Ni-MH'lerde hafıza etkisi olduğundan ömürleri kısa, ayrıca deşarj akımları da düşük. Niye li-ion kullanmamış acaba. Hatta iki farklı donanımda bile pil karakterini değiştirmiş. Çok şaşırdım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 Sani Gerşon yazdı: Çok garip bi durum var aslında, @Servet Aydın da belki yorum yapar. Ni-MH ile Li-ion arasındaki en büyük fark, ömür ve deşarj akım kapasitesi. Ni-MH'lerde hafıza etkisi olduğundan ömürleri kısa, ayrıca deşarj akımları da düşük. Niye li-ion kullanmamış acaba. Hatta iki farklı donanımda bile pil karakterini değiştirmiş. Çok şaşırdım. Ben de şaşırdığım için paylaştım. Toyota bunu neden yapıyor? Tek bildiğim nimh piller soğuğa daha dayanıklı. Rav4’ün lüksü asfaltta sürecek, düşük donanımlısı dağa mı çıkacak yani? aynen dediğiniz gibi. Li-ion piller elektrik motorunu daha seri besleyebiliyor. Ömrü kısa denebilir ama benim bildiğim nimh pillerde hafıza yok. Tersini biliyorum. Lityum hafıza konusunda daha iyi olabilir. Prius’larda lityum var mesela. Onlar hybrid teknolojisinin hep göz bebeği oldu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ağustos 2021 Paylaş 19 Ağustos 2021 Li on pil daha hızlı şarj oluyor daha fazla güç sunuyor. Hemde daha az yer kaplıyor. Pahalı. Mi Mh ise seri bağlı kombinasyonda hücre başı yüksek voltaj avantajını kullanıyor. Maliyeti düşük daha hafif 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Ağustos 2021 Paylaş 19 Ağustos 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: benim bildiğim nimh pillerde hafıza yok. Tersini biliyorum. Lityum hafıza konusunda daha iyi olabilir. ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye. li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 Servet Aydın yazdı: Li on pil daha hızlı şarj oluyor daha fazla güç sunuyor. Hemde daha az yer kaplıyor. Pahalı. Mi Mh ise seri bağlı kombinasyonda hücre başı yüksek voltaj avantajını kullanıyor. Maliyeti düşük daha hafif Daha hızlı deşarj oluyor evet ama sanki şarj olması aynı veya yakın diye bir ibare görmüştüm. Emin değilim. Pahalı ve geleceği olan iyidir ama Sani Gerşon yazdı: ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye. li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar. Toyota forum’da bi c-hr’nin pil saçmalığını konuşuyorduk. Sanırım birden bozuldu o piller. nimh sanki güvenli tarafta ve ucuz olması avantaj gibi. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 Sani Gerşon yazdı: ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye. li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar. Doğru. Ama buna tam deşarj olmadan şarj edilmemelidir diye yazmışlar. Genel pil seviyesi %35-40 altına hiç düşmüyor. Acaba nasıl konfigürasyon yapmışlar. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Doğru. Ama buna tam deşarj olmadan şarj edilmemelidir diye yazmışlar. Genel pil seviyesi %35-40 altına hiç düşmüyor. Acaba nasıl konfigürasyon yapmışlar. Ni-mh’de yok denecek kadar azmış. Ni-cad pillerde çok fazlaymış 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 @Servet Aydın peki 100 puanlık soru. Akşam 6 diş bıraktığım pil düzeyi 2 gün araba yattıktan sonra 4 dişe iner mi? Yorum bağlantısı
Ali Gök 19 Ağustos 2021 Paylaş 19 Ağustos 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: geçti o günler, bende tam sınırda almıştım hatta fazla bile verdim tabii, gidişat fena, alım gücü azalıyor, iyice düştüğünde araba satışlarıda nanay olur, sıfır ve 2. el.... bakalım neler olacak... şuan 400 bin cebimde olsa araba almazdım, ne sıfır ne 2. el, beklemede kalmak lazım şu sıralar, sakın para erir araba alalım demeyin gülerim hiç acımam, arabadan yatırım olmaz hele bundan sonra hiç olmaz, zaman bak neler gösterecek, şaka gibi geliyor bazı şeyler millete... Ali abi siz arabadan yatırım olmaz bu paralara satılmaz ucuzlicak mecburen dediğiniz günden bugüne *3 oldu fiyatlar 😂 1 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ağustos 2021 Paylaş 19 Ağustos 2021 [mention=13526]Servet Aydın[/mention] peki 100 puanlık soru. Akşam 6 diş bıraktığım pil düzeyi 2 gün araba yattıktan sonra 4 dişe iner mi? Normalde o kadar düşmemeli. Hava soğuk olsa anlarım 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 Servet Aydın yazdı: Normalde o kadar düşmemeli. Hava soğuk olsa anlarım Kışın hafta sonu yasakları varken 1 veya 2 diş düştüğü oluyordu. Yazın olmadı sanırım. Dikkatimi çekmedi hiç Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Ağustos 2021 Paylaş 20 Ağustos 2021 Kacak vardır. Yahu bu 2020 değil miydi daha 20 bin km olmadan [emoji12] Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2021 Metin Akbal yazdı: Kacak vardır. Yahu bu 2020 değil miydi daha 20 bin km olmadan Eve girince bi gergin bi stresli oluyorum. Kaçak bana kaçıyor olabilir Yorum bağlantısı
Recommended Posts