İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Şarji kaç gün gidiyor?

Far parlaklığını azaltınca günü çıkarıyor 😁

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

000000988978.jpeg

 

 

Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi  1 mpa ediyor.  Senin arabada 3,5 mpa basınca var.  Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Far parlaklığını azaltınca günü çıkarıyor 😁

 

Lastiklere 40 hava vur oradan da artar 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi  1 mpa ediyor.  Senin arabada 3,5 mpa basınca var.  Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. 

Bu kompresörün en yüksek değeridir. Dolaşan gazın basıncı çok daha düşüktür tabi. Ben böyle yorumladım yani. Diğer türlüsünde borular patlar. Gerek de yok. Ama aletin üstünde yazan da bu :) 

Metin Akbal yazdı:

 

Lastiklere 40 hava vur oradan da artar 😁


Asfalt ile bağlantıyı kes diyorsun yani. Olabilir. Öyle bir hafta gider şarjı 😁 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. 

Frene etki yok. Hızlanmaya etki yok. V kayış yok. Tamamen duygusal ️ 
😊

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. 

mpa lara girme basit düşün, motor can çekişiyor yani, hiç carbon clean yapıldı mı?

vesile ile 3,53 Mpa 35 bar eder

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

mpa lara girme basit düşün, motor can çekişiyor yani, hiç carbon clean yapıldı mı?

vesile ile 3,53 Mpa 35 bar eder

amcamın tarihi bir hunday aksenti vardı oda böyleydi, rampayu geç düzde klima açınca ön cama yığılıyorduk, airbag açmasın amca aman dikkat derdim :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim motorun bişey yok, Motor klimayı çalıştırırken zorlanmıyor. Ama motorun desteği yok  rampadan aşağı yakıt kesip klima açınca ne kadar fren uyguladığını yalın bir şekilde görmek mümkün. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tarihi bir hunday aksenti vardı oda böyleydi, rampayu geç düzde klima açınca ön cama yığılıyorduk

onlarda karbüretör vardı, ona bağlı düzenek bozuk olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Klima yağı elektriklilerde farklıymış. Nd 11 diye bir yağ varmış. O kullanılmazsa kompresör çöp oluyormuş. Yani ileride klima az soğutmaya başlarsa sokaktaki klimacıya gidip gaz yağ basamıyoruz. 
 

bir de bu tasarımda genleşme valfi kaldırılmış. Enjektör eklemiş vs. Yani geleneksel bir klimaya göre %40 daha verimli olmuş

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Yuh, bu kadar yüksek basınc var ise, saniyeler içinde arabanın içi buz kesiyor olması gerekiyor. Torque programına göre benim 145 psi  1 mpa ediyor.  Senin arabada 3,5 mpa basınca var.  Benim raraba rampa aşaği klima açınca arabaya hayvani fren yapıyor. 1mpa bu kadar yüksek etki ediyorsa bunun 3 katı kim bilir nasıl bir fren etkisi yaratır. 

Şu 2010 prius tamir bülteni içinde yüksek basıncın 199-228psi olması belirtilmiş. 
 

https://attachments.priuschat.com/attachment-files/2020/07/190842_AC_pressures.pdf

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

2021 broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç. 
 

corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.

 

corolla hb 3,6ah li-ios pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. 

 

c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. 

 

Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var. 

 

camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var. 
 

rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var. 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2021 broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç. 
 

corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.

 

corolla hb 3,6ah li-ios pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. 

 

c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var. 

 

Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var. 

 

camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var. 
 

rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var. 
 

 

Çok garip bi durum var aslında, @Servet Aydın da belki yorum yapar.

Ni-MH ile Li-ion arasındaki en büyük fark, ömür ve deşarj akım kapasitesi. Ni-MH'lerde hafıza etkisi olduğundan ömürleri kısa, ayrıca deşarj akımları da düşük. Niye li-ion kullanmamış acaba. Hatta iki farklı donanımda bile pil karakterini değiştirmiş. Çok şaşırdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Çok garip bi durum var aslında, @Servet Aydın da belki yorum yapar.

Ni-MH ile Li-ion arasındaki en büyük fark, ömür ve deşarj akım kapasitesi. Ni-MH'lerde hafıza etkisi olduğundan ömürleri kısa, ayrıca deşarj akımları da düşük. Niye li-ion kullanmamış acaba. Hatta iki farklı donanımda bile pil karakterini değiştirmiş. Çok şaşırdım.

Ben de şaşırdığım için paylaştım. Toyota bunu neden yapıyor? Tek bildiğim nimh piller soğuğa daha dayanıklı. Rav4’ün lüksü asfaltta sürecek, düşük donanımlısı dağa mı çıkacak yani? 
 

aynen dediğiniz gibi. Li-ion piller elektrik motorunu daha seri besleyebiliyor. Ömrü  kısa denebilir ama benim bildiğim nimh pillerde hafıza yok. Tersini biliyorum. Lityum hafıza konusunda daha iyi olabilir. 

 

Prius’larda lityum var mesela. Onlar hybrid teknolojisinin hep göz bebeği oldu 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Li on pil daha hızlı şarj oluyor daha fazla güç sunuyor. Hemde daha az yer kaplıyor. Pahalı. Mi Mh ise seri bağlı kombinasyonda hücre başı yüksek voltaj avantajını kullanıyor. Maliyeti düşük daha hafif

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

benim bildiğim nimh pillerde hafıza yok. Tersini biliyorum. Lityum hafıza konusunda daha iyi olabilir. 

ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye.

li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Li on pil daha hızlı şarj oluyor daha fazla güç sunuyor. Hemde daha az yer kaplıyor. Pahalı. Mi Mh ise seri bağlı kombinasyonda hücre başı yüksek voltaj avantajını kullanıyor. Maliyeti düşük daha hafif

Daha hızlı deşarj oluyor evet ama sanki şarj olması aynı veya yakın diye bir ibare görmüştüm. Emin değilim. Pahalı ve geleceği olan iyidir ama

Sani Gerşon yazdı:

ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye.

li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar.

 

 

Toyota forum’da bi c-hr’nin pil saçmalığını konuşuyorduk. Sanırım birden bozuldu o piller. 
 

nimh sanki güvenli tarafta ve ucuz olması avantaj gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

ni-mh piller hafızalıdır. Bu yüzden eski telefonlarımızı hep boşaltıp öyle doldururduk ki, kapasitesini kaybetmesin, yüksek voltajda şarj istemesin diye.

li-ion'lar ise uzun ömürlüdür ama ni-mh pillere göre teknolojisinden ötürü biraz daha tehlikelidir. Bir anda bozulabiliyorlar bi de. ni-mh gibi "arızam geliyor" demiyorlar.

 

 

Doğru. Ama buna tam deşarj olmadan şarj edilmemelidir diye yazmışlar. Genel pil seviyesi %35-40 altına hiç düşmüyor. Acaba nasıl konfigürasyon yapmışlar. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Doğru. Ama buna tam deşarj olmadan şarj edilmemelidir diye yazmışlar. Genel pil seviyesi %35-40 altına hiç düşmüyor. Acaba nasıl konfigürasyon yapmışlar. 

Ni-mh’de yok denecek kadar azmış. Ni-cad pillerde çok fazlaymış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Servet Aydın peki 100 puanlık soru. Akşam 6 diş bıraktığım pil düzeyi 2 gün araba yattıktan sonra 4 dişe iner mi? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu yazdı:

geçti o günler, bende tam sınırda almıştım hatta fazla bile verdim tabii, gidişat fena, alım gücü azalıyor, iyice düştüğünde  araba satışlarıda nanay olur, sıfır ve 2. el....  bakalım neler olacak...

 

şuan 400 bin cebimde olsa araba almazdım, ne sıfır ne 2. el, beklemede kalmak lazım şu sıralar, sakın para erir araba alalım demeyin gülerim hiç acımam, arabadan yatırım olmaz hele bundan sonra hiç olmaz, zaman bak neler gösterecek, şaka gibi geliyor bazı şeyler millete...

Ali abi siz arabadan yatırım olmaz bu paralara satılmaz ucuzlicak mecburen dediğiniz günden bugüne *3 oldu fiyatlar 😂 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
[mention=13526]Servet Aydın[/mention] peki 100 puanlık soru. Akşam 6 diş bıraktığım pil düzeyi 2 gün araba yattıktan sonra 4 dişe iner mi? 

Normalde o kadar düşmemeli. Hava soğuk olsa anlarım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:


Normalde o kadar düşmemeli. Hava soğuk olsa anlarım

Kışın hafta sonu yasakları varken 1 veya 2 diş düştüğü oluyordu. Yazın olmadı sanırım. Dikkatimi çekmedi hiç

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kacak vardır. Yahu bu 2020 değil miydi daha 20 bin km olmadan [emoji12]

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Kacak vardır. Yahu bu 2020 değil miydi daha 20 bin km olmadan emoji12.png

Eve girince bi gergin bi stresli oluyorum. Kaçak bana kaçıyor olabilir :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...