İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Hacı Şenyurt
şu araçları kasmadan hiç düşünmeden sabitleme kullanmadan normalde nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın, genelin trafikte kullandığı gibi yani, bakalım ne yakacak, 20 ile 50 ile gittim falan extrem işler, döverler adamı o hızda,  normal kullanımda şehir içi ne yakıyor, uzun yoldada hep 110 ve üstü geröekte herkesin gitttiği hızlarda sonuçları alalım birde, çünki gerçek değerler bunlar, sizinkiler kasma değer, araç kasarak kullanmılmaz, basarsın gidersin [emoji4]
Ben yazdım ya Ali bey. Aşk olsun ya. Dedimya dikkat etmeden 5.5 yakıyor. 120 üstü kullanımda 6.5 yakıyor diye. Trafiksiz şehirlerde. İstanbul trafiginde 4.3 4.4 yakıyorum diye. Teessüf ederim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şu araçları kasmadan hiç düşünmeden sabitleme kullanmadan normalde nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın, genelin trafikte kullandığı gibi yani, bakalım ne yakacak, 20 ile 50 ile gittim falan extrem işler, döverler adamı o hızda,  normal kullanımda şehir içi ne yakıyor, uzun yoldada hep 110 ve üstü geröekte herkesin gitttiği hızlarda sonuçları alalım birde, çünki gerçek değerler bunlar, sizinkiler kasma değer, araç kasarak kullanmılmaz, basarsın gidersin :)

Turbo benzinlilerin yaklaşamayacağı değerler bunlar :) 

 

uzun yolda 110 ile 4,5 yakıyor. O test edildi.
 

Şehir içinde zıpçıktı gibi sürmeyip sakin efendi gibi sürünce de 4,5 yakıyor. Şehir içi öyle çakma şehir içi değil ama. İstanbul çile trafiğinden bahsediyorum :)  fındık motorlu turboluların 8-9’dan aşağı yakmadığı şehir içi. 
 

akşam rahat trafikli 2 şehir içi videosu atacağım

Hacı Şenyurt yazdı:
Ali Cihangiroğlu yazdı:
şu araçları kasmadan hiç düşünmeden sabitleme kullanmadan normalde nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın, genelin trafikte kullandığı gibi yani, bakalım ne yakacak, 20 ile 50 ile gittim falan extrem işler, döverler adamı o hızda,  normal kullanımda şehir içi ne yakıyor, uzun yoldada hep 110 ve üstü geröekte herkesin gitttiği hızlarda sonuçları alalım birde, çünki gerçek değerler bunlar, sizinkiler kasma değer, araç kasarak kullanmılmaz, basarsın gidersin emoji4.png

Ben yazdım ya Ali bey. Aşk olsun ya. Dedimya dikkat etmeden 5.5 yakıyor. 120 üstü kullanımda 6.5 yakıyor diye. Trafiksiz şehirlerde. İstanbul trafiginde 4.3 4.4 yakıyorum diye. Teessüf ederim.

100 üstü zaten elektrik desteği yok. Benzinli motor ne üretiyorsa o harcanıyor. Ekstrem durumlarda gaza yüklenince piller destek veriyor sadece. 
 

o yüzden 1.8 motor yine de çok çok tasarruflu bir motor atmosferik motorlara göre

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

normalde nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın, genelin trafikte kullandığı gibi yani, bakalım ne yakacak,

bugün hybrd,i x5 , benzine geçmesin diye fulya trafiğini mahvetti, 20 ile gidiyor adam..... sonra da girilmez e girdi orayı batırdı, en son taksici kapıyı açmış iniyordu aşağı

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bugün hybrd,i x5 , benzine geçmesin diye fulya trafiğini mahvetti, 20 ile gidiyor adam..... sonra da girilmez e girdi orayı batırdı, en son taksici kapıyı açmış iniyordu aşağı

Sopalık :) 🙈

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mahmutbey Kayaşehir gidiş dönüş. Sakin açık trafik ortalaması 3,18lt/100km, 24,5km ve 48dakika. 
 

Trafiğin genel akışından kopmayarak yapışan bir sürüş

 

 


mahmutbey bahçelievler gidiş dönüş. 2-3 yere uğrayıp öyle hareket ettim. Başlangıç soğuk motorla. Video sonunda ciddi bir rampa çıkış da var. Trafiğin akışına paralel bir sürüş. Ortalama 3,65lt/100km

 

30.35’te elektrikli klimanınne kadar akım çektiği de görülebilir

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Hacı Şenyurt yazdı:
Ali Cihangiroğlu yazdı:
şu araçları kasmadan hiç düşünmeden sabitleme kullanmadan normalde nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın, genelin trafikte kullandığı gibi yani, bakalım ne yakacak, 20 ile 50 ile gittim falan extrem işler, döverler adamı o hızda,  normal kullanımda şehir içi ne yakıyor, uzun yoldada hep 110 ve üstü geröekte herkesin gitttiği hızlarda sonuçları alalım birde, çünki gerçek değerler bunlar, sizinkiler kasma değer, araç kasarak kullanmılmaz, basarsın gidersin emoji4.png

Ben yazdım ya Ali bey. Aşk olsun ya. Dedimya dikkat etmeden 5.5 yakıyor. 120 üstü kullanımda 6.5 yakıyor diye. Trafiksiz şehirlerde. İstanbul trafiginde 4.3 4.4 yakıyorum diye. Teessüf ederim.

görmedim herhal :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Turbo benzinlilerin yaklaşamayacağı değerler bunlar :) 

 

uzun yolda 110 ile 4,5 yakıyor. O test edildi.
 

 

110 ve üstü her türlü benimki kazandı :tongue:  ancak şehir içinde iyi hibrit yinede yol sakinse benimkide çok yakın kalır ama fark değermi dersen evet değer şehir içinde, yoksa normal yolda her zamanki gibi kullanımda anlamsız hibrit, dediğim gibi arabayı herkesin kullandığı gibi kullandığında yaktığı önemli, Ali gibi kullanım sayılmaz :tongue:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bugün hybrd,i x5 , benzine geçmesin diye fulya trafiğini mahvetti, 20 ile gidiyor adam..... sonra da girilmez e girdi orayı batırdı, en son taksici kapıyı açmış iniyordu aşağı

hiç şansı yok dayarım kornayı, AS 250 varsa dayarım tamponu basmasında göreyim :D

şaka bir yana zalak zalak sürenlerde var, şeridi kapamış mıymıy neymiş eko hibrit, zaten millet gergin yerim senin hibritini, git yürü senin neyine araba, deli para vermiş arabaya benzini düşünüyor, hele bu bayramda delirdim resmen, inip dalıcan millete, birde cins cins  bakmıyorlarmı yürüsene adam gibi, bas uçmu diyoruz, trafiğin akışına uy be adam, yook mıymıy, geç en sağa banketten git bisiklet gibi, yani dövmek lazım böylelerini...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

görmedim herhal :)

110 ve üstü her türlü benimki kazandı :tongue:  ancak şehir içinde iyi hibrit yinede yol sakinse benimkide çok yakın kalır ama fark değermi dersen evet değer şehir içinde, yoksa normal yolda her zamanki gibi kullanımda anlamsız hibrit, dediğim gibi arabayı herkesin kullandığı gibi kullandığında yaktığı önemli, Ali gibi kullanım sayılmaz :tongue:

Şehir içinde trafik açık şekilde senin araban x1,5 yakar. Yoğun istanbul trafiğinde x2 yakar. Uzun yolda hemen hemen aynıdır. 
 

ne zaman kapışıyoruz, covid azaldı, arttı hala buluşma yok. Şöyle gruplar halinde bi tüketim yarışına çıksak istanbul’da  :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla ben yardırıyom, acımıyom. 90 80 miss.  Tüketim 7,1 litre. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Valla ben yardırıyom, acımıyom. 90 80 miss.  Tüketim 7,1 litre. 

yardır, kaptırrr :D

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şehir içinde trafik açık şekilde senin araban x1,5 yakar. Yoğun istanbul trafiğinde x2 yakar. Uzun yolda hemen hemen aynıdır. 
 

ne zaman kapışıyoruz, covid azaldı, arttı hala buluşma yok. Şöyle gruplar halinde bi tüketim yarışına çıksak istanbul’da  :) 

yok şehir içinde yeriz tokadı, uzun yolda aynıyızdır ama ani fırlama ve sonrası sürekli hızlı gidişte iş değişir tabeee..   kibrit clio gelecek, onunla yarışırız, gerçi oda yarı hibrit yine başemedez seninkiyle... 

 

para sorun olmasa arabam daha öncede dediğim gibi....

day-exterior-4_2qj.png

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yardır, kaptırrr :D

yok şehir içinde yeriz tokadı, uzun yolda aynıyızdır ama ani fırlama ve sonrası sürekli hızlı gidişte iş değişir tabeee..   kibrit clio gelecek, onunla yarışırız, gerçi oda yarı hibrit yine başemedez seninkiyle... 

 

para sorun olmasa arabam daha öncede dediğim gibi....

day-exterior-4_2qj.png

Çok şekilsiz araba. Sana yakışacak araba belli. images?q=tbn:ANd9GcQ8n8Zrf_e1uh_OXn0zHIC

 

20 yaşında ve hala ev parasına satılıyor. Almanya’da bunlar 9-10bin avro. Çok temizi 20bin avro. Ama öyle böyle temiz değil. Sıfırı bu kadar olmaz. 370binde şu araba

 

 https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-land-cruiser-4-2-td-24v-100-automatico-iscritto-asi-diesel-silber-555070b9-0441-49f9-8dd1-e7d22a484069?&cldtidx=4&cldtsrc=listPage&searchId=1189185434

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

bu daha da fena, bunun girdiği yere 2021 rav4 zor girer, ayrı alem bunlar...

 

fiyata bak hele, sıfır csuv parasına

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-toyota-hatasiz-2003-model-4.2-turbo-dizel-vx100-toyota-land-cruiser-928044095/detay

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kilitleri açıp ardından şöför kapısını açtığım an kaputun içinden kabine kadar bariz bir vınlama sesi geliyor. 3-4 sn sürüyor. Bazen trafikli yollarda da duyuyorum. Ben elektrikle ilgili bir şey sanıyordum.  Meğer fren pompasıymış. Hybridlerde fren sistemi elektrikli bir pompa ile çalışıyor. Fren servosu yok yani. Fren pedalı ile kaliperler arasında motorlu bir mekanizma var. Bu hem sürücüye fren pedalı tepkisi yaratıyor hem de kaliperde fren gücü oluşturuyor. 
 

yine merak ettim. Mild hybrid arabalar fren işini nasıl çözmüş acaba. Onlar da zaman zaman rampa inerken motoru stop ediyor. Frene basınca motoru çalıştırıp fren servosunu aktif hale mi getiriyorlar acaba?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kendi sorumu cevapladım. Golf 8’de frene basınca motor çalışmaya başlıyor. 17.20sn. Çok düşük hızlarda çalışmıyor sadece. 20-30 gibi bu sanırım servo basıncına bağlı. Vakum az geliyorsa ve fren sertse her türlü motoru çalıştırır araba. 
 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kendi sorumu cevapladım. Golf 8’de frene basınca motor çalışmaya başlıyor. 17.20sn. Çok düşük hızlarda çalışmıyor sadece. 20-30 gibi bu sanırım servo basıncına bağlı. Vakum az geliyorsa ve fren sertse her türlü motoru çalıştırır araba. 
 

 

 

vakum azaldığı an motorun çalışması ve vakum doldurması 1 sn. falan alır normalde, yani freni şişmiş bir normal arabayı çalıştır pedalın yumuşaması için gereken bir süre var, o anlık süre kaza yaptırır, mild lerde nasıl çözdüler acaba, ya ek motor var yada vakum oranı normal motorlu araçlardan çok daha fazla, vakum tüpü olabilir, böyle olursa vakumun azalmasını bekleyip motoru çalıştırdığında hala yeterli vakum depoda olacağından sorun olmaz, vakum tüpümü var acaba mildlerde.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

vakum azaldığı an motorun çalışması ve vakum doldurması 1 sn. falan alır normalde, yani freni şişmiş bir normal arabayı çalıştır pedalın yumuşaması için gereken bir süre var, o anlık süre kaza yaptırır, mild lerde nasıl çözdüler acaba, ya ek motor var yada vakum oranı normal motorlu araçlardan çok daha fazla, vakum tüpü olabilir, böyle olursa vakumun azalmasını bekleyip motoru çalıştırdığında hala yeterli vakum depoda olacağından sorun olmaz, vakum tüpümü var acaba mildlerde.

Ellerinde araba var. Şurasında bardaklık, burasından çakmaklık, koltukları yatıyordan farklı şeyler bakamayan incelemeciler var. O yüzden bilemiyoruz. Belki yabancı kaynaklarda vardır bu bilgi. 
 

ama dediğin gibi abi. O 1sn bile önemli. 
 

bir soru sorayım. Sert fren yapmamız gerekti. Debriyaja basmayı unuttuk. Araç stop etti. Bu servo o an da çalışmıyor. Abs de çalışmıyor. O an ne oluyor? Fren tutmuyor mu? Tutuyor. En azından tekerlekler kilitleniyor 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benim fiat 500 de westinghouse yoktu. Ondaki fren hissini unutmuyorum hiç. Pedalda hissedilen safkan sürtünme . 4 teker de kampana.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ellerinde araba var. Şurasında bardaklık, burasından çakmaklık, koltukları yatıyordan farklı şeyler bakamayan incelemeciler var. O yüzden bilemiyoruz. Belki yabancı kaynaklarda vardır bu bilgi. 
 

ama dediğin gibi abi. O 1sn bile önemli. 
 

bir soru sorayım. Sert fren yapmamız gerekti. Debriyaja basmayı unuttuk. Araç stop etti. Bu servo o an da çalışmıyor. Abs de çalışmıyor. O an ne oluyor? Fren tutmuyor mu? Tutuyor. En azından tekerlekler kilitleniyor 

tutuyor, normal her arabada motoru kapatsanda 1-2 kez pompalayacak kadar vakum oluyor, o yüzden fren tutar, sonrası yine tutar ama pedala çok güçlü basman gerekir, böyle yapsan bile tam güç fren yapamıyorsun, zaten o kadar basmaya eğersin biryerleri....

 normal arabada motoru kapat sonra frene bas bırak, 2. de sertleşmeye başlayacak, vakum biter çünki,  mesela kamyonlar, bunlarda hava vardır, motor kapalıda olsa frenler bir süre çalışır, birde ters çalışanlar var, mesela Dodga AS 250 kamyonet, bunlarda koca hava tüpü olur, ama içinde hava değl vakum vardır, arabadaki gibi ama daha büyük oranda, bunlarda da ayı şey geçerli, birkaç frene basışına dayanır sonra vakum biter fren pedalı kazık olur.

 

bu araç inceleme işinede gıcık oluyorum, adamlar zaten gördüğümü anlatıyor parayı kırıyor :)  anlat tamamda yanında teknikte anlat, nesye yinede anlatsınlar çünki daha çıkmamış arabaları hatta hayat boyu göremeyeceğim arabalrıda anlatıyorlar, faydalılar sonuçta,  konuya dönersek teknik  kısma yani, bunu bilecek adam kaçtanedir ve bunu izleyecek kadar meraklı kaç kişi vardır oda var, genelde düşünmeden kafa yormadan izlemeyi sever insanlar o yüzden birazda magazinsel oluyor bu işler...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

hatta kamyonda hava yoksa tam fren yapar. Hava ile balataları açıyor. Yani fren patladı işi fabl.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tutuyor, normal her arabada motoru kapatsanda 1-2 kez pompalayacak kadar vakum oluyor, o yüzden fren tutar, sonrası yine tutar ama pedala çok güçlü basman gerekir, böyle yapsan bile tam güç fren yapamıyorsun, zaten o kadar basmaya eğersin biryerleri....

 normal arabada motoru kapat sonra frene bas bırak, 2. de sertleşmeye başlayacak, vakum biter çünki,  mesela kamyonlar, bunlarda hava vardır, motor kapalıda olsa frenler bir süre çalışır, birde ters çalışanlar var, mesela Dodga AS 250 kamyonet, bunlarda koca hava tüpü olur, ama içinde hava değl vakum vardır, arabadaki gibi ama daha büyük oranda, bunlarda da ayı şey geçerli, birkaç frene basışına dayanır sonra vakum biter fren pedalı kazık olur.

 

bu araç inceleme işinede gıcık oluyorum, adamlar zaten gördüğümü anlatıyor parayı kırıyor :)  anlat tamamda yanında teknikte anlat, nesye yinede anlatsınlar çünki daha çıkmamış arabaları hatta hayat boyu göremeyeceğim arabalrıda anlatıyorlar, faydalılar sonuçta,  konuya dönersek teknik  kısma yani, bunu bilecek adam kaçtanedir ve bunu izleyecek kadar meraklı kaç kişi vardır oda var, genelde düşünmeden kafa yormadan izlemeyi sever insanlar o yüzden birazda magazinsel oluyor bu işler...

Belki dediğin gibi servo büyüktür. Motor çalışıp vakum artıracak emişi tolere edecek hazne vardır. Depolar. Böyle çözmüş olabilirler işi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bakındığım kadarıyla hybrid kliması değişken voltajlı 3 fazlı 60hz frekansla çalışıyor. Akıma frekansa göre değişen voltaj var. Nominal voltajı hybrid pil voltajı olan 206v. Ama 288v’a kadar çıkabiliyormuş. En yüksek 3,5mpa basınca çıkabiliyor. 3,4kw güç ile yaklaşık 12000btu gücünde diyebiliriz

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

3.5 mpa ne yahu psi kaç

3.5 mpa 500 psi demek. Yok devenin nalı. 

Bilmem. Kompresör üstünde yazan bu

 

2422797-C-5-F5-E-418-D-85-E3-A2-F2-E00-E

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...