İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yatmamış. Senede 9bin km civarı ortalama bi kullanım. Piller km’den çok zamanla deforme oluyor diye düşünüyorum. 

 

Nikel piller %80 sağlığa kadar çabuk deforme olurlar, sonra %50 altına düşmesi oldukca uzun yıllar alır. Benim 12 yaşında notebookum %44 batarya sağlığı kaldı. Batarya 1 saat 30 dakika dayanıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Nikel piller %80 sağlığa kadar çabuk deforme olurlar, sonra %50 altına düşmesi oldukca uzun yıllar alır. Benim 12 yaşında notebookum %44 batarya sağlığı kaldı. Batarya 1 saat 30 dakika dayanıyor. 

Doğrudur. Aynı araba 55bin km değil de aynı yaşta 100bin km’de olsa piller ne durumda olurdu merak konusu. Ben buna yakın veya biraz  aşağıda olacağını düşünüyorum. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

8 inc tablet ile hybrid asistant denedim. Bugün yoğun sayılabilecek o3 yolunda 9,2km mesafe gittim. 2,75lt/100km yakıtla tamamladım. 25dk sürdü.  Mesafenin %73’ü ve sürüş süresinin %80’i elektrikle yapıldı. 
 

Hem motor soğuktu hem de başlangıçta pil yüzdesi en dipteydi. Böyle başlangıçlarda gereksiz tüketim ortaya çıkıyor. Sürüşün ilk dakikalarında benzinli motor çalışırken tekerlere güç de veremiyor. Tüketim artıyor. O yüzden parktan önce şarjı en az %45-50 bırakmak gerekiyor. 
 

iyi seyirler. 
 

https://youtu.be/hoyBd9UbJK4

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

8 inc tablet ile hybrid asistant denedim. Bugün yoğun sayılabilecek o3 yolunda 9,2km mesafe gittim. 2,75lt/100km yakıtla tamamladım. 25dk sürdü.  Mesafenin %73’ü ve sürüş süresinin %80’i elektrikle yapıldı. 
 

Hem motor soğuktu hem de başlangıçta pil yüzdesi en dipteydi. Böyle başlangıçlarda gereksiz tüketim ortaya çıkıyor. Sürüşün ilk dakikalarında benzinli motor çalışırken tekerlere güç de veremiyor. Tüketim artıyor. O yüzden parktan önce şarjı en az %45-50 bırakmak gerekiyor. 
 

iyi seyirler. 
 

https://youtu.be/hoyBd9UbJK4

 

 

Büyük ekranda , tv felan izleyince çok net okunuyor tablet. Ben böyle uzun videoları oturur izlerim haberin olsun. Kısa yapıyım millet izlemiyor deme kendi kendine 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Büyük ekranda , tv felan izleyince çok net okunuyor tablet. Ben böyle uzun videoları oturur izlerim haberin olsun. Kısa yapıyım millet izlemiyor deme kendi kendine 

Araç kamera görüntüsüne hybrid assistant ekran kaydını işlemek ciddi zaman alıyor. Önce ekran kaydını döndür sonra 30fps’ye getir, 1dk’lık videoları birleştir ve ekran kaydıyla aynı zamana eşle. Çok sıkıntı. 
 

pandemi olmasa daha çok çekeceğim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç kamera görüntüsüne hybrid assistant ekran kaydını işlemek ciddi zaman alıyor. Önce ekran kaydını döndür sonra 30fps’ye getir, 1dk’lık videoları birleştir ve ekran kaydıyla aynı zamana eşle. Çok sıkıntı. 
 

pandemi olmasa daha çok çekeceğim

 

Nasıl yani pandemide çalışmıyacanmı. Benim hanım pandemide çalışıyor, şantiyede görevli. Sende inşaat mühendisi değilmiydin. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Nasıl yani pandemide çalışmıyacanmı. Benim hanım pandemide çalışıyor, şantiyede görevli. Sende inşaat mühendisi değilmiydin. 

Kamudayım ben. Dönüşümlü çalışacağız. demek istediğim şu; hafta sonu kısıtlamaları olmasa kafamdaki varyasyonlarla ilgili pazar sabahları boş yollarda sürüş tarzı denemeleri çekmek istiyorum. Ona fırsat bulamadım bi türlü. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Nasıl yani pandemide çalışmıyacanmı. Benim hanım pandemide çalışıyor, şantiyede görevli. Sende inşaat mühendisi değilmiydin. 

Ahaa, Şantiyede görevlimi, izin işini nasıl halletti, bakayım siz ne yapmışsınız?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

8 inc tablet ile hybrid asistant denedim. Bugün yoğun sayılabilecek o3 yolunda 9,2km mesafe gittim. 2,75lt/100km yakıtla tamamladım. 25dk sürdü.  Mesafenin %73’ü ve sürüş süresinin %80’i elektrikle yapıldı. 
 

Hem motor soğuktu hem de başlangıçta pil yüzdesi en dipteydi. Böyle başlangıçlarda gereksiz tüketim ortaya çıkıyor. Sürüşün ilk dakikalarında benzinli motor çalışırken tekerlere güç de veremiyor. Tüketim artıyor. O yüzden parktan önce şarjı en az %45-50 bırakmak gerekiyor. 
 

iyi seyirler. 
 

https://youtu.be/hoyBd9UbJK4

 

onu sildim. ekranlısını ekledim 

 

https://www.youtube.com/watch?v=gVszH-49gTI

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Dökümanı ekle. Ordanda inceleyek

Ekledim

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Tansu abi hybrid yaris kullandınmı hiç ? Az yaksın, ekonomik olsun, konforlu olsun performans çok önemli değil tarzında düşünen insanlar hep genelde 1.2 tsi tarzı turbo besleme ufak arabalara biniyor. Hybrid yaris hepsinden daha az yakıyor, üzerindeki cvt şanzıman diğer dsglerden daha sağlam. Neden yarisin tutulmadığını çözemedim, halbuki Türkiye toyotayı çok sever.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

Tansu abi hybrid yaris kullandınmı hiç ? Az yaksın, ekonomik olsun, konforlu olsun performans çok önemli değil tarzında düşünen insanlar hep genelde 1.2 tsi tarzı turbo besleme ufak arabalara biniyor. Hybrid yaris hepsinden daha az yakıyor, üzerindeki cvt şanzıman diğer dsglerden daha sağlam. Neden yarisin tutulmadığını çözemedim, halbuki Türkiye toyotayı çok sever.

 

Adı cvt, çok değişik garip bir aktarma organı var. Okadar sağlamki, bir tane bile arıza vereni duymadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Tansu abi hybrid yaris kullandınmı hiç ? Az yaksın, ekonomik olsun, konforlu olsun performans çok önemli değil tarzında düşünen insanlar hep genelde 1.2 tsi tarzı turbo besleme ufak arabalara biniyor. Hybrid yaris hepsinden daha az yakıyor, üzerindeki cvt şanzıman diğer dsglerden daha sağlam. Neden yarisin tutulmadığını çözemedim, halbuki Türkiye toyotayı çok sever.

Tabi, kullandım. Hatta corolla hybrid alma sebebim oldu :)  Çalışma arkadaşımda 2015 hybrid yaris var. 
 

Millet hibrit arabalara öcü gibi bakıyor, bence ondan tutulmuyor. İkinci elde satılmaz diyor. Bakım masrafı daha az olsa bile insanlara daha fazla bakım masrafı varmış gibi geliyor. Yaris’in içi kendi sınıfı için oldukça kaliteli bu arada. 
 

Şehir içi için fındık motor turbo kombinasyonu almak bence mantıksız. Ama bazı algıları aşamıyoruz. Hibrit arabalarda şöyle bir avantaj da var. Araba 100bin km olunca motor 50bin km çalışmış oluyor. Belki daha da az. Aşırı besleme yok. Cvt demişsin ama toyota hibrit arabalarda şanzıman yoktur. Araç ömrü boyunca bozulma sorunu da yok. 
 

tüm bunlara rağmen gaza basınca 2 sn daha erken 100km hıza ulaşmak daha cazip geliyor insanlara. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tabi, kullandım. Hatta corolla hybrid alma sebebim oldu :)  Çalışma arkadaşımda 2015 hybrid yaris var. 
 

Millet hibrit arabalara öcü gibi bakıyor, bence ondan tutulmuyor. İkinci elde satılmaz diyor. Bakım masrafı daha az olsa bile insanlara daha fazla bakım masrafı varmış gibi geliyor. Yaris’in içi kendi sınıfı için oldukça kaliteli bu arada. 
 

Şehir içi için fındık motor turbo kombinasyonu almak bence mantıksız. Ama bazı algıları aşamıyoruz. Hibrit arabalarda şöyle bir avantaj da var. Araba 100bin km olunca motor 50bin km çalışmış oluyor. Belki daha da az. Aşırı besleme yok. Cvt demişsin ama toyota hibrit arabalarda şanzıman yoktur. Araç ömrü boyunca bozulma sorunu da yok. 
 

tüm bunlara rağmen gaza basınca 2 sn daha erken 100km hıza ulaşmak daha cazip geliyor insanlara. 

 

Kayışlı cvt yok zaten farklı bir sistem var, ekşi sözlük yorumlarını okudun mu ? Uzun yolda tofaşlar traktörler beni geçti diyenler var. Yorumların tamamına yakını kötü. 5 6 litre yakıt ile geziyorlar, bende olsa 3.5 litrenin üstüne çıkmazdı o kadar eminim. 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Adı cvt, çok değişik garip bir aktarma organı var. Okadar sağlamki, bir tane bile arıza vereni duymadım. 

 

Acaba hiç arıza verdiğinin duyulmaması, piyasada tutulmamış olmasından kaynaklanıyor olabilir mi ? İlanlardaki en yüksek kmli yaris 177 binde, tabi yurtdışındakileri bilemem hiç bakmadım, o kmlerde motor ve şanzımana pek birşey olmaz zaten. 177 binde olanın bataryası da değiştirilmiş. En az 10 15 bin tl dir o batarya. Sırf batarya ücreti yüzünden bi türlü sıcak bakamıyorum bu arabaya. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tabi, kullandım. Hatta corolla hybrid alma sebebim oldu :)  Çalışma arkadaşımda 2015 hybrid yaris var. 
 

Millet hibrit arabalara öcü gibi bakıyor, bence ondan tutulmuyor. İkinci elde satılmaz diyor. Bakım masrafı daha az olsa bile insanlara daha fazla bakım masrafı varmış gibi geliyor. Yaris’in içi kendi sınıfı için oldukça kaliteli bu arada. 
 

Şehir içi için fındık motor turbo kombinasyonu almak bence mantıksız. Ama bazı algıları aşamıyoruz. Hibrit arabalarda şöyle bir avantaj da var. Araba 100bin km olunca motor 50bin km çalışmış oluyor. Belki daha da az. Aşırı besleme yok. Cvt demişsin ama toyota hibrit arabalarda şanzıman yoktur. Araç ömrü boyunca bozulma sorunu da yok. 
 

tüm bunlara rağmen gaza basınca 2 sn daha erken 100km hıza ulaşmak daha cazip geliyor insanlara. 

Gaza bastığında 100 km hıza ulaşırken elde ettiğin her 2 saniye kazancın bedeli 100 bin dolara yakın ama unutma :D Bir noktadan sonra milyon dolarlar konuşuyor.

  

Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

 

 

En az 10 15 bin tl dir o batarya. Sırf batarya ücreti yüzünden bi türlü sıcak bakamıyorum bu arabaya. 

  

Tutulmama sebebi tam olarak bu. Batarya korkusu. 

 

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Kayışlı cvt yok zaten farklı bir sistem var, ekşi sözlük yorumlarını okudun mu ? Uzun yolda tofaşlar traktörler beni geçti diyenler var. Yorumların tamamına yakını kötü. 5 6 litre yakıt ile geziyorlar, bende olsa 3.5 litrenin üstüne çıkmazdı o kadar eminim. 

 

Geçer, araba zaten şehir içi arabası. Az yakıtı da şehir içinde vaat ediyor. Performans gibi bir iddiası yok. Sıkıntı ne biliyor musun Ebrar? Mesela sen kısa süre öncesine kadar T5+yaris kullanıyordun. Şehir içi yaris, uzun yol T5. Tam bu tarz için biçilmiş kaftan :) İki araba sahibi olacaksın. Şehir içinde hibrit yaris kullanacaksın. Uzun yolda başka bir araç. Bizde araç pahalı olduğu için iki araç çoğunluğa afaki geliyor. Bir tane araba alınca onu da hibrit yaris alınca uzun yolda şahin de geçer :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Kayışlı cvt yok zaten farklı bir sistem var, ekşi sözlük yorumlarını okudun mu ? Uzun yolda tofaşlar traktörler beni geçti diyenler var. Yorumların tamamına yakını kötü. 5 6 litre yakıt ile geziyorlar, bende olsa 3.5 litrenin üstüne çıkmazdı o kadar eminim. 

 

 

Acaba hiç arıza verdiğinin duyulmaması, piyasada tutulmamış olmasından kaynaklanıyor olabilir mi ? İlanlardaki en yüksek kmli yaris 177 binde, tabi yurtdışındakileri bilemem hiç bakmadım, o kmlerde motor ve şanzımana pek birşey olmaz zaten. 177 binde olanın bataryası da değiştirilmiş. En az 10 15 bin tl dir o batarya. Sırf batarya ücreti yüzünden bi türlü sıcak bakamıyorum bu arabaya. 

 

Aramalarımı Türkiye'de yapmam hep ingilizce ararım.. Çok iyi kaynaklar denk gelir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bir önceki sayfada pil konusundan bahsetmiştim. 15 sene için ödenecek 2250$ pil masrafı. O da bugünün fiyatıyla. İleride düşebilir. 
 

- Basit bir hesap yapalım. 15 sene için 15bin tl pil masrafı var

 

- 15 senede benzinli araç 15 kere standart bakıma girecek. Ama hibrit araba 10 kere girecek. 5000₺ kâr. 
 

- v kayış ve rulmanları yok, marş motoru yok, şanzıman sıkıntıları yok, 15 senede en fazla 1 disk, 2 kere balata değiştirir. Hatta disk değişmeyebilir. Motor benzinliye göre yarı yarıya az çalışacak. Turbo yok. Sizce 15 senede bunların avantajı me kadar olur? En az 10 bin diyorum ben. 15 senede fren, şanzıman, turbo masrafları dahil buna. Hatta karşılaştırılan araba dizelse partikül, adblue, enjektör gibi şeylerimde ekleyin. 
 

yakıta gelirsek, oradan da en az %40 tasarruf var. 7,5lt yakan bir arabaya karşılık 4,5lt yakan yaris. 150bin km’de 3lt benzin farkı 30bin tl yapar. 
 

toplamdan 30+10+5-15 = 30 bin tl kâr. Pillere rağmen. 
 

ha, ilk alım değeri yüksek olayı var. Dizelin de yüksek. Aracın değerini kıyaslamıyorum burada. 
 

ekşi’de yazanlar şirket aracı kullananlar. Diğer araçlarda yakılan yakıtın da fazlasını yakar şirket arabası kullananlar. Dikkat etmezler. Ali’nin verdiği sitede ortalama yakıt verileri var. Ben de buradan kışlık lastikle 4bin km’lik kış tüketimi paylaştım. 
 

Murat Sahın yazdı:

Gaza bastığında 100 km hıza ulaşırken elde ettiğin her 2 saniye kazancın bedeli 100 bin dolara yakın ama unutma :D Bir noktadan sonra milyon dolarlar konuşuyor.

  

  

Tutulmama sebebi tam olarak bu. Batarya korkusu. 

 

 

Geçer, araba zaten şehir içi arabası. Az yakıtı da şehir içinde vaat ediyor. Performans gibi bir iddiası yok. Sıkıntı ne biliyor musun Ebrar? Mesela sen kısa süre öncesine kadar T5+yaris kullanıyordun. Şehir içi yaris, uzun yol T5. Tam bu tarz için biçilmiş kaftan :) İki araba sahibi olacaksın. Şehir içinde hibrit yaris kullanacaksın. Uzun yolda başka bir araç. Bizde araç pahalı olduğu için iki araç çoğunluğa afaki geliyor. Bir tane araba alınca onu da hibrit yaris alınca uzun yolda şahin de geçer :D 

Yaris için doğru, 2 çocuklu ve arada sırada il dışına çıkılacaksa araba yetmez. Uzun yolda avantajı var ama daha az. 
 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Aramalarımı Türkiye'de yapmam hep ingilizce ararım.. Çok iyi kaynaklar denk gelir. 

Aynen. Hibrit araçlar için özellikle amerika kaynakları çok. 90’lı yılların sonundan beri orada çok kullanılıyor. Az buçuk sorunları oradan öğreniyoruz. Sorunlar genelde 200-250bin mil’de başlıyor. Türkiye’de maalesef daha çok yeni. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir önceki sayfada pil konusundan bahsetmiştim. 15 sene için ödenecek 2250$ pil masrafı. O da bugünün fiyatıyla. İleride düşebilir. 
 

- Basit bir hesap yapalım. 15 sene için 15bin tl pil masrafı var

 

- 15 senede benzinli araç 15 kere standart bakıma girecek. Ama hibrit araba 10 kere girecek. 5000₺ kâr. 
 

- v kayış ve rulmanları yok, marş motoru yok, şanzıman sıkıntıları yok, 15 senede en fazla 1 disk, 2 kere balata değiştirir. Hatta disk değişmeyebilir. Motor benzinliye göre yarı yarıya az çalışacak. Turbo yok. Sizce 15 senede bunların avantajı me kadar olur? En az 10 bin diyorum ben. 15 senede fren, şanzıman, turbo masrafları dahil buna. Hatta karşılaştırılan araba dizelse partikül, adblue, enjektör gibi şeylerimde ekleyin. 
 

yakıta gelirsek, oradan da en az %40 tasarruf var. 7,5lt yakan bir arabaya karşılık 4,5lt yakan yaris. 150bin km’de 3lt benzin farkı 30bin tl yapar. 
 

toplamdan 30+10+5-15 = 30 bin tl kâr. Pillere rağmen. 
 

ha, ilk alım değeri yüksek olayı var. Dizelin de yüksek. Aracın değerini kıyaslamıyorum burada. 
 

ekşi’de yazanlar şirket aracı kullananlar. Diğer araçlarda yakılan yakıtın da fazlasını yakar şirket arabası kullananlar. Dikkat etmezler. Ali’nin verdiği sitede ortalama yakıt verileri var. Ben de buradan kışlık lastikle 4bin km’lik kış tüketimi paylaştım. 
 

 

Bunu bana anlatırsın, ikna da edersin beni. Ama genel konuşuyoruz ya hani :) Genele anlatamazsın. Kargadan başka kuş tanımaz bizim millet. Paran azsa röno, biraz fazlaysa 1.6 corolla, biraz daha çoksa vag. Nokta :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Bunu bana anlatırsın, ikna da edersin beni. Ama genel konuşuyoruz ya hani :) Genele anlatamazsın. Kargadan başka kuş tanımaz bizim millet. Paran azsa röno, biraz fazlaysa 1.6 corolla, biraz daha çoksa vag. Nokta :) 

Aynen öyle oluyor :) 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Abi pil masrafı 15 senede 2250 dolar ama adam 2015 model arabanın pilini değiştirmiş, 15 sene söyleniyor ama 6 yılda pil değişimi yapılmış, 

Murat Sahın yazdı:

Mesela sen kısa süre öncesine kadar T5+yaris kullanıyordun. Şehir içi yaris, uzun yol T5. Tam bu tarz için biçilmiş kaftan :) İki araba sahibi olacaksın. Şehir içinde hibrit yaris kullanacaksın. Uzun yolda başka bir araç. Bizde araç pahalı olduğu için iki araç çoğunluğa afaki geliyor. Bir tane araba alınca onu da hibrit yaris alınca uzun yolda şahin de geçer :D 

 

Doğru abi, uzun yol+şehir içini kendime şart olarak görüyorum, zaten maliyeti de hesaplamıştım bi konuda. Yıllık ciddi kâr ediliyor. Arabadan zaten zarar edilmiyor satarken. Ben tek araba hybrid yaris alsam perişan olurdum yollarda, ama uzun yol için bi multivan yada superb olsa tadından yenmez :)

Şu saatten sonra daha multi almam orası ayrı mesele, ama yine de büyük araba şart :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Abi pil masrafı 15 senede 2250 dolar ama adam 2015 model arabanın pilini değiştirmiş, 15 sene söyleniyor ama 6 yılda pil değişimi yapılmış, 

 

Doğru abi, uzun yol+şehir içini kendime şart olarak görüyorum, zaten maliyeti de hesaplamıştım bi konuda. Yıllık ciddi kâr ediliyor. Arabadan zaten zarar edilmiyor satarken. Ben tek araba hybrid yaris alsam perişan olurdum yollarda, ama uzun yol için bi multivan yada superb olsa tadından yenmez :)

Şu saatten sonra daha multi almam orası ayrı mesele, ama yine de büyük araba şart :)

O kadar kısa pil ömrünün tek açıklaması var. Araba dışarıda yattı. Piller çok sıcağa maruz kaldı. 2015 yaris pil testini yaptık geçen hafta. Sadece %15 düşmüş performansı. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O kadar kısa pil ömrünün tek açıklaması var. Araba dışarıda yattı. Piller çok sıcağa maruz kaldı. 2015 yaris pil testini yaptık geçen hafta. Sadece %15 düşmüş performansı. 

 

Kapalı otoparkın varsa mantıklı ozaman. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Kapalı otoparkın varsa mantıklı ozaman. 

:) Pil sağlığı için en tehlikeli şey sıcaklık diye biliyorum. Youtube’de toyota hybrid battery test diye videoları aratıp biraz bakınırsan daha sağlıklı olur bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...