İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Doğru kullanımla o güzergahta 3,5lt üstüne bile çıkılmıyor. 

 

3.5 lt diye tüketim mi olur ya? Motor hacmi olur 3.5 lt'den.

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selim Bilgin yazdı:

 

3.5 lt diye tüketim mi olur ya? Motor hacmi olur 3.5 lt'den.

:D:D:D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Keskin yazdı:

sen benim işyeri ne veya beylikdüzü tarafına bi uğrsana bakayım nasıl bi araba bu corolla

Dürümcü ekip var mı :) 

Selim Bilgin yazdı:

 

3.5 lt diye tüketim mi olur ya? Motor hacmi olur 3.5 lt'den.

Pardon abi 

😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Sıcak motorla mahmutbey bayrampaşa O3 bağlantı yolu. Esenler’den sonra akıcı ama yoğun trafik. Tüketim 1,74lt/100. 

 

giderken yol süresinin %87’inde benzinli motor çalışmamış. 
 

gidişin %80’i elektrikli motorlarla yapılmış. 


https://youtu.be/milm9ubYZKs

 

 

————————

 

sabah soğuk motorla halkalı yaptım ve geri geldim. Gidiş geliş aynı güzergah. Rampalar da var. Git gel ort 3,74lt/100km. Video iki parça. Gidiş ve geliş tek videoda. 
 

giderken yol süresinin %80’inde dönerken %70’inde benzinli motor çalışmamış. 
 

gidişin %77’i elektrikli motorlarla, dönüşün %59’u elektrikli motorla yapılmış. 


 

https://youtu.be/Irr45V-YLMU

 

İyi seyirler :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hacı senin akü habire voltajı düşüyor. hayırdır elektrik motorları ve ecu eski aküyü dışlıyorlarmı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Hacı senin akü habire voltajı düşüyor. hayırdır elektrik motorları ve ecu eski aküyü dışlıyorlarmı. 

Mutlu akü. Seneye değiştirmem gerekebilir. Belki garantiden

Yorum bağlantısı
Zeki Yelboğa
Fatih Keskin yazdı:

sen benim işyeri ne veya beylikdüzü tarafına bi uğrsana bakayım nasıl bi araba bu corolla

 

Takas şenliği başlamak üzere :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Zeki Yelboğa yazdı:

 

Takas şenliği başlamak üzere :D

Valla bana böyle oynayabileceğim, voltajı yüksek bir şeyle gelene kapım açık. Sıkıldık konvansiyonel araçlardan. 100 yıldır aynı ya hu 😁

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mutlu akü. Seneye değiştirmem gerekebilir. Belki garantiden

 

Benim anlamadığım, akümü bozuk akü sensörümü. Neden şarj olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

voltswagen haneye hayırlı olsun

Kutlayalım bunu 😁

Ali Darbaz yazdı:

 

Benim anlamadığım, akümü bozuk akü sensörümü. Neden şarj olmuyor. 

Aküler dandik. Benzinlilerde de hibritlerde de akü sorunları fazlaca var. Hele benzinlilerde marş olayı olduğu için çok sıkıntı yaşayan var. Çat akü bitiyor. Bizde marş basmadığı için fazla sıkıntı çıkarmıyor ama voltaj hızlı düşüyor. 
 

Google corolla akü sorunu yaz. Tonla yazı çıkıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Google corolla akü sorunu yaz. Tonla yazı çıkıyor

 

Senin araba aküyü halkalı yolunda 12,0 voltan 12,7 volta kadar şarj etmiş.  

Arabanın aküleri boş başladığında bir süre şu ekran açık sürsene Özelikle akü şarj olukken 

 

Ekran-Al-nt-s-1.jpg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Senin araba aküyü halkalı yolunda 12,0 voltan 12,7 volta kadar şarj etmiş.  

Arabanın aküleri boş başladığında bir süre şu ekran açık sürsene Özelikle akü şarj olukken 

 

Ekran-Al-nt-s-1.jpg

Sürelim. Arabada 10dk kontak açık kalsın. Sadece led’ler yansın, gösterge açık dursun. 5-10dk içinde motor çalışıyor. Başka uygulamada da çekilen amper değerine bakmıştım

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sürelim. Arabada 10dk kontak açık kalsın. Sadece led’ler yansın, gösterge açık dursun. 5-10dk içinde motor çalışıyor. Başka uygulamada da çekilen amper değerine bakmıştım

 

Normal akü değil, Arabanın lityum pillerini kastetmiştim. Sabit 90 km ile gidince, ne kadar elektrik kullanıyor. ne kadar benzinde gidiyor onlarda hep merak konusun 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Normal akü değil, Arabanın lityum pillerini kastetmiştim. Sabit 90 km ile gidince, ne kadar elektrik kullanıyor. ne kadar benzinde gidiyor onlarda hep merak konusun 

 

90’la gidecek yolum yok ki :) izin alınca ramazandan sonra artık

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

90’la gidecek yolum yok ki :) izin alınca ramazandan sonra artık

 

yahu senin bu evin oldu yerler aşırı çarpık kentleşmiş. Hazır fiyatları uçuk iken sat gitsin evi. Seni burda güzel bir siteye koyalım. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu senin bu evin oldu yerler aşırı çarpık kentleşmiş. Hazır fiyatları uçuk iken sat gitsin evi. Seni burda güzel bir siteye koyalım. 

 

Benim zaten iyi yerde evim var. Bahçeşehir gölet’te. Ama uzak işte. Çocuklar biraz büyüyene kadar buradayız mecbur. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Çok teknik. Biraz baktım. Bazı yerlerde verimliliğin gerçek koşulları değelendirilmiş. Ama sakin kafayla okumak lazım. İngilizce de mesleki kullanılmış. Zorlandım :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

arkadaşımın 1.5 motor 55bin km’de 2015 model 3.jenerasyon hybrid yaris’i var. Mevcut 6,5ah nimh pilleri var ve araç bunun sadece %40’lık dilimini kullanılabiliyor. Yani batarya %40 altına inmiyor ve %80 üstüne çıkmıyor. Dolayısıyla toyota bize kullanımda 2,6ah’lık alan veriyor. 
 

Bugün pil testi yaptık. Testimizde bazı hücrelerde deformasyonun başladığını gördük fakat bu ilk seviye ile sınırlı. Tek hücrede 0.49’luk voltaj farkı ise ikinci seviyede. Seviyeler şöyle belirlenmiş. 
 

0.20V = 100% acceptable efficiency

0.45V = 75% acceptable efficiency

0.70V = 50% acceptable efficiency

0.95V = 25% acceptable efficiency

1.20V = 0% acceptable efficiency

 

6,5ah’lık batarya kapasitesi tahmini olarak 5,46ah’a düşmüş. Kısacası piller %85 kapasiteye düşmüş. Fakat başta belirttiğim gibi toyota bu kapasitenin bize 2,6ah kullanımına izin veriyordu. Dolayısıyla ticari bir olay var. Toplam kapasite 2,6ah’ın altına düşmedikçe biz bunun handikapını yaşamıyoruz. Aracımız aynı tasarrufta gitmeye devam ediyor. Yani bu araç en az 15 sene sorun yaşatmadan kullanılabilir. 
 

değişim bugünkü fiyatla 2000-2250$  Yani senelik 1200₺ pil gideri var. Fakat bakımları diğer araçlardan daha seyrek ve disk balata değişimi olmadığı için buradan avantajı var. Motor yarı yarıya daha az çalışıyor. Ve yakıt tasarrufu yoğun şehir içi trafikte senelik 2000₺. Muadil bir araca göre gayet tasarruflu. 

ACtC-3dQgbVPeTFa4TKprSkaqBagidiNdkUBHYnl
 

ACtC-3eqtUL0yrMiZdEiIgSQkBaN4zpDyVJ8uSwT
 

ACtC-3cM9mRxYjHhuGoheKT5iuwAE-SzDyoyFXY1

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Araba kaç model. Yaşı kaç 2014 modelmi. 

2015

Metin Akbal yazdı:

Yani? Hibrid alınır mı alınmaz mı :)

Şehir içinde kullanım için bence en ideal araba. Bunun vergisi de 1.5 motor vergisi kadar. Bakım az. Mekanik bozulma riski az. Disk balata değişme derdi yok. 100bin km’de bir. Mesela bu araba 55binde. Fakat motoru 20-25bin km kadar çalışmış. Bence çok güzel 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2015

Şehir içinde kullanım için bence en ideal araba. Bunun vergisi de 1.5 motor vergisi kadar. Bakım az. Mekanik bozulma riski az. Disk balata değişme derdi yok. 100bin km’de bir. Mesela bu araba 55binde. Fakat motoru 20-25bin km kadar çalışmış. Bence çok güzel 

 

Arabanın km düşük kalmış. Araba yatmışmı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın km düşük kalmış. Araba yatmışmı. 

Yatmamış. Senede 9bin km civarı ortalama bi kullanım. Piller km’den çok zamanla deforme oluyor diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...