Ali Darbaz 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Mert Gulkokan yazdı: Cvt gaza basınca maksimıum tork devri 5 bine çıkıyor 1.2 tsi zaten maksimum torkunu 1400 devirde veriyor Yan ben her viteste gaza bastığımda çok rahat şekilde devirleniyor ve güç veriyor Klasik Honda motor karakteristikleri. Kısa çap stork ve paralel ilerleyen tork beygir grafiği. O arabanın doğası öyledir. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Artvin mi132 ile gidilecek düz yol var mı orda lütfen yani [emoji16] Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Mart 2021 Yazar Paylaş 22 Mart 2021 Metin Akbal yazdı: 132 ile gidilecek düz yol var mı orda lütfen yani cankurtaran virajlarına tünel yapmışlar. Hopa borçka arası. Dümdüz 5-6km tünel. Rampa. Acaba orası mı dedim. @Ali Darbaz tsi zaten dur kalkta az yakmıyor. çok yakıyor. Turbonun çalıştığı yerde az yakıyor. Hibrit ile tsi farkı hibritin elektrikle gitmesinden geliyor aslında. Evet 1.8 motor daha verimli. Onun da etkisi vardır tabi. mesela şeyi çok merak ediyorum. Şehir içinde istanbul’da 1.5 corolla ile 1.5tsi golf’ün tüketimlerini. Ama gerçek şehir içi olacak. Verim burada ortaya çıkar. bu arada corolla’da start stop da yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Turbo motorlar ekonomik olsaydı, vesile ile, fizik kanunları desteği ile ,motorlara aşırı besleme konarak verim artırılmıştır diye not düşelim. yoksa 1.6 kara düzen diesel passatı kimse almazdı 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Çağlar Bayur yazdı: vesile ile, fizik kanunları desteği ile ,motorlara aşırı besleme konarak verim artırılmıştır diye not düşelim. yoksa 1.6 kara düzen diesel passatı kimse almazdı Abi benim kıyaslamam 2016 2021 yıllar arasındaki motor teknolojileri arasında. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: cankurtaran virajlarına tünel yapmışlar. Hopa borçka arası. Dümdüz 5-6km tünel. Rampa. Acaba orası mı dedim. @Ali Darbaz tsi zaten dur kalkta az yakmıyor. çok yakıyor. Turbonun çalıştığı yerde az yakıyor. Hibrit ile tsi farkı hibritin elektrikle gitmesinden geliyor aslında. Evet 1.8 motor daha verimli. Onun da etkisi vardır tabi. mesela şeyi çok merak ediyorum. Şehir içinde istanbul’da 1.5 corolla ile 1.5tsi golf’ün tüketimlerini. Ama gerçek şehir içi olacak. Verim burada ortaya çıkar. bu arada corolla’da start stop da yok yahu sende tansu niye altan alıyorsun. Senin arabanda prizden şarj olmuyorki. Sen trafikte aküyü bitirince şarja geçiyor. Onuda motordan yapıyor. Arabanda dışarıdan herhangi bir destek yok. Bunu unutuyorsun. Senin jeneratörün elektrik verimin epi topu %87. Sen her batarya şarjına geçtiğinde yakıtın %17 si çöpe gidiyor. Onları hiç hesaba katmıyorsun. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Mart 2021 Yazar Paylaş 22 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: yahu sende tansu niye altan alıyorsun. Senin arabanda prizden şarj olmuyorki. Sen trafikte aküyü bitirince şarja geçiyor. Onuda motordan yapıyor. Arabanda dışarıdan herhangi bir destek yok. Bunu unutuyorsun. Senin jeneratörün elektrik verimin epi topu %87. Sen her batarya şarjına geçtiğinde yakıtın %17 si çöpe gidiyor. Onları hiç hesaba katmıyorsun. Ama ben her frende, her yokuş aşağı gidişte, her ayağımı gazdan çekince şarj oluyor. Bu da etkiliyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama ben her frende, her yokuş aşağı gidişte, her ayağımı gazdan çekince şarj oluyor. Bu da etkiliyor. yahu arkadaşım 1.2 tsi ında hipermil yapan dsgsi var. Stop strartı var. Ayak gazdan çekince freilauf yapma özelliği var. Senin jeneratör ayağı gazdan çekince 80 newton fren gücü uyguluyor. Ama vosvos vitesi boşa atıp 3 kat mesafe süzülüyor. Sen bunları hiç hesaba katmıyon. Adamın 1.5 tsi evo golfü 10 km süzülmüş. Senin corolla 3 km süzülmez aynı yolda. 22 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Mart 2021 Yazar Paylaş 22 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: yahu arkadaşım 1.2 tsi ında hipermil yapan dsgsi var. Stop strartı var. Ayak gazdan çekince freilauf yapma özelliği var. Senin jeneratör ayağı gazdan çekince 80 newton fren gücü uyguluyor. Ama vosvos vitesi boşa atıp 3 kat mesafe süzülüyor. Sen bunları hiç hesaba katmıyon. Adamın 1.5 tsi evo golfü 10 km süzülmüş. Senin corolla 3 km süzülmez aynı yolda. Aaaaaa çözdük onu da, azcık gaza basınca tam süzülme yapıyoruz. Şu top tam ortada olunca süzülüyoruz ama toyota neden böyle bir şey yapmış? Yani gazdan ayağı çekince neden süzülmüyordu jeneratöre yük bindiriyor? Bence sebebi şu; bu araba şehir içinde daha çok kullanılıyor. Süzülme yapmaya fırsat kalmadan ya fren yapıyorsun ya normal hızda seyrediyorsun. O yüzden her gazdan ayağı çekişte enerji üretmeye odaklı bence. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Rampa çıkarken cvt'ciler 😛 https://youtu.be/JQa0fse8IfQ 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Abi benim kıyaslamam 2016 2021 yıllar arasındaki motor teknolojileri arasında. fizik kanunları MÖ den beri aynı 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Çoluk çoçuk olmasa aha alınacak alet https://www.youtube.com/watch?v=NMdKPwJe8XQ Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Mart 2021 Yazar Paylaş 22 Mart 2021 Mert Gulkokan yazdı: Tsi da gazdan ayağını çektiğin an tüketim sıfırlanır Hepsi sıfırlıyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Çoluk çoçuk olmasa aha alınacak alet https://www.youtube.com/watch?v=NMdKPwJe8XQ uyluk kemiğinde platin videosu da var mı? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 (düzenlendi) Adamın biri çelik jant ile teneke jantı tartıyor. Çelik jant lastikle beraber 21 kilo geliyor. Teneke jant ise lastik ile beraber 16 kilo geliyor. tekerden 20 kilo tasarruf ediyor. Test ederken tüketim 4,05 litreden 3,8 litreye düşüyor. Değermi sence https://youtu.be/qdmeqP6AmkY 23 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Mart 2021 Yazar Paylaş 23 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Adamın biri çelik jant ile teneke jantı tartıyor. Çelik jant lastikle beraber 21 kilo geliyor. Teneke jant ise lastik ile beraber 16 kilo geliyor. tekerden 20 kilo tasarruf ediyor. Test ederken tüketim 4,05 litreden 3,8 litreye düşüyor. Değermi sence https://youtu.be/qdmeqP6AmkY Öyle bir şey olamaz. 20kg 0,25lt tasarruf yaptıramaz. Arabaya 3 tane çocuk binse battık demekki Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Öyle bir şey olamaz. 20kg 0,25lt tasarruf yaptıramaz. Arabaya 3 tane çocuk binse battık demekki Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Mart 2021 Yazar Paylaş 23 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. Tamam doğru ama etkileyen faktör de çok. Lastik çapları 16’dan 15’e mi inmiş bu arabada? bir de taktığı çelik jantların alaşımlı jantlardan hafif olması da ilginç. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Söktüğü jant 17 iken taktığı jant 15 ise tamam derim. Ama ikisi de aynı jant olsa benim teneke jantlar daha ağır. İlk alaşım jantları alınca arabanın direk uçtuğunu farkettim. Yazlık değişiminde bakacağım ama tenekelerde kışlık alaşımlarda yazlık var. Onda ağırlık farkı ne kadar olur diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Mart 2021 Yazar Paylaş 23 Mart 2021 Metin Akbal yazdı: Söktüğü jant 17 iken taktığı jant 15 ise tamam derim. Ama ikisi de aynı jant olsa benim teneke jantlar daha ağır. İlk alaşım jantları alınca arabanın direk uçtuğunu farkettim. Yazlık değişiminde bakacağım ama tenekelerde kışlık alaşımlarda yazlık var. Onda ağırlık farkı ne kadar olur diye düşünüyorum. Bende teneke stepne bile yok 4 tane hafif alaşımlı jant alsam 100bin km’de çıkarırım heralde masrafını. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Hafif yürür parça iyidir ama gazdan ayağını çekincede çabuk momentumu kaybeder. Fren açısından iyi tabi ki ama. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. hyundai accent arabam vardı 85 hp. 929 kg idi gövdesi. deposu 50 litreydi. boş depo ile dolu depo arasında bariz çekiş hissi değişimi olurdu. yani 20 kg epey ağırlık. öyleki, çok özel arabalar yapan kompozit imalatını bilen firmalar, kaput vs gibi şeyleri sadece karbonfiberdne imal edip oradan buradan 2 3 kg eksiltip toplamdaki ağırlığı düşürmeye ç.alışıyorlar. standart sayılacak herhangi bir arabda deneyin. tek başınıza gittiğiniz yolda ikinci bir kişi ile gidin ve yokuş yukarı varsa çekişin düştüğünü göreceksiniz. özellikle atmosferik motorda. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Mart 2021 Yazar Paylaş 23 Mart 2021 Dogan Arsiray yazdı: hyundai accent arabam vardı 85 hp. 929 kg idi gövdesi. deposu 50 litreydi. boş depo ile dolu depo arasında bariz çekiş hissi değişimi olurdu. yani 20 kg epey ağırlık. öyleki, çok özel arabalar yapan kompozit imalatını bilen firmalar, kaput vs gibi şeyleri sadece karbonfiberdne imal edip oradan buradan 2 3 kg eksiltip toplamdaki ağırlığı düşürmeye ç.alışıyorlar. standart sayılacak herhangi bir arabda deneyin. tek başınıza gittiğiniz yolda ikinci bir kişi ile gidin ve yokuş yukarı varsa çekişin düştüğünü göreceksiniz. özellikle atmosferik motorda. Çok hassas olmak lazım böyle şeylerde. Jantları hafifletmek gerçekten ekonomi sağlıyor. Mesela jant ağırlığının da merkeze yakın olması önemli. Hafifledikçe döndürmek için gereken güç de azalıyor. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bende teneke stepne bile yok 4 tane hafif alaşımlı jant alsam 100bin km’de çıkarırım heralde masrafını. Yemişim masrafını Ben 17 janta geçince alaşım 15 jantı bile sevemez oldum. Eski arabada 15 lere kışlık 17 lere yazlık kullanırdım. Tüketim de afaki fark olmadı 0.2 arttı. Şimdi yazlığımda kışlığım da 17 ama üatteki teneke alttaki alaşım 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Mart 2021 Yazar Paylaş 23 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 2-3 kat değil. Eşdeğer kütle formüllerini hatırlayalım. Bizim standart jantlar için bu değer yaklaşık 1,5-1,7 kata denk geliyor. fakat konunun başka boyutu da var. Jantların tasarımı. İçi dolu jantların atalet momenti daha düşük oluyor. Aynı kütledeki içi boş ve dolu jantları karşılaştırırsak içi dolu olan dönmeye karşı daha az direnç gösteriyor. Yani tasarrufu artırıyor. Hem de daha az sürtünme kaybı oluşturuyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts