İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 

 

1/300 g/kwh 

______________

  0,0122 g/kwh 

 

Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım 

Karıştırma :) ama videoda biraz sallama hesaplar yapıyor gibi. Anlatmak için yapmış yani. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 

 

1/300 g/kwh 

______________

  0,0122 g/kwh 

 

Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım 

1 / 3,66= 0.27 matemetik tarafı,

teknik kolarak o rakamlar nedir bilmem.

 

otto motorda verim %30 civarıdır

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

1 / 3,66= 0.27 matemetik tarafı,

teknik kolarak o rakamlar nedir bilmem.

 

otto motorda verim %30 civarıdır

 

Nasıl yaptın abi anlamadım.  3,66 nerden buldun  ve 3,66 1 ile bölünce nasıl 0,27 çıktı. Vallaha kafam karıştı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Passat Priusa karşı..

 

https://youtu.be/E15yGUNY_yU

Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok :) 

 

Passat manual vitesdi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Passat manual vitesdi. 

Dsg daha az yakıyor. Ama zaten vites değişmedi hiç. Dümdüz yol

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Nasıl yaptın abi anlamadım.  3,66 nerden buldun  ve 3,66 1 ile bölünce nasıl 0,27 çıktı. Vallaha kafam karıştı. 

kesirli rakamların bölme işlem hesabı, payda ters çevrilir pay ile çarpılır, 3,66 oradan geliyor, matematik olarak, rakamların teknik karşılığını bilmem ama

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kesirli rakamların bölme işlem hesabı, payda ters çevrilir pay ile çarpılır, 3,66 oradan geliyor, matematik olarak, rakamların teknik karşılığını bilmem ama

 

Abi şimdi anladım. ben taman yanlış yere bakmışım. Okadar kolaymışki. 

 

Cruze 320 g/kWh yakıyor

0.0122 g/kWh ile çarpınca 3,904 çıkıyor . 

1/3.904 yapınca %25 çıkıyor. 

 

Yani Cruze seyir hızında %25 thermal verimi var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Yani Cruze seyir hızında %25 thermal verimi var. 

otto motorların genel verimi o zaten, fizik kanunu, tesla öldürülmese %100 olabilirdi

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok :) 

Avrupa medeniyetini Bosna'da gördük, tek dişi kalmış canavar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bu seneden geçti. seneye kışın bunu yapacağım

 

20171125_151259.jpg

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu seneden geçti. seneye kışın bunu yapacağım

 

20171125_151259.jpg

Nedir bu tam olarak

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tolgahan Doğru yazdı:

Nedir bu tam olarak

Polietilen sosis fitil. Arabanın önüne karton koyup laf ettirmeyelim :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yeni cvt şanzıman bomba gibi. Otoparkın videosunda kadran var. Kadranda araba 60 km hıza gelince vites atıyr gibi oluyor. Oysaki orda Direct Shift denen bir orta vites varmış.  Tek kademe 60 km hıza kadar destekliyormuş. Sonra Cvt moduna geçiyormuş. Adamlar Cvt şanzıman ile tork konverterli şanzımanı birleştirmişler. 

 

https://youtu.be/8d5HnbdxNZ8?t=474

 

Daha sonra şu adamın dineyince herşey anlaşılır oldu. 

 

https://youtu.be/162BWwkcy5U

 

Sırf bu şanzıman ve %40 daha verimli motor için  Corolla alınır :D . Cvt şanzımanın en büyük derdi sıfırdan kalkış . Üstün japon kafası , cvtyi saate 60 km hızda devreye alarak çok büyük bir gapı çözmüş :) 

 

 

https://youtu.be/m-MLyKjYqSw

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama.

 

Eski motorun maksimum termal verimi %38,5 , yani oda prius için olan modifiyeli olanı. Bizdekilerin %35 bile değildir. Motor 2011 teknolojisi 

Ama yeni motorun maksimum termal verimi %40 . 91 oktan benzinle bile çalışabiliyor. Yani yüksek oktana ihtiyacıda yok. Bu motor 2020 son teknolojisi 

Şanzıman %6 daha fazla yakıt ekonomisi sağlıyor. Tüm bu verileri üstü üste koyunca yüksek yakıt ekonomisi kaçınılmaz. 

Bizim şirketteki Corolla 1,6 Tuzla - Maltepe arası işe git-gel 8,9 lire benzin yakıyor. Yeni 1,5 motor kim bilir kaç litre yakar. 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Polietilen sosis fitil. Arabanın önüne karton koyup laf ettirmeyelim :) 

Karton da hoş olurdu minibüsçü stil😀😀😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Cvt şanzıman zaten tork konvertörlü bi kavramaya sahip. Yenisi de eskisi de. Orada yenilik kalkış kilidi. Corolla başlığında yazdık ya :) ama otopark videosunu izleyeyim merak ettim. 
 

 https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/305938-corolla-15-l-dynamic-force-3-silindir/?do=findComment&comment=3593970
 

 

Tolgahan Doğru yazdı:

Karton da hoş olurdu minibüsçü stil😀😀😀

😁😁
 

images?q=tbn:ANd9GcSrvHSHVmMHRWFuB8FLGo4
images?q=tbn:ANd9GcTRfMZAzgNM9jYEoZqXPeVimages?q=tbn:ANd9GcQ7qX214XhNZ38w9czd3U-images?q=tbn:ANd9GcRPe1MJuIyPeGkvEw8iFRR

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama.

Gerçekten gitmiyor. ilk 0-100 denemesi rampa yukarı mı dedim. 140’a çıkana kadar dürüm bitiren kişiler tanıyorum 😁😁 ama şanzımandaki geçişler harika olmuş gerçekten. Kulakçık olsa süper olurdu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Cvt şanzıman zaten tork konvertörlü bi kavramaya sahip. Yenisi de eskisi de. Orada yenilik kalkış kilidi. Corolla başlığında yazdık ya [emoji4] ama otopark videosunu izleyeyim merak ettim. 
 
 https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/305938-corolla-15-l-dynamic-force-3-silindir/?do=findComment&comment=3593970
 
 
[emoji16][emoji16]
 
images?q=tbn:ANd9GcSrvHSHVmMHRWFuB8FLGo4kmwTJp4HPWc0TQw&usqp=CAU
images?q=tbn:ANd9GcTRfMZAzgNM9jYEoZqXPeVgRYE3eyvk6QGLWw&usqp=CAUimages?q=tbn:ANd9GcQ7qX214XhNZ38w9czd3U-l_vlumPGZfIQ7Kg&usqp=CAUimages?q=tbn:ANd9GcRPe1MJuIyPeGkvEw8iFRRtEHmbIR0j6KI9tA&usqp=CAU
Şundan diktirsek çok amaçlı [emoji16]

84ffeb652a611b7062afd407e574c96f.jpg
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Şundan diktirsek çok amaçlı emoji16.png

84ffeb652a611b7062afd407e574c96f.jpg

images?q=tbn:ANd9GcRgEmWQub8JD5XYpV15hlX

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gerçekten gitmiyor. ilk 0-100 denemesi rampa yukarı mı dedim. 140’a çıkana kadar dürüm bitiren kişiler tanıyorum 😁😁 ama şanzımandaki geçişler harika olmuş gerçekten. Kulakçık olsa süper olurdu

 

Sinan'ın dediği gibi 1.6'nın değil 1.33'ün yenisi desek daha doğru olur galiba.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Sinan'ın dediği gibi 1.6'nın değil 1.33'ün yenisi desek daha doğru olur galiba.

Ama yakıtı iyi. En işte denen şehir içinde 7 küsür, uzun yolda 110-120 bandında 5 küsür diyor. Gayet güzel değerler. Ali’nin elinde daha da düşer mesela

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama yakıtı iyi. En işte denen şehir içinde 7 küsür, uzun yolda 110-120 bandında 5 küsür diyor. Gayet güzel değerler. Ali’nin elinde daha da düşer mesela

 

Milletimiz ekonomik kriz yok. Halk epey zengin. Ne zaman bir 1,5 Corolla videosu görsem altında performans tartışmaları var. Sanki her gün dip gaz asfalt rallysi yapıyorlar. Sanki memlekette benzinin litresi 7,16 lira değil. Katma değeri olmayan şeylere karşı o kadar çok ilgiliyiz ki, asıl güzellikleri görmekten aciz bir tüketim toplumu olduk. 

Ülkenin ekonomisi kötü, millet aç. Fakat kendilerine daha düşük maliyet sunması ön planda olan bir otomobile şüpheci yaklaşmak saçma geliyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Milletimiz ekonomik kriz yok. Halk epey zengin. Ne zaman bir 1,5 Corolla videosu görsem altında performans tartışmaları var. Sanki her gün dip gaz asfalt rallysi yapıyorlar. Sanki memlekette benzinin litresi 7,16 lira değil. Katma değeri olmayan şeylere karşı o kadar çok ilgiliyiz ki, asıl güzellikleri görmekten aciz bir tüketim toplumu olduk. 

Ülkenin ekonomisi kötü, millet aç. Fakat kendilerine daha düşük maliyet sunması ön planda olan bir otomobile şüpheci yaklaşmak saçma geliyor. 

 

İşte bunu anlatamıyoruz. Varsa yoksa rampada 5 kişi 80’den 120’ye hemen çıkmalı deniyor başka bir şey denmiyor. Amerika veya avrupa markaların araç sitelerinde motor hacim bilgisi, beygir tork bilgisi bile yok. Adamlar aşırı beslemesiz motorda düşük yakıt tüketimi vermiş. Biz hızlanma derdindeyiz. Ona sinirlendim gazladım el salladım, tokatladım, bu artistik yaptı, duman attırdım gibi sözler garip geliyor bana. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...