Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 1/300 g/kwh ______________ 0,0122 g/kwh Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım Karıştırma ama videoda biraz sallama hesaplar yapıyor gibi. Anlatmak için yapmış yani. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 1/300 g/kwh ______________ 0,0122 g/kwh Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım 1 / 3,66= 0.27 matemetik tarafı, teknik kolarak o rakamlar nedir bilmem. otto motorda verim %30 civarıdır 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Çağlar Bayur yazdı: 1 / 3,66= 0.27 matemetik tarafı, teknik kolarak o rakamlar nedir bilmem. otto motorda verim %30 civarıdır Nasıl yaptın abi anlamadım. 3,66 nerden buldun ve 3,66 1 ile bölünce nasıl 0,27 çıktı. Vallaha kafam karıştı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Passat Priusa karşı.. https://youtu.be/E15yGUNY_yU Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok Passat manual vitesdi. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Passat manual vitesdi. Dsg daha az yakıyor. Ama zaten vites değişmedi hiç. Dümdüz yol Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Nasıl yaptın abi anlamadım. 3,66 nerden buldun ve 3,66 1 ile bölünce nasıl 0,27 çıktı. Vallaha kafam karıştı. kesirli rakamların bölme işlem hesabı, payda ters çevrilir pay ile çarpılır, 3,66 oradan geliyor, matematik olarak, rakamların teknik karşılığını bilmem ama Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Çağlar Bayur yazdı: kesirli rakamların bölme işlem hesabı, payda ters çevrilir pay ile çarpılır, 3,66 oradan geliyor, matematik olarak, rakamların teknik karşılığını bilmem ama Abi şimdi anladım. ben taman yanlış yere bakmışım. Okadar kolaymışki. Cruze 320 g/kWh yakıyor 0.0122 g/kWh ile çarpınca 3,904 çıkıyor . 1/3.904 yapınca %25 çıkıyor. Yani Cruze seyir hızında %25 thermal verimi var. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Yani Cruze seyir hızında %25 thermal verimi var. otto motorların genel verimi o zaten, fizik kanunu, tesla öldürülmese %100 olabilirdi Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yav söylemeyi unuttum. Burası güya avrupa medeniyet. Adam yanlış anlamadıysam yolda çalıların arkasında işini gördü. Hybridçi de otobüsün arkasına yapıştı hava direnci için. Bu nasıl medeniyet. Bizden farkları yok Avrupa medeniyetini Bosna'da gördük, tek dişi kalmış canavar. 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Şubat 2021 Yazar Paylaş 25 Şubat 2021 bu seneden geçti. seneye kışın bunu yapacağım Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu seneden geçti. seneye kışın bunu yapacağım Nedir bu tam olarak Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 Tolgahan Doğru yazdı: Nedir bu tam olarak Polietilen sosis fitil. Arabanın önüne karton koyup laf ettirmeyelim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Yeni cvt şanzıman bomba gibi. Otoparkın videosunda kadran var. Kadranda araba 60 km hıza gelince vites atıyr gibi oluyor. Oysaki orda Direct Shift denen bir orta vites varmış. Tek kademe 60 km hıza kadar destekliyormuş. Sonra Cvt moduna geçiyormuş. Adamlar Cvt şanzıman ile tork konverterli şanzımanı birleştirmişler. https://youtu.be/8d5HnbdxNZ8?t=474 Daha sonra şu adamın dineyince herşey anlaşılır oldu. https://youtu.be/162BWwkcy5U Sırf bu şanzıman ve %40 daha verimli motor için Corolla alınır . Cvt şanzımanın en büyük derdi sıfırdan kalkış . Üstün japon kafası , cvtyi saate 60 km hızda devreye alarak çok büyük bir gapı çözmüş https://youtu.be/m-MLyKjYqSw Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Selim Bilgin yazdı: Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama. Eski motorun maksimum termal verimi %38,5 , yani oda prius için olan modifiyeli olanı. Bizdekilerin %35 bile değildir. Motor 2011 teknolojisi Ama yeni motorun maksimum termal verimi %40 . 91 oktan benzinle bile çalışabiliyor. Yani yüksek oktana ihtiyacıda yok. Bu motor 2020 son teknolojisi Şanzıman %6 daha fazla yakıt ekonomisi sağlıyor. Tüm bu verileri üstü üste koyunca yüksek yakıt ekonomisi kaçınılmaz. Bizim şirketteki Corolla 1,6 Tuzla - Maltepe arası işe git-gel 8,9 lire benzin yakıyor. Yeni 1,5 motor kim bilir kaç litre yakar. Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Polietilen sosis fitil. Arabanın önüne karton koyup laf ettirmeyelim Karton da hoş olurdu minibüsçü stil😀😀😀 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 Cvt şanzıman zaten tork konvertörlü bi kavramaya sahip. Yenisi de eskisi de. Orada yenilik kalkış kilidi. Corolla başlığında yazdık ya ama otopark videosunu izleyeyim merak ettim. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/305938-corolla-15-l-dynamic-force-3-silindir/?do=findComment&comment=3593970 Tolgahan Doğru yazdı: Karton da hoş olurdu minibüsçü stil😀😀😀 😁😁 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 Selim Bilgin yazdı: Şanzıman öncekine göre bayağı iyi bence de, videoya biraz baktım da araba hakikaten gitmiyor ama. Gerçekten gitmiyor. ilk 0-100 denemesi rampa yukarı mı dedim. 140’a çıkana kadar dürüm bitiren kişiler tanıyorum 😁😁 ama şanzımandaki geçişler harika olmuş gerçekten. Kulakçık olsa süper olurdu 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Cvt şanzıman zaten tork konvertörlü bi kavramaya sahip. Yenisi de eskisi de. Orada yenilik kalkış kilidi. Corolla başlığında yazdık ya [emoji4] ama otopark videosunu izleyeyim merak ettim. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/305938-corolla-15-l-dynamic-force-3-silindir/?do=findComment&comment=3593970 [emoji16][emoji16] Şundan diktirsek çok amaçlı [emoji16] 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 Metin Akbal yazdı: Şundan diktirsek çok amaçlı 3 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Gerçekten gitmiyor. ilk 0-100 denemesi rampa yukarı mı dedim. 140’a çıkana kadar dürüm bitiren kişiler tanıyorum 😁😁 ama şanzımandaki geçişler harika olmuş gerçekten. Kulakçık olsa süper olurdu Sinan'ın dediği gibi 1.6'nın değil 1.33'ün yenisi desek daha doğru olur galiba. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 Selim Bilgin yazdı: Sinan'ın dediği gibi 1.6'nın değil 1.33'ün yenisi desek daha doğru olur galiba. Ama yakıtı iyi. En işte denen şehir içinde 7 küsür, uzun yolda 110-120 bandında 5 küsür diyor. Gayet güzel değerler. Ali’nin elinde daha da düşer mesela Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Şubat 2021 Paylaş 27 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama yakıtı iyi. En işte denen şehir içinde 7 küsür, uzun yolda 110-120 bandında 5 küsür diyor. Gayet güzel değerler. Ali’nin elinde daha da düşer mesela Milletimiz ekonomik kriz yok. Halk epey zengin. Ne zaman bir 1,5 Corolla videosu görsem altında performans tartışmaları var. Sanki her gün dip gaz asfalt rallysi yapıyorlar. Sanki memlekette benzinin litresi 7,16 lira değil. Katma değeri olmayan şeylere karşı o kadar çok ilgiliyiz ki, asıl güzellikleri görmekten aciz bir tüketim toplumu olduk. Ülkenin ekonomisi kötü, millet aç. Fakat kendilerine daha düşük maliyet sunması ön planda olan bir otomobile şüpheci yaklaşmak saçma geliyor. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Şubat 2021 Yazar Paylaş 27 Şubat 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Milletimiz ekonomik kriz yok. Halk epey zengin. Ne zaman bir 1,5 Corolla videosu görsem altında performans tartışmaları var. Sanki her gün dip gaz asfalt rallysi yapıyorlar. Sanki memlekette benzinin litresi 7,16 lira değil. Katma değeri olmayan şeylere karşı o kadar çok ilgiliyiz ki, asıl güzellikleri görmekten aciz bir tüketim toplumu olduk. Ülkenin ekonomisi kötü, millet aç. Fakat kendilerine daha düşük maliyet sunması ön planda olan bir otomobile şüpheci yaklaşmak saçma geliyor. İşte bunu anlatamıyoruz. Varsa yoksa rampada 5 kişi 80’den 120’ye hemen çıkmalı deniyor başka bir şey denmiyor. Amerika veya avrupa markaların araç sitelerinde motor hacim bilgisi, beygir tork bilgisi bile yok. Adamlar aşırı beslemesiz motorda düşük yakıt tüketimi vermiş. Biz hızlanma derdindeyiz. Ona sinirlendim gazladım el salladım, tokatladım, bu artistik yaptı, duman attırdım gibi sözler garip geliyor bana. 27 Şubat 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts