Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Selim Bilgin yazdı: Öyle demeyelim, çok onunla ilgisi yok bence. Peki neyle ilgisi var. Araba ucuz. Ucuz olunca elektrikli direksiyonu yok. Motordan kayışla güç çalan hidrolik sistem var. Değişken oranlı klimasıda yok. Çünkü bunlar hep ek maliyet. Vag grubu tsi motorlarda olan Turbo yok, buda ek maliyet. Silindir kapağına 120 derece, Yanma odasına 90 derece soğutma yapan çift bölmeli çift termostat yok. Motor ucuz çünkü tüm bu maliyetler yok. Ucuzluktan kastım bunlar oluyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Tansu bu videoda adam benim kompresörün parça koduyla aynı olan ürünü v8 arabadan söküyor. Ben daha diyecek bişey bulamıyorum https://youtu.be/xL9dECUaL1I?t=601 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Toyota grupları dada çok fazla yanar dönerli apaçi varmı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Şubat 2021 Yazar Paylaş 20 Şubat 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Toyota grupları dada çok fazla yanar dönerli apaçi varmı. Civic gruplarının 1/50’i kadar corolla aslında aile babası arabası. Ama son kasa ile biraz gençlere göz kırptı. Üç beş apaçi işi yapan çıkıyor ama genelde apaçilik yok. Hybrid grubunda ise çoğu mtv-ötv muafiyetli. 20 Şubat 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Civic gruplarının 1/50’si kadar corolla aslında aile babası arabası. Ama son kasa ile biraz gençlere göz kırptı. Üç beş apaçi işi yapan çıkıyor ama genelde apaçilik yok. Hybrid grubunda ise çoğu mtv-ötv muafiyetli. Cruze grupları çok sıkıntılı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Şubat 2021 Yazar Paylaş 20 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Cruze grupları çok sıkıntılı Normal. Mazda’da benim kasa daha ayağa düşmemişti ama bir önceki kasa apaçiler tarafından ele geçirilmek üzereydi. Bu iş böyle maalesef. Bi civic gruplarına girsene. Bambaşka bir dünya var toyota forumda da değerli insanlar var. Orayı da okuyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Normal. Mazda’da benim kasa daha ayağa düşmemişti ama bir önceki kasa apaçiler tarafından ele geçirilmek üzereydi. Bu iş böyle maalesef. Bi civic gruplarına girsene. Bambaşka bir dünya var toyota forumda da değerli insanlar var. Orayı da okuyorum. Gruplardan çekinmeye başladım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Şubat 2021 Yazar Paylaş 20 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Gruplardan çekinmeye başladım. Yine de bir sorun olunca tecrübeliler çıkıyor. Takip etmek iyidir diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Şubat 2021 Paylaş 20 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yine de bir sorun olunca tecrübeliler çıkıyor. Takip etmek iyidir diye düşünüyorum Ne demezsin. Ürün yerleştirme yapan çok. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Şubat 2021 Yazar Paylaş 20 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Ne demezsin. Ürün yerleştirme yapan çok. Hee. O olmuyor toyota grubunda. Tek tük Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Şubat 2021 Yazar Paylaş 21 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Enginering Experience 2 gün önce bsfc konusunu ele almış. Henuz izlemedim ama tahtaya çok güzel çizmiş. https://youtu.be/jagNsS9MxFQ çok hızlı konuşuyor yav. ama motor yükünü artırın diyor. düşük devir az tüketim. 2-2,5lt hacimli motorlar daha verimlidir diyor. ama bana şu lazım. hybrid'i hangi hızda sürmeliyim. çünkü devri ben belirliyemiyorum. uzun yolda rampa çıkarken, çevre yolunda giderken hangi hızlarda daha az tükettirir. bunun denemelerini yapacağım ama kısıtlamalar var yapamıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Şubat 2021 Paylaş 21 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: çok hızlı konuşuyor yav. ama motor yükünü artırın diyor. düşük devir az tüketim. 2-2,5lt hacimli motorlar daha verimlidir diyor. ama bana şu lazım. hybrid'i hangi hızda sürmeliyim. çünkü devri ben belirliyemiyorum. uzun yolda rampa çıkarken, çevre yolunda giderken hangi hızlarda daha az tükettirir. bunun denemelerini yapacağım ama kısıtlamalar var yapamıyorum. Ecomodder sitesinde, Speed Vs Mpg chartlarına bakmanı tavsiye ederim. Bir çok Prius modelinin verisi var. Senin arabada çakma prius zaten. Prius üstüne Corallayı çakmışlar. Mpg nedir zaten biliyorssundur. googlede ** mpg to 100 km/l yaparsan sana türkçesini söyler https://www.metrompg.com/posts/speed-vs-mpg.htm Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Şubat 2021 Paylaş 21 Şubat 2021 (düzenlendi) Prius 4 için yapılan test 21 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Şubat 2021 Paylaş 21 Şubat 2021 Yaptıkları maratonlara göre Toyota Prius 4 30 mil süratlik maratonda 110 us mpg yakmış. Yani saate 48 km hızla 2,2 litre benzin yakıyor. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Şubat 2021 Yazar Paylaş 21 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Yaptıkları maratonlara göre Toyota Prius 4 30 mil süratlik maratonda 110 us mpg yakmış. Yani saate 48 km hızla 2,2 litre benzin yakıyor. siteleri açamıyorum nedense. priuschat'de de okuyorum. şehir içinde en fazla 60km hız tavsiye ediliyor. 40-60 arası hızlar sanırım en ekonomik hızlar. ama parametre çok olunca denemeler de artması gerekiyor. mesela pillerin doluluk oranına göre yakıt tüketimi değişiyor. elektrik motorlarının verimi hiç konuşuluyor mu? yok. acaba onlar için en verimli hız ne? termik motor için verim entegre olması lazım vs vs. kısıtlama bitsin. 10km'lik parkurda gece denemeler yapacam. sırasıyla 40-45-50-55-60-65 km sabit hızlarla süreceğim. bunu yaparken hız sabitleyicisi kullanacağım. ev moda manuel geçmeyeceğim. homojen bir karşılaştırma yapmış olurum. akabinde uzun yol için 80-90-100 ve 110 hızlarını test edeceğim. bakalım ne sonuçlar çıkacak. obdlink adaptörü de gelir kısa zamanda inş. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Şubat 2021 Paylaş 21 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: siteleri açamıyorum nedense. priuschat'de de okuyorum. şehir içinde en fazla 60km hız tavsiye ediliyor. 40-60 arası hızlar sanırım en ekonomik hızlar. ama parametre çok olunca denemeler de artması gerekiyor. mesela pillerin doluluk oranına göre yakıt tüketimi değişiyor. elektrik motorlarının verimi hiç konuşuluyor mu? yok. acaba onlar için en verimli hız ne? termik motor için verim entegre olması lazım vs vs. kısıtlama bitsin. 10km'lik parkurda gece denemeler yapacam. sırasıyla 40-45-50-55-60-65 km sabit hızlarla süreceğim. bunu yaparken hız sabitleyicisi kullanacağım. ev moda manuel geçmeyeceğim. homojen bir karşılaştırma yapmış olurum. akabinde uzun yol için 80-90-100 ve 110 hızlarını test edeceğim. bakalım ne sonuçlar çıkacak. obdlink adaptörü de gelir kısa zamanda inş. Passat Priusa karşı.. https://youtu.be/E15yGUNY_yU Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Şubat 2021 Yazar Paylaş 21 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Passat Priusa karşı.. https://youtu.be/E15yGUNY_yU sıfır yazınca sanırım gazı bıraktılar. passat bıraktı galiba. mazot pompası için. ama ikisi de 4.1 ile bitirdi galiba. hız 100-120 bandında olsa passat kazanabilirdi. sonuç: hybrid uzun yolda turbo dizel veya benzinli araba gibi ekonomiktir. Tansu Kalafatoğlu yazdı: sıfır yazınca sanırım gazı bıraktılar. passat bıraktı galiba. mazot pompası için. ama ikisi de 4.1 ile bitirdi galiba. hız 100-120 bandında olsa passat kazanabilirdi. sonuç: hybrid uzun yolda turbo dizel veya benzinli araba gibi ekonomiktir. bunlar bu kullanımla 4,1lt yaktı ama bi yanlışlık var. ben 5 kişi ankara istanbul gibi bol rampalı yolda 4,5 ekran göstergeli benzin yaktım. hem de 110 ile sürdüm düzlerde. 4,1 bana fazla geldi. 80-90km hız ile hybrid daha az yakar kesinlikle Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 (düzenlendi) Motorumuz 2zr-fxe. 2200 en verimli alan. Ama şehir içinde 2200 devirde süremiyoruz tabi. Sakin sürüşte devir daha düşük oluyor. Ama olası devir artışı yaşadığımız durumlarda 2200 devirde max verim alıyoruz. 220 g/kwh 22 Şubat 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Bi de mtv az olsa Motor yükü ile verim arasında nasıl bağlantı kutuyor hipermilciler? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bi de mtv az olsa Motor yükü ile verim arasında nasıl bağlantı kutuyor hipermilciler? Daha erken vites değiştirmen için sana neden sunuyor. Mesela bu benim arabanın Bsfc haritası. 3000 devirde uzun yol yaparsam, en ekonomik çizgide gitmiş olurum. 3000 devirde en ideal otoban süratim. Yaptığım teste 6,3 litre benzin yaktım. Daha yavaş gidersem daha az yakabilirim. Sebebi ise daha az beygir talebi olması. https://mobile.donanimhaber.com/store/04/47/76/0447765199818554495d6421e6220f22.png Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: Daha erken vites değiştirmen için sana neden sunuyor. Mesela bu benim arabanın Bsfc haritası. 3000 devirde uzun yol yaparsam, en ekonomik çizgide gitmiş olurum. 3000 devirde en ideal otoban süratim. Yaptığım teste 6,3 litre benzin yaktım. Daha yavaş gidersem daha az yakabilirim. Sebebi ise daha az beygir talebi olması. https://mobile.donanimhaber.com/store/04/47/76/0447765199818554495d6421e6220f22.png İşte bu önemli nokta. En verimli devirde sürsen bile ihtiyaçtan fazlası boşa sarfiyat oluyor. Hızlanmaları bu verimli yerlerde yapmak en mantıklısı o zaman. Gerçi otomatik viteste kendi ayarlıyor. Motor yükü azaldıkça üst vitese geçme işareti mi alıyorsun yani? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: İşte bu önemli nokta. En verimli devirde sürsen bile ihtiyaçtan fazlası boşa sarfiyat oluyor. Hızlanmaları bu verimli yerlerde yapmak en mantıklısı o zaman. Gerçi otomatik viteste kendi ayarlıyor. Motor yükü azaldıkça üst vitese geçme işareti mi alıyorsun yani? 1200 devirde dahi sürüyorum. Ama pumping lost nedeniyle 1200 devirde yaptığım ekonomi, 2000 devirde yaptığım ekonomi aynı çıkıyor. Çünkü motor çok daha uzun çalışmış oluyor. Saate tüketim değeri düşük. fakat vites oranı nedeniyle hızımız düşük kalınca, çalışma süresi uzuyor. 22 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Şubat 2021 Yazar Paylaş 22 Şubat 2021 Ali Darbaz yazdı: 1200 devirde dahi sürüyorum. Ama pumping lost nedeniyle 1200 devirde yaptığım ekonomi, 2000 devirde yaptığım ekonomi aynı çıkıyor. Çünkü motor çok daha uzun çalışmış oluyor. Saate tüketim değeri düşük. fakat vites oranı nedeniyle hızımız düşük kalınca, çalışma süresi uzuyor. Sürtünme verimsiz kısımlarda da artınca ekonomi azalıyor tabi. Senin gönderdiğin videoda çocuk tahtada 4 bölümde anlattığı şeyden birisi de sürtünmeydi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2021 Paylaş 22 Şubat 2021 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sürtünme verimsiz kısımlarda da artınca ekonomi azalıyor tabi. Senin gönderdiğin videoda çocuk tahtada 4 bölümde anlattığı şeyden birisi de sürtünmeydi. yahu bu videoda adamın yaptığı hesaplama var. 300 g/kwh ile motorun %27 verimli olduğunu buluyor. Ben onu kendi arabamda hesaplayamadım bir türlü. 1/300 g/kwh ______________ 0,0122 g/kwh Bunun sonucı nasıl %27 buluyor anlamadım 22 Şubat 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts