Tansu Kalafatoğlu 15 Ekim 2020 Yazar Paylaş 15 Ekim 2020 Metin Akbal yazdı: Toplum hazır olmaz olur mu, led xenon deyince 10 kişiden 15 i hemen alıyor. Deli mavi de eklenince 10 kişiden 20 si düşünmeden alıyor, düşünerek alan kişi sayısı 10 kişi de 19. Valla en en iyi dedikleri photon milestone videolarına baktım. Kör karanlıkta belli bir çizgiye kadar ve o çizgide birden kesilen aydınlatma sunuyor. Halojenler yağmur ve ışıklı ortamda daha iyi. Ayrıca en uzak nokta led gibi kesilmiyor. Hafiften aydınlatarak bitiyor. Çizgi yok yani. O yüzden az enerji de çekse halojenle devam diyorum. Arabalarda önce beyaz ışık olsaydı da son nesil araçlarda sarı kullanılsaydı, millet sarı almak için sıraya girerdi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 (düzenlendi) Depo ölçümü yapıldı. Sürüş bölgesi istanbul avrupa yakası. Halkalı, bağcılar, bayrampaşa, yenibosna cadde sokak trafiğine ek olarak her sabah akşam o3 ve basın ekspres trafiğine girildi. Çoğunlukla tek veya iki kişi binildi. Lastik basınçları 33psi. Sıcak günlerde klima açıldı. Sakin sürüldü. Aracın kendi ağırlığı 1450kg ortalama hız 23km Gidilen yol 574km ortalama yakıt tüketimi depo ölçümü 4,08lt/100km ekran tüketimi 3,8lt/100km depo ölçümünde tabanca atar atmaz kestik ama tam para biriminde durdu. Yani fişte düz 160tl yazıyordu. Ne kadar doğru oldu bilmiyorum. Belki tesadüf. Bu esnada servise gidildi serviste durduğu yerde çalıştırılmış 10-15dk kadar. Yağ değişimi ve kontrol için motoru ısıtmışlar vs araca biraz daha alışırsak belki bir nebze daha düşebilir. Benzin 6,83tl. Şimdilik 27,5 kuruşa biniyoruz 17 Ekim 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Bence gayet iyi. 1.6 olsa o güzergahta 10 litre yakardı? 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Harika ve beklenen tüketim değerleri bunlar. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Hybrid , melezliğini yapmış. Daha düşük tüketim bekliyorum senden. 3 litrenin altını görmeni umuyorum. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Selim Bilgin yazdı: Bence gayet iyi. 1.6 olsa o güzergahta 10 litre yakardı? Aynen öyle. Hadi bilemedin taş çatlasın 9 çünkü bu güzergahta oldukça fazla düşük hızda gidilen dik rampalar da var. Koray Demir yazdı: Harika ve beklenen tüketim değerleri bunlar. Aracı tanımadan 4,5 demiştim. 4 çok güzel oldu Ali Darbaz yazdı: Hybrid , melezliğini yapmış. Daha düşük tüketim bekliyorum senden. 3 litrenin altını görmeni umuyorum. 3 zor da hanım kullanmasa ben 3,5 altını görebilirdim gerçekten. Hanım tam kavrayamadı olayı. Ben benzine geçmeden sürüş yaptığım yerde onun gaza basışında benzine geçiyor hemen 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: motor altı çıplaktı. Kazada motorun düşmesini engeller mi bilmiyorum ama serviste sac koruma taktırdım Orijinal mi bu ürün.. ? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Orijinal mi bu ürün.. ? Evet serviste taktırdım abi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Evet serviste taktırdım abi O zaman motor düşmesi ile alakası yoktur.. Ancak yağ bakımı zorlaşmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Evet serviste taktırdım abi Motora giden soğutma havasına engel oluyor bu kapaklar. Elektrik motorunun nasıl ısındığını görmüştük. Mesela Cruze alt karter koruması deliklerle dolu ve millet ekstra delikler açıp daha fazla hava alması için uğraşıyor 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Evet serviste taktırdım abi Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz. Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Koray Demir yazdı: Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz. Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Yakıt gayet güzel gerçekten. Karter koruma için de plastikler zaten toz toprak girmesini engellemek dışında bir işe yaramıyor. Sizin araçta alt kısımda bizim araçlardan farklı hayati bir parça var mı yok mu bilmiyorum ama metal karter koruma bazen çok işe yarıyabiliyor. Sakıncaları vardır muhakkak ama ısınma ile ilgili bir sorun yaşamazsın gibi geliyor bana. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Motora giden soğutma havasına engel oluyor bu kapaklar. Elektrik motorunun nasıl ısındığını görmüştük. Mesela Cruze alt karter koruması deliklerle dolu ve millet ekstra delikler açıp daha fazla hava alması için uğraşıyor Motorun sıcak kalmasını istiyoruz zaten elektrik motoru kaput altında en yukarıda bu arada. Çok zorlanmıyor ali. Isındığını düşünmüyorum. Gelecek yaz kontrol ederim ama sıcaklığını Koray Demir yazdı: Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz. Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto Detayını o kadar bilmiyorum ama serviste de çok pahalı olmayınca, bir şey olursa servis taktı kardeşim uygunsuz ürünü neden takıyor demek için serviste yaptırdım. Ali Darbaz yazdı: Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. elektrik motoru en üstte hocam doğru. Fren sıvısının önündeki Koray Demir yazdı: Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım. Komple çıplak yav. Korkutuyor yani. Kaput içi aşağı kadar yoğun dolu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Motorun sıcak kalmasını istiyoruz zaten elektrik motoru kaput altında en yukarıda bu arada. Çok zorlanmıyor ali. Isındığını düşünmüyorum. Gelecek yaz kontrol ederim ama sıcaklığını Detayını o kadar bilmiyorum ama serviste de çok pahalı olmayınca, bir şey olursa servis taktı kardeşim uygunsuz ürünü neden takıyor demek için serviste yaptırdım. elektrik motoru en üstte hocam doğru. Fren sıvısının önündeki Komple çıplak yav. Korkutuyor yani. Kaput içi aşağı kadar yoğun dolu O baktığın şey "invertor ve ecu" Onun altında volana yapışık duran şanzımana takılı elektrik motoru Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: O baktığın şey "invertor ve ecu" Onun altında volana yapışık duran şanzımana takılı elektrik motoru Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor Cutaway ve Diagramlarını bulsam sana göstercem. Toyota animasyonlarında gösteriyor anlatıyor. Halen izlemedin sanırım. Netin ne olduğu gayet net göstermişler. http://privatenrg.com/indexOldSite.html 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor bu arabanın kaputu bile açılmaz 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Cutaway ve Diagramlarını bulsam sana göstercem. Toyota animasyonlarında gösteriyor anlatıyor. Halen izlemedin sanırım. Netin ne olduğu gayet net göstermişler. http://privatenrg.com/indexOldSite.html Çok eski bunlar ama konumlandırma doğrudur. Üstteki converter’e dokundum. O da sıcaktı. Motor altta evet. Ama sac karter kapağında mazgallar var. İçeri sürerken hava alacak şekilde yapmışlar. arkadan pillerden gelen turuncu kablo converter’a giriyor. Koray Demir yazdı: Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım. Bu etiketleri gördüm. Servis montajı ve kalite etiketi yapıştırmışlar. Başka da bir şey görmemedim. Turuncu ve mavi etiket Mehmet Ozyurek yazdı: O zaman motor düşmesi ile alakası yoktur.. Ancak yağ bakımı zorlaşmıştır. yağ değişim için sac içinde eksta kapak yapmışlar. 6 civata ile açılıyor abi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ekim 2020 Paylaş 17 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Niye ucuz gittiği belli oldu. 1.2 turbo artık ch-r’de kullanılmayacak. Elde olanları satıp o defteri kapatacaklarmış bi ihtimal yaris suv’da olabilir. demek öyle iyi oldu söylediğin 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2020 Yazar Paylaş 17 Ekim 2020 Birkaç arkadaş sürüşte elektrik benzin geçişi nasıl diye sordu. Buraya da yazayım. Öncelikle 50-60km hızdan sonra geçişi anlamıyorsunuz. Çok hassaslar anlar tabi. Ya da bi gözünüz enerji göstergesindeyse bunu farkedersiniz. Veya da devir ibresi 0’dan farklı bir değere gelirse. Eğer elektrikte giderken gaz pedalına daha çok basarsanız bu geçişi hissediyorsunuz. Araç ben buradayım diyor gelelim düşük hıza. En çok merak edilen olası ani güç isteği olduğunda gecikme oluyor mu? Özellikle rampada. Asla olmuyor. Araç zaten pillerin doluluğunu 3/8 altına hiçbir zaman düşürmüyor. Elektrikle giderken gaza basınca elektrik motoru anında tam güç verip aynı anda benzinli motor çalışıp hemen takviyeyi yapıyor. Yani siz aracın ivmelenmesinde asla duraksama veya gecikme hissetmiyorsunuz. Benim bu yönde kuşkum vardı ama gerçekten kuşkuya mahal vermemiş Toyota. Ve bir de şanzıman cvt olunca vites düşürme gibi zaman kayıpları da olmuyor. Tepki gerçekten çok hızlı. en güzel yanlarından biri park yeri ararken veya park manevralarında elektrikli motor çalılıyor genelde. %90 diyelim. Piller çok boş olmadıkça park elektrikle yapılıyor. Park yeri ararken yakıttan ciddi tasarruf yapmış oluyorsunuz. sürüş ve süspansiyon hissi çok güzel. 2010 mazda’dan sonra bentley gibi geldi diyebilirim. Tabi yeni nesil bir araç. Tüm yeni nesiller bu konuda çok aşama kaydetti. Ama corolla’nın şehir içinde süspansiyon yumuşaklığını ve sesini ben sevdim. Fakat camlar ince. Yalıtım 100-110’dan sonra eh işte. Göğüs ve konsol yumuşak malzemeden yapılmış. Epey kaliteli hissi veriyor. Kapılar sert plastik ama kötü değil. Benim mazda’dan iyi. Koltuk kumaşları bence kalitesiz. Sert bi kumaşı var. Siyah renk bile leke alıyor hemen. 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2020 Paylaş 18 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Araç zaten pillerin doluluğunu 3/8 altına hiçbir zaman düşürmüyor. bu çok ilginç geldi bana, acaba hava sıcaklığı ile ilgili olabilir mi. yol tutuşta limitleri nasıl acaba, 180 le yardırıken değil, 40-60 km de slalom gibi sağ/sol/sağ sol yapılırsa? ön tarafa bayağı ağır çünkü? Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 18 Ekim 2020 Paylaş 18 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: bu çok ilginç geldi bana, acaba hava sıcaklığı ile ilgili olabilir mi. yol tutuşta limitleri nasıl acaba, 180 le yardırıken değil, 40-60 km de slalom gibi sağ/sol/sağ sol yapılırsa? ön tarafa bayağı ağır çünkü? Km77.com bakacağım.. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 18 Ekim 2020 Paylaş 18 Ekim 2020 Geyik testi sınırda slslom iyiymiş. Geyik testini 2016 fiesta 82 yada 83 km/h ile tamamlarken hb corolla 77 km/h ile tamamlıyor araç arkadan bırakıyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts