İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

Toplum hazır olmaz olur mu, led xenon deyince 10 kişiden 15 i hemen alıyor. Deli mavi de eklenince 10 kişiden 20 si düşünmeden alıyor, düşünerek alan kişi sayısı 10 kişi de 19.

Valla en en iyi dedikleri photon milestone videolarına baktım. Kör karanlıkta belli bir çizgiye kadar ve o çizgide birden kesilen aydınlatma sunuyor. Halojenler yağmur ve ışıklı ortamda daha iyi. Ayrıca en uzak nokta led gibi kesilmiyor. Hafiften aydınlatarak bitiyor. Çizgi yok yani. O yüzden az enerji de çekse halojenle devam diyorum. Arabalarda önce beyaz ışık olsaydı da son nesil araçlarda sarı kullanılsaydı, millet sarı almak için sıraya girerdi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Depo ölçümü yapıldı. Sürüş bölgesi istanbul avrupa yakası. Halkalı, bağcılar, bayrampaşa, yenibosna cadde sokak trafiğine ek olarak her sabah akşam o3 ve basın ekspres trafiğine girildi. Çoğunlukla tek veya iki kişi binildi. Lastik basınçları 33psi. Sıcak günlerde klima açıldı. Sakin sürüldü. Aracın kendi ağırlığı 1450kg

 

ortalama hız 23km

Gidilen yol 574km

ortalama yakıt tüketimi depo ölçümü 4,08lt/100km

ekran tüketimi 3,8lt/100km

 

depo ölçümünde tabanca atar atmaz kestik ama tam para biriminde durdu. Yani fişte düz 160tl yazıyordu. Ne kadar doğru oldu bilmiyorum. Belki tesadüf.
 

Bu esnada servise gidildi serviste durduğu yerde çalıştırılmış 10-15dk kadar. Yağ değişimi ve kontrol için motoru ısıtmışlar vs

araca biraz daha alışırsak belki bir nebze daha düşebilir. Benzin 6,83tl. Şimdilik 27,5 kuruşa biniyoruz

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bence gayet iyi.

1.6 olsa o güzergahta 10 litre yakardı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hybrid , melezliğini yapmış. Daha düşük tüketim bekliyorum senden. 3 litrenin altını görmeni umuyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Bence gayet iyi.

1.6 olsa o güzergahta 10 litre yakardı?

Aynen öyle. Hadi bilemedin taş çatlasın 9 çünkü bu güzergahta oldukça fazla düşük hızda gidilen dik rampalar da var. 
 

Koray Demir yazdı:

Harika ve beklenen tüketim değerleri bunlar.

Aracı tanımadan 4,5 demiştim. 4 çok güzel oldu 

 

Ali Darbaz yazdı:

Hybrid , melezliğini yapmış. Daha düşük tüketim bekliyorum senden. 3 litrenin altını görmeni umuyorum. 


3 zor da hanım kullanmasa ben 3,5 altını görebilirdim gerçekten. Hanım tam kavrayamadı olayı. Ben benzine geçmeden sürüş yaptığım yerde onun gaza basışında benzine geçiyor hemen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

motor altı çıplaktı. Kazada motorun düşmesini engeller mi bilmiyorum ama serviste sac koruma taktırdım

 

5-BF377-AA-1984-47-D4-B8-B2-D43280-C7-E9

 

 

Orijinal mi bu ürün.. ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Orijinal mi bu ürün.. ?

Evet serviste taktırdım abi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet serviste taktırdım abi

 

O zaman motor düşmesi ile alakası yoktur.. 

Ancak yağ bakımı zorlaşmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet serviste taktırdım abi

 

Motora giden soğutma havasına engel oluyor bu kapaklar. Elektrik motorunun nasıl ısındığını görmüştük. 

Mesela Cruze alt karter koruması deliklerle dolu ve millet ekstra delikler açıp daha fazla hava alması için uğraşıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet serviste taktırdım abi

Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz.
 

Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı
https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz.
 

Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı
https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto

 

 

Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yakıt gayet güzel gerçekten. 
Karter koruma için de plastikler zaten toz toprak girmesini engellemek dışında bir işe yaramıyor. Sizin araçta alt kısımda bizim araçlardan farklı hayati bir parça var mı yok mu bilmiyorum ama metal karter koruma bazen çok işe yarıyabiliyor. 
Sakıncaları vardır muhakkak ama ısınma ile ilgili bir sorun yaşamazsın gibi geliyor bana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. 

Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. 

Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Motora giden soğutma havasına engel oluyor bu kapaklar. Elektrik motorunun nasıl ısındığını görmüştük. 

Mesela Cruze alt karter koruması deliklerle dolu ve millet ekstra delikler açıp daha fazla hava alması için uğraşıyor 

Motorun sıcak kalmasını istiyoruz zaten :) elektrik motoru kaput altında en yukarıda bu arada. Çok zorlanmıyor ali. Isındığını düşünmüyorum. Gelecek yaz kontrol ederim ama sıcaklığını

 

Koray Demir yazdı:

Benim bildiğim orjinal Toyota logolu değil servis dışarıdan getirtip isteyene montajını yapıyor. Çünkü araç belli bir yıldan sonra üretildiğinden kariyer koruması orijinali metal sac olamıyor kendiniz bile alıp takabilirsiniz.
 

Toyota Corolla (2009-2018) Karter Muhafaza Sacı
https://www.hepsiburada.com/toyota-corolla-2009-2018-karter-muhafaza-saci-p-HBV00000NVJV0?magaza=NiceCars+Beyaz+Oto

 

 

Detayını o kadar bilmiyorum ama serviste de çok pahalı olmayınca, bir şey olursa servis taktı kardeşim uygunsuz ürünü neden takıyor demek için serviste yaptırdım. 

 

Ali Darbaz yazdı:

 

Tansunun karter korumada üstü üste mıhlanmış ekstra armor var, elektrik motorunun altına denk geliyor olabilir. 


elektrik motoru en üstte hocam doğru. Fren sıvısının önündeki

 

DDC46482-96-BD-4138-905-C-BEC6-C8-F7-EE7


 

Koray Demir yazdı:

Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. 

Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım.

Komple çıplak yav. Korkutuyor yani. Kaput içi aşağı kadar yoğun dolu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motorun sıcak kalmasını istiyoruz zaten :) elektrik motoru kaput altında en yukarıda bu arada. Çok zorlanmıyor ali. Isındığını düşünmüyorum. Gelecek yaz kontrol ederim ama sıcaklığını

 

Detayını o kadar bilmiyorum ama serviste de çok pahalı olmayınca, bir şey olursa servis taktı kardeşim uygunsuz ürünü neden takıyor demek için serviste yaptırdım. 

 


elektrik motoru en üstte hocam doğru. Fren sıvısının önündeki

 

DDC46482-96-BD-4138-905-C-BEC6-C8-F7-EE7


 

Komple çıplak yav. Korkutuyor yani. Kaput içi aşağı kadar yoğun dolu

 

O baktığın şey "invertor ve ecu" 

Onun altında volana yapışık duran şanzımana takılı elektrik motoru

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

O baktığın şey "invertor ve ecu" 

Onun altında volana yapışık duran şanzımana takılı elektrik motoru

Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor

 

 Cutaway ve Diagramlarını bulsam sana göstercem. Toyota animasyonlarında gösteriyor anlatıyor. Halen izlemedin sanırım. Netin ne olduğu gayet net göstermişler. 

http://privatenrg.com/indexOldSite.html

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yüksek voltaj uyarısı bunda var ama. Dokunmayın diyor

bu arabanın kaputu bile açılmaz :danger:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 Cutaway ve Diagramlarını bulsam sana göstercem. Toyota animasyonlarında gösteriyor anlatıyor. Halen izlemedin sanırım. Netin ne olduğu gayet net göstermişler. 

http://privatenrg.com/indexOldSite.html

 

Çok eski bunlar ama konumlandırma doğrudur. Üstteki converter’e dokundum. O da sıcaktı. Motor altta evet. Ama sac karter kapağında mazgallar var. İçeri sürerken hava alacak şekilde yapmışlar. arkadan pillerden gelen turuncu kablo converter’a giriyor. 
 

1-C5-F2-FA8-FCAE-4840-9-BDD-56586079806-

 

Koray Demir yazdı:

Farklı bir mekanizma olabilir onu bilmiyorum. Yurtdışına giden araçlara da bakmak lazım malum bazı gümrük bölgelerine gönderilenlerde pazar politikalarından ötürü malzeme ve donanımdan eksiltme yapılabiliyor. Günümüzde metaller güvenlik için pek tercih edilmiyor arttık. Servistekiler teknik olarak birçok şeyden bihaber. 

Bi de orjinalinde karter muhafaza var mı yok mu varsa ne malzeme ona bakmak lazım.


Bu etiketleri gördüm. Servis montajı ve kalite etiketi yapıştırmışlar. Başka da bir şey görmemedim. Turuncu ve mavi etiket
 

19142066-F02-F-4-DAD-84-A1-653-A490-C207


 

057856-CD-3-F40-4-B44-8-D05-6726-F1351-A

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

O zaman motor düşmesi ile alakası yoktur.. 

Ancak yağ bakımı zorlaşmıştır. 


yağ değişim için sac içinde eksta kapak yapmışlar. 6 civata ile açılıyor abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Niye ucuz gittiği belli oldu. 1.2 turbo artık ch-r’de kullanılmayacak. Elde olanları satıp o defteri kapatacaklarmış :) bi ihtimal yaris suv’da olabilir. 

demek öyle iyi oldu söylediğin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Birkaç arkadaş sürüşte elektrik benzin geçişi nasıl diye sordu. Buraya da yazayım. Öncelikle 50-60km hızdan sonra geçişi anlamıyorsunuz. Çok hassaslar anlar tabi. Ya da bi gözünüz enerji göstergesindeyse bunu farkedersiniz. Veya da devir ibresi 0’dan farklı bir değere gelirse. Eğer elektrikte giderken gaz pedalına daha çok basarsanız bu geçişi hissediyorsunuz. Araç ben buradayım diyor
 

gelelim düşük hıza. En çok merak edilen olası ani güç isteği olduğunda gecikme oluyor mu? Özellikle rampada. Asla olmuyor. Araç zaten pillerin doluluğunu 3/8 altına hiçbir zaman düşürmüyor. Elektrikle giderken gaza basınca elektrik motoru anında tam güç verip aynı anda benzinli motor çalışıp hemen takviyeyi yapıyor. Yani siz aracın ivmelenmesinde asla duraksama veya gecikme hissetmiyorsunuz. Benim bu yönde kuşkum vardı ama gerçekten kuşkuya mahal vermemiş Toyota. Ve bir de şanzıman cvt olunca vites düşürme gibi zaman kayıpları da olmuyor. Tepki gerçekten çok hızlı. 

 

en güzel yanlarından biri park yeri ararken veya park manevralarında elektrikli motor çalılıyor genelde. %90 diyelim. Piller çok boş olmadıkça park elektrikle yapılıyor. Park yeri ararken yakıttan ciddi tasarruf yapmış oluyorsunuz. 
 

sürüş ve süspansiyon hissi çok güzel. 2010 mazda’dan sonra bentley gibi geldi diyebilirim. Tabi yeni nesil bir araç. Tüm yeni nesiller bu konuda çok aşama kaydetti. Ama corolla’nın şehir içinde süspansiyon yumuşaklığını ve sesini ben sevdim. Fakat camlar ince. Yalıtım 100-110’dan sonra eh işte. 
 

Göğüs ve konsol yumuşak malzemeden yapılmış. Epey kaliteli hissi veriyor. Kapılar sert plastik ama kötü değil. Benim mazda’dan iyi. Koltuk kumaşları bence kalitesiz. Sert bi kumaşı var. Siyah renk bile leke alıyor hemen. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç zaten pillerin doluluğunu 3/8 altına hiçbir zaman düşürmüyor.

bu çok ilginç geldi bana, acaba hava sıcaklığı ile ilgili olabilir mi. yol tutuşta limitleri nasıl acaba, 180 le yardırıken değil, 40-60 km de slalom gibi sağ/sol/sağ sol yapılırsa? ön tarafa bayağı ağır çünkü?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bu çok ilginç geldi bana, acaba hava sıcaklığı ile ilgili olabilir mi. yol tutuşta limitleri nasıl acaba, 180 le yardırıken değil, 40-60 km de slalom gibi sağ/sol/sağ sol yapılırsa? ön tarafa bayağı ağır çünkü?

Km77.com bakacağım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geyik testi sınırda slslom iyiymiş. Geyik testini 2016 fiesta 82 yada 83 km/h ile tamamlarken hb corolla 77 km/h ile tamamlıyor araç arkadan bırakıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...