Mehmet Ozyurek 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: pilli arabada halojen ampülü neden kullandılar anlamakta zorlanıyorum. taban tabana zıt lar elektrikli bisitletlerde bile koca koca halojen ampuller var.. Reno ilk tam elektrikli arabayı yaptığında görmüştük.. Tüm ampulleri halojendi. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Normal akü var da, araçta v kayış yok. Kayışın çevirdiği alternatör yok. Normal akü nasıl şarj oluyor inan bilmiyorum 😁 araçta elektrik üreten birden çok aksam var. Frenler, boşa dönen tekerler, gaz vermeden eğimli yolda kompresyondaki motordan elektrik üretiliyor. Bunun bir kısmı ile piller, bir kısmı ile akü doluyordur diye düşünüyorum. Hibritte amaç boşa giden enerjiyi yakalamak zaten. Aküyü ve bataryayı dolduran bir sistem var tabiki. Ve bu benzin motor ile oluyor. Sonuç olarak ne kadar fazla elektrik tüketimi o kadar benzin demek. Biz bunu normal araçlar için düşünüyoruz. Ama geri kazanım demekki yeterli geliyor ki led gibi aydınlatmalara gerek olmuyor. Bu kısım mantıklı 👍 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: yahu sen akü doldurmakta çok başarısızsın. Ecuk alış arabaya. Ben 40 kmde İoniq bataryasını %90 doldurdum. İoniq bataryası corollandan dahada büyüktü. Yanlış bilmez isem 3,2 kw. Ayağını gazdan çekince şarj oluryor. Aynı Hyundai i10 gibi. Batarya jeneratör ile şarj oluyor. Jeneratörden başka şarj yapan parça yok. Araban pararlel hybrid. O jeneratör her zaman dönüyor çalışıyor. Sadece çok gerilim üretmeyince az yük oluyor. Çok enerji çekersen motora biner. İyi de pilleri doldurmam için sürekli yokuş inmem lazım. Öyle bi yer yok güzergahlarımda. uzun yolda full doldururum artık 1,5 tonluk arabayla çok düşük hız ortalamasında gayet iyiyim. Hafta sonu depo ölçümünü yapıp yazarım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: elektrikli bisitletlerde bile koca koca halojen ampuller var.. Reno ilk tam elektrikli arabayı yaptığında görmüştük.. Tüm ampulleri halojendi. demek toplum henüz hazır değil 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 (düzenlendi) Mustafa Arıkan yazdı: Aküyü ve bataryayı dolduran bir sistem var tabiki. Ve bu benzin motor ile oluyor. Sonuç olarak ne kadar fazla elektrik tüketimi o kadar benzin demek. Biz bunu normal araçlar için düşünüyoruz. Ama geri kazanım demekki yeterli geliyor ki led gibi aydınlatmalara gerek olmuyor. Bu kısım mantıklı 👍 Alırken farklı düşünüyordum şimdi farklı. Hibritler elektrikli araçlara geçiş gibi düşünülüyor ama esas olay bu değil. Esas olay boşa giden enerjiyi kazanmak. Bunu farkedince konuya bakış açım değişti benim. Acaba kısa kullanımlı bir araba mı aldım diye sorguluyordum. Şimdi ise benzinli arabalar var oldukça hibritte var diyorum. Sade elektrik ile çalışma olayı çok başka. Onda gerçekten çok daha büyük çalışma arge maliyet teknoloji var 13 Ekim 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: İyi de pilleri doldurmam için sürekli yokuş inmem lazım. Öyle bi yer yok güzergahlarımda. uzun yolda full doldururum artık 1,5 tonluk arabayla çok düşük hız ortalamasında gayet iyiyim. Hafta sonu depo ölçümünü yapıp yazarım Yanlışın var. Araba sadece rampa ve frende şarj olmuyor. Motor en ekonomik güç ürettiği duruma ulaştığı zamanda şarj ediyor. Örnek veriyorum bu motor 1400 devir cevirdiğinde doğudan %38 verimle çalışıyor. Ama o anki hız için 38 verim fazla. Israf olmasın diyerek motor jeneratörü gerilim yaratıp ısraf edilen enerji ile batarya dolduruyor. Rampa inmeyle batarya dolmaz. Busefer rampada çok yavaşlarsın. Bu da seni bıktırır Arabayı B moduma al görürsün. Çok aşırı sıkıcı oluyor. Süzülemiyorsun. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Alırken farklı düşünüyordum şimdi farklı. Hibritler elektrikli araçlara geçiş gibi düşünülüyor ama esas olay bu değil. Esas olay boşa giden enerjiyi kazanmak. Bunu farkedince konuya bakış açım değişti benim. Acaba kısa kullanımlı bir araba mı aldım diye sorguluyordum. Şimdi ise benzinli arabalar var oldukça hibritte var diyorum. Sade elektrik ile çalışma olayı çok başka. Onda gerçekten çok daha büyük çalışma arge maliyet teknoloji var Animasyonu izlediysen, koskoca jeneratörü görmüşsündür. Motor her çalıştığında, o anki ihtiyaçlar doğrultusunda gerilim üretiyor. 90 km hıza kadar paralel hybrid, 90 sonrası ise asist yapan seri hybrid oluyor araba. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Yanlışın var. Araba sadece rampa ve frende şarj olmuyor. Motor en ekonomik güç ürettiği duruma ulaştığı zamanda şarj ediyor. Örnek veriyorum bu motor 1400 devir cevirdiğinde doğudan %38 verimle çalışıyor. Ama o anki hız için 38 verim fazla. Israf olmasın diyerek motor jeneratörü gerilim yaratıp ısraf edilen enerji ile batarya dolduruyor. Rampa inmeyle batarya dolmaz. Busefer rampada çok yavaşlarsın. Bu da seni bıktırır Arabayı B moduma al görürsün. Çok aşırı sıkıcı oluyor. Süzülemiyorsun. B modu zaten dik yerler harici mantıksız. Süzülmüyor. Normal eğimlerde zaten şarj oluyor. Dediğin gibi motor çalışırken güç fazla ise şarj da ediyor. Ama çoğu şarj cazibeli gidiş ve frende. Örnek vereyim. Düşük hızlı trafikte benzinli motor hiç çalışmadan gaz pedalsız gidiş ve frenlemeden piller 1 seviye doluyor hemen. Akabinde yavaşlayıp kalkışta bunu kullandırıyor. Yetmeyecek düzeyde benzinli devreye giriyor. Benzinli motor mu daha çok şarj desteği veriyor yoksa geri dönüşüm mü dersen, benim izlenimim geri dönüşüm. Belki dikkatim o yönde diye de bu çıkarımı yapıyor olabilirim. Ama aralarında bariz ezici oran yok, o kesin. Ali Darbaz yazdı: Animasyonu izlediysen, koskoca jeneratörü görmüşsündür. Motor her çalıştığında, o anki ihtiyaçlar doğrultusunda gerilim üretiyor. 90 km hıza kadar paralel hybrid, 90 sonrası ise asist yapan seri hybrid oluyor araba. 90’a çıkmadım henüz. şehir içindeyiz pillerin dolumu o hızlarda çok daha fazla tabi. Ağırlık benzinde 13 Ekim 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 (düzenlendi) Senden önce çok fazla tnga plarformu 1.8 hybrid motor datası seyrettim. Motor genelde hızdan bağımsız kafasına göre devirlerde çalışıp durıyor. Özellikle 90 km altı hızla sürüşlerde tek yaptığı jeneratör ile şarj etmek. Dizel elektrik lokomitifler gibi. Ecvt denilen şanzıman tork konvertersiz 4ileri otomatik gibi yapısı var. Ama 1 adet pinyon takımı elektrik motorunda 1 tane pinyon takımı jeneratör ile motor arasında 1 adet pinyonda difransiyel ile bu grup arasında. Yani nasıl desem moto 4 iler otomati Elektrik motoru 8 ileri veya 6 ileri otomatik. Motor ile jeneratör 6 ileri otomtik gibi Karman çorman bişey. 13 Ekim 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Ekim 2020 Yazar Paylaş 13 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Senden önce çok fazla tnga plarformu 1.8 hybrid motor datası seyrettim. Motor genelde hızdan bağımsız kafasına göre devirlerde çalışıp durıyor. Özellikle 90 km altı hızla sürüşlerde tek yaptığı jeneratör ile şarj etmek. Dizel elektrik lokomitifler gibi. Ecvt denilen şanzıman tork konvertersiz 4ileri otomatik gibi yapısı var. Ama 1 adet pinyon takımı elektrik motorunda 1 tane pinyon takımı jeneratör ile motor arasında 1 adet pinyonda difransiyel ile bu grup arasında. Yani nasıl desem moto 4 iler otomati Elektrik motoru 8 ileri veya 6 ileri otomatik. Motor ile jeneratör 6 ileri otomtik gibi Karman çorman bişey. Aynen. Bir de rampaya vurunca direkt benzinliye geçiyor. Aktarım sistemini 3-5 senede çözeriz artık Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ekim 2020 Paylaş 13 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Motor genelde hızdan bağımsız kafasına göre devirlerde çalışıp durıyor. cvt nin getirisi bu 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ekim 2020 Paylaş 14 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: cvt nin getirisi bu Abi motor genelde jeneratörü ceviriyor. şehir içi fazla teker çevirmez. Genelde jeneratörü cevirir. O sebebledirki, kafasına göre batarya boşaldıkca ara ara girip çıkar hizmete. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ekim 2020 Paylaş 14 Ekim 2020 Valla inanaılmaz. Ben istesemde yapamam. Araba normal sürüşte %96 motor yükü ile çalışıyor. Motorun yaktığı yakıtın her damlası enerjiye çevriliyor. Keşke benimde bir hibrid arabam olsa E-cvt motorun en ekonomik çizgisinde kullanıyor. Kırmızı çizgi operasyon bölgesi. EN ekonomik hattı takip ediyor. Fazla güç jeneratör ile elektirik enerjisine çevrilip depolanıyor. Harika mantık. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ekim 2020 Yazar Paylaş 14 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi motor genelde jeneratörü ceviriyor. şehir içi fazla teker çevirmez. Genelde jeneratörü cevirir. O sebebledirki, kafasına göre batarya boşaldıkca ara ara girip çıkar hizmete. Düz eğimsiz yolda düşük hızlarda dediğin gibi. Ama şehir içinde karma eğimli yollarda öyle olmuyor. 20-25 km hızın üstünde yokuş çıkıyorsan benzinli devreye giriyor. Eğer benzinli motor gücü fazlaysa hemen aynı anda piller de doluyor. Ama bazen sadece teker çeviriyor. Güç isteğine göre artık. bu sabah mahmutbey’den topkapı’ya sürdüm. Benzinli motor ilk kez 3.dk’da çalıştı. 13 dk sonra ancak motor suyu normal sıcaklığına geldi. Yol sonunda yakıt tüketimi 0,6lt/100km idi. Toplasan 6-7 kere devreye girmiştir. Kısa çalışıp devreden çıktı. Tabi topkapı aşağı kotta kalıyor. Bunu niye dedim? Araç pillerin dolumunda cazibeli gidiş ve frenlemeden ciddi fayda sağlıyor. Sürüş esnasında benzinli motor hafif yokuşlarda devreye girdi. Onda da devreye girmişken pilleri de doldurayım diyor. Ama yokuş bitince gazı az çekince hemen stop ediyor. Sırf pilleri doldurmak için benzinli motorun çalışma oranı yüksek değil ali. Ama benim güzergahım hep düşük hızda. O yüzden de olabilir bu durum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ekim 2020 Paylaş 14 Ekim 2020 Bak yine bişey karşıma çıktı. Paylaşmamak olmaz. Yaz sıcağında vadiye tırmanmış adam. motor ile elektrik motor 92 derece ısıya ulaşınca ev modu kullanmamaış araba. Hep motorla gitmiş. Yolculuğun sadece %7 sinde elektrikle gitmiş. Elektirk motor bir ara 107 dereceye tırmandı . Sonuç vahim, 9,7 litre benzin tüketimi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ekim 2020 Yazar Paylaş 14 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Bak yine bişey karşıma çıktı. Paylaşmamak olmaz. Yaz sıcağında vadiye tırmanmış adam. motor ile elektrik motor 92 derece ısıya ulaşınca ev modu kullanmamaış araba. Hep motorla gitmiş. Yolculuğun sadece %7 sinde elektrikle gitmiş. Elektirk motor bir ara 107 dereceye tırmandı . Sonuç vahim, 9,7 litre benzin tüketimi Bence gayet iyi. O kadar yokuş çıkmış. 9,7 benzin çok mu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Ekim 2020 Paylaş 14 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Bence gayet iyi. O kadar yokuş çıkmış. 9,7 benzin çok mu elektrik motoru 107 derece görmesi gözümü korkuttu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ekim 2020 Yazar Paylaş 14 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: elektrik motoru 107 derece görmesi gözümü korkuttu. Elektrik motoru ve pilleri tamamen devre dışı bırakan bir düğme yok galiba. Sport modu var ama tam olarak bu anlama gelmiyor. Toyota illaki sıcaklık konusunun emniyetini düşünmüştür. Aslında sadece benzinle çalışsın diyecek bi düğme de olsaymış iyiymiş Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 14 Ekim 2020 Paylaş 14 Ekim 2020 Dönüşte çok daha az bir tüketim olacak ama. Ortalama 4 ün altı bile olabilir. Ayrıca pil de dolacak. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Ekim 2020 Yazar Paylaş 14 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Yoksa yapacak biley yok. Ama bunu arka planda ecu kontrol eder halleder. Senin benim bunu bilmemize gerek yok. Göstergende derece bile yok. Benim araba 105 derece ile 90 dereceyi aynı gösteriyor. 84 derece düşerse ancak 1 tık düşüyor. Senin göstergende okadar hassas değildir. 20 derece farkı okumaya bilir. Elm ile suyu 70 derece gördüm. Göstergede ibre sanki çalışma sıcaklığındaymış gibi tam ortadaydı. Topkapı’dan servisten arabayı aldım. Bağcılar’a gittim. Yarım saat sürdü. Park ettim markete gittim 10dk. Sonra tekrar sürmeden önce motor suyuna bakayım dedim. 72 derece yazıyor. 12km sürdüğüm aracın motoru 10dk’da 71 dereceye iner mi? 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Ekim 2020 Yazar Paylaş 15 Ekim 2020 motor altı çıplaktı. Kazada motorun düşmesini engeller mi bilmiyorum ama serviste sac koruma taktırdım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Elm ile suyu 70 derece gördüm. Göstergede ibre sanki çalışma sıcaklığındaymış gibi tam ortadaydı. Topkapı’dan servisten arabayı aldım. Bağcılar’a gittim. Yarım saat sürdü. Park ettim markete gittim 10dk. Sonra tekrar sürmeden önce motor suyuna bakayım dedim. 72 derece yazıyor. 12km sürdüğüm aracın motoru 10dk’da 71 dereceye iner mi? Emsal arabalarıda izledin , motor suyu hep soğuk bunların. Operasyonel sıcaklıkları düşük. Basıncta olmaz. sen hiç radyatör patlatmazsın. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Ekim 2020 Yazar Paylaş 15 Ekim 2020 İlk bakımda servisin otomatik yazdığı ve kitapçıkta bakım listesinde olan enjektör temizleyiciyi çıkardım. 30 binde bir değişen hava filtresini eklettirdim. İlk bakım 15 bin ama ben 13 binde soktum. Yağ (castrol 0-20) yağ, hava, polen, karter tapa 1000tl tuttu. Yağdan 400tl alıyor. Başkasının ürettiği yağdan ondan fazla kazanıyorlar. Bu karter muhafaza sacı da işçilikle 550tl Ali Darbaz yazdı: Emsal arabalarıda izledin , motor suyu hep soğuk bunların. Operasyonel sıcaklıkları düşük. Basıncta olmaz. sen hiç radyatör patlatmazsın. Ben hep şehir içinde yarım saat-bir saat sürüyorum. Demekki motor bloku komple ısınmadan bitireceğim sürüşü. Bence yanlış. Sıcak kalsa çok daha iyiydi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: İlk bakımda servisin otomatik yazdığı ve kitapçıkta bakım listesinde olan enjektör temizleyiciyi çıkardım. 30 binde bir değişen hava filtresini eklettirdim. İlk bakım 15 bin ama ben 13 binde soktum. Yağ (castrol 0-20) yağ, hava, polen, karter tapa 1000tl tuttu. Yağdan 400tl alıyor. Başkasının ürettiği yağdan ondan fazla kazanıyorlar. Bu karter muhafaza sacı da işçilikle 550tl Ben hep şehir içinde yarım saat-bir saat sürüyorum. Demekki motor bloku komple ısınmadan bitireceğim sürüşü. Bence yanlış. Sıcak kalsa çok daha iyiydi. EKonomik motorların yağ sıcaklıkları hep yüksek. Özelikle atmosferikler. DÜn paylaştığım Opel 1.2 motoru 125 derece yağ operasyon sıcaklığına sahip. SU termostadı 97 derecede açılıyor , 115 derece operasyonel sıcaklık denmiş. 15 Ekim 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Ekim 2020 Paylaş 15 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: demek toplum henüz hazır değil Toplum hazır olmaz olur mu, led xenon deyince 10 kişiden 15 i hemen alıyor. Deli mavi de eklenince 10 kişiden 20 si düşünmeden alıyor, düşünerek alan kişi sayısı 10 kişi de 19. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts