İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

1.8 hybrid koyalım corolladan çıkma, hem ruhsatta 1.8 zaten 

Sonra tofaşk tayfası toyota celicayı madara ettik derler.... video falan haberlere çıkar. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


değil. Kabul etmiyorum :) hibrit cvt bambaşka bir alem 

 

cvt çok sorunsuz değil ama diğerlerinden az sorunlu. Sonuçta tork konvertör var. Diğerlerinde de var. Ama diğerlerindeki kavrama plaka mekanizması yok. Az parça az sorun. 
 

 

2021’den sonra toyota bu cvt’ye ilk vites dişlisi ekledi. Çünkü rudder band diye bir olay var. En yüksek torkta his kaybı çok fazla. Mesela sen yüksek devir eleştiriyorsun. Adamlar daha oraya gelemedi. Kalkış anındaki saçmalığı ancak çözdüler. Çok zorlanırsa bozulabilen bir şanzıman. Sebebi de spor kullanıma göre tasarlanmadı. Yani mekaniğinin belli torka kadar dayanımı var. 
 

bu arada cvt, aynı arabanın manuelinden daha az yakıyor. Düşün, tork konvertör o kadar güç kaybı oluşturmasına rağmen böyle oluyor. 
 

Bir japon atasözü derki sen istiyor hissiyat, o zaman alacaksın mps, mugen, ttm, nismo, prodrive, rallyart, hks :) 

Ben çok sonuç odaklıyım, sen beğeniyor musun o cvt'nin çalışma mantığını? Az yakıyor falan ile Ali Darbazı ikna et, ne kadar az yakabilir :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Ben çok sonuç odaklıyım, sen beğeniyor musun o cvt'nin çalışma mantığını? Az yakıyor falan ile Ali Darbazı ikna et, ne kadar az yakabilir :D 


Senede birkaç kere dip gaz yapıyorum. Yani bana fark etmiyor :) 

 

arabalara önce cvt şanzıman koyulsaydı da sonradan sabit vites oranlı şanzıman koyulsaydı belki de tam tersi gariplik hissi olurdu. O yüzden bunu önemsemek ile sabah karanlıkta uyanmak bence aynı şey :) 

 

turbo araçlarda max tork daha düşük devirde alındığı için belki bağırmıyordur. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Cvt bsfc grafiğinde en verimli yolu izler. Bu yüzden az yakar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Metin Uzunoğlu yazdı:

Sonra tofaşk tayfası toyota celicayı madara ettik derler.... video falan haberlere çıkar. 

 

bi tofaş bana yarış teklif etsin, altımda m5 olsa dahi kabul etmem, çok acaip şeyler çıkıyor kaputun altından :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Senede birkaç kere dip gaz yapıyorum

senede 3 gün mutlu geçiyor desene

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

turbo araçlarda max tork daha düşük devirde alındığı için belki bağırmıyordur. 

yok bağırmamaması nissanın başarısı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

turbo araçlarda max tork daha düşük devirde alındığı için belki bağırmıyordur. 

o zaman turbo benzinli cvt li araba diyoruz ;) 

 

ülke doğru olsa alınacak alet,  6:00 den sonra vites atan cvt mod, bağırmasız :) böyle cvt ye :kutlama:

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdem Doğan yazdı:

https://www.instagram.com/reel/C0_WGH9uQMq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 

Bravo Japonlara. Avrupa araclarinda bilgisayara baglamadan elektrikli el frenini serbest birakamiyorsun. Ford muhtemelen motor inecek abi der. Japonlar tus kombinasyonu ile cözmüs. 

Jeep'te teypteki ayarlardan servis moduna alınabiliyordu. Japona özgü olmamalı.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Jeep? Sordum simdi evet servis modu varmis 😂

 

image.jpeg.f5bd8e190fe08b4bc9cb85414232aeb1.jpeg

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Erdem Doğan yazdı:

https://www.instagram.com/reel/C0_WGH9uQMq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 

Bravo Japonlara. Avrupa araclarinda bilgisayara baglamadan elektrikli el frenini serbest birakamiyorsun. Ford muhtemelen motor inecek abi der. Japonlar tus kombinasyonu ile cözmüs. 

Ford araçlarda da var böyle uygulamalar. Bu durumu açıklamak istemiyorlar arka arkaya dokunma sayısı önemli eksik veya fazla olunca başka uygulamaların ayarlarını yapıyormuş, start stop için servise gittiğimde yanlarında bekleyince öğrenmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

https://www.instagram.com/reel/C0_WGH9uQMq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 

Bravo Japonlara. Avrupa araclarinda bilgisayara baglamadan elektrikli el frenini serbest birakamiyorsun. Ford muhtemelen motor inecek abi der. Japonlar tus kombinasyonu ile cözmüs. 


serbest bırakınca noluyor ki. Yani otomatik modda değilse zaten biz istemezsek kilitlemiyor. Yani nerede kullanacağız bunu :) 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


serbest bırakınca noluyor ki. Yani otomatik modda değilse zaten biz istemezsek kilitlemiyor. Yani nerede kullanacağız bunu :) 

Balata degistirmek icin serbest birakmak lazim. Eline bijon anahtari almamislar nasil da belli oluyor 😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

, ford u kazıklayan zf hariç, 

 

ZF Fordu, Ford Otosan' ı, Otosan Otokoç' u, Otokoç Avis' i, Avis bizi, Biz hepsini.....

Aman Abi, dolapdere günlerimi unutamam. 

Bir keresinde servisteki Ahmet, kabuldeki bayan ve aramızdaki 3 sn' lik konuşma.

-Aaaaahhhmet Beyyy yine geldi.

-Yokum ben, yokuuuum ben.

-Al şunu benden, Fiesta miesta birşeyler ver bana işim gücüm var.

_ooooo Tamer Beyyyyyyy 

 

:kihkih:

 

Murat Sahın yazdı:

 

CVT, devir aralığı az olduğu için, turbo dizel motorlarda çok keyifli. Arıza yapmamış ya da, yağlama sistemi onarılmış bir Ford/ZF bulursan denemelisin.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

servisteki Ahmet,

tanır mıydın ahmet i :rofl:

Tamer Topaç yazdı:

kabuldeki bayan

sacide mi?

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

tanır mıydın ahmet i :rofl:

sacide mi?

Uzun Ahmet, tanımaz mıyım :kihkih:.

Diğerini tanımıyordum Abi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

https://www.instagram.com/reel/C0_WGH9uQMq/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 

Bravo Japonlara. Avrupa araclarinda bilgisayara baglamadan elektrikli el frenini serbest birakamiyorsun. Ford muhtemelen motor inecek abi der. Japonlar tus kombinasyonu ile cözmüs. 

kim demiş, P ye al motoru kapat, el freni çekecektir, yarım kontak yap, frene bas ve el freni indir, uyarı verir boşver , in araçtan lifte al....

haa aracı itmek gerekirse ne olacak, N ye al, motoru kapat el freni çekecektir, yarım kontak yap, frene bas el frenini indir araçtan in, uyarı verir ama susar, arabayı kitlesende N de ve el freni inik kalır aracı itebilirsin lifte alırsın :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Uzun Ahmet,

elleri koları uzundu evet :rofl: köprü falan satabilir dikkatli olmalı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

Balata degistirmek icin serbest birakmak lazim. Eline bijon anahtari almamislar nasil da belli oluyor 😂


Manuel el freninde napıyoruz? Kolu mu söküyoruz yerinden :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

elleri koları uzundu evet :rofl: köprü falan satabilir dikkatli olmalı

Bir, hatta birkaç lakabı daha vardı :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kim demiş, P ye al motoru kapat, el freni çekecektir, yarım kontak yap, frene bas ve el freni indir, uyarı verir boşver , in araçtan lifte al....

haa aracı itmek gerekirse ne olacak, N ye al, motoru kapat el freni çekecektir, yarım kontak yap, frene bas el frenini indir araçtan in, uyarı verir ama susar, arabayı kitlesende N de ve el freni inik kalır aracı itebilirsin lifte alırsın :)

Bu mükemmel bilgilendirme icin ne kadar tesekkur etsek az

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Manuel el freninde napıyoruz? Kolu mu söküyoruz yerinden :) 


Manuelde bisey yapmaya gerek yokki? Kaliper aleti ile pistonu (genelde arkalar vida seklinde cevirerek iceri basilir, önleri cevirmeye gerek yoktur direk iceri basilir) geri itince yeni balata takilabilir. Pistonu itmezsen yeni balata sigmaz muhtemelen. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Almanyadaki ilanları gezerken 552 binde tesla gördüm, taksiden çıkma heralde, bu km de bile 2015 model bi mercedes parası, ilginç

 

 

 

923FB6E6-756B-4F4C-A4AB-E132A4EF4165.png.f6b748882e3e9b56e8242e9d72adaa16.png

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çünkü model s. ama bunu elektrikli arabalar başlığna atmak lazım. Burası benzinli :) 

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 Burası benzinli :) 

 

Niye ? Senin ruhsatta benzin-elektrik yazmıyor mu :)

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emin Önal yazdı:

 

Niye ? Senin ruhsatta benzin-elektrik yazmıyor mu :)


Onu yazan buna egzoz muayenesi olmaz demiş. Egzozu mu yok yani :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...