İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

40 sabit mi :)

Sonra arkadan gelen minibüs neden sellektör yapıyor diyorsun :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

40 sabit mi :)

Sonra arkadan gelen minibüs neden sellektör yapıyor diyorsun :)

 

dün şişlide ışıklar yeşil biz bekliyoruz diğer ışığa kadar da yetişemedik öndeki yüzünden, bizim velet baktı, bu hibrit galiba dedi. sonraki ışıklarda bir daha görmedik...kaldırım candır

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yakıt deposuna nasıl ekleyecekler ki bunlara yakıt depolama sistemi var

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bak ya ne güzel bir sistem yapmışlar yakıt depolama için, bu sıvı olan yakıt için sanırım, elektron depolama ünitesi ayrı olmalı

burada anlatıyor sanırım

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bak ya ne güzel bir sistem yapmışlar yakıt depolama için, bu sıvı olan yakıt için sanırım, elektron depolama ünitesi ayrı olmalı

burada anlatıyor sanırım

 


adam 2 dolarlık multimetre ile pili ölçtü :) 

 

Boş iş yapıyor. Hücre değişimi geçici çözüm. Belki 6 ay daha götürür. Pil filtresini temizlemiyor kimse. Tozlanıyor. Pil ısınıyor. Isınan pilin içindeki kimyasal sıvı oringlerden sızıyor. Pil başındaki kurşun mu ne onu paslandırıyor. Onlar değişmeli. 
 

ama pil hata verince söktükten sonra hücre değişimi boşuna masraf. Da, enjektör temizleyici buna mı dökecez :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

soğuk pil de arabayı götürmüyor napcaz şimdi

vesile ile kurşun paslanmaz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

soğuk pil de arabayı götürmüyor napcaz şimdi

vesile ile kurşun paslanmaz


Adres de sormaz. 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

soğuk pil de arabayı götürmüyor napcaz şimdi

vesile ile kurşun paslanmaz


isterse hiç götürmesin. Dursun orada. Varlığı yeter :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


isterse hiç götürmesin. Dursun orada. Varlığı yeter :) 

işte mutluluğun resmi , biblo :nazar:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

işte mutluluğun resmi , biblo :nazar:

 

biblo celica dan başlar, güncel konusu foruma açıldığı vakit meydanda lokma dağıtacağım

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sani Gerşon yazdı:

 

çağlar abininki aynası kaputta olan model diye hatırlıyorum, bu kasayı alacağıma biraz daha biriktirip bi s14 alırdım, aslında buna da k24 projesi yapılsa çok ciddi makina olur 

Selim Bilgin yazdı:

Noterden sonra direk motor swaplamaya.

 

1.8 hybrid koyalım corolladan çıkma, hem ruhsatta 1.8 zaten 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Tansu sendeki kasanın 1.6 132 hp cvt olanın incelemesini izledim. Şanzımanı spor moda alıp tam gaz yapınca araba motor devri hep redline sınırında kalıp devir düşmeden hızlanıyor. Tamam hızlanması falan güzel de alışmak zor. Sert ivmelenmede çok yoğun motor sesi var. Niye şu cvt'de inat ediyorlar ki? Koy 8 ileri tork konvertörlüyü gitsin...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

galericilerin el atacağı sayıda olmayanlar makul rakama alınabilir, merso 190 2.3 lere bir bak

Murat Sahın yazdı:

Niye şu cvt'de inat ediyorlar

dünyadaki her motora cvt şanzıman takılmalı o derece mantıklı bir tekniği var , kipritte zaten manuel dişlisi gibi şanzıman olmaz

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Sahın yazdı:

Niye şu cvt'de inat ediyorlar ki?

Arıza çıkarabilecek bi yapısı yok bildiğim kadarı ile. Çağlar abi de bu sebeple yazdı sanırım.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

dünyadaki her motora cvt şanzıman takılmalı o derece mantıklı bir tekniği var , kipritte zaten manuel dişlisi gibi şanzıman olmaz

 

Abi benim söylediğim kiprit değil bildiğimiz 1.6 atmosferik motor. CVT verimli olabilir, belki sorunsuz da olabilir ama güce ihtiyaç halinde 5000 d/d ile çalışan motorun gürültüsü çok rahatsız edici olmaz mı? Tamam sürekli tapa gaz gitmiyoruz ama yine de mantığı sevmedim ben. Hem vites büyütme animasyonu var, vites atıyormuş gibi davranıyor, hem de ani hızlanmada motor redline sınırında çalışıyor sürekli... Garip geldi bana. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

1.6 atmosferik motor.

her motora o da dahil. devir işi şanzımannın yazılımı ile de ilgiili, nissan nın son cvt sini bi kullan , adamlar kafa patlatmış yapmış , honca cvt si gibi yatı mamül değil. cvt çalışma mantığı gereği en verimli en yüksek tork devrinde tutuyor motorun devrini (çoğu zaman) işin sırrı orada, bir de hareketli parçası az, ford u kazıklayan zf hariç, arıza riski de az.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

Arıza çıkarabilecek bi yapısı yok bildiğim kadarı ile. Çağlar abi de bu sebeple yazdı sanırım.

 

Arıza konusunda düzgün bir cvt sorun çıkartmaz ama hissiyat kötü. Trafik ışığından sprintli kalkmak için gaza yüklenince devir hep 5000 d/d oluyor. Bunu japon araçlarının yalıtımsızlığı ile birleştirince o ses çok rahatsız edici olur bence. Sıralı 5 silindir de değil ki sesi güzel olsun :D 

 

Çağlar Bayur yazdı:

her motora o da dahil. devir işi şanzımannın yazılımı ile de ilgiili, nissan nın son cvt sini bi kullan , adamlar kafa patlatmış yapmış , honca cvt si gibi yatı mamül değil. cvt çalışma mantığı gereği en verimli en yüksek tork devrinde tutuyor motorun devrini (çoğu zaman) işin sırrı orada, bir de hareketli parçası az, ford u kazıklayan zf hariç, arıza riski de az.

 

Toyotanın o modelinde (2020 1.6 cvt) olan şanzımanın çalışma mantığını beğenmedim açıkçası. Tamam, sorunsuzdur ama çok sesli. Tabi sen diğer markalardakinin çalışma şekli daha güzel diyorsan o tartışma konusu değil benim için :) 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi, Subaru hepsi cvt diyorsa bir bildikleri vardır. Bu hibrit için de geçerli. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

Toyotanın o modelinde (2020 1.6 cvt) olan şanzımanın çalışma mantığını beğenmedim açıkçası.

o ayrı  ben de beğenmedim ama oraya gelinceye kadar toyota önce doğru dürüst araba yapsın, avensis ten çok bozuldular

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Bu hibrit için de geçerli. 


değil. Kabul etmiyorum :) hibrit cvt bambaşka bir alem 

 

cvt çok sorunsuz değil ama diğerlerinden az sorunlu. Sonuçta tork konvertör var. Diğerlerinde de var. Ama diğerlerindeki kavrama plaka mekanizması yok. Az parça az sorun. 
 

 

2021’den sonra toyota bu cvt’ye ilk vites dişlisi ekledi. Çünkü rudder band diye bir olay var. En yüksek torkta his kaybı çok fazla. Mesela sen yüksek devir eleştiriyorsun. Adamlar daha oraya gelemedi. Kalkış anındaki saçmalığı ancak çözdüler. Çok zorlanırsa bozulabilen bir şanzıman. Sebebi de spor kullanıma göre tasarlanmadı. Yani mekaniğinin belli torka kadar dayanımı var. 
 

bu arada cvt, aynı arabanın manuelinden daha az yakıyor. Düşün, tork konvertör o kadar güç kaybı oluşturmasına rağmen böyle oluyor. 
 

Bir japon atasözü derki sen istiyor hissiyat, o zaman alacaksın mps, mugen, ttm, nismo, prodrive, rallyart, hks :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hibrit cvt bambaşka bir alem 

corollada şanzıman yok ki

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...