İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 

Ne balayı imiş arkadaş. Dünya turumu attın. Dünde aklıma geldi "bir tane kara bmw vardı ne oldu". 

Kara bmw yatiyor otoparkta marmaray devam 😂 Dünya turu değilde evin isleri bitmedi 3 ayda herseyi yapmaya calisinca hala ugrasiyorum. Covid vs derken yeni yeni oturuyorum toto ustune.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İstoç’dan karaköy’e. 17km, 42dk. Yoğun trafik. Katlı otopark girişine geldiğimde motor suyu sıcaklığı 53dereceydi. Ayaklarım dondu resmen. Ort tük. 2.7lt/100km

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İstoç’dan karaköy’e. 17km, 42dk. Yoğun trafik. Katlı otopark girişine geldiğimde motor suyu sıcaklığı 53dereceydi. Ayaklarım dondu resmen. Ort tük. 2.7lt/100km

Bunun bir çözümü olmalı. Her gün üşüyerek araba kullanılmaz. Gerekirse benzin yaksın 2 litre.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ayaklarına benim gibi havlu çorap giyebilirsin. Yada araba için ısı pompası paketi varsa , toyotadan isteyebilirsin. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

Bunun bir çözümü olmalı. Her gün üşüyerek araba kullanılmaz. Gerekirse benzin yaksın 2 litre.

Yok ya yakmasın. Mtv var :) 

 

Mert Gulkokan yazdı:

Kalorifer açsa kaç yakardı aynı yerde
Hibrit çalışsın diye de donmaya gerek yok bence hasta olmayın somra

Muhtemelen 3- 3,5. Çünkü motor suyunun ısınmasının yanında motor bloğunun da ısınması lazım ki, motor suyu hemen soğumasın. Çünkü elektriğe geçince motor suyu sıcaklığı hemen düşmeye başlıyor. Aynı yolu üşümeden de deneyeceğim bi dahakine. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Taşın suyunu çıkartıyorsun valla
Sende üşütme hyper yapacam diye

 

Benim Cruze kombine enerji çevrimi kullanıyor. Yakıt yakarken oluşan ısı kalorifere veriliyor. Benim ısıtma ile sıkıntım yok. Hatta motorun rehavetine yardımı olduğu için bilerek açıyorum. 

Benim sıkıntım yakıt tasarrufundan kaynaklı değil. Sıkıntı uykumu getirmesi. Bunu daha öncede dile getirdim. Çok pis uykum geliyor. Harlı harlı gelen hava , beni mayıştırıp uyku haline sokuyor. Ortasını bulamadım halen. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim Cruze kombine enerji çevrimi kullanıyor. Yakıt yakarken oluşan ısı kalorifere veriliyor. Benim ısıtma ile sıkıntım yok. Hatta motorun rehavetine yardımı olduğu için bilerek açıyorum. 

Benim sıkıntım yakıt tasarrufundan kaynaklı değil. Sıkıntı uykumu getirmesi. Bunu daha öncede dile getirdim. Çok pis uykum geliyor. Harlı harlı gelen hava , beni mayıştırıp uyku haline sokuyor. Ortasını bulamadım halen. 

Uykun gelmesinin sebebi çok belli aslında

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Uykun gelmesinin sebebi çok belli aslında

 

Neymiş :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim Cruze kombine enerji çevrimi kullanıyor. Yakıt yakarken oluşan ısı kalorifere veriliyor. Benim ısıtma ile sıkıntım yok. Hatta motorun rehavetine yardımı olduğu için bilerek açıyorum. 

Benim sıkıntım yakıt tasarrufundan kaynaklı değil. Sıkıntı uykumu getirmesi. Bunu daha öncede dile getirdim. Çok pis uykum geliyor. Harlı harlı gelen hava , beni mayıştırıp uyku haline sokuyor. Ortasını bulamadım halen. 

Hava niye harlı geliyor, ısı ayarı dijitalse 22-23 derece yap, analogsa orta bir seviyeye getir. En sıcak durum herkesin uykusunu getirir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Neymiş :)

Her şey stabil. Hız düşük. Adrenalin yok. Uyku gelir tabi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Daha iyi bi elm cihazı lazım. Göremediğim pid’ler, görüpte müdahale edemediğim özellikler var

 


adam burada hybrid auris’in çokça pil şarj durumlarını görebiliyor. Ben göremiyorum ama. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Evde canım sıkıldı 😁

 

Aracımızda normal bir araçtan farklı olarak, pil, invertör(elektrik dönüştürücü), 2 adet elektrik motoru-jeneratör var. Eksik olarak da v kayış ile çalışan parçalar. 4.nesil hibrit versiyon

 

-Piller; elektrik motoru-jenaratör, klima ve invertöre güç sağlar. Gerek olduğu takdirde 12v aküye de güç sağlar. 
-12v Akü; Diğer tüm elektrikle beslenen cihazlara güç sağlar. 


-Motor jeneratör 1(MG1) benzinli motora marş gücü veriyor. Ayrıca pilleri şarj ediyor. Ve diğer görevi mg2’yi tetiklemek. ayrıca klima ve diğer elektrik isteyen aksamları besliyor. Alternatör gibi çalışır ve 12v aküyü de besler. Ayrıca soğuk havalarda katalizörü de ısıtır. 

 

-mg2; tekerlere güç veriyor. Tekerden gelen dinamik enerjiyi rejenere edip pilleri şarj ediyor. Yani frenlemede devreye girer ve enerji üreterek pilleri doldurur. Mg1’den daha güçlü bir motordur. 

-öyle bir sistem yapmışlarki; mg1 pilleri şarj ederken, mg2 tekerlere güç vererek benzinli motora destek olabiliyor. 
 

-tam güç istendiğinde benzinli motor, mg1 ve mg2 top yekün tekerlere güç veriyor. 
 

- b moduna (motor freni) alınca benzinli motor çalışır. Bunun amacı şarjı artırmak değil, balataları yakmamak. Piller doldukça mg2 artık benzinli motordan gelen elektriği kabul etmez ve bu sefer benzinli motor devri yükselir. Akabinde pedala basarız ve balatalar ile yavaşlarız. B modu bize fayda sağlamıyor. Yani zorunlu olmadıkça kullanmamak lazım. Ekonomi anlamında da d kadar efektif değil. 
 

-şanzımana gelirsek. Benzinli motor-mg1 ve mg2 iç içe planet dişli şeklinde tasarlanmış. İhtiyaca göre her biri değişik şekillerde güç alıp veriyor ve tekerlere iletim oluyor. O sistem karışık. Daha sonradan irdeleriz :) 

 

-nimh piller uzun ömür için %40 ila %80 arasında kullanılır. Seri bağlanmış 28 modül var. 201,6v üretiyor. Doğru akım. İnvertör bunu 600v ac’ye çevirebiliyor. 

 

-benzinli motor marş motoruyla çalışmaz. Üstte de yazmıştık. Mg1 marş motoru görevini üstleniyor. Ortak planet dişli sayesinde hareket halindeyken bile sarsıntısız bir çalıştırma yapılır. 
 

-geri vites. Geri vites yok :) İlk nesil hibritlerde dik yokuşlarda geri gidemeyen bir prius vardı. 3.nesilde biraz düzeltmişler. Şimdi iyi. Çok güçlü olmasa da geri gidebiliyoruz. Ama tamamen elektrik motoruyla. Negatif tork etkisiyle geri vites yapılıyor. Bu durumda benzinli motor sadece pilleri desteklemek için çalışıyor. Burada planet dişlideki tasarım harikası ortaya çıkıyor. İç içe tasarımda mg2 arabayı geri ittirirken benzinli motor ve mg1 pilleri dolduruyor. 3 motor da çalışırken geri vites kuvveti azalıyor. Çünkü mg’ler zıt çalışmaya başlıyor. Yani dik yokuşta geri gideceksek pillerin dolu olması gerekliliği önemli bir detay. 


-boş vites. Mg1 ve mg2 kapatılır. Araç şarj edilmez. Piller bitebilir. 
 

-üstte de bahsettiğim gibi, ani frenler haricinde frenlemeyi daha çok elektrik motorları yapıyor. Böylece balata ömrü çok uzuyor. 
 

-benzinli motor bilindiği gibi atkinson tipli. Geleneksel otto motora göre daha verimli. Ama bir dezavantajı var. Düşük devirde torku da düşük. Bu eksikliği elektrik motorları kapattığı için hissedilmiyor. 
 

İnternette bulamadığım fren sistemi var. Bu araç benzinli motor çalışmıyorken de fren pedalı sertleşmiyor. O zaman vakum yani fren servosu görevini ne yerine getiriyor?

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bağcılardan halkalı’ya gittim geldim ve yaklaşık 25dk sürdü. Motor suyu 70 derece bile olmadı. Hem de hava 15 derece. 
 

Bir de bu arabada süzülmede kazanılan enerji ile benzinli motorun ürettiği enerji, frenlemeden elde edilen enerjinin yanında hiçbir şey. Eğer tasarruf yapılmak isteniyorsa frenleme konusuna çok dikkat edilmedi. Ani frenlemeler değil, yumuşak ve uzun mesafeli frenlemeler pilleri çok hızlı dolduruyor. 
 

piller %40’ın altına düşünce benzinli motor çalışıyor. Asla 37-38’in altına düşmesine izin vermiyor
 

858748-B9-557-E-4-BA5-AB1-B-B2-F1-EB3-BD


 

A54-F2018-AD09-47-EA-8-C78-769067-BBBDFA

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Gulkokan yazdı:

Yni minicooper elektrikli videosunu izledim gazdan ayağını çekince araç kendi kendine hızını yavaşlatıyor hemde belirli bir mesafe içinde sanki fren yapmış gibi duruyor
Bunun hassasiyetini ayarlayabiliyorsun
Hassas moddan çıkarsan hızın daha az yavaşlıyor
Menzli uzatmak için yapılmış

Elektrikli 500 ve Honda E'de tek pedal fonksiyonu var. Senin yerine fren yaparak şarj ediyor. Freni balata ile yapmadığı için balata ömrü uzuyor ama alışagelmiş frenlemeden daha farklı çalıştığı için yadırgıyormuşsun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Hybrid assistant yokmu yahu. Toyotanın kendi arabalarına yazmışlar. 

 

Screen_2019-04-18_16-21-24.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Hybrid assistant yokmu yahu. Toyotanın kendi arabalarına yazmışlar. 

 

Screen_2019-04-18_16-21-24.png

Bu 10 numara uygulama. Dünyada iphone kullanıcı sayısı 3-5 kişi olduğu için ios platformuna gerek duymamış haşmetliler

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu 10 numara uygulama. Dünyada iphone kullanıcı sayısı 3-5 kişi olduğu için ios platformuna gerek duymamış haşmetliler

Türkiye'de maybach sahibi olanların artık alabileceği bir telefon olduğu bilmedikleri içindir.😊

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Elektrikli 500 ve Honda E'de tek pedal fonksiyonu var. Senin yerine fren yaparak şarj ediyor. Freni balata ile yapmadığı için balata ömrü uzuyor ama alışagelmiş frenlemeden daha farklı çalıştığı için yadırgıyormuşsun :)

Corolla’da farkedilmiyor. Sadece yavaş yavaşlayınca en son durmaya yakın sanki minik bir geçiş oluyor. Hani jeneratör freninden balata frenine geçiş anı gibi. Bunu bazen çok hafif hissediyorum. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

yeni bilgi; motor çalışmadan önce yağ pompası yağı pompalıyor. Önce 2 silindire start veriliyor. Sonra diğer 2 silindir devreye giriyormuş. Volan da yok. Dolayısıyla geleneksel arabalar gibi krank stres altında çalışmıyor. Daha az yoruluyor. Bu da bakım maliyetinin az olduğu bir başka konu. 

 

Bugün benim beklemiş akünün voltajını ölçtüm. Kontak kapalı. 12,5 çıktı. 5 sn’yede bir 14 olup tekrar 12,5’a düşüyor. Sebebini anlamadım ama. gittik arkadaşın hybrid yaris’inin aküsünü ölçmeye. Kaputu açtık. Akü yok. Vizontele geçti gözümüzün önünden :) servis manueline bakınca arka koltuk altında pillerin yanına koyduklarını gördük. Kaput altında akü için yer yok ama koltuk altına koymak biraz saçma geldi. 
 

corolla el kitabında araç çalışmazsa başka bir 12v akü’den takviye alınır yazıyor. 5dk beklenir ve start verilir. Normalde motor 12v akü ile çalışmıyor. 1.jeneratör ile çalışıyor ama demek ki takviye ile piller doldurulabiliyor. yaris’te böyle bir durumda koltuğu sökmek işkence olurmuş. 

Corolla hybrid’deki fabrika aküsü Mutlu 12v 20hr: 45ah, cca:360a - 350LN1-MF


3-FB91-C59-146-A-46-A9-92-A2-EB8-A258-EE


 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

yaris’te böyle bir durumda koltuğu sökmek işkence olurmuş. 

yaris in motor bölümünde takviye için yer yok mu? aküsü bagajda olanlarda genelde takviye için hazırlanmış + ucu bulunur?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Elektrikli 500 ve Honda E'de tek pedal fonksiyonu var. Senin yerine fren yaparak şarj ediyor. Freni balata ile yapmadığı için balata ömrü uzuyor ama alışagelmiş frenlemeden daha farklı çalıştığı için yadırgıyormuşsun [emoji4]

Regerenative Breaking system. Since by 1994 jungheinrich gabel stapler
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...